Comportamentul de accelerare si franare „sportive” ale unui vehicul in traficul urban afecteaza intreg fluxul de autovehicule si poate provoca un dop de trafic fara sa existe vreun obstacol fizic pe carosabil. Manifestarea acestui fenomen important, dar necunoscut multor amatori de „liniute”, este prezentata video si explicata detaliat intr-un alt articol Total Auto. Acesta este motivul pentru care Honda a dezvoltat in premiera mondiala o tehnologie care calculeaza riscul de formare de astfel de blocaje dinamice in trafic, analizand cat de agresiv este stilul de sofat.
Sistemul monitorizeaza parametrii de accelerare si decelerare a vehiculului pentru a stabili daca comportamentul conducatorului auto poate sau nu poate provoca un blocaj. Soferul primeste informatii in timp real fara sa ii fie distrasa atentia prea mult, prin utilizarea unui cod de culori afisat de grafica softului specializat. Daca soferul respecta sugestiile sistemului, va reusi sa evite sau macar sa reduca riscul de blocaj.
In ciuda aparentelor, testele experimentale efectuate in colaborare cu Centrul de Cercetare de Stiinta Avansata si Tehnologie si Universitatea din Tokyo arata ca un sofat mai calm in aglomeratie creste viteza medie a fluxului de automobile cu 23%, imbunatateste consumul de combustibil cu circa 8% si reduce emisiile de CO2.