Acasă Utile Noxe si emisii CO2 Emisii CO2 – un mic truc neoficial

Emisii CO2 – un mic truc neoficial

83

In absenta unei surse oficiale de informatie, multi cititori cauta cu infrigurare o sursa cat de cat credibila pentru a putea stabili emisiile de CO2 ale propriului automobil. Total Auto va ofera un mic truc prin care puteti aproxima valoarea emisiilor de CO2 la automobilul dumneavoastra. Ceea ce va descriem aici este doar un truc si nu o sursa oficiala. Singura sursa oficiala este doar RAR. Acest truc va ajuta sa determinati cu o eroare decenta (max.3%) valoarea emisiilor de CO2, necesara la calculul taxei auto.

In primul rand trebuie sa stabiliti urmatoarele doua puncte:

1. Ce carburant foloseste masina, benzina sau motorina?
2. Care este consumul mixt (mediu intre urban si extraurban) al masinii? Atentie aici aveti nevoie de valoarea din manualul masinii, nicidecum de vreun consum masurat de dvs.

De-acum totul devine simplu:
BENZINA:
[consum in litri/100km] x 23,8 = [emisii CO2 in gram/km]
DIESEL:
[consum in litri/100km] x 26,5 = [emisii CO2 in gram/km]

131 Comentarii

  • Iilian-inteleg ca te referi la masinile EURO3 care nu au trecut in CI sau breef emisia de CO2, ce se va intimpla cu cele care sint euro 2 dar pentru care constructorul in documentatia tehnica specifica emisia de CO2 ???
    VA fi luata in consideratie la stabilirea taxei???

  • mai bine era daca prezentai tabelele cu valorile emisiilor de CO pt a stabili cu exactitate ce euro are masina. emisiile le am in cartea de identitate a masinii si imi trebuiau limitele pt determinarea euro

  • alin – nu am tabelele RAR. Pana la intrarea in vigoare a noii taxe trebuie sa puna la punct astia regulamentul de aplicare…

    Sa stii ca diferentele sunt minime intre valorile oficiale si cele calculabile cu trucul de mai sus.

    Iti poti face o idee corecta asupra valorii taxei daca aplici formula pe consumul mixt trecut de producator in cartea masinii.

    Poti verifica asta la masinile noi care au trecut si consumul si emisiile de co2.

  • daca nu sint trecute emisiile de CO2 in carte este vreo problema?

  • Nu este nicio problema, le au cei de la RAR. Totusi, haideti sa asteptam apropierea lui 1 Iulie, cand probabil se vor clarifica viitoarele proceduri.

  • Eu am un BMW 318 benzina cat m-ar costa inmatricularea lui dupa 1 iulie! 115 CP. 85 KW din 1993 euro 2. ash vrea si eu un raspuns. aproximativ. cu tot cu taxa de poluare…. pls.. tnx allz.!!!

  • Cristi – taxa de poluare e 75% din cheltuiala. In rest mai sunt (sper sa nu uit nimic):
    – id RAR – aprox 100ron
    – chitante CEC (nu mai tin minte pt ce…) vreo 50ron
    – RCA (cea mai scurta la inmatriculare definitive este de 6 luni) vreo 200ron.

    Cred ca am zis cam tot. Totusi, e mai sigur un drum la politie…

  • cit o sa fie taxa,pt un opel corsa din 1994,euro 2,cc1200, benzina.mersi

  • saltare!
    daca nu ma insel noxele sunt mentionate in cartea de identitate a masinii.de exemplu la mine scrie ,,euro 3 si D4,, si are mentionat valoarea 53.eu am un golf 4 din 2002 cu 1986cm3.

  • zane – noxele sunt Euro3.

    Nu stiu ce inseamna acel 53, dar nu are semnificatie pentru niciun fel de emisii. Sorry.

  • AM UN NISSAN TERRANOII DIN 07.2001 EURO 3 CAP.2664 CM CIT SINT EMISIILE DE CO2 SI CIT AR TREBUI SA PLATESC TAXA DUPA NOUA MODALTATE DE CALCUL

  • CIPRIAN – daca vrei sa iti dau o apreciere cat de cat corecta a emisiilor, trebuie sa imi dai:

    – carburant (banuiesc ca diesel)
    – caroserie in cate usi?
    – transmisie (man sau automata)
    – numele exact al modelului

    Mergand pe diesel, 5 usi, tr.man. si alegand modelele lansate in 99 cu mot de 2,7 – emisiile ies cam 265. Te va „usca” taxa.

  • ADEVARAT CARBURANTUL ESTE MOTORINA,NUMAR DE USI ESTE 5,TRANSMISIE MANUALA SI NUME „NISSAN TERRANO II R20

  • INCA CEVA, DACA MASINA ARE DATA DE FABRICATIE 30.04.2001 SI E INMATRICULATA PRIMA DATA IN 04.07.2001 LA ANI VECHIME CUM SE SCOTESTE 6-7ANI SAU 7-8 ANI

  • N-am gasit chiar modelul tau, dar la toate dieselurile de 2,7 apar emisii de 263 g/km. Cred ca si la tine e la fel.

    Cand va intra in vigoare noua taxa, aceasta va lua in considerare vechimea de la data primei inmatriculari si nu data fabricatiei (cum este acum).

    Oricum, cu cat e mai batrana masina, cu atat taxa este mai mica. La 1 iulie abia intra taxa in vigoare… Pana pe 4 iulie mai sunt 3 zile. Lasa-le sa treaca si inmatriculeaz-o cu 7-8 ani.

  • O INTREBARE VA ROG……
    La un opel din 96 cu motor isuzu 1.7 td …….Ce euro au motoarele isuzu din anu 96?
    O fi euro 1 sau euro 2.Lamuriti-ma si p mine cas tufa de Venetia ,,,,,,,,,,,Si la 1.7 cati cm3 sunt? SALUTARI

  • cristi – da si tu mai multe detalii. Ce model este? Ce transmisie? Ce cod motor?

    Ai pus o intrebare f grea, deoarece 1996 este an de granita intre E1 si E2. Poate fi oricare din cele doua norme. Conteaza f mult detaliile.

    Cat despre 1,7, aceasta este valoarea rotunjita a cilindreei in litri, adica in dm cubi, adica in mii de cm cubi = 1700 cmc. Cilindreea exacta o poti gasi in actele masinii.

  • NU VA MAI STROFOCAT OAMENI BINI CA NU ASA SE CALCULEAZA CO2 ESTE SCRIS IN CARTEA DE IDENTITATE A MASINI SI LA CARE NU ESTE SCRIS PLATESC DUPA VECHEA TAXA, PUNT 🙂

  • coco – tu ai citit 3 comentarii si ai tras o concluzie… GRESITA COMPLET.

    – daca ai masina Euro3 trebuie sa platesti pe formula cu emisii de co2. E nenegociabil, deoarece asa scrie in ordonanta.

    – calculatiile aproximative de co2 dau posibilitatea oamenilor de a prevedea grosier cam cat va fi taxa. Asa cum scrie si in titlul articolului ESTE UN TRUC, un mod de aproximare si nicidecum un mod oficial de calcul al taxei.

    – nu exista masini euro3 care sa nu aibe valori cunoscute de emisii co2. Chiar daca nu sunt trecute in brief, valorile sunt cunoscute si pot fi comunicate de producator.

    – este absolut gratuita afirmatia ta ca se va plati dupa vechea taxa. ESTE EXCLUS ACEST LUCRU.

  • Oameni buni poate voteaza si deputatii si nu va mai fi nevoie sa platim vro taxa.Bagalasi undeva pe idiotul asta de Tariceanu ca mi-a mincat zilele cu taxa lui cu tot

  • CIPRIAN – ca sa nu-ti faci iluzii: 😀

    Initiativa parlamentara se refera la o TAXA FISCALA. Punct. Noua taxa este de mediu si nu este in vederile parlamentarilor.

    Caterinca. Parlamentarii vor sa anuleaze o taxa deja anulata. E an electoral… dude!

  • vreau sa aduc si eu o alfa romeo 166 din anul 1998(cred ca ii euro 2)dar raman doar cu dorinta pt ca la motorul ei de 2492 cmc voi plati din iulie vreo 4500 euro…are si gaz consum a putin ,dar o asa taxa exagerata ma face sa ma trezesc la realitate si nsa raman cu pisicuta mea tot cu nr de italia la care taxa o sa fie pana in 1000 de euro….ata e

  • M-ar interesa sa aduc un Peugeot 206 (2001, EURO 3) din Franta, dar mi-e tema ca sunt complicatii daca nu este inscris in cartea tehnica emisiile de C02. Se pere ca exista si asa ceva: „ÃŽn ceea ce priveÅŸte maÅŸinile Euro 3 care nu au trecute în cartea tehnică emisiile de CO2, s-a stabilit că proprietarii pot opta pentru două variante: fie vor face o evaluare a emisiilor de CO2 la Registrul Auto Român (RAR), pe cheltuiala proprie, fie vor accepta taxarea în funcÅ£ie de celelalte emisii de poluanÅ£i.” (http://www.tmctv.ro/articol_35634/ masinile_euro_3__fara_emisii_de_co2_trecute_in_ cartea_tehnica__evaluate_pe _cheltuiala_proprietarului.html)

  • iarnuarie – evaluarea de la RAR ar trebui sa insemne consultarea unor tabele. Nu exista in UE masini Euro3 fara emisii de co2 masurate de constructor. E o lege europeana care a intrat in vigoare din 1998, inainte de aparitia normativului Euro3.

    In ordonanta scrie ca RAR trebuie sa ofere informatia la pret de cost. Cat poate costa la RAR sa dai click intr-o baza de date??

    Daca RAR nu comunica cu producatorii si va baga mana in buzunarul oamenilor din cauza propriei incompetente, va fi caz penal. Nu au cum sa pretinda un pret mai mare decat costul.

  • Este o discriminare: la euro 3 si 4 se tine cont si de emisia de CO2, iar la celelalte nu; banuiesc ca n-o sa ramana mult aceasta formula de calcul, dar pana atunci deruteaza multa lume; ma gandesc imediat dupa 1 iulie la un peugeot 206 (2001), benzina, de 1,1 (60 CP); imi ajung calutii, fiind si prima masina; nu stiu cum sa o iau, de dincolo (Franta, Belgia, Germania), de aici adusa de altcineva sau gata inmatriculata… e un paradox: tara saraca si masini scumpe, oare de asta ca autoturismul ar trebui sa fie un lux?

  • iarnuarie – eu nu i-as spune „discriminare” ci „facilitate”, deoarece componenta co2 reduce un pic taxa.

    Ca prima masina, alegerea unui 206 cu mot de 1,1 este ok. Fiind un motor in 3 cilindri relativ uzat, produce anumite vibratii la relanti. Cred ca acesta ar fi cam singurul inconvenient…

  • am un astra pe benzina de 1400cm.in certificatul de conformitate este trcut emisii co2-175gr|km.in acest caz cat va fi taxa? eu am calculat si mia dat aproape la jumatate de cat este acum

  • am uitat e fabricata pe 18 12 2002 si inscrisa pe20 01 2003 deci care e anul pe care o sal traca in certificat sau carte

  • nelu – valoarea taxei noi va fi de 393 euro (1320 ron).

    Probabil ca ambele date vor fi trecute pe carte (ca si acum), insa pentru stabilirea vechimii masinii se va lua in calcul doar data primei inmatriculari.

  • astept 1 iulie, sa scada taxa auto, diferenta de 500 eur la taxa de prima inmatriculare este semnificativa (peugeot 206, 2001)… masinile cumparate din tara, de la reprezentanta, nu sunt in mare masura influentate de pret: ce-am observat, in ultima vreme se vand putine masini second hand, toata lumea asteapta schimbarea; mi se pare ok totalauto.ro fiindca da raspunsuri „oficiale”

  • am o alfa156 din 1998 1.6 afara e considerata euro3,aici dupa rar e euro2. care e exlicatia,dar taxa calculata de tine???? mersi

  • am un peugeot306 din 5.12.1998 cu motor de 1.4 .ce val. are noua taxa_?mersi

  • faza cu “oficiale”
    este un compliment, evident… oficial, pt. ca e din partea siteului; am mai intrat si pe alte pagini web si nu se oboseste nimeni din partea siteului sa raspunda fiecarui mesaj in parte; nu ma refer aici la forumuri, unde chiar daca sunt moderatori, nu intervin decat in a cenzura si nu a da un sfat documentat

  • ghetau florin – la intrebarea cu Alfa, si eu cred ca RAR are dreptate si ca e Euro2. Tu de ce zici ca ar fi Euro3? Te bazezi pe ceva? Voi putea avea o explicatie doar dupa ce aflu argumentul tau.

    Pentru noua taxa, ai un calculator bun aici.

    La intrebarea cu 306-le, cred ca masina este tot Euro2. Introdu datele in calculator si poti afla usor rezultatul. Inainte de folosirea calculatorului, da un click pe instructiuni.

  • am o duba sprinter din 04.10.2002.are 2148 cm cubi.cum se calculeaza la autoutilitare?este vreo diferenta fata de autoturisme,chiar dak are masa de 3.5 t max?

  • mihai-adrian – nu v-am inteles exact. Va referiti la formula taxei auto sau la trucul din articolul la care ati postat comentariul, prin care sa aproximati emisiile de CO2?

  • cat de trista poate fi viata daca nu ai masina sau femeia preferata 🙁

  • eu am o copie la briff care acolo scrie CO2 dar in cartea de identitate a masini nu scrie mentionez ca am adus masina din germania anul trecut 2007 in luna mai si am inscrs-o in luna iunie am platit taxa de prima inmatriculare 1700E SI AM INTELES CA SE DA DIFERENTA

  • mihai – este suficient sa postati o problema, o singura data, la un singur articol. Nu scapa nevazuta. Gasiti raspunsul detaliat la prima intrebare.

  • Si,deci, taxa varianta a 3 a o sa ramana suverana,adica chiar asta o sa se aplice de la 1 iulie sau or sa gaseasca ei ceva in ultima clipa si astfel sa mai trebuiasca sa astept inca 6 luni!!!

  • Daca nu suntem „tiganii, tiganii” cum ne striga toata Europa, probabil ca legea va fi respectata. Dar – sincer – am emotii…

  • ms mult senos, mi-ai confirmat teama, mi-ai reamintit de ce mi-am depus o aplicatie pentru emigrare in Canada!

  • Multumim pt informatiile oferite!Foarte interesant si concret!
    Vreau sa iau un golf 4 din 99 din Olanda si am vazut ca pot fi si euro 2 in tara.Cum as putea fi sigur ca e euro 3?
    Ce ar putea scrie pe talon sa-mi dau seama?

  • sebastian – sigur e greu sa fii. de mare ajutor ar putea fi tipul motor. de asemenea, secventa 98/69 (sau 98/69/EC), ce reprezinta numarul normativului european pentru Euro3 si 4. Sau amendamentul 98/77/EC.

    Oricum, sansele unui Euro3 in 99 sunt relativ mici.

  • Salutare. Imi poate spune cineva daca se poate plati acum noua taxa (valab. de la 1 iul.2008). Multumesc, astept raspuns

  • am un golf 3 din 95 are euro 2 dupa lista fabricantilor euro 2 intra din 96. va fi luat in considerare la inmatriculare euro 2 sau se scade la euro 1.

  • ionel – daca masina este Euro2 nu conteaza anul de productie. Sper sa scrie asta in brieful masinii, intrucat tabelele unor terti nu se iau in considerare.

    Oricum, e bine sa stiti ca anul de productie 1996 a inceput in iulie 1995… si s-a sfarsit in iulie 1996. Chiar daca a fost fabricata in anul calendaristic 1995, masina este „model 1996”.

  • Salutare. Am un opel astra h din 2005, euro4 , dar in cartea de identitate nu imi sunt trecute emisiile de carbon(in briff sunt trecute), cum o sa mi se calculeze taxa daca emisiile nu sunt trecute in cartea de identitate?

  • Va salut.Un motorFORD tip EYDC, serieXY83939,nu se gaseste in tab.RAR, la EURO 3,ce norma de poluare este. Din cate stiu in tip motorE=injectie directa,Y= respecta normele98/69EC, deci E3.,D=…multumesc pentru ajutorul d-voastra.

  • BONDOR V.TUDOR – mi-e teama ca nu este chiar atat de simpla codificarea tipului motor. Intr-o situatie asemanatoare, singura solutie (alta decat RAR) a fost sa ma adresez importatorului Ford, Romcar.

    Raspunsul lor a fost dat in functie de placuta producatorului atasata la motor, cu ajutorul unei fotografii (bune!) trimise pe email.

    Din pacate, bazele de date cu codurile de motoare Ford nu sunt publicate nicaieri pe net (ma refer la o sursa serioasa).

  • salut.treb sa inmatriculez o octavia 1 2001 euro4 1600cc ,am facut rar ul si treb sa platesc acum 340 euro taxa , daca astept pana dupa 1 iulie va fi 175 euro taxa, credeti ca va treb sa fac din nou rar ul pt emisiile co2 sau nu mai treb nimic, ce ziceti sa astept pana la 1 sau sa platesc acum. multumesc

  • flo23 – avand in vedere noile caracteristici ale masinilor, exista posibilitatea ca sa fie nevoie sa faceti din nou RAR-ul, pentru a fi trecute emisiile CO2. sau poate ca nu. Inca e ceata, deoarece nu au fost publicate normele de aplicare ale ordonantei.

    Nu stiu cum e mai bine. Exista avantaje si dezavantaje in ambele situatii. Diferenta dintre cele doua valori este prea mica pentru a avea o optiune clara.

  • am un opel astra caravan 1,7disel in carte nu am trecute emisiile CO2, cum procedam fratilor ca mau zapacit cu atitea variante de taxare si jaf la drumul mare.plz astepet raspuns sa stiu exact cati bani le pregatesc baietilor buni.

  • mihai dorian – trebuie sa asteptam publicarea regulamentului de aplicare pentru noua ordonanta. Fara regulament nu stie nici fiscul cum sa ne ia banii.

  • ce sa mai asteptam, cei de la fisc se tot codesc la intrebarea care este suma ce trebuie platita dupa 1 iulie 2008,ca sunt secrete taxele, ca e posibil sa platiti mai mult fata de taxa actuala deoarece masina nu-i asa veche ( cazul meu ), o nebuloasa totala sau o strategie bine pusa la punct de mafioti

  • Salut IULIAM-multam ptr raspuns dar cand frate publica reg. ala o data ca deja am trecut de jumatea lunii.Cand e vorba de ceva in favoarea lor inmediat vine ceva la urgenta, cand e vb de noi se intirzie, se amina etc. NU E CORECT FRATILOR…TREBUIE SA FACEM CEVA, PACAT DE IMNUL DE STAT CAREL AVEM,,,RUSINE PTR. CEI CARE NE CONDUC SI NE MININCA DE VII. PACE TUTUROR

  • vreau si eu sa stiu tabelul cu chestiile astea q euro 2 3 pe benzina pe diesel este vreun tabel care imi arata din ce an ii si ce auro ii

  • andrei – nu exista un astfel de tabel. Singurul tabel (dar care contine si greseli) este vechiul tabel RAR, cel folosit de RAR inainte de 2007.

    In acest tabel sunt trecute motorizarile minim Euro3, care puteau fi inmatriculate inainte de 2007. Un motor gasit acolo poate fi Euro3, dar si Euro4.

    Nu este o scula foarte buna.

    Poti downloada tabelul de aici.

  • buna am si eu un golf 4 2001 si nu stiu emisiile CO2 sa imi calculez taxa de la 1 iulie are motor 1,9 TDI 116 CP.

  • am o alfa romeo 166 motor de 1998 cm3,v6,turbo benzina…din 1999…euro 3…mnu stiu co2…cum pot sa aflu???

  • … si guvernul este din 24 mai in afara legii. ordonanta 50 a aparut im Mon.Oficial pe 24 aprilie.

    Abia acum mi-am dat seama ca „dezbaterile” pe tema taxei nu s-au facut pe un proiect, ci pe o ordonanta deja publicata in Mon.Oficial.

  • iuliane buna dimineata ! eu nu asta iti spuneam atunci cand te sfatuiam sa scrii un articol usturator avand ca idee centrala ca nu-si respecta propria lege ! acum vreo 3 saptamani !

  • ba da dane, dar la ora respectiv am avut convingerea ca pe 24 mai s-a publicat ordonanta. Nici prin cap nu mi-a trecut ca a dezbaterea a fost la misto si ca ordonanta intrase deja in vigoare…

    iq-ul meu are un nivel mediocru. scuze.

  • na nici vorba iuliane de IQ ! ti-a scapat si tie ! se intampla ! datele au fost asa : emiterea in 31 martie, publicarea in Monitorul Oficial 24 aprilie, deci normele ar fi avut ca data LIMITA de publicare (fixata de ei) 24 mai (era intr-o sambata) deci 26 Mai sa zicem. In sensu asta ziceam atunci ca s-au pus singuri inafara legii nerespectandu-si propria lege (mai exact art.12 din ordonanta publicata in Monitorul Oficial). Si asta s-a intamplat acum 3 saptamani. Ce sa mai asteptam ? … Eu m-am pus la decontat saptamanile , si rad ca sa nu plang …

  • a si inca ceva , intre timp umblu cu o masina cu nr (rosii) expirate … in consecinta si fara asigurare … si vad ca se poate … la inceput mi-a fost frica , apoi m-am obisnuit … intre timp am mai aflat niste smecherii, am mai cunoscut niste pol…oameni… … de nevoie invata omul … iata cum a reusit SISTEMUL sa ma impinga in NON-SISTEM … nu stiu daca sunt un caz unic sau din contra , dar stiu ca sunt un tanar care as fi fost dispus sa joc dupa reguli ! acum cand vad cum procedeaza cei care FAC regulile , cat de mult le respecte ei insisi , nu-mi doresc altceva decat sa gasesc alte si alte metode de a eluda SISTEMUL !!!

  • dan – ordonanta a fost semnata pe 21 si a aparut trei zile mai tarziu pe 24 aprilie. repet – iq-ul nu ma ajuta sa inteleg faza asta. Pur si simplu nu am avut de ce sa monitorizez aparitia pe MO atat timp cat nu stiu ca exista ceva care trebuie sa apara. E o problema de intelegere, nu de a fi „pe faza”…

  • Salut DANE. IA zimi si mie te rog cum procedezi cu nu merele rosii expirate ca si eu sunt in aceiasi situatie si am nevoie de masina pina se mai gandesc astia ce vor face cu taxa. E VENTUAL DAMI ADRESA TA DE MES. MULTUMESC!!!!!!!!!!!

  • am opel omega 2200 cm
    in cartea tehnica scrie 192g co2
    de unde stiu cat o sa ma coste inmatriculareA?

  • oameni buni…am si eu o nedumerire care ma deranjeaza…si vreau sa imi dati o mana de ajutor…adica eu aduc o masina de afara…franta si nu imi este scrisa in carte emisia de co2.e simplu.rar trebuie sa imi faca omologarea la pret redus…adica pret de un click.inteles…dar daca de exemplu o skoda fabia cu certificat de conformitate din 2001 euro 4 1.4 mpi are emisia de 168 g co2 per km.valoare scrisa in certificatul ei..(masina cumparata de mine acum 5 zile) iar motorul este forjat si nu are combustie buna,deci o emisie de noxe mai mare…atunci registrul imi va da noua valoare adica mult peste 168,ceea ce inseamna automat o taxa mai mare….sau valoarea din certificatul de conformitate?…va multumesc.cristi

  • cristi – se da valoarea constructorului. Nu se face test dinamic.

    Totusi sa nu incurci noxele cu CO2-ul. CO2-ul este un rezultat normal de ardere, nu o noxa. CO2-ul poate creste doar daca creste consumul de carburant. Nu conteaza fumul de la ulei sau ardere incompleta.

    Chiar si asa, se ia cifra producatorului. Ma rog, asa se ia cifra peste tot in UE… Sper sa nu apara RAR cu inventii.

  • mihai dorian de procedat se procedeaza ca in RO ! nu am inventat eu gaura in macaroana ! cunosti oameni , daca apare un control de acte – cunosti oameni … daca ai un accident (sper sa nu mi se intample) , iarasi la fel… (sper totusi sa nu mi se intample , e un pic mai dificil , dar nu imposibil …) Cred ca daca s-ar sti exact cate vehicule circula in RO cu actele in neregula ar fi jale ! parerea mea …

  • salut am auzit ca sa aminat taxa pina la 1 01 2009 este adevarat
    ?????????????????

  • cristi – nu poate „amana” un OUG fara temei legal. Nu am auzit despre niciun amendament la OUG-50.

    Tu de unde ai auzit? Presa sau zvon?

  • marius – nu am o lista cu Euro4. In ce priveste lista Euro3, nu e ceea pretinde ca este.

    Vechea lista Euro3 de la RAR este de fapt un amestec de Euro 3 cu 4 neactualizate din 2005. Sorry.

  • am un opel vectra, an 2001, motorina, 1995cc, euro 3. imi da 2 categorii la vechime: 6-7 si 7-8 ani. in carte e trecut decat anul 2001 fara luna si norma de poluare nu e trecuta nicaieri. cum pot s-o aflu pt a calcula taxa corecta???

  • cris – Daca lucrurile stau chiar asa cum le-ai expus, cred ca este bine sa te pregatesti (ca sa fii sigur) pentru taxa mai mare – adica versiunea cu vechimea mai mica de 6-7 ani.

    Norma de poluare este… cea pe care ai scris-o: Euro3. Probabil ca vroiai sa te referi la emisii de co2 – acoperitor pentru masina ta este valoarea de 160g/km.

    Aceste cifre sunt ORIENTATIVE, valoarea finala a taxei putand fi usor diferita.

  • am un bmw 318i benzina motor 1895 cmc din 2001 luna 04.scrie in talon euro 3.numerele sun valabile pana in 16.07.2008.ce imi recomandati sa fac RAR acum inainte de 1 iulie sau dupa.oricum doresc sa platesc taxa dupa 1 iulie.daca scrie in talon deja euro 3 ce taxa platesc?e valabil euro din talon la rar?emisiile de CO2 sunt de 188g/km.consum mixt este de 7.9l

  • catalin arad – o masina Euro3 este Euro3 in toata Europa, nu doar in Germania. Norma va fi recunoscuta si de RAR.

    Cu privire la „facutul” RAR am doua sfaturi, intrucat cred ca va fi aglomeratie mare (nu stiu exact cum va fi in Arad…):
    – E bine sa faceti RAR in sistemul nou, daca in sistemul nou o veti inmatricula.
    – Inscrieti-va de acum pentru dupa 1 iulie, ca sa nu aveti surpriza ca va expira numerele. In Bucuresti programarea se face si la 3 saptamani.

  • la arad programarea se face pe urm 2 zile.chiar am programare pe maine la rar si nu stiu ce sa fac?pot obtine o programare si pe data de 2-3 iulie.

  • catalin arad – daca faceti inmatricularea pana pe 1 iulie (adica cu taxa veche) e musai sa faceti RAR acum. Daca il inmatriculati dupa 1 iulie, mai bine lasati si RAR tot pentru sistemul nou.

  • salut iuliane: unde pot gasi si eu plz…grilele facute de guvern sa stiu si eu cati banuti le pregatesc la 1 iulie baietilor buni.

  • am facut azi rar la un bmwe 318i din 2001 si mi-a scris in acte emisiile de co2.oricum la mine scria si in talonul nemtesc emisiile si faptul ca masina are euro3.maine imi elibereaza civ si restul actelelor si sunt curios sa vad daca apare in civ emisiile.chiar am intrebat pe cineva de la rar de la noi si mi-a spus ca e valabil RAR facut acuma si ptr dupa 1 iulie.

  • mi-a trecut in constatarea lor exact ce scria in talonul nemtesc adica 188 g/km la bmw 318i.maine scot la 15.30 actele si va spun vineri ce scrie in civ.oricum ei cu gura lor mi-au spus ca omologarea de acuma e valbila si dupa 1 iul ptr ca ei deja trec emisiile in constatare.

  • catalin arad – multumesc inca o data! Am apucat sa dau stirea cum ca ati fi si ridicat CI, dar nu cred ca am gresit prea mult, mai ales ca ei v-au spus despre incriptionarea emisiilor de co2… 😀

  • eu vreau sa stiu emisiile CO2 la un opel astra cu 5 usi din 2001 motorina motor de 1686. euro 3

  • rotariu sebastian – de aflat, se afla doar la RAR. Noi aici facem doar niste aproximari relativ rezonabile, neoficiale, folosind un calculator britanic, pentru a ne face o idee despre valoarea taxei. Modelele nu sunt identice cu cele de la noi, dar se pot apropia decent.

    CALCULATOR CO2 UK

  • iuliane chiar nu-mi vine sa cred cum a inghitit toata lumea pastila cu CO2 asta … toata lumea intreaba disperata : cam cat e CO2 la mine ? da la mine cat e CO2 ? oameni buni puneti acolo +-100 la CO2 si o sa vedeti cat de „mult” se schimba valoarea finala a taxei … norma EURO aia-i baza , si varsta … aia conteaza , acolo se face diferentierea … CO2-u ii +- 50 euro … taxa pe CO2 … ca guvernantii incearca sa ne bage r…t pe gat inteleg, da sa-l inghita toata lumea, asta ma cam mira …

  • dan – nu e vina nimanui (dintre cei care intreaba) ca guvernul a complicat asa mult o procedura/formula/etc. Trebuie sa fim toti sefi de promotie la matematica ca sa platim o taxa? In toata nebunia asta, nu oamenii care intreaba sunt absurzi…

  • inteleg ce spui iuliane , dar ma deranjeaza oarecum cat de usor a trecut in opinia publica ideea ca aceasta taxa e pe CO2 ! i-am auzit la TV pe „oficialii guvernului” si numai despre asta vorbesc : CO2 , CO2 , CO2 … ce CO2 domle ??? 5% din valoarea taxei o da CO2 asta !!! restu e exact ca pana acum ! norma Euro, varsta si capacitate cilindrica ! si nu se gaseste nimeni, nimeni, intre toti reporterii aia habarnisti, sa le spuna la guvernantii invitati prin emisiuni treaba asta ! ca NU au schimabat mai nimic la vechea taxa ! au scazut-o un pic ca si cuantum dar e facuta pe ACELEASI principii : VARSTA masinii si CAPACITATEA CILINDRICA a motorului ! ce taxa pe noxe ??? acum avem o „alta” taxa care se mai si cheama de „poluare” cica… si nu se gaseste un reporter sau un om in toate televiziunile alea care sa le puna problema guvernantilor in felul asta ! chiar ca masele sunt facute sa fie prostite !!!

  • dan – da, asta asa e, dar cei 5% de care spui (in fapt 30%) reprezinta o forma de reducere a taxei. Pe formula 2 ar iesi mai mare taxa. Dar, ai dreptate, nu este o diferenta senzationala…

  • si pe deasupra se vorbeste de o reducere de 1% daca masina a parcurs in medie 20000 km pe an…. 1%-ce porcarie mai e si asta, inseamna ca pt. o taxa de aprox 700 eur taxa ti se reduce cu 7 eur. Si ca sa constate RAR-ul asta iti ia 10 eur. Si daca e sa mai constate altceva (ca e zgariata, ca nu are ABS…) iti mai ia inca 10 si inca 10 si tot asa si n se stie cat se reduce … si poate se ajunge la o taxa mai mare numai de dragul matematicii
    Nu-mi vine sa cred cat de bolnava e mintea celor care intocmesc aceste reguli si cum incearca sa se incadreze in dispozitiile UE.
    o zi buna

  • salut.am o masina adusa din afara, are data de fabricatie 28.02.2001 dar data primei inmatriculari in romania este 26.03.2008. La calculul taxei, la vechime cat o sa am? Emisiile de CO2 le am trecut pe brief,pe certificatul din afara care este anulat…va fi luat in considerare? Poate sa imi spuna si mie cineva cat o sa ma coste taxa de la 1 iulie? CO2-145g; 1753 cc. Multumesc

  • Ady – vechimea se calculeaza de la data primei inmatriculari in Europa, nu in Romania.

    Daca masina este deja inmatriculata in Romania, ce taxa doresti sa platesti? Daca am inteles eu ceva gresit, te rog spune-mi…

    Emisiile de pe brief sunt luate in considerare.

    Si – ultimul punct – nimeni nu poate calcula taxa pana nu aflam data primei inmatriculari in UE si norma Euro a masinii.

  • am primit ieri CIV de la BMW si scrie ca am emisiile de CO2 188 G/KM.acum astept doar sa vina 1 iulie ca sa o inmatriculez.

  • AM SI EU UN WOLSVAGEN MULTIVAN DIN 1995 EURO 2 IMI PUTETI SPUNE CAM CAT AR COSTA INMATRICULAREA LUI, STIU CA E O MARJA DE EROARE DAR MACAR STIU CAM CAT AR TREBUI SA SCOT DIN BUZUNAR!MERSI

  • am o intrebare si eu.am facut CIV la un BMW 318i din 04.2001 prima inmatriculare si in talonul nemtesc scrie EURO 3 si 188 g/km.
    ieri am primit CIV de la RAR si in el scrie emisia de CO2,188 G/KM dar nu gasesc unde scrie EURO 3.Unde trebuie sa ma uit in CIV?La sfarsitul unui sir de numere de acolo apare scris e3.asta sa fie euro3? emisia de CO e trecuta si corespunde cu ce scrie in talonul german.doar EURO 3 nu stiu unde scrie.ma puteti ajuta.

  • catalin arad – ultimele 2 cifre din nr. de omologare romanesc dau norma Euro. Daca acestea sunt E3, inseamna ca masina este sigur Euro3. Fara grija! 😀

  • ok multumesc mult.am gasit si seria motorului pe site RAR la EURO 3.Eram nedumerit ptr ca in talonul german scria clar EURO 3 iar in CIV romanesc doar la nr de omologare cum spui tu scrie E3.
    MULTUMESC MULT.

  • Am si eu un Seat Toledo 1.8 16 v,92 kw,din iulie 1993.Are motorul de Vw ,tip motor PL.As vrea sa-l inmatriculez in Romania dupa 1 iulie.Sta in garaj de 2 luni.M-ar intertesa ce norma de poluare este?
    Eu cred ca este EURO 1,dar nu stiu sigur.Multumesc.

  • LUIGI LUGOJ – eu am gasit 1992 ca ultim an de productie la VW pentru motorizarea PL. Intre Euro 1 si 2, anul tampon a fost Iulie 92 – Iulie 93. Cred ca aveti una dintre ultimele motorizari PL produse de VW. Din pacate acest motor este non-euro. Sorry, stiu ca voiati sa auziti altceva…

  • am o masina din 98 dar prima inmatriculare a fost in 2002.la vechime unde ma incadrez?plz

  • crys – vechimea se stabileste in fc de data primei inmatriculari in UE.

    Intervalul 98-2002 mi se pare cam mare. Sper sa nu fie un duplicat al briefului, cauzat de pierderea actelor.

  • nu vorbeste nimeni despre noul mod de calculare a taxei, acum ca s-a dat OU?
    nu de alta dar noi am inmatriculat un golf (2004, prima inmatriulare in UE), euro 4 si am platit taxa de 1000 euro in iunie. mentionez ca emisiile co2 nu sunt trecute in cartea de identitate a masinii. am fi interesati de restituirea diferentei, daca e cazul.

  • care are idee ce emisii de CO2 are un FORD focus 1800cm3 an 2002la un consum mediu de 5,5L la suta ?? daca aveti ideee va rog spunetimi si mie norma de poluare EURO 3

  • Valentyn ROKKO – da, Ford din 2002 este Euro3, doar daca prima inmatriculare a fost facuta intr-o tara UE (membra deja in UE in anul 2002).

    FORD FOCUS 1,8 TDCi din 2002 are emisii de 145g/km. Conform formulai din articol, rezultatul iese 146 (5,5 x 26,5), insa formula este aproximativa.

Comentarii închise.

Articole similare

Noxe si emisii CO2

Emisiile diesel sunt puternic cancerigere

Prin traditie, motorina a fost intotdeauna un carburant mai ieftin decat benzina....

Noxe si emisii CO2

Taxe UE pentru emisii auto de CO2

Au aparut deja anumite dezinformari referitoare la „taxa auto pe CO2” propusa...