ian. 202009
 


In emisiunea „Nasul” din data de 19.01.2009, de la B1TV, premierul Emil Boc a fost invitatul jurnalistului Radu Morau. In cadrul interviului acordat, primul ministru a precizat ca noua formula a taxei auto va aparea „la inceputul lunii Februarie”. Probabil 2009…

Pentru cei care doresc mai multe detalii legate de acest subiect, va prezentam un extras din transcrierea dialogului real, cel referitor la taxa auto:
––––––-

Realizator: „Am revenit (n.r. – din pauza publicitara), doua subiecte care ard in acest inceput de an. De exemplu, spune cineva taxa auto, bineinteles. Hai sa incepem cu taxa auto, pentru ca vad ca sunt multe mesaje cu taxa auto. Ati promis in campania electorala eliminarea taxei auto. In primul rand, brambureala asta ii incurca pe toti: si pe cei care vand si pe cei care cumpara. Doi: cum va arata pana la urma?”

Emil Boc: „Va trebui gasit un echilibru intre nevoia de a proteja industria autohtona, a preveni ca Romania sa devina un cimitir al masinilor vechi, dar, pe de alta parte, de a nu impiedica romanul totusi sa aiba acces la o masina decenta. Ä‚sta este principiul de la care pornim.

In februarie vom lua o decizie, pentru ca daca e sa modificam ceva, se poate face numai prin ordonante de urgente, pentru ca prin ordonante de urgente este reglementata actuala formula, iar in perioada vacantei parlamentare nu poti emite ordonante de urgenta si ministrul a fost foarte corect. Domnul Nemirschi a discutat, a venit si a prezentat si in Guvern alternative, solutii.

Cred ca, in primul rand, ar trebui sa reglementam acea situatie tranzitorie la oamenii care si-au luat masini pana in data de 15 decembrie, cand a intervenit noua taxa si i-a prins pe foarte multi pe picior total nepregatiti, pentru ca nu aveau de unde sa stie ca se modifica legislatia si nu este vina lor ca RAR sau celelalte societati care au atributii in domeniu nu le-au facut programarea ca sa-si poata inmatricula masina.

Aici au fost deja cateva sentinte castigate de unele persoane si va trebui sa reglementam legal. Sunt jurist si stiu ca trebuie rezolvata aceasta problema. In ceea ce priveste, dupa aceea, cuantumul, va trebui sa avem o discutie foarte serioasa la nivelul Guvernului, tinand cont de toate aceste decizii si va fi luata la inceputul lunii februarie.”

(fragment preluat de pe situl Guvernului Romaniei)

  231 comentarii despre “Premierul Boc – referiri taxa auto (actualizat 2010)”

  1. pai cam asa ar fi ok – pret mic la gram de CO2 si pret mare la cmc de Euro 0-2.

    In acest fel, in mod absolut legal, se descurajeaza importul de rable si va fio incurajata achzitia de masini noi (toate marcile). Dar cumpararea de masini vechi nu va fi descurajata pt ca masinile au mai multi ani (ilegal – nivel Vosganian), ci pentru ca polueaza mai mult (absolut legal – „poluatorul plateste”).

    Cred ca ar fi bine ca in viitor, dupa ce toate marcile vor deveni 100% reciclabile, sa se stabileasca un timp de viata obligatoriu, ca la avioane. A facut masina 10 ani? Pa! Se recicleaza, iar vechiul proprietar primeste o prima de reciclare…

    Asa cum avioanele au numar limitat de ore de zbor, tot asa si masinile sa aibe un numar limita de km parcursi sau timp limita de functionare – 10 ani sau 200.000 km (pt turisme). Mai mult la comerciale sau camioane…

  2. Sa-i transmita cineva lui „Boc” sa urmareasca discutiile de aici ca sa inteleaga si el cum stau lucrurile.

  3. Se pare ca s-a semnat decizia pt programul RABLA, care va demara in Martie 2009. Prima a ramas la 3800 ron, masina mai veche de 10 ani, 60.000 de locuri in program.

    Mai trebuie doar clienti…

  4. Ce noutati mai sunt cu taxa?

  5. Iulian,mi se pare in regula ceea ce spui tu,dar iarasi trebuie diferentiat pe marcile auto,pt ca limita de 10 ani si 200000km merge numa la Dacia si mai cateva marci coreene fabricate pe nustiu unde,dar la restu,eu am stat si m-am gandit mult sa gasesc o masina fabricata in Germania de 10 ani cu 200000km in bord,care sa merite sa fie casata si nu am gasit niciuna,spune-mi care neamt si-ar da un E-classe din ’98 cu 200000km in bord(un M-B la 200mii,in germania abia si-a dat drumu la motor,e practic ca si noua)pe suma de 2500 euro,cand valoare ei e de minim 4500 euro in functie de dotari.

  6. Articol taxa ! vad ca asta de la APIA e principalul sustinator al taxei „anuale” !

  7. Latcu – nu toate avioanele au acelasi numar de ore de zbor. A fost doar un exemplu, ca sa nu mai traga lumea de masini non-euro cate 1 mil de km.

    Fiecare masina sa aiba un termen de viata determinat. Unele mai lung, altele mai scurt.

  8. Da,asa trebuie,dar cine sa stabileasca o limita,la o masina,nu vad niciun om din vreo comisie sa aiba habar despre masini.

  9. Eu nu pot sa cred cum ajung sa ne conduca pe noi,de la revolutie incoace,numa oameni nepotriviti,parca suntem blestemati,unii sunt rau intentionati,alii de o idiotenie rara,nu pot sa-mi imaginez,numa putin daca ar gandi corect intr-o decizie ar iesi bine,cum poate statu sa mearga numa pe un principiu,mereu a finantat si a facilitat producatorii auto,dar niciodata nu a ajutat pe oameni sa le cumpere,pentru cine s-au gandit ei ca fac atatea masini,poate au gandit ca daca nu se cumpara destule aici pe pamant,sa le dea pe alta planeta.

  10. asta cred ca-i cel mai idiot lucru,pai eu am 3000 de platit la masina mea,dupa vechea taxa,platesc acu 3000 si dupa aia mai platesc impozit de poluare anual?Nu,stii ce fac,direct la tribunal si nu platesc nimic,si oricum in continuare contravine legislatiei europene.

  11. Si uite asa au mai lungit-o cu inca o saptamana.Bai ratatilor nu mai e mult si trece februarie.

  12. vedeti ca au zis ca ACUM le trebuie acordul UE! sa nu cumva sa se foloseasca de treaba asta ca un motiv de intarziere…

  13. mie sila si scarba cand ii vad pe politicienii nostri.
    de si-ar lua medicamente de bani de pe taxa.
    pai noi suntem niste prosti ca stam si ne lasam calcati in picioare de niste analfabeti.
    si nu are rost sa mai vorbim de dacia logan , sa ma c.c pe ea masina de ras ca nui buna nici daca o da pe gratis.
    nu va mirati de ce se intampla lucrurile astea, ca doar noi i-am votat pe ratatii astia.
    de m-as intalni cu tariceanu las scuipa intre ochi.si pacat ca nu i-a rupt capul atnci cand a avut accident de motocicleta, daca imi aduc bine aminte.
    fac ceva pe ea romanie si pe el guvern
    cumparam daci logancai mai bine, poate doar poate nu mai platim taxa; cine stie poate are euro 4:)))))))))))))))))))))

  14. Asadar eu prevad o situatie tare nasoala si anume ei o sa tot vina cu noi si noi variante,evident discriminatoare fata de masinile SH,o sa le prezinte Uniunii, ei o sa respinga propunerile si uite tapu ispasitor din cauza caruia nu se ajunge la o finalitate.

    Bai fratilor da chiar asa am ajuns,sa ne facem de ras si pe plan international.