apr. 212008
 

In absenta unei surse oficiale de informatie, multi cititori cauta cu infrigurare o sursa cat de cat credibila pentru a putea stabili emisiile de CO2 ale propriului automobil. Total Auto va ofera un mic truc prin care puteti aproxima valoarea emisiilor de CO2 la automobilul dumneavoastra. Ceea ce va descriem aici este doar un truc si nu o sursa oficiala. Singura sursa oficiala este doar RAR. Acest truc va ajuta sa determinati cu o eroare decenta (max.3%) valoarea emisiilor de CO2, necesara la calculul taxei auto.

In primul rand trebuie sa stabiliti urmatoarele doua puncte:

1. Ce carburant foloseste masina, benzina sau motorina?
2. Care este consumul mixt (mediu intre urban si extraurban) al masinii? Atentie aici aveti nevoie de valoarea din manualul masinii, nicidecum de vreun consum masurat de dvs.

De-acum totul devine simplu:
BENZINA:
[consum in litri/100km] x 23,8 = [emisii CO2 in gram/km]
DIESEL:
[consum in litri/100km] x 26,5 = [emisii CO2 in gram/km]

  131 comentarii despre “Emisii CO2 – un mic truc neoficial”

  1. eu vreau sa stiu emisiile CO2 la un opel astra cu 5 usi din 2001 motorina motor de 1686. euro 3

  2. rotariu sebastian – de aflat, se afla doar la RAR. Noi aici facem doar niste aproximari relativ rezonabile, neoficiale, folosind un calculator britanic, pentru a ne face o idee despre valoarea taxei. Modelele nu sunt identice cu cele de la noi, dar se pot apropia decent.

    CALCULATOR CO2 UK

  3. andrei – raspunsul este identic cu cel de mai sus.

  4. iuliane chiar nu-mi vine sa cred cum a inghitit toata lumea pastila cu CO2 asta … toata lumea intreaba disperata : cam cat e CO2 la mine ? da la mine cat e CO2 ? oameni buni puneti acolo +-100 la CO2 si o sa vedeti cat de „mult” se schimba valoarea finala a taxei … norma EURO aia-i baza , si varsta … aia conteaza , acolo se face diferentierea … CO2-u ii +- 50 euro … taxa pe CO2 … ca guvernantii incearca sa ne bage r…t pe gat inteleg, da sa-l inghita toata lumea, asta ma cam mira …

  5. dan – nu e vina nimanui (dintre cei care intreaba) ca guvernul a complicat asa mult o procedura/formula/etc. Trebuie sa fim toti sefi de promotie la matematica ca sa platim o taxa? In toata nebunia asta, nu oamenii care intreaba sunt absurzi…

  6. inteleg ce spui iuliane , dar ma deranjeaza oarecum cat de usor a trecut in opinia publica ideea ca aceasta taxa e pe CO2 ! i-am auzit la TV pe „oficialii guvernului” si numai despre asta vorbesc : CO2 , CO2 , CO2 … ce CO2 domle ??? 5% din valoarea taxei o da CO2 asta !!! restu e exact ca pana acum ! norma Euro, varsta si capacitate cilindrica ! si nu se gaseste nimeni, nimeni, intre toti reporterii aia habarnisti, sa le spuna la guvernantii invitati prin emisiuni treaba asta ! ca NU au schimabat mai nimic la vechea taxa ! au scazut-o un pic ca si cuantum dar e facuta pe ACELEASI principii : VARSTA masinii si CAPACITATEA CILINDRICA a motorului ! ce taxa pe noxe ??? acum avem o „alta” taxa care se mai si cheama de „poluare” cica… si nu se gaseste un reporter sau un om in toate televiziunile alea care sa le puna problema guvernantilor in felul asta ! chiar ca masele sunt facute sa fie prostite !!!

  7. dan – da, asta asa e, dar cei 5% de care spui (in fapt 30%) reprezinta o forma de reducere a taxei. Pe formula 2 ar iesi mai mare taxa. Dar, ai dreptate, nu este o diferenta senzationala…

  8. si pe deasupra se vorbeste de o reducere de 1% daca masina a parcurs in medie 20000 km pe an…. 1%-ce porcarie mai e si asta, inseamna ca pt. o taxa de aprox 700 eur taxa ti se reduce cu 7 eur. Si ca sa constate RAR-ul asta iti ia 10 eur. Si daca e sa mai constate altceva (ca e zgariata, ca nu are ABS…) iti mai ia inca 10 si inca 10 si tot asa si n se stie cat se reduce … si poate se ajunge la o taxa mai mare numai de dragul matematicii
    Nu-mi vine sa cred cat de bolnava e mintea celor care intocmesc aceste reguli si cum incearca sa se incadreze in dispozitiile UE.
    o zi buna

  9. salut.am o masina adusa din afara, are data de fabricatie 28.02.2001 dar data primei inmatriculari in romania este 26.03.2008. La calculul taxei, la vechime cat o sa am? Emisiile de CO2 le am trecut pe brief,pe certificatul din afara care este anulat…va fi luat in considerare? Poate sa imi spuna si mie cineva cat o sa ma coste taxa de la 1 iulie? CO2-145g; 1753 cc. Multumesc

  10. Ady – vechimea se calculeaza de la data primei inmatriculari in Europa, nu in Romania.

    Daca masina este deja inmatriculata in Romania, ce taxa doresti sa platesti? Daca am inteles eu ceva gresit, te rog spune-mi…

    Emisiile de pe brief sunt luate in considerare.

    Si – ultimul punct – nimeni nu poate calcula taxa pana nu aflam data primei inmatriculari in UE si norma Euro a masinii.

  11. am primit ieri CIV de la BMW si scrie ca am emisiile de CO2 188 G/KM.acum astept doar sa vina 1 iulie ca sa o inmatriculez.

  12. AM SI EU UN WOLSVAGEN MULTIVAN DIN 1995 EURO 2 IMI PUTETI SPUNE CAM CAT AR COSTA INMATRICULAREA LUI, STIU CA E O MARJA DE EROARE DAR MACAR STIU CAM CAT AR TREBUI SA SCOT DIN BUZUNAR!MERSI

  13. cotruta roxana – ma indoiesc ca Multivanul din 95 este Euro2, dar asta nu e treaba mea.

    Pentru calcul trebuie (1) cilindreea motorului in cm cubi, (2)vechimea lui exacta si (3)norma Euro corecta. Pentru Euro 1 sau 2 nu trebuie emisiile de co2 (se lasa casuta goala).

    Toate cele trei valori se introduc in calculatorul special, al carui link este chiar aici.

  14. am o intrebare si eu.am facut CIV la un BMW 318i din 04.2001 prima inmatriculare si in talonul nemtesc scrie EURO 3 si 188 g/km.
    ieri am primit CIV de la RAR si in el scrie emisia de CO2,188 G/KM dar nu gasesc unde scrie EURO 3.Unde trebuie sa ma uit in CIV?La sfarsitul unui sir de numere de acolo apare scris e3.asta sa fie euro3? emisia de CO e trecuta si corespunde cu ce scrie in talonul german.doar EURO 3 nu stiu unde scrie.ma puteti ajuta.

  15. catalin arad – ultimele 2 cifre din nr. de omologare romanesc dau norma Euro. Daca acestea sunt E3, inseamna ca masina este sigur Euro3. Fara grija! 😀