iun. 182007
 

Piata auto nr.1 a Europei, Germania, a devenit extrem de atractiva pentru intreprinzatorii romani orientati spre comertul auto „second hand”. O piata atractiva, dar dificila pentru cei care nu vorbesc limba germana. Contand pe inteligenta speculativa romaneasca, ne-am gandit ca v-ar putea fi de folos un microdictionar auto german-roman.

Daca „Erstzulassung” (data inmatricularii) a devenit un termen cunoscut, iata si alti termeni des intalniti in ofertele nemtesti:

Getunte Scheiben = geamuri fumurii
Aussenspiegel = oglinzi exterioare
Aussenspiegel elektrisch = oglinda ext. electrica
Nebelschlussleuchte = lumina de ceata spate
3.Bremsleuchte = al 3-lea stop
Zentralverriegelung = inchidere centralizata
Wegfahrsperre = antifurt la cheie (cheie cu cip)
Servolenkung = servodirectie
Elektr. Fensterheber vorn = geamuri electrice fata
Lautsprecher (Anzahl) = boxe
Hohenverstellbar Fahrersitz = scanul soferului ajustabil pe verticala
Lenkrad hohenverstellbar = volanul reglabil pe verticala
Aussentemperaturanzeige = termometru pt. temperatura exterioara

Sunt cuvinte greu de pronuntat, dar ideea este sa va descurcati pe o oferta scrisa. Succes. (Acest mini-glosar este o preluare. Ne-a placut foarte mult aceasta idee, propusa pe un forum auto romanesc.)

  787 comentarii despre “SH Germania – ABC auto nemtesc”

  1. cristina – as avea nevoie de codul motor sau – macar – de cilindree. Te rog de asemenea sa-mi spui ce carburant foloseste masina – benzina sau diesel?

    Fara aceste detalii minime nu pot nici macar sa dau cu presupusul.

  2. doru – don’t shoot. am uitat complet. MAINE sun. SIGUR.

    Vorbisem chiar atunci cu cineva, care – la randul sau – mi-a zis sa-i aduc aminte… Batranetile…

  3. doru – daca poti, trimite-mi si mie tipul motor ca sa caut in paralel.
    Zi-mi tot – carburant – cutie e limpede – an productie.

    De ce nu-ti scrie pe brief norma EURO? De unde o cumperi?

    Sper sa-mi scri mai devreme de 2 saptamani… e interesul tau, nu? :mrgreen:

  4. Aaaa – in Franta…

    Am vb deja la BMW si astept un raspuns, intrucat este necesara contactarea „navei mama” in Germania. Nu te mai uit :mrgreen:

  5. ok Iulian
    deci masina
    Golf IV motor 1,6l
    am gasit aici un cod dar nu stiu ce este:
    WVWZZZ1JZXW600594-zice ca e numarul de indentificare al autoturismului
    benzina,schadsform D3. sper sa fie suficient ca altceva eu nu am gasit
    oh, ba da emisia de Co2 186g/km.nu stiu daca ajuta cu ceva
    sper sa intelegi
    Cris

  6. am mai gasit pe brieful asta ceva coduri.0603 si 421 02J 5
    scuze ,dar chiar nu inteleg nimic de pe brieful asta
    mii de multumiri
    cristina

  7. cristina – este esentiala identificarea tipului motor. hai s-o luam invers:

    In 1999 existau urmatoarele motorizari benzina 1,6 litri, unele mai noi, altele aflate inainte de „pensie” (nu toate au foat importate in Romania ca masini noi la vremea respectiva):

    sigur Euro2 – AKS, APF, ATN, AUR.

    posibil Euro3 – AKL, AEH, AUS.

    Mai sunt si alte motorizari pt Golf4, insa acestea sunt singurele care indeplinesc TOATE conditiile de mai sus.

    Recunosti vreuna dintre secventele de 3 litere strecurate in vreo serie inscrisa pe brief?

  8. doru – BMW are niste proceduri mult mai rigide decat mi-am imaginat eu si decat sunt la alte marci. Pe xcale oficiala, ei nu dau „verdicte” despre norma Euro dacat in baza cartii masinii.

    Apar doua variante:

    1 – trimite-ne o copie scanata dupa carte (brief sau cum s-o numi).

    2 – mergi tu personal cu cartea la reprezentanta franceza.

    Sorry, credeam ca-i mai simplu. Altor marci le este suficient codul motor sau placuta producatorului.

  9. merci mult Iulian esti super amabil.
    ieri am fost la reprezentanta bmw si am vorbit cu responsabilul de la atelier dar nu poate sa-mi dea nici o informatie in legatura cu norma euro in care e masina.
    Nici nu era la curent ca exista asa ceva.
    In schimb mi-a dat nr de telefon de la bmw france, cica numai ei pot sa-mi dea informatii de genul asta.
    Nu credeam ca o sa fie asa de complicat sa aflu norma de poluare a masinii.
    te tin la curent cu urmarile.

    merci inca odata

  10. saracu’ om ๐Ÿ˜€

    Eu la BMW France ma referisem. :mrgreen: Bafta multa!

  11. pe site-ul bmw france nu apare nici macar adresa sau tel sediului central.
    de aceea eu am mers mai intai la reprezentanta bmw din orasul unde sint. Ei mi-au dat nr de tel de la sediul central bmw care banuiesc e la paris (oricum acolo mai mult prin telefon se poate intra in legatura si mai putin mergind direct la ei).

    ps. iulian acum am descoperit ca de fapt aici se vorbeste de masini de ocazie provenite din germania. eu am ajuns aici cautind informatii despre norma euro a masinii mele si vazind comentariile de aici nici nu m-am uitat ce e cu site-ul asta.
    tu te ocupi de el?

  12. doru – in mare da, ma ocup de partea de continut.

    Public ceea ce colegii mei culeg pentru cele doua emisiuni de la radio. Pe parte de IT (servere, cablaraie, programare, etc) sunt asistat.

    Repet, daca trimiti o copie dupa cartea masinii putem trimite la BMW Romania. Astia au e-mail ๐Ÿ˜€

  13. am un seat ibiza sin 2000 si are codul de motor ANW si nu stiu ce euro este 2 sau 3.iar pe carte scrie ca este d4 fara euro 3!!!

  14. iulian daca iti trimit o copie dupa cartea masinii imi poti spune exact ce norma de poluare are un bmw 320d din 99?

  15. ismail belcin – are vreun sens ca sa imi trimiti mie brieful ca eu la randul meu sa-l trimit la ei?

    Trimite-l tu direct. BMW are reprezentanta in Romania cu un website foarte bun. Da-le un telefon si afla cui ii trebuie adresata exact cererea. Ai incredere, sunt baieti seriosi ๐Ÿ˜€

    Am incercat sa ajut aici pe net pe cineva, insa am descoperit ca rutinele BMW pe aceasta problema sunt greoaie si ca nu ajuta cu nimic daca cererile vin din partea presei. din pacate BMW nu are nicio baza de date publica si gratuita cu motorizarile din preajma lui 2000.