Piata auto nr.1 a Europei, Germania, a devenit extrem de atractiva pentru intreprinzatorii romani orientati spre comertul auto „second hand”. O piata atractiva, dar dificila pentru cei care nu vorbesc limba germana. Contand pe inteligenta speculativa romaneasca, ne-am gandit ca v-ar putea fi de folos un microdictionar auto german-roman.
Daca „Erstzulassung” (data inmatricularii) a devenit un termen cunoscut, iata si alti termeni des intalniti in ofertele nemtesti:
– Getunte Scheiben = geamuri fumurii
– Aussenspiegel = oglinzi exterioare
– Aussenspiegel elektrisch = oglinda ext. electrica
– Nebelschlussleuchte = lumina de ceata spate
– 3.Bremsleuchte = al 3-lea stop
– Zentralverriegelung = inchidere centralizata
– Wegfahrsperre = antifurt la cheie (cheie cu cip)
– Servolenkung = servodirectie
– Elektr. Fensterheber vorn = geamuri electrice fata
– Lautsprecher (Anzahl) = boxe
– Hohenverstellbar Fahrersitz = scanul soferului ajustabil pe verticala
– Lenkrad hohenverstellbar = volanul reglabil pe verticala
– Aussentemperaturanzeige = termometru pt. temperatura exterioara
Sunt cuvinte greu de pronuntat, dar ideea este sa va descurcati pe o oferta scrisa. Succes. (Acest mini-glosar este o preluare. Ne-a placut foarte mult aceasta idee, propusa pe un forum auto romanesc.)
gabriela – w w w . mobile .de
@tavi
Asigurare 1 luna – 100 EURO
Numere 1 luna – 63 EURO
Benzina 95 – 1.36 EURO in Germania, 1.25 EURO in Austria
Taxe autostrada: Austria – 10 EURO, Ungaria – 7 EURO.
PS: Renault Laguna 1.8l
Multzam fain Ionut. Esti absolut sigur de pretul de la numere provizorii? Cineva ne-a povestit ca ar fi dat mai mult…
Vrei sa scanez chitantele? ๐
Atata am dat in Freiburg, poate difera in functie de primarie. Asiguararea e la Generalli.
thx ๐
Caut pe net de innebunesc: am Ford Focus motor EYDC 1.8 16V din ian. 99 115cp(85KW)
VIN:WF0BXXGCDBXC08554.
Nu este in tabelul RAR cu euro3, si am gasit undeva pe net ca ar fi D4. Are cutie manuala.
Ce euro are masina mea?
Multumesc anticipat pentru ajutor.
Masina dvs este Euro2.
D4 este o norma fiscala germana care nu substituie norma Euro. Cel mai corect exprimat ar fi Euro2/D4.
In anul de productie 1999 (calendaristic iulie 98- iunie 99) Ford nu a produs motorizari Euro4 cu cilindree de 1,8 litri.
Multumesc mult. Nu ma asteptam ca o masina sa poata fi Euro2 si D4 in acelasi timp. Stiu ca unele sunt mere si altele pere, dara pana la urma tot fructe sunt ๐
Salutate,am un Opel Astra g 1.7dti fabricata la jumatatea anului 1999 adusa din italia,ce euro poate fi?
buna ziua!
am achizitionat de curand un vw golf 4 variant 1.9tdi 74 kw. Tipul motorului e AXR, iar in brief e trecut EURO 3 und D4. Productia e decembrie 2001. Imi poate spune cineva ce sanse am sa-l inmatriculez Euro4?
multumesc anticipat
cta – dieselul de 1,7 din 99 e maxim Euro3, dar poate fi si 2. Ca sa stim exact, ne trebuie codul motor.
buna ziua!
am achizitionat de curand un vw golf IV variant 1.9 tdi 74 kw. Tipul motorului e AXR, iar data fabricatiei e dec. 2001. In brief e trecut Euro 3 und D4.Imi poate spune cineva ce sanse am sa-l inmatriculez Euro IV?
Multumesc anticipat
azi dimineata am incercat sa ma uit pe la motor sa vad si eu un cod ceva dar nu am gasit nimic,cred ca nu ma uit eu unde trebuie,ma puteti ajuta unde anume sa ma uit cam in ce zona?
cta – e genul de detaliu pe care nu-l poate sti sigur decat un proprietar de Astra. Poate vede cineva si ne zice.
Ar trebui ca acest cod motor sa apara si in brief (separat sau inclus in seria motorului).