Acasă Automobile Crash test Euro NCAP – sesiunea de teste Mai 2012

Euro NCAP – sesiunea de teste Mai 2012

14

Luna Mai 2012 nu s-a incheiat inainte de executarea unui nou test de impact euro NCAP. A fost o sesiune care a continut doar 4 teste, pentru modelele Peugeot 208, Mazda CX-7, Hyundai i30 si BMW Seria 3. Toate cele 4 modele au fost etichetate cu 5 stele Euro NCAP, insa – cu exceptia BMW seria 3 – fiecare model in parte a relevat cate un punct vulnerabil.

BMW seria 3 s-a comportat la fel de bine indiferent de directia si sensul impactului, in cazul unui accident la o viteza de 60 km/h ocupantii automoblului reusind sa supravietuiasca fara probleme majore.

In cazul Mazda CX-7 punctul forte este impactul lateral la o viteza de 30 km/h, atat impactul cu un bloc cat si cel cu un stalp, situatii in care ocupantii automobilului nu sufera deloc leziuni. Punctul slab este impactul frontal, caz in care gamba dreapta a soferului este protejata la nivel marginal.

Hyundai i30 a obtinut toate cele 5 stele, iar punctul sau forte il reprezinta protectia la socurile venite din spate, astfel incat la un impact nu mai mare de 15 km/h ocupantii i30 sunt protejati in zona cervicala de tetierele excelente si sunt complet feriti de neplaceri. Punctul slab al i30 este impact lateral cu un stalp, caz in care soferul poate suferi traume importante. Acest punct slab nu este relevat si in cazul impactului cu un alt automobil, nivelul de securitate in aceasta situatie pozitionandu-se cel putin la cota „adecvat”.

Si micutul Peugeot 208 a castigat cele 5 stele de siguranta, gratie sistemelor de siguranta pasiva. rezultat adecvat la impactul frontal si lateral cu o masina, insa au aparut anumite probleme la impactul lateral cu stalp si impactul din spate. la impactul cu lateral cu un stalp protectia toracelui soferului este marginala, iar la primirea unui soc din spate pozitionarea tetierei permite bruscarea gatului.

Este bine sa retinem din acest e rezultate ca 5 stele Euro NCAP nu inseamna protectie absoluta si ca rezultatele inregistrate corespund unor viteze de impact de 60 km/h frontal, 30 km/h lateral si 15 km/h la socul din spate. Orice depasire a acestor viteze relative de impact conduce automat la distrugeri si raniri suplimentare.

Articole similare

Crash test

Euro NCAP – sesiunea noiembrie 2011

Institutia dedicata studiului sigurantei oferite de automobile, Euro NCAP, a executat in...

Crash test

Yeti loveste controlat un Superb Combi

In clipul de mai jos puteti viziona inregistrarea video a unui crash...

Crash test

Euro NCAP – sesiunea August 2009

Euro NCAP, organizatia care stabileste scorurile de securitate pentru automobile, a publicat...

Crash testEditoriale

IIHS contrazice Euro NCAP – pe cine sa credem?

„Insurance Institute for Highway Safety” (IIHS) a publicat recent pentru publicul american...