iun. 182007
 

Piata auto nr.1 a Europei, Germania, a devenit extrem de atractiva pentru intreprinzatorii romani orientati spre comertul auto „second hand”. O piata atractiva, dar dificila pentru cei care nu vorbesc limba germana. Contand pe inteligenta speculativa romaneasca, ne-am gandit ca v-ar putea fi de folos un microdictionar auto german-roman.

Daca „Erstzulassung” (data inmatricularii) a devenit un termen cunoscut, iata si alti termeni des intalniti in ofertele nemtesti:

Getunte Scheiben = geamuri fumurii
Aussenspiegel = oglinzi exterioare
Aussenspiegel elektrisch = oglinda ext. electrica
Nebelschlussleuchte = lumina de ceata spate
3.Bremsleuchte = al 3-lea stop
Zentralverriegelung = inchidere centralizata
Wegfahrsperre = antifurt la cheie (cheie cu cip)
Servolenkung = servodirectie
Elektr. Fensterheber vorn = geamuri electrice fata
Lautsprecher (Anzahl) = boxe
Hohenverstellbar Fahrersitz = scanul soferului ajustabil pe verticala
Lenkrad hohenverstellbar = volanul reglabil pe verticala
Aussentemperaturanzeige = termometru pt. temperatura exterioara

Sunt cuvinte greu de pronuntat, dar ideea este sa va descurcati pe o oferta scrisa. Succes. (Acest mini-glosar este o preluare. Ne-a placut foarte mult aceasta idee, propusa pe un forum auto romanesc.)

  787 comentarii despre “SH Germania – ABC auto nemtesc”

  1. SERGIU – ANW este un „benzinar” de 1,4 litri care a fost produs doar in 1999 si 2000.

    Prin urmare, cred 90% ca este Euro2.

  2. ms iulian

  3. Iulian
    Am cumparat o masina Opel Astra fabricata in 1999 pe benzina inmatriculata in Franta in 2000 vinzatorul mi-a garantat ca e Euro4.Cod motor – engine cod X14XE ce parere aveti ce euro are masina. Multumesc.

  4. Mihaela – codurile Opel care sunt cu X in fata sunt Euro2 in proportie de 99%.

  5. am cuparat si eu din Italia un VW golf 4 TDI Variant motor 1,9 an 2001 si nu stiu la ce norma de poluare sa o incadrez?
    Are urmatoarea serie
    VW 1J SEASVX01
    SGFM52J024N41N10GE
    serie sasiu:
    wvwzzz1jz1w621133

    Deorece in cartea de identitate din iltalia nu gasesc nici unde norma de poluare.

  6. ion tepeneu – in seria motor VW 1J SEASVX01 cred ca secventa ASV este tipul motor. Daca acesta este codul corect, masina este cel mai probabil Euro3.

    Nu uitati, doar RAR are ultimul cuvant.

  7. Salut, am intentia de a cumpara din Italia un VW Passat Highlin din 2000. Masina nu am vazuto, in anunt nu este specificat daca este sau nu euro3 ci numai ca este diesel, 5 trepte, motor 1900 cm, 85 kw 116 cai iar dintr-o conversatie telefonica proprietarul masinii nu cunoaste acest detaliu, ramanand sa ma duc eu sa vad masina si actele. Ma poate ajuta cineva in aceasta problema cu ceva informatii ca nici eu nu stiu cum sau ce cod ar fi trebuit sa aibe motorul pentru a se incadra in norma de euro3. E posibil ca un passat din 2000 sa se incadreze in normele de euro2?
    Multumesc anticipat pentru raspuns.

  8. am cuparat din Italia un VW golf 4, motor 1.6,an 1999,si nu stiu la ce norma de poluare sa o incadrez.
    WVWZZZ1JZXD653244
    AKL486074.Multumesc.

  9. Valentin – din datele postate este imposibil (pt mine, nu stiu pt altii…) de aflat norma Euro. Da , exista motorizari Euro2 pe Passat in 2000 – ex: AFN, AHU, AHH, etc.

    Trebuie aflat codul motor. E mai simplu decat sa ma ucizi pe mine sa gasesc toate seriile care NU SUNT Euro2 :mrgreen:

  10. marius – AKL pare sa fie Euro3 pe Golf. Poate faci si o intrebare la RAR ca fii sigur.

  11. Ok, multumesc Iulian pentru raspuns, dar faptul ca nu sunt rezident in italia nu pot cumpara masina pe numele meu sa o pot aduce in Romania pe roti o pot aduce doar pe platforma aici nu se pot face numere provizorii ca in germania.

    Stie cineva o modalitate de a aduce masina in Romania pe roti?
    Multumesc

  12. Exista 2 variante de aducere pe roti:

    1 – intelegerea cu proprietarul care trebuie stipulata la notariat, cum ca numerele actuale ale masinii se vor radia la x zile de la semnarea intelegerii autentificate.

    2 – Si Italia are numere provizorii internationale, dar procedura este un pic mai complicata: -a) se elibereaza numai dintr-un anume loc (nu stiu care) – si b) trebuie asigurare, iar asiguratorii italieni se tem de romani.

    Cred ca varianta nr.1 are mai multe sanse de reusita decat 2. Dar nici 2 nu este imposibila. Exista oameni care ne-au scris ca au obtinut nr.prov. din Italia pt ca au rezolvat cu asigurarea.

  13. Ok, multumesc sper sa reusesc sa fac ceva, mi-e teama sa nu iau vreo tapa sa nu fie vreo masina furata de pe aici

  14. am un peugeot 407 2.0 HDI 136cp af 2005,l-am adus din franta convins ca este euro 4 si la rar surpriza a iesit euro 3.imi spuneti si mie ce euro are tipul de motor RHR??

  15. SERGIU – de unde este masina? Nu avea norma Euro trecuta pe brief?

    FAPT MAI PUTIN CUNOSCUT:
    La trecerea de la o norma Euro la alta, in normativele europene se precizeaza ca acestea se aplica de la data din normativ DOAR pentru modelele noi (lansate in anul respectiv).

    Modelele aflate deja in productie (cum este si cazul lui 407, care a fost lansat in 2004) au la dispozitie 1 an pentru trecerea la noua norma (Euro4 in cazul nostru).

    PRIN URMARE: este plauzibil sa aveti un 407 Euro3 din 2005. Sorry.