Top anvelope
TUV si Dekra au executat in Aprilie 2009 un test amplu cu principalele anvelope auto distribuite pe intreg continentul. Rezultatele testului au fost date publicitatii in luna Mai, iar TotalAuto.ro este prima sursa romaneasca de informare, care va ofera aceste rezultate.
Studiul a cuprins cate 3 tipuri de teste, fiecare aplicat pentru cele mai importante 3 dimensiuni de anvelopa folosit de industria auto de astazi: 225/55 R16 W, 205/55 R16 H si 195/65 R15 H. Anvelopele au fost cumparate din piata libera.
Tipuri de teste
– a) Longevitate – test executat de DEKRA, partener TUV.
Acest test stabileste care din anvelope rezista cel mai bine la uzura. In acest sens, masinile au parcurs distante mari (10.000-12.000 km) in conditii identice de uzura pentru anvelope. Ulterior testului, cercetatorii au stabilit (prin regresie liniara statistica) care sunt distantele pe care ar trebui sa ruleze anvelopele cuprinse in studiu, pentru a fi toate egal uzate (limita de uzura in cadrul studiului 1,6 mm). Cea mai buna performanta a devenit baza pentru exprimarea procentuala a performantelor celorlalte competitoare.
De exemplu, in primul tabel „Longevitate”, cel dedicat anvelopelor de tip 195/65 R15, veti gasi la Michelin valoarea de 100%, iar pentru Dunlop 61%. Adica anvelopa Dunlop va trebui sa ruleze doar 61% din cat a rulat anvelopa Michelin pentru ca cele doua sa aibe uzura egala.
– b) Deceleratie pe drum ud – test executat de TUV.
Acest test calculeaza deceleratia (acceleratia negativa din momentul franarii) de la viteza de 80 km/h la cea de 20 km/h. O deceleratie mai mare inseamna o franare mai rapida. Anvelopa cu cea mai buna deceleratie a fost aleasa baza de raportare pentru deceleratiile competitorilor, rezultatul final fiind exprimat procentual. Astfel, cel mai bun comportament va avea ca rezultat procentul de 100% si va corespunde celei mai rapide franari.
– c) Consum de carburant – test executat de DEKRA, partener TUV.
Acest test calculeaza consumul de carburant inregistrat pe masini identice si incarcate identic, dar cu anvelope diferite. Rezultatul este afisat clasic, in litri/100 km.
–––––––
– 1 – Topul anvelopelor de dimensiune 195/65 R15 H
rezultate finale 2009:
LONGEVITATE – test DEKRA
|
|||
195/65 R15 H – VW Golf V 1,9 TDI
|
|||
Pozitie | Marca | Produs | rezultat (%) |
1 | MICHELIN | Energy Saver | 100% |
2 | PIRELLI | P6 Cinturato | 85% |
3 | CONTINENTAL | Conti Premium contact 2 | 78% |
4 | BRIDGESTONE | B250 | 75% |
5 | GOODYEAR | Excellence | 64% |
6 | DUNLOP | SP Sport Fast Response | 61% |
DECELERATIE DRUM UD – test TUV
|
|||
195/65 R15 H – VW Golf VI 2,0 TDI
|
|||
Pozitie | Marca | Produs | rezultat (%) |
1 | MICHELIN | Energy Saver | 100% |
2 | BRIDGESTONE | B250 | 99% |
3 | GOODYEAR | Excellence | 97% |
4 | CONTINENTAL | Conti Premium contact 2 | 96% |
5 | DUNLOP | SP Sport Fast Response | 94% |
6 | PIRELLI | P6 Cinturato | 87% |
ECONOMIE CARBURANT – test DEKRA
|
|||
195/65 R15 H – VW Golf 1,9 TDI
|
|||
Pozitie | Marca | Produs | rezultat (l/100km) |
1 | MICHELIN | Energy Saver | 5.26 |
2 | PIRELLI | P6 Cinturato | 5.33 |
3 | CONTINENTAL | Conti Premium contact 2 | 5.34 |
4 | BRIDGESTONE | B250 | 5.39 |
5 | DUNLOP | SP Sport Fast Response | 5.45 |
6 | GOODYEAR | Excellence | 5.45 |
–––––––
– 2 – Topul anvelopelor de dimensiune 205/55 R16 H
rezultate finale 2009:
LONGEVITATE – test DEKRA
|
|||
205/55 R16 H – VW Golf V 1,9 TDI
|
|||
Pozitie | Marca | Produs | rezultat (%) |
1 | MICHELIN | Primacy Alpin PA3 M+S | 100% |
2 | DUNLOP | SP Winter Sport 3D M+S | 80% |
3 | BRIDGESTONE | Blizzak LM25 M+S | 65% |
4 | CONTINENTAL | Conti Winter Contact TS830 M+S | 62% |
5 | GOODYEAR | Ultra Grip 7+ M+S | 50% |
DECELERATIE DRUM UD – test TUV
|
|||
205/55 R16 H – VW Golf VI 2,0 TDI
|
|||
Pozitie | Marca | Produs | rezultat (%) |
1 | MICHELIN | Primacy Alpin PA3 M+S | 100% |
GOODYEAR | Ultra Grip 7+ M+S | 100% | |
3 | DUNLOP | SP Winter Sport 3D M+S | 99% |
4 | CONTINENTAL | Conti Winter Contact TS830 M+S | 98% |
5 | BRIDGESTONE | Blizzak LM25 M+S | 93% |
ECONOMIE CARBURANT – test DEKRA
|
|||
205/55 R16 H – VW Golf 1,9 TDI
|
|||
Pozitie | Marca | Produs | rezultat (l/100km) |
1 | MICHELIN | Primacy Alpin PA3 M+S | 5.21 |
2 | GOODYEAR | Ultra Grip 7+ M+S | 5.34 |
3 | DUNLOP | SP Winter Sport 3D M+S | 5.34 |
4 | CONTINENTAL | Conti Winter Contact TS830 M+S | 5.40 |
5 | BRIDGESTONE | Blizzak LM25 M+S | 5.44 |
–––––––
– 3 – Topul anvelopelor de dimensiune 225/55 R16 W
rezultate finale 2009:
LONGEVITATE – test DEKRA
|
|||
225/55 R16 W – Audi A4 Avant 2,0 TDI
|
|||
Pozitie | Marca | Produs | rezultat (%) |
1 | PIRELLI | P7 | 100% |
DUNLOP | SP Sport Fast Response | 100% | |
3 | MICHELIN | Primacy HP | 98% |
4 | GOODYEAR | Excellence | 89% |
5 | BRIDGESTONE | Turanza ER300 | 77% |
6 | CONTINENTAL | Conti Premium contact 2 | 66% |
DECELERATIE DRUM UD – test TUV
|
|||
225/55 R16 W – Audi A4 2,0 TDI
|
|||
Pozitie | Marca | Produs | rezultat (%) |
1 | BRIDGESTONE | Turanza ER300 | 100% |
2 | DUNLOP | SP Sport Fast Response | 97% |
3 | CONTINENTAL | Conti Premium contact 2 | 97% |
4 | MICHELIN | Primacy HP | 96% |
5 | PIRELLI | P7 | 90% |
6 | GOODYEAR | Excellence | 85% |
ECONOMIE CARBURANT – test DEKRA
|
|||
225/55 R16 W – Audi A4 Avant 2,0 TDI
|
|||
Pozitie | Marca | Produs | rezultat (l/100km) |
1 | DUNLOP | SP Sport Fast Response | 6.18 |
MICHELIN | Primacy HP | 6.18 | |
3 | BRIDGESTONE | Turanza ER300 | 6.22 |
4 | GOODYEAR | Excellence | 6.24 |
5 | CONTINENTAL | Conti Premium contact 2 | 6.32 |
6 | PIRELLI | P7 | 6.45 |
- Posted by Iulian Senos
nou 😉
vad ca Michelin is cam favoriti …
Interesant si in conformitate cu ce idei aveam despre anduranta Michelin. Doresc sa precizez ca parametrii prezentati sunt relativ restrictivi intrucat constructorii de anvelope sunt „presati” de catre marile firme de automobile sa se implice in reducerea zgomotului de rulare („bruit de roulement”),in cresterea rigiditatii de deriva a pneului pentru o tinuta de cap eficace.
In afara de subiect pentru autor; Breaza si un anumit liceu de acolo iti spune ceva?
dan – da, Michelin a castigat aproape tot. dar nici ceilalti nu sunt prea departe.
ideea principala a studiului este aceea ca anvelopele chinezesti au un grad prea mare de risc pentru utilizatori. Inclusiv SH.
lucian – da exista extrem de multe restrictii in industria anvelopelor auto, toate legate de poluare (fonica sau chimica…)
Cat despre LM, da imi spune. Am fost colegi?? 🙂
Pentru Iulian. Am fost colegi intre 82 si 86. Acum sunt in Franta si am lucrat in legaturi cu solul si arhitectura vehicul pentru PSA 5 ani. In clasa F cu Hadarca Grigore, Teodorescu, Vingarzan, Radoi si alti. Felicitari pentru articole!
Multam fain. Daca imi permiti, as putea folosi (fara sa devina publica)adresa de e-mail pe care ai completat-o in interfata de comentarii – asa putem dicuta mai multe privat. E ok?
Pentru Iulian!
OK
Prostii.Am Dunlop 205/55,le-a ros si pe interior si pe exterior in 5 luni.Masina este din pct. de vedere tehnic f. buna(facuta geometria in 5 locuri).400 ron am dat pe bucata.Asa ca…decideti voi