apr. 152012
 

Pastele 2012 este intr-o nefericita distonanta fata de continutul raportului pe primul trimestru al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) privind piata auto romaneasca. De Inviere, piata auto din Romania nu da semne de inviere. Livrarile totale de automobile din primul trimestru (autoturisme + vehicule comerciale) au inregistrat o scadere de 8,6 % fata de perioada omologa de anul trecut.

Situatia pietei auto romanesti in bref:

– In luna martie s-au produs 26.368 autovehicule, cu 23,2% mai putin decat in luna precedenta, cu o scadere mai importanta in segmentul vehiculelor comerciale usoare (-47%).

– Scaderea din ultima luna a autoutilitarelor coroborata cu scoaterea din productie a modelului Transit Connect pe care il realiza Ford anul trecut, duc la o scadere totala a productiei in primul trimestru al lui 2012 de 5,8% fata de 2011 (volum total 86.624 unitati fata de 91.917 in 2011). Din cauza cererii interne extrem de scazute, 92% din productia primului trimestru 2012 a avut ca destinatie exportul.

– Si exportul a inregistrat o scadere de 1,9% fata de primul trimestru din 2011, pe un volum total de 80.106 unitati. Cel mai cautat model la export este in continuare Dacia Duster, 13.440 unitati in martie si un total de 38.633 in primul trimestru (ceea ce reprezinta peste 51% din numarul total de autoturisme exportate), urmat de Sandero si Logan, care inregisteza practic o dublare a volmului total exportat.

– Vanzarile de autovehicule au scazut cu 8,6% fata de primele 3 luni ale lui 2011, autoturismele inregistrand o scadere de -6,2%. Top-ul pe marci este format de Dacia (25% din total), urmata de Volkswagen (12,5%), Skoda (9,6%), Ford (8,7%), Renault (5,6%) si Hyundai (4,1%).

– Pe modele, Dacia Duster ocupa pozitia de lider, depasind Logan-ul. Podiumul este completat de catre Skoda Octavia, urmata de catre Logan MCV si Ford Fiesta.

Avand in vedere rezultatele inregistrate in primul trimestru din 2012, APIA isi exprima speranta ca estimarea de crestere a pietii cu 117.000 unitati (+6%) sa poata fi totusi atinsa pana la sfarsitul anului. Conditia principala este ca evolutia si finantarea Programului “Rabla”, aflat deja intr-o intarziere fara precedent, sa demareze cat mai curand.

(continutul este o editare a comunicatului oficial APIA)