iun. 182007
 

Piata auto nr.1 a Europei, Germania, a devenit extrem de atractiva pentru intreprinzatorii romani orientati spre comertul auto „second hand”. O piata atractiva, dar dificila pentru cei care nu vorbesc limba germana. Contand pe inteligenta speculativa romaneasca, ne-am gandit ca v-ar putea fi de folos un microdictionar auto german-roman.

Daca „Erstzulassung” (data inmatricularii) a devenit un termen cunoscut, iata si alti termeni des intalniti in ofertele nemtesti:

Getunte Scheiben = geamuri fumurii
Aussenspiegel = oglinzi exterioare
Aussenspiegel elektrisch = oglinda ext. electrica
Nebelschlussleuchte = lumina de ceata spate
3.Bremsleuchte = al 3-lea stop
Zentralverriegelung = inchidere centralizata
Wegfahrsperre = antifurt la cheie (cheie cu cip)
Servolenkung = servodirectie
Elektr. Fensterheber vorn = geamuri electrice fata
Lautsprecher (Anzahl) = boxe
Hohenverstellbar Fahrersitz = scanul soferului ajustabil pe verticala
Lenkrad hohenverstellbar = volanul reglabil pe verticala
Aussentemperaturanzeige = termometru pt. temperatura exterioara

Sunt cuvinte greu de pronuntat, dar ideea este sa va descurcati pe o oferta scrisa. Succes. (Acest mini-glosar este o preluare. Ne-a placut foarte mult aceasta idee, propusa pe un forum auto romanesc.)

  787 comentarii despre “SH Germania – ABC auto nemtesc”

  1. Help !
    Polo 1.4 benzina din 2000 (10.05.2000)
    WVWZZZ6NZYY637430
    AKK ETD
    LA6C FN
    X3A1AC
    C1RH4X4KC4GF3NC
    6N20X44000
    1390cm3
    44KW 60CP

    Dati-mi va rog o idee la ce norma euro ar putea fi incadrat?

  2. Claudiu AKK-ul tau a fost fabricat si dupa 2002. De aceea cred ca masina este Euro3. Sunt sigur 90%.

    E doar o parere. Doar RAR iti poate spune 100%.

  3. Multumesc mult Iuliane de raspuns.
    Sper sa ai dreptate …
    Masina deja a cumparat-o (un prieten mi-a cumparat-o din Franta). Proprietarul scrisese in anunt la vanzare anul de fabricatie 2001 si …. era ok. Dupa ce a cumparat-o … cand a ajuns acasa s-a uitat in brief la anul fabricatiei (10.05.2000) … si am inceput sa caut pe net …. dar …. parerile sunt foarte impartite …
    Asa ca … inca odata merci … si SPER SA AI DREPTATE CU INCADRAREA

  4. Apropo …. eu ma speriasem de o incadrare la EURO 2 … de aia am zis ca sper sa aiba EURO 3.

  5. Acest forum este f. bun si util, mai ales ca in Romania aproape toate reglementarile sunt intocmite intr-o limba pasareasca, pe care nici cei mai versati si studiati juristi nu o inteleg pe deplin.De ex.prevederile din Codul Fiscal privind TVA pt. masini noi import UE,{art.126 alin.(3)lit.b} cat si definirea masinilor noi.Din discutiile pe forum, inca nu mi-e clar daca pt. o masina cosiderata noua(sub 6ani vechime sau sub 6000km)se mai plateste de catre o pers. fizica TVA in Ro. si se recupereaza MwSt platit in Germania la un Autohaus(MwSt ausweisbar), sau ramane TVA platit in Germania, si atat !?Logic ar fi sa nu se mai plateasca, dar ce e logic in Ro.? Ma voi duce la Adm. Fiscala din Brasov, poate(nu sunt sigur)ma va lamuri cineva.Succes mult celor inscrisi pe acest forum!

  6. domnilor se mai aude ceva de noua taxa auto

  7. buna iulian

    scuze ca revin asa de tirziu .
    am gasit undeva acolo pe linga motor seria
    AKL 1221.este vorba de Golf IV 1,6 benzina 1999.
    spuneai ca acest cod corespunde normei Euro3.sper sa fie si RAR de aceasi parere.
    multumesc mult
    Cristina

  8. salut .daca ma puteti ajuta cu un vin number la golf 4 1.6 pe benzina la ce norma de poluare se incadreaza
    wvwzzz1yzyu567262
    foarte urgent.multumesc anticipat

  9. nastase dorel – seria sasiu (VIN) nu ne ajuta prea mult. Ne-ar trebui o serie de motor. Anul de productie 2000 nu ne ajuta cu nimic.

  10. Bebe – cu persoanele fizice e limpede: platesc tva-ul in magazinul nemtesc si gata. Nu se mai recupereaza in Romania nimic.

    Recuperatul (mai exact scutirea de plata) este valabil doar pentru persoanele juridice care nu revand produsul cumparat de afara. Nu stiu sa zic exact articolul de Cod Fiscal si aliniatul, dar asta este procedura concreta (reala) acum.

  11. Claudiu – bafta! Sper s-o fi nimerit ๐Ÿ™‚

  12. dragos – absolut nimic nou despre taxa. Nici macar o barfa mica…

  13. nu ajuta nici faptul ca masina a fost fabricata in 12.2000(golful 4)

  14. Fiind an de productie 2000, nu are cum sa fie produsa in decembrie 2000, ci poate in decembrie 1999.

    Daca pe brief apare decembrie 2000, este foarte posibil sa fie data primei inmatriculari.

    Codul motor este decisiv pentru un raspuns serios. O serie. Ceva.

  15. si mai are 77 kW/105 ps