Apr 122007
 

Importul masinilor second hand a devenit sport national. Romanii merg in vest, in special in Germania, si cumpara masini la preturi mai bune decat cele de acasa. In articolul Normele auto germane D3 si D4 – echivalent EURO. Second hand din Germania am prezentat in detaliu misterioasa norma germana „D”, precum si imposibilitatea echivalarii acesteia cu vreo norma „Euro”. Unul din reperele articolului era si anul 2000, anul de trecere la norma Euro3. Este un an de tranzitie pentru majoritatea producatorilor europeni, permis de Comisia Europeana, si poate oferi surprize neplacute celor care cumpara azi masini second hand construite in 2000.

In primul rand trebuie spus ca anul de fabricatie 2000 incepe la jumatatea anului calendaristic 1999 si se termina la jumatatea anului calendaristic 2000. Practic, este un an de productie care incepe intr-un an calendaristic Euro2 si se termina intr-un an calendaristic Euro3. Acest decalaj intre anul de productie si cel calendaristic a creat la 1 ianuarie 2000 un efect surpriza. Cu toate ca in statele UE, adica inclusiv in Germania, a devenit oficial obligatorie norma Euro3, trecerea la noua norma nu a fost brusca. Motorizarile vechi trebuiau distribuite si vandute, iar acest lucru a durat mai multe luni.

Din aceasta cauza, Ford a reusit sa isi alinieze la Euro3 doar motorizarile pe benzina in 2000, cele diesel devenind Euro3 abia in 2001. Volkswagen a continuat sa-si echipeze masinile cu motorizari Euro2 pana la epuizarea lor in anul 2000. Trebuie spus ca la ora trecerii la Euro3 existau deja motorizari Euro4 produse de VW, detaliu care complica si mai mult lucrurile.

In absenta unui inscris „Euro X” explicit, avand doar norma D in cartea de identitate (brief), este dificil de ales o masina Euro3 cunoscand doar anul de productie 2000, un an de tranzitie tehnologica prelungita. Exista totusi un instrument ajutator, un tabel RAR suficient de explicit pentru a face diferenta intre Euro2 si Euro3. Este vorba despre vechiul tabel folosit de RAR pentru a permite inmatricularea unui autoturism minim Euro3. Daca exista codul motor al masinii alese in tabel, inseamna ca masina este minim Euro3. Daca nu, e maxim Euro2 (download tabel).

Pentru a identifica o motorizare Euro3, trebuie sa existe o identitate multipla, si anume la toate din urmatoarele caracteristici: denumirea exacta a modelului, codul motor, cilindree exacta (in cmc), putere in kW, viteza maxima a masinii (cea din prospect, nu cea inscrisa pe vitezometru), tipul cutiei de viteze manual/automat si numarul de trepte de viteza (doar inainte). Puteti trage o concluzie corecta doar dupa ce toate aceste caracteristici corespund cu cele din tabel.

Recomandarea noastra este aceea de a evita totusi acest an de productie 2000. Puteti scapa de orice neplacere cumparand din UE masini minim 2001, care sunt cu siguranta Euro3. Watch your step…

Articole cu tema apropiata:

  393 comentarii despre “Second hand Germania – evitati anul 2000”

  1. cataline te-am intrebat pt ca eram un pic nedumerit cum de ti-a iesit Euro3 la Megane ’99. Si eu am luat unu (1.6 16V) si nici la 2000 nu m-am riscat… L-am luat din 2001 (sa stiu un lucru…). Eu stiam ca tot ce incepe cu R(XT, XE… e Euro2) iar pt ’99 aproape tot Megane ii cu R in fata. Una din putinele exceptii (daca nu chiar singura) e modelul tau Coupe 1.4 16S. Eu cred ca ori ai fost foarte bine informat ori ai riscat gros cand ti-ai luat Megane din ’99. S-ar putea sa ma insel si sa nu am informatiile bune, daca mai stii si tu altceva, bucuros te ascult…

  2. Oricum iti doresc sa o stapanesti sanatos. Apropo esti multumit ? 😉

  3. am luat codul motor de pe site-ul rar si toate caracteristicile masinii…apoi am cautat-o pe net ,am gasit-o in germania si mi-a cumparat-o cineva de acolo…apoi restul tine de noroc!am povestit mai sus cum dupa mai multi nervi si scandal am scos-o euro3 la RAR…chiar si Renault Romania au spus ca este o masina facuta la limita trecerii de la euro2 la euro3….informatie si NOROC!

  4. am facut cu ea doar 3500 de km…dar pot spune ca sunt f.f.f.multumit,atat de dotari cat si cum se tine pe sosea…de oras e cam….are amortizoare sport deci in bucuresti….

  5. vreau sa-mi iau un citroen evasion 1.9 hdi din 2001 stie careva ce euro are?ast rasp…..ms anticipat

  6. Are Euro 2 sau 3 un fiat palio din 26.05.1999 scrie prima inmatriculare ? 1245cmc. Multumesc

    • Este aproape imposibil de spus pe baza informatiilor pe care le-ati oferit. Daca ne luam dupa data (adica nimic sigur…), cel mai probabil masina este Euro2.

    • Pentru Palio am gasit o singura motorizare Euro 3 la cilindreea dvs.: motor cod 188A4000. Uitati-va in acte sau pe placuta producatorului lipita de motor.

      Daca aveti acest tip de motor (nu seria motorului, atentie…), aveti noroc. Altfel este Euro2.

  7. am si eu o intrebare .. vad ca toti intreaba si se refera numai la masinile aduse din germania ,eu sunt in grecia si am cumparat aici un golf 4 1,4 an fab 2001 singurul indiciu despre motor ce am putut scoate din cartea masinii e un cod sau serie nu stiu cum sa ii zic e ca este AXP ! as vrea sa o inscriu in tara dar nu stiu cum sa aflu daca e euro-2,3sau 4 .in acte nu gasesc nimic referitor la aceste norme !! as fi foarte recunoscator daca as primi vreun ajutor de la cineva care stie sau care a mai intalnit cazuri ca al meu .ast rasp va multumesc

    • Buna ziua,

      Motorizarea AXP este una din putinele motorizari care a fost comercializata in 2 versiuni de setare a motorului: Euro 3 si Euro 4.

      Pentru a face diferenta intre cele doua, poate regasiti in acte unul din codurile cuprinse in pagina: http://www.totalauto.ro/norme-euro-de-limitare-a-poluarii-auto/

      Nu am vazut niciodata acte auto grecesti, insa stiu ca taxa de inmatricularte din Grecia se bazeaza tot pe noxe, ca la noi. Ma astept sa gasiti mai usor informatii despre norma Euro, decat in tari ca Spania, Italia sau Franta, in care norma Euro nu are relevanta pentru public. Poate intrebati intr-un service VW din Grecia.

      • va multumesc din suflet ptr rasp m-am uitat in actele masinii dar nu gasesc nici un cod asemanator cu cele din lista .singurul lucru care l-am gasit e data primei inscrieri in grecia a masinii(19-09-2001)si o serie dar nu stiu de le ce e -wvwzzz1jz1b173716 si inca ceva acum am gasit scrie kodikos kapsimo in traducere arfi cod gaze arse cam asa ceva —04–.oare asta sa fie norma???? cred ca trimit o copie la tradus sa stiu sigur va multumesc inca o data

        • Mi-ati dat sah si mat. Nu stiu ce inseamna „kodikos kapsimo”. Daca aflati, va rog mult sa publicati si aici.

          Nu uitati insa de clasa fiscala germana D4, care nu intotdeauna inseamna Euro4. Sa fiti atent sa nu fie ceva asemanator/inselator si la greci.

          • am scris in intrebarea mea ca inseamna -cod gaze arse- dupa traducerea mea si este doar -04-trecut acolo in rubrica dar o sa incerc sa ma mai interesez pe aici

            • Sigur, am vazut traducerea dvs. mot-a-mot, insa nu pot deduce semnificatia tehnica. La asta ma referisem. 🙂

              • aaa ok am inteles pai o sa incerc sa fac o traducere a actelor si o sa public atunci raspunsul deocamdata o sa ma multumesc sa cred ca e euro 4 sa speram!!

              • sa stiti ca m-am uitat si prin actele altor masini si am mai intrebat si pe aici si chiar si mecanicul mi-a zis ca intradevar este vorba despre norma euro 4 in acea rubrica .acum as vrea sa incerc ceva pentru ca luna viitoare mer sa o trec la rar aici ca se expira poate scot vreo hartie de la ei prin care sa specifice exact ca e euro 4 ca nu cumva in romania sa mi-o scoata altceva ,daca oi reusi vad eu va multumesc inca o data ptr raspunsuri !!

              • Grozav. Felicitari. 🙂