apr. 212008
 

In absenta unei surse oficiale de informatie, multi cititori cauta cu infrigurare o sursa cat de cat credibila pentru a putea stabili emisiile de CO2 ale propriului automobil. Total Auto va ofera un mic truc prin care puteti aproxima valoarea emisiilor de CO2 la automobilul dumneavoastra. Ceea ce va descriem aici este doar un truc si nu o sursa oficiala. Singura sursa oficiala este doar RAR. Acest truc va ajuta sa determinati cu o eroare decenta (max.3%) valoarea emisiilor de CO2, necesara la calculul taxei auto.

In primul rand trebuie sa stabiliti urmatoarele doua puncte:

1. Ce carburant foloseste masina, benzina sau motorina?
2. Care este consumul mixt (mediu intre urban si extraurban) al masinii? Atentie aici aveti nevoie de valoarea din manualul masinii, nicidecum de vreun consum masurat de dvs.

De-acum totul devine simplu:
BENZINA:
[consum in litri/100km] x 23,8 = [emisii CO2 in gram/km]
DIESEL:
[consum in litri/100km] x 26,5 = [emisii CO2 in gram/km]

  131 comentarii despre “Emisii CO2 – un mic truc neoficial”

  1. … si guvernul este din 24 mai in afara legii. ordonanta 50 a aparut im Mon.Oficial pe 24 aprilie.

    Abia acum mi-am dat seama ca „dezbaterile” pe tema taxei nu s-au facut pe un proiect, ci pe o ordonanta deja publicata in Mon.Oficial.

  2. iuliane buna dimineata ! eu nu asta iti spuneam atunci cand te sfatuiam sa scrii un articol usturator avand ca idee centrala ca nu-si respecta propria lege ! acum vreo 3 saptamani !

  3. ba da dane, dar la ora respectiv am avut convingerea ca pe 24 mai s-a publicat ordonanta. Nici prin cap nu mi-a trecut ca a dezbaterea a fost la misto si ca ordonanta intrase deja in vigoare…

    iq-ul meu are un nivel mediocru. scuze.

  4. na nici vorba iuliane de IQ ! ti-a scapat si tie ! se intampla ! datele au fost asa : emiterea in 31 martie, publicarea in Monitorul Oficial 24 aprilie, deci normele ar fi avut ca data LIMITA de publicare (fixata de ei) 24 mai (era intr-o sambata) deci 26 Mai sa zicem. In sensu asta ziceam atunci ca s-au pus singuri inafara legii nerespectandu-si propria lege (mai exact art.12 din ordonanta publicata in Monitorul Oficial). Si asta s-a intamplat acum 3 saptamani. Ce sa mai asteptam ? … Eu m-am pus la decontat saptamanile , si rad ca sa nu plang …

  5. a si inca ceva , intre timp umblu cu o masina cu nr (rosii) expirate … in consecinta si fara asigurare … si vad ca se poate … la inceput mi-a fost frica , apoi m-am obisnuit … intre timp am mai aflat niste smecherii, am mai cunoscut niste pol…oameni… … de nevoie invata omul … iata cum a reusit SISTEMUL sa ma impinga in NON-SISTEM … nu stiu daca sunt un caz unic sau din contra , dar stiu ca sunt un tanar care as fi fost dispus sa joc dupa reguli ! acum cand vad cum procedeaza cei care FAC regulile , cat de mult le respecte ei insisi , nu-mi doresc altceva decat sa gasesc alte si alte metode de a eluda SISTEMUL !!!

  6. dan – ordonanta a fost semnata pe 21 si a aparut trei zile mai tarziu pe 24 aprilie. repet – iq-ul nu ma ajuta sa inteleg faza asta. Pur si simplu nu am avut de ce sa monitorizez aparitia pe MO atat timp cat nu stiu ca exista ceva care trebuie sa apara. E o problema de intelegere, nu de a fi „pe faza”…

  7. da iuliane am inteles foarte bine !

  8. Salut DANE. IA zimi si mie te rog cum procedezi cu nu merele rosii expirate ca si eu sunt in aceiasi situatie si am nevoie de masina pina se mai gandesc astia ce vor face cu taxa. E VENTUAL DAMI ADRESA TA DE MES. MULTUMESC!!!!!!!!!!!

  9. am opel omega 2200 cm
    in cartea tehnica scrie 192g co2
    de unde stiu cat o sa ma coste inmatriculareA?

  10. adrianooo – pe langa cilindree (2200cmc e valoare rotunjita, cilindreea exacta e mai mica…) si emisiile de CO2 (192g/km), mai este nevoie de inca doua informatii: – varsta masinii (de la prima inmatriculare, nu de la fabricatie) – si norma Euro.

    Toate acestea se introduc in calculatorul noii taxe pe care il poti accesa de aici.

  11. oameni buni…am si eu o nedumerire care ma deranjeaza…si vreau sa imi dati o mana de ajutor…adica eu aduc o masina de afara…franta si nu imi este scrisa in carte emisia de co2.e simplu.rar trebuie sa imi faca omologarea la pret redus…adica pret de un click.inteles…dar daca de exemplu o skoda fabia cu certificat de conformitate din 2001 euro 4 1.4 mpi are emisia de 168 g co2 per km.valoare scrisa in certificatul ei..(masina cumparata de mine acum 5 zile) iar motorul este forjat si nu are combustie buna,deci o emisie de noxe mai mare…atunci registrul imi va da noua valoare adica mult peste 168,ceea ce inseamna automat o taxa mai mare….sau valoarea din certificatul de conformitate?…va multumesc.cristi

  12. cristi – se da valoarea constructorului. Nu se face test dinamic.

    Totusi sa nu incurci noxele cu CO2-ul. CO2-ul este un rezultat normal de ardere, nu o noxa. CO2-ul poate creste doar daca creste consumul de carburant. Nu conteaza fumul de la ulei sau ardere incompleta.

    Chiar si asa, se ia cifra producatorului. Ma rog, asa se ia cifra peste tot in UE… Sper sa nu apara RAR cu inventii.

  13. mihai dorian de procedat se procedeaza ca in RO ! nu am inventat eu gaura in macaroana ! cunosti oameni , daca apare un control de acte – cunosti oameni … daca ai un accident (sper sa nu mi se intample) , iarasi la fel… (sper totusi sa nu mi se intample , e un pic mai dificil , dar nu imposibil …) Cred ca daca s-ar sti exact cate vehicule circula in RO cu actele in neregula ar fi jale ! parerea mea …

  14. salut am auzit ca sa aminat taxa pina la 1 01 2009 este adevarat
    ?????????????????

  15. cristi – nu poate „amana” un OUG fara temei legal. Nu am auzit despre niciun amendament la OUG-50.

    Tu de unde ai auzit? Presa sau zvon?