apr. 122007
 

Importul masinilor second hand a devenit sport national. Romanii merg in vest, in special in Germania, si cumpara masini la preturi mai bune decat cele de acasa. In articolul Normele auto germane D3 si D4 – echivalent EURO. Second hand din Germania am prezentat in detaliu misterioasa norma germana „D”, precum si imposibilitatea echivalarii acesteia cu vreo norma „Euro”. Unul din reperele articolului era si anul 2000, anul de trecere la norma Euro3. Este un an de tranzitie pentru majoritatea producatorilor europeni, permis de Comisia Europeana, si poate oferi surprize neplacute celor care cumpara azi masini second hand construite in 2000.

In primul rand trebuie spus ca anul de fabricatie 2000 incepe la jumatatea anului calendaristic 1999 si se termina la jumatatea anului calendaristic 2000. Practic, este un an de productie care incepe intr-un an calendaristic Euro2 si se termina intr-un an calendaristic Euro3. Acest decalaj intre anul de productie si cel calendaristic a creat la 1 ianuarie 2000 un efect surpriza. Cu toate ca in statele UE, adica inclusiv in Germania, a devenit oficial obligatorie norma Euro3, trecerea la noua norma nu a fost brusca. Motorizarile vechi trebuiau distribuite si vandute, iar acest lucru a durat mai multe luni.

Din aceasta cauza, Ford a reusit sa isi alinieze la Euro3 doar motorizarile pe benzina in 2000, cele diesel devenind Euro3 abia in 2001. Volkswagen a continuat sa-si echipeze masinile cu motorizari Euro2 pana la epuizarea lor in anul 2000. Trebuie spus ca la ora trecerii la Euro3 existau deja motorizari Euro4 produse de VW, detaliu care complica si mai mult lucrurile.

In absenta unui inscris „Euro X” explicit, avand doar norma D in cartea de identitate (brief), este dificil de ales o masina Euro3 cunoscand doar anul de productie 2000, un an de tranzitie tehnologica prelungita. Exista totusi un instrument ajutator, un tabel RAR suficient de explicit pentru a face diferenta intre Euro2 si Euro3. Este vorba despre vechiul tabel folosit de RAR pentru a permite inmatricularea unui autoturism minim Euro3. Daca exista codul motor al masinii alese in tabel, inseamna ca masina este minim Euro3. Daca nu, e maxim Euro2 (download tabel).

Pentru a identifica o motorizare Euro3, trebuie sa existe o identitate multipla, si anume la toate din urmatoarele caracteristici: denumirea exacta a modelului, codul motor, cilindree exacta (in cmc), putere in kW, viteza maxima a masinii (cea din prospect, nu cea inscrisa pe vitezometru), tipul cutiei de viteze manual/automat si numarul de trepte de viteza (doar inainte). Puteti trage o concluzie corecta doar dupa ce toate aceste caracteristici corespund cu cele din tabel.

Recomandarea noastra este aceea de a evita totusi acest an de productie 2000. Puteti scapa de orice neplacere cumparand din UE masini minim 2001, care sunt cu siguranta Euro3. Watch your step…

  393 comentarii despre “Second hand Germania – evitati anul 2000”

  1. Hallo Senosh

    Technische Überwachungs Verein (TÜV), TÜV Kraftfahrt GmbH, http://www.tuv.com/de/homologations_service.html, ei fac in Ger. verificarile de prima inmatriculare pentru masini Import (§ 21 StVZO).
    la ADAC nu se fac verificari technice.

  2. Hallo Senosh

    mai bine zis RAR ul German Kraftfahrt-Bundesamt (KBA), dar acolo nu se face nici o verificare Technica

  3. Multumesc mult Zsolt. Acum e limpede.

    Hai sa-ti zic si de unde am ramas eu cu ADAC-ul ca ar face teste. Daca tii minte, acum vreo 2-3 ani, inainte de lansarea Loganului in Germania, la niste teste ADAC (testul elanului cu evitare obstacol) s-a rasturnat un Logan si a iesit scandal mare intre ei si Renault :o)))

    Probabil ca ADAC nu omologheaza standarde, dar au anumite teste specifice pe care le fac si ulterior le publica. Cultura auto…

  4. ai dreptate ei fac testuturi bune care nu prea le place la fabricanti auto.

  5. he he he… interesul poarta fesul.

  6. Pt. cei care au mai intrebat pe aici, DA, exista motorizari euro 4 din 2001 la SH din Germania, exemplu, masina mea, Ford Ka, 1.3 benzina.

  7. eu am opel astra g din 2002 cu cod motor z16xe …deci este euro 4

  8. gutavali – pai este sau nu?

    E inmatriculata ?

  9. Salut. Vreau sa imi iau un Opel Corsa din Germania de prin 98-99. Pe mobile.de scrie ca sunt si cu Euro 4. E posibil? Adica inainte de 2000?

  10. Adi – da exista.

    Euro4 este masina care are scris in brief explicit Euro4, nu D4, ok?

    Daca va intra in vigoare noua taxa auto, vei plati mai putin ca la o masina noua 🙂

  11. am si eu o intrebare care poate nu va avea un raspuns corect din cauza lipsei de date..am gasit un polo variant „VW Polo 1.4 16V Variant 55 kW (75 PS),D4 Schadstoffnorm,Produktionsdatum 14.03.2000,Motorkennbuchstabe APF….interesant e ca acest cod de motor nu apare in liste euro3 de la RAR..am si copia dupa brief dar nu scrie pe ea nimic de motor….sa fie motorul schimbat? este euro2 sau euro3?

  12. datele sunt suficiente, dar cred ca-i euro2, pentru ca nu apare motorizarea in tabele.

    singurii care pot avea un verdict definitiv sunt cei de la rar.

  13. cred ca ai dreptate….am gasit in tara Volkswagen Polo, an fabricaÅ£ie 1998, break/caravan, cutie viteze 5, 75 CP, cilindree motor 1.390 cm3, carburant benzină, emisii poluante EURO 2….pacat…ca avea pret bun…mersi mult

  14. un ford mondeo 2001 cap 2000i 107kw 145 cp care in brifuri este euro4 aici de ce este ca euro 3?ce se poate face/merci ptr raspuns

  15. am adus din germania un mondeo 2001 cap2000i 107kw 145cp pe ambele brifuri este f clar euro 4 iar aici la rar mi-au spus ca este euro 3.codul de motor este cjba .mi-au spus ca trebuia sa fie cjbb.cum se putea sa se greseasca briful in germania?multumesc ptr raspuns