In emisiunea „Nasul” din data de 19.01.2009, de la B1TV, premierul Emil Boc a fost invitatul jurnalistului Radu Morau. In cadrul interviului acordat, primul ministru a precizat ca noua formula a taxei auto va aparea „la inceputul lunii Februarie”. Probabil 2009…
Pentru cei care doresc mai multe detalii legate de acest subiect, va prezentam un extras din transcrierea dialogului real, cel referitor la taxa auto:
––––––-
Realizator: „Am revenit (n.r. – din pauza publicitara), doua subiecte care ard in acest inceput de an. De exemplu, spune cineva taxa auto, bineinteles. Hai sa incepem cu taxa auto, pentru ca vad ca sunt multe mesaje cu taxa auto. Ati promis in campania electorala eliminarea taxei auto. In primul rand, brambureala asta ii incurca pe toti: si pe cei care vand si pe cei care cumpara. Doi: cum va arata pana la urma?”
Emil Boc: „Va trebui gasit un echilibru intre nevoia de a proteja industria autohtona, a preveni ca Romania sa devina un cimitir al masinilor vechi, dar, pe de alta parte, de a nu impiedica romanul totusi sa aiba acces la o masina decenta. Ä‚sta este principiul de la care pornim.
In februarie vom lua o decizie, pentru ca daca e sa modificam ceva, se poate face numai prin ordonante de urgente, pentru ca prin ordonante de urgente este reglementata actuala formula, iar in perioada vacantei parlamentare nu poti emite ordonante de urgenta si ministrul a fost foarte corect. Domnul Nemirschi a discutat, a venit si a prezentat si in Guvern alternative, solutii.
Cred ca, in primul rand, ar trebui sa reglementam acea situatie tranzitorie la oamenii care si-au luat masini pana in data de 15 decembrie, cand a intervenit noua taxa si i-a prins pe foarte multi pe picior total nepregatiti, pentru ca nu aveau de unde sa stie ca se modifica legislatia si nu este vina lor ca RAR sau celelalte societati care au atributii in domeniu nu le-au facut programarea ca sa-si poata inmatricula masina.
Aici au fost deja cateva sentinte castigate de unele persoane si va trebui sa reglementam legal. Sunt jurist si stiu ca trebuie rezolvata aceasta problema. In ceea ce priveste, dupa aceea, cuantumul, va trebui sa avem o discutie foarte serioasa la nivelul Guvernului, tinand cont de toate aceste decizii si va fi luata la inceputul lunii februarie.”
(fragment preluat de pe situl Guvernului Romaniei)
OK SUNT DE ACORD DAR SA SE TINA DE CUVANT SI SA ELIMINE TAXA SI SA FIE CA IN EUROPA
Sincer spun nu mi se pare normal ca noi care ne numaram printre cele mai sarace tari sa platim cea mai mare taxa de poluare din europa.
fratilor,nu va lasati prostiti de toate mascotele,n-o sa fie la noi ca in restul europei,va intreb pe cei mai in varsta: a fost ceva corect si legal la noi,de cand traiti in aceasta tare,din punctul meu de vedere,NU,mereu am fost prostiti,manipulati,mintiti si furati,protejarea productiei interne e acoperire ca sa fure din buzunarul nostru,Dacia oricum era in prag de a-si opri productia,este parte a grupului Renault,care are ,la fel probleme mari in Franta si asta nu e de la vreo taxa ca francezii nu au nicio taxa,ci edin cauza crizei financiare mondiale,Un concern mare nu are nevoie de vreo protectie din partea statului ca sa supravietuiasca,trebuie sa investeasca in tecnologie noua,modele noi,de clasa superioara,dar daca Dacia foloseste tehnologia veche de mai bine de 10 ani,normal ca ajunge la faliment,tehnologiile auto au inaintat mult iar ei au ramas la fel ca la inceput,asa ca nau decat sa falimenteze,ducase dr… cu loganu lor de 2 lei,daca vor sa le cumparam sa faca masini ,nu carute.daca s-ar proteja,nu mi-ar parea rau,da taxa asta nu protejeaza nimic,nici mediu nici productia interna e furt pe fata,
pentru toti cei nemultumiti,afectati,jecmaniti de taxa hotului,gasiti aici oameni adevarati: antitaxa@yahoo.com dati add la messenger. Va asteptam pe toti!
Latcu – o sa va umpleti de spam, in loc sa comunicati cu lumea. Respect dorinta de organizare, insa consider ca un mail pe Yahoo sau pe Gmail nu este foarte credibil.
Poate ar fi bine sa instituiti un blog (din cele gratuite cu domeniu gratuit) si sa explicati acolo cum vedeti lucrurile.
Dvs pareti om serios. Dar cred ca va dati seama ca orice talhar poate scrie exact ce ati scris dvs mai sus… Propunerea dvs trebuie refacuta intr-un alt context.
Gresesc?
„o vor scoate” in asa fel incat sa le fie SI MAI bine! o intrebare…de ce au triplat taxa, de ce nu au dublato, sau asa mai departe…sincer sa fiu Boc asta vorbeste mult fara a avea cunostintele necesare…
Da,cred ca asa este,eu doar am incercat sa informez pe cei care viziteaza ac. site,nu ma pot ocupa de creearea unui blog,cei care pot sa o faca au ales mess-ul pt a pune la punct organizarea unui protest,dar mai asteptam si vizitatori pe forum:http://taxa-auto.forumer.ro/taxa-auto pentru discutii si noutati referitor la taxa-hotului.
acest forum este cunoscut pe aici,suntem toti aceea de inainte: http://taxa-auto.forumer.ro
Iulian,multumesc pentru aprecierea facuta,acelasi lucru as putea sa-l spun si eu despre d-voastra si site.
alex – sa il lasam pe Boc sa greseasca si abia dupa aceea il luam de urechi. Asa am facut si cu Tariceanu si asa este corect.
Pana una alta, cabinetul Boc nu a triplat nimic, ci a promis ca la inceputul lui februarie va rezolva incurcatura facuta de vechiul guvern.
Pana la proba contrarie, eu unul ii acord prezumtia de nevinovatie. Dupa ce va lua o decizie cu taxa auto, vom sti exact cu cine avem de a face.
O taxa poate fi mare sau mica – pe mine nu ma intereseaza deloc acest aspect.
Ideea este ca aceasta taxa sa nu fie discriminatorie, sa fie corect si echitabil asezata.
Latcu – Internetul este liber. Asta aduce avantaje, dar si dezavantaje 😀
si,inca ceva,in ceea ce am scris pe aici,poate am exagerat sau am subapreciat Dacia,dar din caza taxelor percepute si masurilor luate de guvern pentru a o proteja,am ajuns sa o urasc asa mult.Ca un roman simplu,care muncesc ca sa traiesc,nu fur,mi se pare o ofensa la adresa romanilor atatea taxe percepute pentru orice,taxe peste taxe la un nivel mai ridicat ca in cea mai dezvoltata tara din U.E.Taxa auto e doar una dintre nedreptatiile din tara asta,nu pot sa inteleg cat de curve pot fi guvernantii nostrii,cand sunt in campania electorala ne promit marea cu sarea:”marim pensii,salarile profesorilor,sugventii la agricultori” s.a.m.d.p,cand isi intra in mandat isi fac numa jocurile lor.Sunt multi oameni care,chiar n-au cum sa-si i-a o masina noua,aduna 2-3 mii de euro si aia cam greu,de ce nu pot sa-si i-a o masina decenta sh,destul de buna,nu e nici prea ecologica dar nici prea poluatoare,e vorba de o necesitate,cand ai o urgenta sa ai cu ce sa te deplasezi,nu mi se pare un lux,de ce ne percep taxe asa mari pentru lucrul asta?asta nu pot sa inteleg si nu ma face deloc linistit.
daca nu stiti sa face-ti o lege,copiati una bine facuta de altii.
OARE ,COMISIA EUROPEANA NU SA SATURAT D INCALCARILE LEGILOR COMUNITARE FACUTE D GUVERNELE D PANA ACUM?? D FAPT TOATE SANCTIUNILE VOR FI PLATITE D NOI,.TOT SPAGA RAMANE SEFA IN ROMANIA
Salut…..eu deja mai am am o luna de numere provizorii si gata …..ce fac dupa aia o tin in fata portii….pana se hotarasc ei… ne duc asa cu zaharelu… pana cand….daca nici la inceputul lu februaria nu gasesc o solutie acceptabila……su zic sa iesim in strada din nou…..pentru ca numai asa se poate face ceva in tara asta de hoti….si sa nu ne lasam…..pana cand nu o sa faca ca noi….ca prea mult timp am facut noi ca ei si nu a fost bine pentru noi, dar in schimb ei isi mai ridica cate o vila pe undeva
Alex, daca ne facem atatia nervi, noi suntem cei care murim mai devreme, nu ei. Hai sa vedem ce se va intampla…
m-am saturat de mincinosi!
chiar daca platesc de 3 ori taxa tot nu-mi cimpar logan!
toata sleahta de politicieni bat toba sa sprijine industria auto ro , dar as vrea sa stiu cati dintre ei au dacii!
fata mica a lui basescu de ce nu are logan?
udrea umbla cu s klasse !
videanu are cls!
etc
cand isi cumpara ei dacii atunci imi iau si eu
sanatate la toata lumea si de restu sa speram…
Nu cred ca mai face sens sa tot batem toba pe false probleme: TAXA AUTO NU AJUTA DACIA IN NICIUN FEL.
Taxa ajuta doar comerciantii de masini noi, de la absolut toate marcile.
Taxa auto nu este o masura de ajutor pentru DACIA, ci un bolovan legat de gat. Nimeni nu obliga pe nimeni sa cumpere Dacia, ci un grup lacom vrea sa vanda mai mult ORICE MARCA, sfidand regulile concurentei.
Din prostie sau din lacomie, imaginea Dacia a fost implicata intr-un proces autodistructiv.
ne cam duc cu zaharelul.de fapt min.mediului habar n-are despre ce e vb.a fost intrebat cum o sa faca cu cei ce au platit taxa si o sa vina un impozit, raspunsul lui a fost”nu stiu”.ce le putem cere mai mult,nu sunt capabili,ce sa le faci. e clar ca au ajuns unde au ajuns pt ciolan si nui mai intereseaza nimic.in rest gargara. sa iesim fratilor din nou in strada poate asa se grabesc si ei un pic,ca a trecut 1luna jumate si n-au facut nimic.umfla din umar
toti spun ca taxa e neconstitutionala .pana si ue a zis acelas lucru.. pai daca nu e legala de ce nu o scoateti.nu e mormal asa?pai de ce nu va autosesizati?
Intr-adevar, una din variante poate fi ca ei trag de timp din orice motive.
Insa exista si varianta in care oamenii vor sa aduca taxa intr-o formula corecta si poate ca se consulta cu Comisia, tocmai ca atunci cand o vor da public sa fie toate lucrurile bine facute.
In acest moment nu putem sti daca avem de a face cu o minciuna sau cu o actiune corecta. Vrem – nu vrem – trebuie sa asteptam.
taxa asta auto la noi in tara e o mare jecmaneala.Invoca dume de 2 lei chipurile ca protejeaza productia interna de automobile sau ca fondurile cumulate se folosesc in masuri de protectie a mediului.Treburile astea doua merg la prostime.Care productie interna?Noi avem productie interna? Noi nu mai suntem in stare sa construim un surub klumea, nu mai zic de automobile. Care mediu? O masina care a poluat in Germania poate sa polueze si in Romania. Si oricum oamenii cu cap din romania pleaca in tari klumea. ce sa mai protejezi aici? Aaaaa…prostimea de politicieni.Pe astia da, dar lasa ca se protejeaza ei cu banii populatiei.Nu ma dau destept, dar o o asemenea taxa trebuie corelata cu economia romaneasca, ma refer doar la veniturile mici pe care le are cea mai mare parte a populatiei.Asta este singurul criteriu, in nici un caz productie sau poluare. Consider ca un gunoi de dacie chiar si nou e mai poluant si mai prost facut decat o masina nemteasca de prin de dupa 92.Cu banii care-i dau pe un logan iti iei o masina din germania de care vei fi super multumit.Nu are voie sa ma ingradeasca nimeni ce sa imi cumpar. Eu imi iau ce-mi place, vrei dacie …ia dacie dar pe mine lasa-ma sa-mi iau ce-mi place. Taxa auto e un mijloc de ingradire a unui drept normal. Oamenii aia de la CE sunt oameni destepti, au spus clar ca nu e legala.Despre politicieni nu am ce sa spun, sunt batuti in cap si tot ceea ce produc este gunoi, este numai in interesul lor, din partea mea as vrea ca toti tinerii sa plece in afara si sa-i lase pe paduchiosii astia, sa vedem noi din ce mai traiesc, ca astia nu-s in stare de nimic, sunt buni la cheltuit de fapt. Pe astia i-as scoate la spart gheata iarna, iar vara la tras cu lopata, doar munca fizica istovitoare ii mai poate salva. Sunt de profesie economist conbtabil si consider acum in 2009 ca ar trebui sa plecam de aici. Nu cred ca mai avem vreo sansa sa ne punem pe picioare. De ce sa pierdem vremea cu natarii astia, in loc sa traim ca oamenii civilizati.Scuze de deranj.
Ar trebui impuscati nemernicii astia!Dar costul gloantelor ar trebui sa le plateasca familiile lor.Toate guvernele pe care le-a avut Romania dupa 1989 s-au comportat ca o masina fara frine care a lovit in popor din plin.Cinstit era sa anunte din timp mirsavia pe care aveau de gind sa o faca, astfel nu ne-am fi cumparat masini bagindu-ne in datorii.Dar trebuie sa avem in vedere k Tariceanu a fost,este si va fi un gunoi nenorocit care nu a reprezentat interesele poporului,ci a reprezentat interesele proprii si altor grupuri restrinse de interese.Dar acuma nu vad de ce trag de timp noii guvernanti?Vor sa introduca impozit pe poluare sau cum naiba ii spune, ca cica mai sunt vreo 3tari care au asa ceva.Pai noi cu salarii sub 200euro ne putem compara cu acele tari???sa ne permitem sa platim tot felul de rahaturi de taxe cind abia ne platim utilitatile???Cum dracu vor ei sa schimbe parcul auto peste noapte intro tara asa saraca?Vorbesc de mediu?Atita timp cit vor circula in Romania vechituri de autobuze,rabe,aro,sau dacia 1300,1400,oltcit care sunt noneuro,si nu au nici siguranta in trafic, sa ne lase dracului sa ne aducem si noi o masina second,la care sa se faca verificare R.A.R.la singe. Pina vor da o noua forma noii taxe,cei care au trecut de R.A.R.vor trebui sa mearga din nou la identificare dupa 60 de zile cind nu vor mai avea nici nr.rosii valabile si vor trebui sa le duca pe platforma.Alti bani,alta distractie. dak stau mai bine sa ma gindesc poate ne meritam soarta pt.k suntem un popor plin de lasi si nu luam atitudine,ne lasam jefuiti si umiliti.Ce viitor vor avea copii nostri dak noi ne lasam calcati in picioare??? Noi vom fi batrini iar ei vor suferi poate mai rau k noi,iar cind vom vedea cum trec ca hoardele tatare mandat dupa mandat,infometind copii si nepotii nostri vom regreta k am stat nepasatori cu mainile in sin,cind am fi putut incerca sa inlaturam raul si nu am facut nimic. TOT CE II TREBUIE RAULUI CA SA REUSEASCA ESTE CA OAMENII BUNI SA NU FACA NIMIC !!! Desteapta-te Romane !!!
Mie scirba de ei,ar trebui inpuscati,isi bat joc de noi.Pacat.
care-i treaba cu taxa asta, se scoate si se baga in impozit asa cum se aude??? vreau si eu un raspuns cat de cat mai sigur k m-am saturat sa fiu mintit si tot amanat….parca era vorba k pana la 15 ianuarie o sa dea noua forma a taxei auto, acum ce fc ministrii nostrii??? m-am cam saturat sa astept o decizie in legatura cu noua taxa….ce fc cu masinile noastre ramase neinmatriculate??? ii imbogatim pe bulgari???
nimeni nu poate ghici. trebuie sa asteptam inceputul lui februarie…
Si eu am impresia ca se trage de timp. Timpul inseamna bani. Is foarte curios sa vad ce se intampla in februarie. Oare nu ne m-ai da vreo 3 luni de numere rosii?? ca inmultit cu cate zeci de mii suntem..hmmm se m-ai aduna ceva si pentru falcile lor infometate. Nu merge freate. In franta s-au scumpit biletele la tren in urma cu cateva luni. Amintitiva ce sa intamplat. Au paralizat tot,pana sa rezolvat problema. Noi nu stim, ha??? Romania,romanii smecheri si descurcareti ci ca. ODATA PENTRU TOTDEAUNA! SA FACEM UN MITING LA NIVEL NATIONAL! Fixati si voi o data si GATA!
In ansamblu ai dreptate. Totusi este posibil ca interzierea sa vina din cauza procedurilor europene. Inca nu putem sti. Personal, cred ca Boc (sau cineva din cabinetul lui) are dreptul sa prezinte o taxa inainte sa ia castane.
In ianuarie a fost vorba ca vom afla noua formula. Poate ca nu au scos-o chiar acum, ca sa se sfatuiasca si cu Comisia. Poate da, poate nu. Nu stim inca.
Daca asta este cauza pentru care s-a fixat modificarea taxei in Februarie, eu consider ca este deplin justificata.
NEjustificata, in schimb, e TACEREA …
Eu zic ca este o calitate aceasta tacere, nu un defect. Poate nu-i ca mine, dar eu am atitudine pozitiva.
Singurul lucru sigur este faptul ca taxa NU va fi scoasa. Ori ramane ori de transforma in ceva mic si platibil anual.
Daca s-ar fi decis scoaterea taxei, era scoasa pana acum. Prin urmare, avem in fata o problema de tip CAT, nicidecum DACA.
ma refeream in general la TACEREA oricarei institutii publice in RO, la lipsa de transparenta in luarea deciziilor samd … sa te citez „singurul lucru sigur” … ei bine nu exista asa ceva in RO, sau daca exista ar fi urmatorul : va fi data o lege cat mai tarziu posibil si cu cat mai putine explicatii posibile… se spune despre roman ca are memoria scurta … mai tineti minte cand EXACT acum un an pe 1 ianuarie 2008 trebuia data o noua formula ? mai tineti minte cand s-a dat ? apoi cand prin aceasta noua formula s-a stabilit data de 1 iulie mai tineti minte cand s-au dat normele metodologice pt aplicarea ei ? cand a fost insa o miscare in celalalt sens (de marire) mai tineti minte cat de repede s-au miscat ? mai tineti minte ca in noiembrie 2008 doar se zvonea ca se va schimba ceva iar in decembrie s-a si intamplat ? mai tineti minte ca „schimbarea” a avut loc chiar cu o sapt inainte de data anuntata ? cata rapiditate , cata eficienta … apoi ca Boc a fost dintre cei care cat au fost in asa zisa „opozitie” au initiat o motiune impotriva taxei numind-o ilegala, cum a promis ca va fi o prioritate daca partidul ui va castiga? cum apoi a spus CLAR data de 15 ianuarie ? apoi a intors-o pe „inceput” de februarie ? ce inseamna aia „inceput” ? asa vorbeste un premier ? la „inceputul” lunii viitoare vom … taia frunze la caini … acum daca sta de vb cu UE, de ce nu spune asta ? domnilor DA asa este am promis data de 15 ianuarie, dar nu s-a putut din urmatoarele motive : … Minciuni sa spuna, orice sa spuna, numai sa spuna ceva … Nu sa vina sa zica in mod public (4 zile dupa 15 ianuarie) : se va decide la INCEPUT de februarie ! si NIMENI sa nu-l traga de maneca : „dar cu 15 ianuarie ce s-a intamplat” ? „de ce inceput de februarie” ? daca nici asta nu mai sunt intrebari legitime, inseamna ca daca esti sus chiar poti face ce vrei in tara asta! si stam noi aici pe internet si ne dam cu parerea : daca se va mici, daca se va mari, daca se va scoate, daca baba avea un c.i era general de razboi ! zici ca suntem taranii din poiana lui Iocan care isi „dadeau cu parerea” despre cum isi ara regele domeniile regale ! ca doar no din moment ce boierii cei mari, de la oras, nu trebuie sa dea socoteala nimanui, ce ne ramane noua marlanilor ? sa ne dam cu presupusu …
Hai NOROC ca sunt roman
Da, de acord 100%.
Am primit o plangere de la un sevice in legatuira cu niste ilegalitati savarsite de anumiti asiguratori. Evident, am scris asiguratorilor in cauza, rugandu-i sa imi trimita pozitia lor.
Interesant este ca cercetarile mele personale s-au terminat inainte ca sa vine vreun raspuns din partea lor si – CULMEA ! – asiguratorii in cauza sunt curati-curati din punct de vedere legal si concurential. Acuzele nu erau indreptatite.
Intrebare: – De ce nu au raspuns?
Trebuie precizat ca orice institutie este obligata sa raspunda unei petitii. Chiar daca scriu la electricitate ca nu am caldura in calorifer, ei sunt obligati sa raspunda ceva de genul „nu este de competenta noastra”. Dar TREBIE sa raspunda.
Deci revin: – cred ca asiguratorii acuzati au tacut din unul sau mai multe (cumulat) motive:
1. – Cererea mea a ajuns la un incapabil.
2. – Cererea a ajuns la cine trebuie, insa „cine-trebuie” are atatea pe constiinta, incat i s-a facut sila de inca o plangere si nu a mai raspuns.
3. – Poate ca cercetarea mea nu a fost corecta, iar asiguratorii sunt totusi cumva vinovati si d-aia tac.
Uite asa voi relua mai atent cercetarile… De ce pun astia la relatia cu pesa oameni care habar nu au ce inseamna sa raspunzi la un mail?? Cred ca suntem „tacuti profesionisti”. Traim din tacere. Cine tace mai mult, este mai profi…
cu taxa asta tripla ne obliga sa luam loganuri sa se spele pe cap cu ieçe cui i trebe sunt naspa sa faca slovaci o masina precum skoda si atunci mai discutam nu jegurile astea de daci
Fratilor nu exista nici o persoana specializata dintre noi cei care suntem afectati de aceasta taxa(in curand toti cei care au masini din Romanica)care o poate calcula si prezenta mass mediei si guvernului?Hai sa luam problema in mana si sa nu mai asteptam sa ne faca altii treaba…astfel si inspirandu-ne din tarile UE poate ii vom determina sa ia decizia corecta.Nu vedeti ca cei de la guvernare sunt niste incompetenti si fac legile dupa ureche(a lor)?NU MAI EXISTA INGINERI SAU OAMENI DE SPECIALITATE IN RO CARE POT CALCULA TAXA?HAI SA ACTIONAM!!!
Sigur ca da. Am calculat-o eu. Da zero. 😀
Calculul taxei trebuie sa indeplineasca doua criterii tehnice:
1. – sa colecteze banii de care este nevoie pentru un scop clar (nu inventat dupa strangerea banilor).
2. – conform Constitutiei Romaniei, „sa fie asezata just”. Ce inseamna „just”? Adica sa respecte niste principii de echitate, cele in lipsa carora tipa Comisia Europeana.
Din cele doua puncte, al doilea poate fi abordat de orice om priceput la cifre.
Primul punct insa reprezinta o informatie la care nu avem acces. Daca acest prim punct ar permite, taxa=0 ar fi cea mai eleganta formula…
Se tot spune ca nu se vrea ca Romania sa devina groapa de gunoi a comunitatii.Acest lucru se poate stopa prin intermediul unor controale serioase in momentul in care cetateanul se prezinta cu masina la inspectia tehnica periodica.
Sunt de acord cu sistemul ‘poluezi platesti’,insa cuantumul taxei sa fie echilibrat.Eu sunt nemultumit si de roviniete,dar de astea vad ca nimeni nu se mai plange!Sper sa nu mai apara alta taxa,care sa ne faca sa uitam si de taxa asta de inmatriculare.Totusi avem noroc si noi ca cei din Uniune ne tin partea.
Observatie: Un demnitar -inainte de alegeri si dupa alegeri
Inainte: Aţi promis în campania electorală eliminarea taxei auto.
Dupa alegeri: Emil Boc: “Va trebui găsit un echilibru între nevoia de a proteja…bla bla bla (ca am vazut ca sunteti fraieri si rabdati orice)
Puneti-va intrebarea de ce nu se redreseaza brandul auto romanesc dupa ce s-a instalat taxa auto aberanta. Dacia avea succes pe banii jefuiti prin sistemul depunerilor la CEC si a avut vanzare cat timp era singura mamaliga de pe piata, cat timp erau inchise granitele.
Aviz Stroe plus Tariceanu (mai ai curajul sa faci declaratii dupa ce ai calamitat o tara intreaga?)
pacat…pacat ca ii alegem de 19 ani inkoa cu sperntza ca va fi mai bine/cand colo ei fac ce vor cu noi/tot ce i intereseaza e doar leafa care le vine luna de luna in cont/cel mai mare pakt e ca noi ii intretzinem din banii nostrii pe acesti sobolani care rod banii nostrii in fiecare zi fara sa se gandesca la viitorul tarii/iar despre taxa auto;cred ca au spus altii ce trebuie spus.sunt si eu pe a doua luna de nr rosii,abia astept sa vad ce se intampla,o duc la REMAT sau o mai tzin…
„Inceputul lui Februarie” – acesta este termenul rostit de Boc in emisiunea „Nashul”. Sa speram ca se vor tine de cuvant.
februarie…2009?… 🙂
Eu nu comentez, ci doar consemnez. Monsiur scrie, monsiur citesc. Anul nu este precizat. 😀
astept sa vad cat de sincer e guvernu
D-le BOC, nu dezamagi CLUJ-ul !!! Noua taxa auto sfideaza orice lege a bunului simt si a respectului fata de romani! Am cumparat in noiembrie 2008 un FORD Focus din 2005 stiind ca voi plati taxa 1000 de euro si am platit 3000 !!! E POSIBIL ASA CEVA ??? UNDE MAI E CORECTITUDINEA POLITICENILOR FATA DE ALEGATORI ?????
DOMNULE TARICEANU……….MULTUMESC PENTRU BANII PE CARE I-AM PIERDUT (din triplarea taxei auto)! ESTI UN OM DEOSEBIT … SUCCES MULT IN VIITOARELE ALEGERI ! AI SANSE SA AJUNGI PRESEDINTE ! (si vei ajunge, cu siguranta – te voi vota!) CARAGIALE AR FI AVUT CE SCRIE DACA AR FI TRAIT…
un om simplu CU O MASINA SUPERTAXATA !
Din cate vad, tot Tari este mai popular decat Boc 😀
am cumparat un bmw din germania cu gradul de poluarea, precizat din fabrica Euro 2, iar la RAR mi sa spus ca are grad Non-euro nemasurand noxele cu sonda. si intre timp am aflat ca nu sunt singurul in aceasta situatie. Il rog pe domnul prim ministru Boc sa ai in vedere si aceste „erori” nemasurand noxele.
HAI CAPU SUS CA E 1 FEBRUARIE!! DOAMNE AJUTA!
hai ca e 2 februarie si nimc…………:((((((
Sedinta de guvern este joi sau vineri. Deci 5 sau 6 ar fi ziua magica.
Cine poate sa-mi spuna daca platesc taxa si apoi se scoate, eu pot primi banii inapoi? De atata timp se tot gandesc si dezbat si nimic nu stie nimic sigur:((
Vineri am programare la RAR…am atatea emotii….nimic nou de taxa…ce e facem???
In principiu ar trebui sa se poata recupera banii, insa birocratia va fi probabil mare.
La RAR nu aveti nevoie de taxa auto. Ei au alte taxe, mult mai mici, asa ca nu trebuie sa va stresati.
asta cica promite nu numai reinapoierea taxei cat si a cheltuilelilor, a onorariului, tot ce mai … si mai important si pt perioada 1 iulie – 15 decembrie 2008 ! eu zic ca e de bine ! voi ce ziceti ? [articol]
Stiu de taxele de la RAR, insa ma temeam ca daca merg in si nu se ia inca o hotarare(cu siguranta), eu care taxa o platesc daca se modifica apoi?Cea din data in care am fost la RAR, sau cea din data in care merg la Finante sa achit „taxa”?
Multumesc anticipat!
Toata aceasta minciuna ma scarbeste profund niciodata in viata nu am sa mai merg la vot.PUNCT
Pana la urma o sa umblam fara numere daca tot ne mint cu taxa. O sa fie o noua revolutie si sper sa cada toti prefacutii care zic ca ne doresc binele tarii.
dan – mi se pare nerealista varianta. Nu cred ca statul va inapoia bani (este insetat de bani), ci – in cel mai bun caz – va face anumite scutiri de impozite si taxe.
Misule ai dreptate … nu ai de ce sa mergi la vot pt ca nu ai pe cine vota:)) pt ca toti sunt „binevoitori sa ne ajute” poate sa intram in pamant mai repede…
Paula – data platii este cea de pe chitanta. RAR-ul este valabil 60 de zile. Deci 60 de zile puteti astepta marele miracol…
iuliane am inteles ca CEL PUTIN la acel prim caz din Arad s-au dat banii inapoi ! bani – bani, nu scutiri si povesti ! tu stii ceva despre asta ?
sint din cluj si sint deacord cu cele spuse de toti smecheri din cluj jos taxa<<<<<<<astia sint nebuni altu da o lege in doua ore si astia nu-s in stare sa oschimbe in trei luni
dragi clujeni nu-l acuzati pe Boc pentru ca nu el este de vina are si el catei care il musca de c..etc
dan – aaa… corect.
Insa in acel caz si in multe altele (caci Aradul nu a fost caz singular) au fost Hotarari Judecatoresti ramase definitive.
Eu am crezut ca te-ai referit la inapoierea banilor printr-o prevedere OUG, ceva in genul celei date de Tariceanu, de trebuia sa pierzi o saptamana ca sa indeplinesti toate conditiile.
aveti careva o poza scanata cu ce chitanta primesti dupa ce platesti taxa?
tudor marius – sunt de acord. Pana la proba contrarie…
iuliane cand am zis „asta” ma refeream la avocatul care vorbea in link-ul care l-am trimis !
O tara de care sincer mi-e rusine!la concluzia asta am ajuns la aproape 27 de ani pe care in curand o sa-i implinesc.Vazand in cele 7 luni pe care le-am petrecut in Spania din motive financiare binenteles,lucrand in curatenie dupa terminarea a 5 ani de facultate la CLuj Napoca(Babes-Bolyai) si actuala stagiara in anul 2 pt dobandirea calitatii de expert contabil,m-am reintors in speranta ca odata cu intrarea in UE,lucrurile in tara noastra vor intra pe fagas normal.Dejamagire totala…odata cu intrarea in Satu Mare pe minunatele noastre sosele de care sincer fetita mea de doi ani si jumatate s-a cam speriat,spunandu-mi:mami,du-te mai incet,nestiind saracuta de ce se scutura masina in halul asta.Am ajuns de rasul lumii…in cam toate privintele.Bucuroasa intr-un fel ca am reusit prin propriile forte si cu ajutorul bunului Dumnezeu sa imi permit dupa 6 luni de munca in Spania,sa imi cumpar o masina pe care am cautat-o in functie de taxa de care o incaseaza statul roman,ca sa fiu socata dupa venirea in tara…ca taxa nu mai e de fapt cea care mi s-a spus,ci intre timp s-a triplat!Ma intreb oare ca e normal fiind membrii UE sa facem cam toate invers…sa platesc aproapre 6.000 de ron pt ce? sa distrug masina,practic…santuri,gropi,mai bine zis cratere,gunoaie,sosele fara marcaje…si obstacole la tot pasul(biciclisti,carute,cai,caini,oameni cu instinct de animale,toti pe drumuri nationale si europene)Pai oamnei buni…100 de ani sa stea Spania in loc si nu cred ca ii vom ajunge nivelul de civilizatie,curatenie si toate cele.Nu inteleg in ce scop sunt folositi atatia bani de pe taxa auto,rovigneta,impozit anual,RCA …Alta problema e cea legata de verificare,inspectia tehnica;masina cumparata din Spania cu inspectia tehnica efectuata la cumparare(cost-35 euro)valabila un an de zile…la inscrierea in Romania alta inspectie(300 ron)nu ii vad rostul atata vreme cat ne mandrim ca suntem membrii europeni cu drepturi egale.Pai daca in Spania e valabila asigurarea,care e problema la noi?(va spun eu…banii…romanul ar vinde si pietre ca sa scoata bani,ca sa nu zic ceva mai urat)Concluzia:oameni buni suntem membrii europeni,avem drepturi…parasiti imbecila de Romanie si nu mai priviti inapoi,numai cu rusine ca v-ati nascut aici…si pe cat posibil nu spuneti nimanui ca sunteti roman…ar fi pacat pt patarea imaginii dumneavoastra!
Bravo Gaby!!! Felicitari pentru cuvintele de mai sus! Eu sunt plecat de 15 ani si m-as intoarce si maine in tara… dar pentru motivul pe care l-ai descris tu, prefer sa nu! Dar asta nu m-a interzis sa-mi las o masina acasa ca sa pot circula cand ma intorc in concediu. Taxa m-a oprit! Mai bien zis… Tariceanu! El este destept… nu ca noi!
imi poate spune cineva cat timp este valabil RAR-ul? Multumesc anticipat
te salut Iuliane ca esti deacord cu mine dar sa mai asteptam pina Joi Vineri daca nu se rezolva sa iesim in strada ca astia o tot lalaie indiferent daca esti din cluj sau alt judet . Prin cluj se zvoneste ca Simbata se face miting si in celalalte judete.
oameni buni parerea mea este ca indiferent de ce varianta se va propune,aceasta taxa trebuie scoasa de tot.
masina mea este din 93 si la primarie mia cerut data primei matriculari care aste 96 nu anu fabricate conteaza
daca nu face nimic ei trebuie sa facem noi ceva
rar costa 294 lei
parerea mea e ca toti suntem niste idioti
inghitim toate minciunile astora
isi urmaresc decit interesele meschine
noi cei de rind nu valorom nimic
nici bine nu le va fi
nu lor
ci urmasilor lor
caci dumnezeu e mare
oricum tariceanu sia cam atins telul
cel roade acum cel mai tare este faptul ca ciolanul se usuca si el odata
ce va urma numai dumnezeu stie
domnilor an strada ne putemface dreptate ce mai asteptati ca papagalii astia o tot dau la antors si nimic nu fac din toate cate au promis si au fost anpotriva taxei auto acum nu mai zice nimeni nimic AN STRADA SA NE FACEM DREPTATE!!!
Taxa auto este o prostie, asa cum s-a specificat si mai sus nu ajuta industria auto de la noi deoarece este recesiune. Din pacate cred ca guvernul va intarzia sa scoata taxa cel putin pana in aprilie – mai, si atunci e posibil sa o lase destul de mare, la care sa se adauge si cresterea impozitului ( taxa de poluare ). Aceasta este posibil sa fie platita in fiecare an sau cel putin la doi ani. Se va tine cont probabil de vechimea masinii, capacitatea cilindrica, norma de poluare. Taxa de prima inmatriculare va ramane (probabil va scadea la nivelul ei de acum 5 luni), la ea urmand sa se adauge aceasta taxa de mediu, care probabil, va fi inclusa in impozitul anual. Nu cred ca aceste taxe vor fi mici, daca impozitul va fi de 2000 Ron pe an pentru o masina non euro va fi foarte dificil sa iti permiti una in romania. parcul de masini al romaniei la momentul actual este de aproape 5 mil autotuvehicule, din care aproape 4 mil sunt autoturisme, din care cel putin 50% sunt non euro sau pana in euro 2. In concluzie nu cred ca taxa va fi scoasa ci va arata altfel si daca acum este adresata doar celor care si-au adus masini din UE, probabil ca urmatoarea taxa se va adresa tuturor detinatorilor de autovehicule.
PS Detin o masina din UE cu euro 3 si de 1 luna o tin pe trotuar ne avand cei 2200 euro pentru inmatriculare!!!
Parerea mea este ca taxa auto este o porcarie si ca nu protejeaza industria auto autohtona ci doar pe importatori gen Tariceanu.
Detin o masina euro 2 si de o doua luni sta in parcare cu rar facut. Ce pot face, va trebui sa o inmatriculez rapid ca expira rar, am tot sperat ca se va reduce taxa dar se pare ca si actualul guvern apara interesele ascunse ale importatorilor si nu pe romanii de rand.
Pt Adrian: RAR este valabil doua luni dupa care trebuie facuta din nou autenticitatea.
PS: necesita reprogramare si 110 RON
Sambata – 7 februarie ora 12:00 in
ARAD (Primarie),
BISTRITA (Parcare Kaufland),
BRASOV (Tarlungeni),
BUCURESTI (Piata Victoriei),
CLUJ ( Sala Sporturilor),
CONSTANTA (Casa de Cultura),
DEVA (Parcare Real),
IASI (Palatul Culturii),
MURES( Parcarea Auchan),
ORADEA (Parc 1 Decembrie),
PITESTI (Stadion Nicolae Dobrin),
PLOIESTI (Casa Sindicatelor),
SUCEAVA (Cumparatura),
TIMISOARA (Stadion Dan Paltinisan)
PROTEST
Sambata – 7 februarie ora 12:00 in
ARAD (Primarie),
BISTRITA (Parcare Kaufland),
BRASOV (Tarlungeni),
BUCURESTI (Piata Victoriei),
CLUJ ( Sala Sporturilor),
CONSTANTA (Casa de Cultura),
DEVA (Parcare Real),
IASI (Palatul Culturii),
MURES( Parcarea Auchan),
ORADEA (Parc 1 Decembrie),
PITESTI (Stadion Nicolae Dobrin),
PLOIESTI (Casa Sindicatelor),
SUCEAVA (Cumparatura),
TIMISOARA (Stadion Dan Paltinisan)
fratilor,haide-ti toti in strada,JOS CU HOTII!,ne-au furat tara,acum ne fura si putinele zacaminte de petrol pe care le mai avem,ne pun bir pentru orice,nu se mai poate!
Toate manifestatiile sunt aprobate sau iese bataie cu jandarmii??
Oamenii trebuie sa stie asta…
D-nul tariceanu ne-a lasat o mostenire plina cu datori un guvern sarac care nu stie de unde sa mai scoata bani,iar scopul lui a fost TAXA pt k are o gramada de parcuri auto, unde trebuie sa-si faca vanzare,dar noi suntem saraci si cu taxa lui ne omoara de tot dar se va intoarce roata si parcurile lui vor fi RASE SI VA RAMINE SI EL LA FEL K NOI ii doresc la toata familia lui sa stea la RAR si sa plateasca taxa ,daca nu el copii lui. Dece nu il trge nimeni la raspundere pt ce a facut ARE IMUNITATE? POPORUL CE ESTE? .NOI CE SUNTEM? BASESCULE,AJUTAL,PE BOC SA TERMINE CE A INCEPUT iar daca ai nevoie de ajutor noi poporul,suntem cu tine, vrem declaratia de avere a lui TARICEANU acum dupa mandat,sa i se puna la calcul toate actiunile si nivestitiile la toate neamurile.CEA AVUT SI CEA PIERDUT…
am un vw golf3 din 1995 cu motor de 1600cmc pe benzina euro2 si nu inteleg cat este taxa triplata.daca ma poate ajuta cineva.multumesc
golf3 1995 euro2 458 euro pina 15 dec.si1373 euro dupa 15 dec.mai asteapta .am dat 2500euro pe un golf3 din 1997 euro2 si am TAXA 3003Eeuro vi se pare normal/????JOS TAXA JOS TAXA……..JOS TAXA…….JOS TAXA….
jos taxa
tara de hoti
spaga nu moare nici o data
noi suntem devina
in 89 au murit oameni ca sa ne fie mai bine
uite ce bine am ajuns
Neata.A vorbit Boc ieri la tv despre taxa,era pe terminate discursul.,STIE CINEVA CEVA CONCRET ce s-a discutat???Multumesc
Buna dimineata!
Imi permit sa mai revin cu o intrebare, pentru ca din nou am primit mai multe variante de raspuns si sunt contrariata…E vorba de un Golf di 2000, de 1.6 benzina, motor AKL…Am un amic care lucreaza la TESS (VW si AUDI)caruia i-am dat datele masinii si care mi-a spus ca e euro 3. La RAR i-am dat unei persoane aceleasi date si mi-a spus ca e euro 2. Amicul de la TESS mi-a spus ca este imposibil si ca imi va da el o foaie de la VW prin care se atesta ca masina e euro 3. Intrebarea mea este: are aceasta foaie vreo valoare? poate modifica ceva?
Despre noua taxa se stie ceva?
Pana atunci masina mea ramane, inevitabil, in garaj, situatie frustranta si trista!
Va multumesc!
Daca hartia este de la VW, are valoare. Daca este de la TESS nu are valoare. Prin „valoare” vom intelege „act de care sa poata tine cont RAR”, fara vreo legatura cu priceperea sau competenta colegului dvs de la TESS.
Cei de la RAR sunt slab pregatiti, insa ei sunt autoritatea nationala in materie si ei decid norma Euro.
Da, este frustrant si in plan filosofic, nu doar al demersului concret de a inmatricula o masina. 😀
Concluzia in urma emisiunii de aseara este ca taxa nu se scoate ci urmeaza sa fie discutata LUNA aceasta.Motivul invocat de Boc fiind protejarea industriei autohtone,normal!
ce este aceasta taxa?? de ce trebuie sa platesc taxa de poluare ??? NU AJUNGE CA PLATIM ACCIZE PE COMBUSTIBIL?!! in Anglia nu se platesc taxe nu se platesc impozite pe masina la fel in Franta si in multe alte tari. taxe platim ca sa o duka guvernantii bine sa aiba buget mare sa isi achizitioneze S500(e facut de Mercedes nu de Dacia) ca oricum drumuri nu se fac si nici paduri nu se planteaza. Asa ca dragi compatrioti Sambata 7 feb in loc sa leneviti acasa protestati civilizat fiecare in orasul sau.Altfel nimic nu se va intampla.
Orice actiune are si o reactiune … sa vedem ce o sa iasa 🙂
Parerea mea este ca va agitati degeaba. Eu circul cu masina des si , sincer , URASC sa stau pe drumuri , in orase , la semafor dupa toate JAFURILE de Golf 3 , audi 80 , fiat brava , Opel astra I , vectre si ALTE HARBURI de troace aduse din asa iubita (m) U.E. Sa le ia naiba. Sa faca taxa de 20 de ori mai mare pentru harburi si jafuri. Corect , scapam de dacie si ? Ce facem ? Luam alte dacii ? Doar ca au semnul de la VW pe ele . Sa puna domnule legea cu masinile mai vechi de 8 ani ! Nu vreau TAXA cum e acuma. Vreau doar o tara fara rable !
( Si acuma o sa apara marii ” critici” specifici romanilor care sa imi scoata ochii ca nu toti au bani sa isi ia masina nou – NU SUNT CHIAR asa scumpe fratilor si ar trebui sa luati in considerare vorba nemtilor , daca tot VRETI sa fiti ca ei : ” Sunt prea sarac sa imi iau o masina veche !” )
DE ACORD 100% cu Ionut. O tara fara rable este un scop absolut normal. Chiar unul urgent.
Insa asta este o problema tehnica. De RAR sa treaca DOAR masinile perfect functionale, fara defect. Abia cand o sa vada fiecare cate hibe are cu adevarat o masina veche, isi va da seama ce inseamna o masina noua.
Iti patineaza ambreiajul? Pa.
Ai toba sparta? Pa.
Iti scartaie caroseria din toate incheietruile? Pa.
Ai rugina acoperita cu chit? Pa.
Asta inseamna autoritate in domeniul inmatricularior auto. Nu incasarea de taxe ilegale, in stil mafiot.
Da Ionut… dar nici nu inteleg de ce ai intrat pe aceasta tema, doar ca sa dai si tu cu pumnul in acei care au o masina de inmatriculat. Ar fi fost mai bine daca ti-ai fi comentat si de masina pe care o ai, ca din discurs se pare ca ai un Ferrari! Cred ca doar cel mai bogat om din lume ar fi spus asa ceva, si-i dau crezare pentru ca are multi bani. Dar tu? Daca ai multi bani si poti cumpara o masina nou nimeni nu te opreste.
Si cu chestia la semafor esti ridicol. Poate te referi la Daciile din 1980.
Esti ridicol tu si al tau comentariu! Candideaza la fotoliul Presedintelui Romaniei si poate reusesti sa dai un salariu mai mare romanilor… daca esti atat de „mare si tare”
JOS TAXA CAT MAI REPEDE!
Atentie Aftim, Ionut s-a referit la rable, nu la SH. Nimeni nu face aici tumbe pe tema „ce plin de bani sunt”, ci ne referim la dreptul unui import de SH fara taxe discriminatorii, insa intr-un context tehnic decent.
Mor prea multi oameni in accidente auto cauzate de masini defecte.
nu stiu cat o sa mai putem suporta atata ipocrizie m-am uitat aseara pe b1 la emisiunea nasul si printre alte teme a fost intrebat domnul Boc si de taxa auto dar nu a dat un raspuns concret, pana acuma a spus ca la inceputul lui februarie se va rezolva iar aseara a zis ca luna asta astia ne iau de prosti trebuie sa facem ceva ca asa nu se poate mai stam luna asta si tot asa o sa ne amane la nesfarsit!iesim maine in strada ca alta solutie nu avem!!!!!!!!!
Ionut de unde impresiile astea cum ca vw=dacia?!!Dupa masinile alea nu stai neaparat pentru ca nu ar fi noi ci din cauza soferilor.
Intr-adevar o tara fara rable este poate idealul oricarui stat,insa vad ca ai ajuns iuliane la aceeasi concluzie ca si mine si anume ca aceasta problema poate fi rezolvata la controlul rar,nu prin taxa auto.
Cel mai nou Golf 3 este de 10 ani. Ce daca e VW? VW se facea si in anii 50. Mai largiti-va un pic orizonturile.
Oameni buni, deschideti ochii ca va omorati si familiile voastre si pe ale altora. Maturizati-va pana nu este prea tarziu.
JOS TAXA, dar cumparati cu discernamant.
este autorizat mitingul din 7 februarir?
sa strangem cat mai multi oameni pentru ca nu toti au acces la internet
Aseara la nasu boc a primit o propunere despre cum sa fie rezolvata problema cu taxa,pe o foaie deci ceva concret, si am inteles ca era vorba ca acesti bani sa fie platiti esalonat impreuna cu impozitul.
Stie careva ceva in plus?
oare ce sa fac pe cine sa dau in judecata in problema mea am avut o masina anul trecut si urma sa ma duc la rar aveam programare cand un bou ca mai bn nu pot sa-i zic a intrat in mine si mi-a facut masina varza mi-a dat asigurarea dauna totala si mi-am adus alta dar mi-au facut programare la rar numai in 22 decembrie si am ramas cu masina in fata blocului din cauza taxei imi vine sa innebunesc in situatia asta !
sorin – prin „a sti” putem crede ca exista o formula deja determinata. Acest lucru nu este adevarat in acest moment.
Optiunile aflate in deliberare sunt urmatoarele:
1 – Taxa din iulie, aplicabila la prima inmatriculare, dar care dezavantajeaza masinile noi.
2 – Taxa anuala de poluare, platibila precum impozitul anual.
Nu exista varianta 3.
Care anume va fi varianta finala, vom vedea curand.
Personal, sunt de acord cu varianta 2, in care TOTI poluatorii platesc, nu doar cei care importa SH sau care isi cumpara masini noi si nepoluante.
Ba da exista varianta 3.
ELIMINAREA TAXEI(care nu-i o metoda de calcul)
Punctul 2 inseamna automat si eliminarea taxei de prima inmatriculare. Poluatorul trebuie sa plateasca.
Daca vrei Golf3 cu 2000 de euro si cu jet negru pe esapament, ori o faci la tine in casa si tii geamurile inchise, ori platesti taxa corespunzatoare.
Prin „tu”, inteleg unul generic… No offence. 😀
sorin – varianta 3 „scos taxa definitiv, fara alta forma de colectare de bani la mediu” – nu exista pe masa guvernului. Asta iti zic sigur.
Se va aplica principiul european (chiar mondial, ca-i valabil si in China si in Rusia si in state) „poluatorul plateste”. Totul este sa plateasca corect, fara discriminare.
De acord cu metoda asta ca platesti in functie de cat poluezi si treaba asta am sustinut-o si eu de la bun inceput insa cum am spus-o si mai sus(26) cuantumul sa fie unul echilibrat.
In mod cert, taxa anuala va fi mult mai mica decat taxa de prima inmatriculare (considerata „pe viata”).
Ma astept sa fie cam 5% din cuantumul taxei de prima inmatriculare. Se incaseaza de mai multe ori (anual), plus ca va creste si baza de impozitare, urmand sa fie platita de toata lumea.
La faza asta ne-ar da sah mat,caci ar mai introduce o taxa si n-am putea s-o contestam invocand moralitatea taxei sau incalcari de legi.
opinia mea? Tariceanu si ai lui-o adunatura de nenorociti care privesc doar in buzunarele lor pline fara sa gandeasca la romanul de rand care a plecat in alta tara la munca din cauza traiului „bun” din Romania.Asa sunt multi care au cumparat o masina acolo si acum nu o pot imatricula in Romania.HALAL TARA,HALAL PARLAMENT.SA VA FIE RUSINE,
pai daca nu facem nimic asa ne trebuie sa vad maine cati o sa fie la protest ca de la calculator toti suntem viteji
o sa iesim in strada sa ne facem dreptate ca astia ne calca in picioare nu se mai poate asa pana cand isi bat joc de noi daca as vrea sa imi fac un credit sa imi iau o masina cine mi-ar da ca mai am doua credite si am ramas si fara loc de munca asta-i tara noastra sa ne traiasca conducatorii!!!!!!!!!!!!!!!!!!
iuliane e o mica MARE problema cu taxa asta anuala ! daca eu am platit 1000 de euroi in iulie pt a-mi inmatricula masina acum voi incepe sa dau cate 5% tot restul vietii ? adica voi plati de 2X ? nu numai ca nu e corect e si ilegal !
sau atunci sa-mi dea cei 1000 inapoi , cum au facut cu diferenta intre taxa de prima inmatriculare si cea de poluare …
si inca o mica MARE problema la principiul „poluatorul plateste” : Dacia 1300 din 1980 cat polueaza ? deci cat plateste ? cred ca in primul an ar da mai mult decat pretul masinii …
si asta iar e ilegal (conform constitutiei europene) …
nu uitati ca 40% din parcul auto romanesc e non euro! conform principiului „poluatorul plateste” astia ar trebui sa plateasca cel mai mult … adica exact oamenii lipsiti de resurse … chiar vreau sa traiesc sa o vad si pe asta …
ca sa nu mai spun ca un TIR polueaza cat 10 masini mici ! si pe asta vreau s-o vad (in RO) proprietarii de TIR-uri (se stie cine sunt) sa plateasca ei mai mult ca marlanul de rand … chiar s-ar da lumea peste cap …
astazi iesim in strada la 12 poate asa o sa se indure sa faca ceva cu taxa asta care ne-a mancat nervii.Jos taxa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dane parca in momentul cand iti faci itp-ul trebuie ca masina sa se incadreze intr-o anumita limita a emisiilor de noxe(limita maxima),deci o dacie 1300 din 80 daca este peste acel prag cu emisiile oricum „n-ar trebui” sa i se mai dea dreptul de a circula,si in functie de acea limita sa se stabileasca si cuantumul taxei de poluare!
Nu mai tin minte pe ce site am citit o propunere ca fiecare gram de CO2 peste 100, sa coste ‘1,nu stiu cat’.
Salutari! Urmaresc discutiile cu interes si astept rezultate. O nelamurire am…daca mi-am facut RAR pe 3 februarie, si vom cunoaste cuantumul taxei in 1 Martie, eu voi fi incadrat la taxa triplata? SI daca nu cer prea mult, ce demersuri trebuie sa fac pentru inmatriculare, masina este din Spania,nr sunt valabile, este pe numele meu de la achizitionare. Momentan am doar cartea de identitate. Multumesc mult, in special domnului Iulian Senos pentru amabilitate!!!
Nu exista „incadrari” la plata. Cand platiti se aplica formula din ziua respectiva. Adica puteti astepta o valoare mai buna a taxei, RAR fiind valabil 60 de zile.
Procedura de inmatriculare in Romania este simpla. Trebuie sa va interesati despre procedura de radiere din Spania. Radierea propriu zisa se face automat de la Bucuresti, insa trebuie sa vedeti exact cum este cu impozitele.
am impresia ca BOC isi cam bate joc de noi,a zis luna februarie la inceput imediat e jumatatea lunii ,ori ne duce cu zaharelu ori isi bate joc de noi
NU trebuia sa lasa mai jos de euro3(situatia inainte de julie 2008)si sa lasa asa.DAR:imbecilii au modificat.DE CE???Si daca da,de ce au adus urgenta impotriva deciziei lor??Ca fac ce vor.Si noi platim fiecare banut din munca nostra pt viata luxoasa care o duc ei.Pana cand????
Nu a cerut nimeni sa lasa masinile euro2 sa intra atunci,pana in julie 2008.Nu??Numai sa micsoreze taxa.Au spus ca nu vor ca Romania sa ajunga groapa de gunoi pt rable din west..nu a cerut nimeni sa fie asa!!!Fratii mei ….ROMANI!!!..fiecare zi e unul care lucram si traim degeaba….ca astia ne fura,ne mint,si fac ce vor.Voi amintiti daca am avut sansa macar sa votam sa intram in UE???? Daca vrem sau nu???
Si de atunci cand am intrat cu fiecare zi ce trece e mai nasol si mai greu.Ne conduc undeva,cumva ….dar unde???E bine sa taci…sau ar trebui sa faci revolta si sa mergi pana-n panzele albe???daca poti…in comunism stiai de cine sa te feresti…acum nu ai nici sansa sa simti inainte de unde vine raul.Hmm…sunt foarte trist…mai ales pt fetita mea,care e mica acum..oare ce viata o sa aiba ea,daca nu pot sa fac ceva ACUM sa fie cat mai bine viitorul pt ca nu am posibilitate???
Posibilitate in sensul ca poti sa faci orice,ori te pun astia dupa gratii ori ceva asemanator…esti singur si mic fata de puterea asta cu 1000 de capete
Ce se mai aude de miting-uri,au avut loc sau n-a aflat lumea de ele?
P.S.:Nu locuiesc in niciun oras mentionat.
am un bmw 316 prima inmatriculare in 19 03 1992.ce parere aveti ce euro mi-l scoate?????cn a mai trecut prin asta ast rasp.JOS TAXA
CE SA FAC M-A PRINS POLITIA CU NR EXPIRATE PT K A FOST ULTIMA OARA KND AM PUTUT SA LE PRELUNGESC.VOI ATI PATIT-O?????? JOS TAXA
Ai gresit grav Marian. Vei primi o condamnare cu suspendare probabil.
Ceea ce poti face este sa te trezesti in al 12-lea ceas. E groasa. Orice greseala viitoare va insemna zdup.
BMW-ul este probabil E36 si este minim Euro1. Daca are upgrade (catalizator trecut pe brif), poate fi recunoscut chiar Euro2.
Si iata prima victima a noului guvern!Imi cer scuze anticipat pentru insistenta:ne poti spune si noua ce masina ai si cat ar fi fost taxa daca o plateai?
eu am patit-o marian, tot cu nr rosii! era la cealalta schimbare de taxa in iulie 2008! nu cred de loc ca esti prima victima! cel putin eu cand mergeam dupa prelungiri erau cateva zeci de oameni in aceeasi situatie, numai in orasul meu! nu e condamnare, e scoatere de sub urmarire penala, amenda administrativa (150 lei) si 3 luni de suspendare carnet! dai examenu si ti-l da intr-o luna! NU e chiar asa de groasa cum pare (sau cum ar vrea ei sa faca sa para)! eu am facut-o si ma mandresc cu asta! la asemenea guvernanti asemenea raspuns! daca ar gandi numai jumatate din romani ca mine…
OFFTOPIC:
UN ARTICOL pentru ionut cel care uraste sa stea dupa ‘rable’ si nu numai.
dan – poate ca – din motive de vesnica degringolada – au indulcit putin situatia. Intr-unul din posturi cineva se plangea ca s-a dus la RAR cu masina neinmatriculata (ca sa nu mai dea bani pe platforma), iar cei de la RAR au anuntat Politia. I s-a facut dosar penal.
Chiar si amenda penala daca se da, la a 2a prostie tot zdup este (1 luna, 6 sapt.). Conducerea masinii neinmatriculate este ifractiune si este caz penal.
Nu cred ca e foarte corect sa le spunem oamenilor „circulati si fara inmatriculare ca luati o amenda si gata…”. Poate ca acum este surubul mai larg, dar poate sa iasa nasol maine poimaine…
da, eu nu am zis ca nu se face dosar penal! dar daca nu ai antecedente, nu ai lovit pe cineva sau ai fost baut sau alte chestii agravante, deci daca e NUMAI dupa nr rosii esti scos de sub urmarire penala si platesti amenda administrativa 150 lei! cati oameni cunosc eu ca au patit asta toti mi-au spus acelasi lucru! amenda administrativa si cazier curat! asta e! SIGUR! inca o data : daca e NUMAI nr rosii fara nimic altceva! ca de ce e asa, care e schema cu surubul mai larg, nu stiu, dar asta e realitatea!
iar faza cu „zdupul” eu nu m-as pronunta! dupa cata experienta am avut eu cu justitia in RO (recunosc nu prea multa, dar cata e) concluzia mea e ca nu-i dracul asa negru cum pare! degeaba! RO ramane RO!
vorbiti si de protestul de ieri bai nene ca ati stat acasa unii sa facem noi gura in locul vostru dar in 7 oameni nu se poate face nimic imi pare rau cand vad cat sunt de lasi unii
O sa ne luam atv-uri cu un carlig de remorcare,si remorci adaptate pentru transport persoane,cand mergi singur mergi numai cu atv-u cand mai ai de dus persoane in plus iei si remorcuta dupa tine(:D),la vremuri de criza, masuri de criza(glumesc desigur).
Bravo domnu Boc dati-i lui Base bani mai multi pentru deplasari,ai inceput cu masuri amuzante ca cea cu demnitarii care trebuie sa foloseasca de acuma transportul in comun,ia mai amuza-ne umpic si fa ca taxa sa coste 1 euro,asta da poanta.
dane – nu te-am contrazis, ci doar am subliniat ca este riscant (pentru cei care se informeaza de aici) sa fie fluturata ideea ca poti sa circuli si cu nr. rosii expirate intrucat totul se reduce la 1 milion jumatate.
Faza cu zdupul este prevazuta in codul penal. Asa cum stii si tu (faceai referire la o anumita pregatire juridica) pedeapsa creste cu recidiva. Sa nu uitam ca exista babute intemnitate ca au furat o paine, dar si criminali sangerosi care sunt lasati liberi pe strada.
Pe scurt – un exemplu nu poate fi transformat in regula. In cazul tau judecatorul a decis favorabil. Poti fi absolut sigur ca acelasi lucru se va intampla si cu Marian? Ii doresc sa fie asa. Dar ce se va intampla cu al 10-lea care va ajunge in aceeasi situatie? Cu al 100-lea? La un moment dat amenda civila va fi amenda penala, iar in caz de recidiva… Nu mai cobesc.
Repet, nu te contrazic, insa mi se pare foarte riscant pt oameni sa li se spuna „cat de simplu rezolvi dupa ce ai condus masina neinmatriculata”.
Parerea mea… hac… 🙂
da sunt de acord cu amendamentele aduse de tine iulian! se poate intampla orice in justitia romana, asta e clar, si mai mult nu se stie cand dintr-o data se va dori sa se dea „un exempu”! care poate va fi si facut public sa stie TOATA tara ca LEGEA se aplica in RO! sa stie romarlanii ca unde-i lege nu-i tocmeala! tinand cont de acest adevar nu recomand altora sa o faca, sau mai bine zis „daca o faceti, o faceti pe propria raspundere”! daca am zis ce am zis ca ar fi ceva sa o faca mai multi, e din faptu ca eu sunt un pic mai anarhist asa din fire si e felul meu de a indemna la nesupunere civila! e raspunsul meu PERSONAL la situatia in care traiesc! (PS : procurorul da verdictu, nu judecatorul, ca nu mai exista infatisare)
dar noi cei care ne-am repatriat ,si ne-am adus masina proprietate ,e cinstit sa platim atata? Atunci de ce nea-ti spus sa ne intoarcem in tara? Ce facilitati sant pt ce-i repatriati care au adus atata timp (13 ani de ex)valuta in tara?
Or sa dea vina pe criza economica doamna(domnisoara) Farcas.Sper ca nu v-ati intors in tara pentru ca „v-au chemat astia”!Sa-l vedem acum pe Isarescu ce politica monetara o sa aplice.Bine ca nu ne cere sa platim taxa in euro.
Salutare.In legatura cu numerele provizorii nu va mai riscati sa iesiti pe strada cu ele expirate pt ca se stie exact de la ce numar-la ce numar s-au eliberat in acea luna.
Daca nu dadea Tariceanu ODU nu erau atatea cu dosare penale,stiu si eu vre-o 5 si acum plang pe la usi ca sa scape cu amenda penala.
Discutia asta cu taxa auto e pe toate gurile romanilor , discutii si iar discutii dar tot degeaba nu scad „astia„ taxa auto asta e guvernul romaniei . Profita si ei cat pot de romani ,toata lumea e nemultumita de taxa auto .cand se mai discuta despre asta ?pana cand se rezolva ceva sa ne vedem cu bine ….;)
Ar trebui ca cei care nu mai pot sa-si scoata numere rosii si nu au bani de taxa,sa-si lase masinile parcate la guvern,astfel incat sa se blocheze cv drumuri,nu stiu daca se poate cere o aprobare de protest pe durata nelimitata.
P.S.:Oricum n-o sa puteti circula cu ele.
iulian spune-mi si mie unde scrie in brif dak are catalizator????????
si fara catalizator nu e posibil sa o scoata euro 2??????
eu dupa ce am luat masina am fost la rar cu actele si cu masina si mi-a zis cnv de acolo k e euro 2
In mod normal, o maina din martie 92 nu a iesit pe poarta fabricii Euro 2, deoarece aceasta norma avea sa se implementeze 4 ani mai tarziu.
Exista insa masini Euro1 suficient de curate, astfel incat ulterior au fost recunoscute Euro2. Din pacate nu am o evidenta exacta.
O alta cale de satisfacere Euro2 este upgrade-ul de catalizator. Si Euro1 se indeplineste tot cu catalizator. Atentie, simpla inscriptie „catalizator” nu inseamna neaparat Euro2.
Ideea este sa scrie pe brif (in sectiunea A) „oxycat” sau alt tip de catalizare Euro2. Trebuie sa apara scris in clar Euro2 sau norma fiscala E2.
da si mie id-ul tau d mess sa vb mai multe te rog
pe brif(cert de inmat) in sectiunea a scrie doar nr de inmat oficial.
mai scrie la tip 3c
Nu am mess si nici nu voi folosi din cauza vulnerabilitatilor sistemului respectiv.
Prin brif, ma refer la cartea de identitate a masinii, la „briful mare” cum zice lumea. Aceasta are 3 sectiuni:
A – principala in care sunt trecute toate datele masinii
B si C – in care se fac adaugiri.
Adaugirile sin B si C nu sunt recunoscute de RAR, acele modificari fiind operate de diverse ateliere autorizate, nu de TUV sau alt organ autoritate nationala.
RAR recunoaste ceea ce este scris in sectiunea A.
nu scrie nimic de catalizator.dar mi s-a spus k dak scrie tip 3c inseamna k e euro 2.ce alte semne sunt k sa imi dau seama ce euro e??????k ma framanta rau chestia asta
Cel mai simplu: cu 30 de lei in buzunar si cu actele masinii in mapa, du-te la RAR la biroul de asistenta. In acest fel, orice dubiu dispare, rezultatul fiind 100% sigur.
Nu cunosc detaliul cu „tip 3c” la care te referi. Poate fi o chestie ok sau poate fi un folclor la fel de subtire ca povestile cu „Schlüsselnummer” care – daca iau nu stiu ce valori – insemna ca masina este Euro2 sau 3.
Afla oficial de la sursa. E cel mai bine. Scapi de orice emotii.
mi-am adus un passat din 2005 in luna octombrie si nu am reusit sa il inmatriculez pana pe 15 dec!!! ce vina am eu ca nu l-am putut inscrie? de ce nu ne lasa sa platim vekea taxa!!!! boc a zis ca renunta la taxa ink din campanie si acum ce a facut? exact nik!!! mincinosi si corupti!!! JOS TAXA
Acum ca am auzit ca bugetul cancelariei „Boc” a fost marit de trei ori,tind sa cred ca Tariceanu o sa fie mic,copil fata de „Boc”-ul asta.Nu numai ca nu vor sa scoata taxa,au inghetat si salariile demnitarilor(oricum uriase pentru ca sa imparti banii altora in stanga si-n dreapta dand cu subsemnatu nu-i o meserie),astia iau acum de peste tot si-si dau lor mai mult.Nu stiu cum cei care au ocazia de a se intalni cu „Boc” nu-i spun vreo doua de duh(in cel mai simplu caz).
taxa auto este o prostie.dc nu face la romani masini mai bune decat afara?omu ar cumpara d aici masini la la noi se spun carute;)o masina de 10 ani d afara e bibelou p langa una noua la noi.ei din 1990 au pus aer conditinat la masini romanu nostru nici nu stia ce e ala
Si cand va aparea schimbarea taxei? suntem in data de 10 feb. oare nu trebuia sa se ia o decizie? in caz de stie cineva mai mult… poate sa posteze ceva informatii.
Multumesc!
Eu sunt dispus sa mai astept pana pe 15 feb. Dupa aceasta data imi va fi clar ca guvernul sustine tacit taxa ilegala.
De cand s-a schimbat titulatura taxei in taxa de poluare a mai castigat cineva vreun proces in instanta pentru recuperarea banilor?
„taxa de poluare” s-a numit de la 1 iulie 2008, insa respectiva versiune a fost legala.
Nu am cunostinta despre vreun proces deschis dupa triplare.
Daca s-au deschis procese dupa 1 iulie ,cand taxa ar fi fost legala, subliniez legala,si s-au castigat in instanta atunci exista cel putin un precedent,asadar nu vad de ce altii nu ar avea castig de cauza.Deci in ultima instanta cei care vor sa-si inmatriculeze masinile s-o faca si apoi sa initieze o actiune in instanta.
Miercuri intra in discutie taxa auto(sursa realitatea).
Bunaseara.Spuneti-mi va rog di ce an a intrat euro 3 an viguoare.x5/3.0 D 2002/10 nu am codul motorului,masina este an Germania
Cred ca am votat pe cine nu trebuia,numai minciuni.Am citit pe REALITATEA.NET declaratia de la Mioveni a lui Boc cititi si voi va rog,daca va fi asa taxa va fi mai mare si decat cea triplata.Cred ca nu este o greseala de tipar al Realitatii
Scuze:la cum este scris se referea la taxa dar era vb despre programul rabla 3800 RON.scuze anca odata.Dar bine nu o sa fie
toate procesele intentate statului roman pt taxa de poluare,prima inmatriculare,egal cum s-a numit,au fost castigate,deoarece a fost impotriva constitutiei europene referitoare la libera piata.Asa ca daca a-ti platit taxa pana acum ,de cand am intrat in U.E,nu ezitati sa da-ti statu roman in judecata.
Asta seara Premierul Emil Boc a vorbit din Mioveni despre taxa auto. Cititi articolul ce urmeaza:
„In primul rand, in legatura cu taxa de prima inmatriculare, am cunoscut inca o data punctul de vedere al uzinei Dacia si, saptamana viitoare, miercuri, in Guvern, vom avea o decizie asupra a doua probleme: prima e legata de situatia masinilor care au intrat in tara inainte de 15 decembrie 2008 si, in al doilea rand, taxa de prima inmatriculare, taxa care trebuie sa raspunda nevoilor industriei autohtone, regulilor din UE si cetatenilor Romaniei”, a spus premierul.
Nu dau 2 bani pe ce spune Boc, pt ca a demonstrat ca nu are cuvant (sau nu are minte). Vom vedea rezultatele si abia atunci vom putea trage concluzii.
Singura barfa interesanta auzita azi (nu de la sursa) este varianta uei prime de casare de 6000 ron…!!
Cele trei elemente de care trebuie sa tina cont „Boc” sunt:
1.Romanii sa nu-si mai cumpere masini sh de dincolo.
2.Sa nu fie afectati cei a caror masini au fost inmatriculate inainte de intrarea Romaniei in U.E.
3.Evitarea incalcarii legilor de libera circulatie.
Sigur inca n-au gasit un algoritm care sa satisfaca toate cele trei cerinte.
salutare…
cine stie in ce categorie euro la noi se afla notarea D3 de pe pe brif sau cine a mai avut notarea asta si a fost la RAR ce norma de poluare a primit?
multumesc!
alecs – o masina cu norma fiscala germana D3, poate fi Euro2 sau Euro3.
sorin – e mai simplu decat pare.
1 cmc non-Euro taxa „12x”
1 cmc Euro1 „8x”
1 cmc Euro2 „4x”
1 cmc Euro3 „2x”
1 cmc Euro4 „1x”
restul zero.
Pretul unitar se inmulteste cu cilindreea. Este perfect legal, iar SH-ul poluant va costa cat nu face.
Ma rog, se poate umbla la proportii, eu am dat doar o idee.
In Anglia este asa, cu mentiunea ca pentru Euro 3,4 si 5, taxarea se face la emisii CO2. La acest sistem a aderat recent si Germania.
merci Senos!…
am intrebat pt. ca eu am fost la RAR convins ca masina e EURO3 din cauza ca in brief scria D3 si ei au zis ca e EURO2. am vazut comentariile legate de D3 pana-n 2000 si dupa… altfel, masina e o Mazda fabricata in ’99 inmatriculata in 2000 iar cei de la RAR au zis ca seria motorului e corodata si dupa asta nu puteam verifica nicaieri
Daca tot ar calcula-o asa cu multiplicatori sa fie macar in functie de emisiile de CO2.
Numai ca valoarea emisiilor de CO2 este mult mai mica si romanu isi mai permitea o astfel de taxa,problema este ca astia nu se multumesc, cu putin.
pai cam asa ar fi ok – pret mic la gram de CO2 si pret mare la cmc de Euro 0-2.
In acest fel, in mod absolut legal, se descurajeaza importul de rable si va fio incurajata achzitia de masini noi (toate marcile). Dar cumpararea de masini vechi nu va fi descurajata pt ca masinile au mai multi ani (ilegal – nivel Vosganian), ci pentru ca polueaza mai mult (absolut legal – „poluatorul plateste”).
Cred ca ar fi bine ca in viitor, dupa ce toate marcile vor deveni 100% reciclabile, sa se stabileasca un timp de viata obligatoriu, ca la avioane. A facut masina 10 ani? Pa! Se recicleaza, iar vechiul proprietar primeste o prima de reciclare…
Asa cum avioanele au numar limitat de ore de zbor, tot asa si masinile sa aibe un numar limita de km parcursi sau timp limita de functionare – 10 ani sau 200.000 km (pt turisme). Mai mult la comerciale sau camioane…
Sa-i transmita cineva lui „Boc” sa urmareasca discutiile de aici ca sa inteleaga si el cum stau lucrurile.
Se pare ca s-a semnat decizia pt programul RABLA, care va demara in Martie 2009. Prima a ramas la 3800 ron, masina mai veche de 10 ani, 60.000 de locuri in program.
Mai trebuie doar clienti…
Ce noutati mai sunt cu taxa?
Iulian,mi se pare in regula ceea ce spui tu,dar iarasi trebuie diferentiat pe marcile auto,pt ca limita de 10 ani si 200000km merge numa la Dacia si mai cateva marci coreene fabricate pe nustiu unde,dar la restu,eu am stat si m-am gandit mult sa gasesc o masina fabricata in Germania de 10 ani cu 200000km in bord,care sa merite sa fie casata si nu am gasit niciuna,spune-mi care neamt si-ar da un E-classe din ’98 cu 200000km in bord(un M-B la 200mii,in germania abia si-a dat drumu la motor,e practic ca si noua)pe suma de 2500 euro,cand valoare ei e de minim 4500 euro in functie de dotari.
Articol taxa ! vad ca asta de la APIA e principalul sustinator al taxei „anuale” !
Latcu – nu toate avioanele au acelasi numar de ore de zbor. A fost doar un exemplu, ca sa nu mai traga lumea de masini non-euro cate 1 mil de km.
Fiecare masina sa aiba un termen de viata determinat. Unele mai lung, altele mai scurt.
Da,asa trebuie,dar cine sa stabileasca o limita,la o masina,nu vad niciun om din vreo comisie sa aiba habar despre masini.
Eu nu pot sa cred cum ajung sa ne conduca pe noi,de la revolutie incoace,numa oameni nepotriviti,parca suntem blestemati,unii sunt rau intentionati,alii de o idiotenie rara,nu pot sa-mi imaginez,numa putin daca ar gandi corect intr-o decizie ar iesi bine,cum poate statu sa mearga numa pe un principiu,mereu a finantat si a facilitat producatorii auto,dar niciodata nu a ajutat pe oameni sa le cumpere,pentru cine s-au gandit ei ca fac atatea masini,poate au gandit ca daca nu se cumpara destule aici pe pamant,sa le dea pe alta planeta.
asta cred ca-i cel mai idiot lucru,pai eu am 3000 de platit la masina mea,dupa vechea taxa,platesc acu 3000 si dupa aia mai platesc impozit de poluare anual?Nu,stii ce fac,direct la tribunal si nu platesc nimic,si oricum in continuare contravine legislatiei europene.
Si uite asa au mai lungit-o cu inca o saptamana.Bai ratatilor nu mai e mult si trece februarie.
vedeti ca au zis ca ACUM le trebuie acordul UE! sa nu cumva sa se foloseasca de treaba asta ca un motiv de intarziere…
mie sila si scarba cand ii vad pe politicienii nostri.
de si-ar lua medicamente de bani de pe taxa.
pai noi suntem niste prosti ca stam si ne lasam calcati in picioare de niste analfabeti.
si nu are rost sa mai vorbim de dacia logan , sa ma c.c pe ea masina de ras ca nui buna nici daca o da pe gratis.
nu va mirati de ce se intampla lucrurile astea, ca doar noi i-am votat pe ratatii astia.
de m-as intalni cu tariceanu las scuipa intre ochi.si pacat ca nu i-a rupt capul atnci cand a avut accident de motocicleta, daca imi aduc bine aminte.
fac ceva pe ea romanie si pe el guvern
cumparam daci logancai mai bine, poate doar poate nu mai platim taxa; cine stie poate are euro 4:)))))))))))))))))))))
Asadar eu prevad o situatie tare nasoala si anume ei o sa tot vina cu noi si noi variante,evident discriminatoare fata de masinile SH,o sa le prezinte Uniunii, ei o sa respinga propunerile si uite tapu ispasitor din cauza caruia nu se ajunge la o finalitate.
Bai fratilor da chiar asa am ajuns,sa ne facem de ras si pe plan international.
fratilor de ce da faliment industria auto la americani?
de ce concediaza japonezi angajati la fabricile auto?
CUMVA DATORITA FAPTULUI CA
IN ROMANIA SA DAT DRUMUL LA IMPORTU AUTO UZATE?
sau criza si supraproductia ?
faceti o dezbatere cu aceasta idee
Daca tot o mai freaca astia mult cu taxa pana la urma va trebui sa strangem bani si sa ne luam masini care sa aiba norma de poluare euro 4 caci la masinile alea nu se percepe taxa de mediu.
oameni buni suntem cea mai saraca tar din europa si avem cea mai mare taxa si cele mai mici salarii,este o tara de oameni care isi fac propriile legi…nu este corect asa,sa se reduca aceasta taxa la valoarea legala,nu ne obliga nimeni sa cumpaam logan(cutie)!!!
oameni buni suntem cea mai saraca tara din europa si avem cea mai mare taxa si cele mai mici salarii,este o tara de oameni care isi fac propriile legi…nu este corect asa,sa se reduca aceasta taxa la valoarea legala,nu ne obliga nimeni sa cumparam logan(cutie)!!!
sai manance an cur si sa aibe manuri scurt sa nu se pota scarpina sa definitiveze odata taxa nu dupa ce platim sa ne puna an iulie sa sa platim iara taxa de polare
Acum incepe si Baselu sa se plimbe cu loganu prin tara,ca doar exemplul trebuie sa vina de sus,iar sepepeii merg cu bmw m5 si mercedes de ultima generatie.Tare ma tem tem ca cel care merge cu mertanu schimba locul de sofer cu Base cand dispar cameramanii.
Basele nu tine faza suntem mai dezghetati de atar!
Da, deci am citit in mare parte ceea ce a fost scris mai sus. Ideea e urmatoarea este 14 februarie, si nu se stie nimica SIGUR. Am aflat ieri de la un taximetrist cu ca a auzit la radio ca legea cu scoaterea taxei si introducerea ei in impozit a fost data, si ca acuma trebuie sa rezolve doar calculul de impozit in sine.
Nu ma citati, sunt cuvinte spuse din auzite, dar mi-ar placea daca ar putea cineva sa confirme ce am auzit.
Pana atunci, mi-ar placea daca s-ar putea afla care din „reprezentantii poporului” au votat triplarea taxei. Stiti de ce ? Pentru ca, aceea au dat dovada de iresponsabilitate, si de incapacitate de decizie, intr-o problema zic eu esentiala. Deci in momentul in care faci asa o cretineala, parerea mea e ca ar trebui sa suporte anumite CONSECINTE! Oricine in tara asta, care greseste si prin greseala lui aduce prejudicii altei persoane sau statului, este pedepsit. Ei acei „reprezentanti ai poporului” care au votat cu DA, acea triplare a taxei, au adus prejudicii cetatenilor care au fost nevoieti sa scoata de 3x mai mult, (eu ar fi trebuit sa platesc 7600euro pe o masina din 2000, pe care am dat 5000euro). Drept si prin urmare, respectivii ar trebui sa li se retraga dreptul de a mai face parte din orice functie, care ar implica o anume responsabilitate decizionala, PE VIATA!
Pacat numa ca nu se poate afla cine ce a votat … ca deh … doara votu e secret … sau?
*respectivilor
Valentin – taximetristul dvs nu cunostea exact situatia. Se va pastra formula din iulie (cu anumite modificari, sa speram legale…), dupa care abia la vara se va definitiva.
De tip impozit anual sau nu. Inca nu se stie.
Pai daca-i asa, atunci „tribunale” scrie pe noi, pentru ca nici una dintre taxe nu este legala, iar eu chiar nu am chef sa le dau 2500euro pe degeaba. Merci de info.
Taxa din iulie 2008 este absolut legala, are si avizul Comisiei Europene.
Ideea este ca cei de la mediu vor sa schimbe „niste coeficienti”. Asta a spus cu gurita lui ministrul Nemirschi.
Aceeasi taxa legala, dar triplata si cu discount 100% pentru masinile noi – adica cea actuala – a devenit ilegala, chiar daca foloseste aceeasi formula, dar „cu coeficienti schimbati”.
Adevarul este ca se pot schimba legal anumiti coeficienti. Sa vedem cum stau cu matematica oamenii lui Boc. Cei ai lui Tari au fost repetenti…
valentin taxa de 3X NU a fost votata de nimeni! a intrat prin Ordonanta de urgenta, procedura care NU necesita votul Parlamentului! singurul vinovat este Guvernul! si mai exact primul-ministru, care atunci cand ministrul mediului a refuzat sa semneze Ordonanta a semnat el peste, ca doar era seful! iar acel sef a fost Tariceanu! deci singurul vinovat pe care il cauti nu face parte dintre „alesii” de care vorbeai ce este fostul Prim-Ministru al RO! asta nu inseamna ca nu sunt absolut de acord cu tine cand enunti principiul RESPONSABILITATII functiei! deciziile proaste trebuiesc platite! suntem de acord !!!
„Corb la corb nu-si scoate ochii”. Clasa politica este obligata sa fie unita, intrucat – altfel – ar cam infunda puscariile o mare parte din reprezentantii acestei clase.
Ei pot promite orice si pot uita a doua zi fara probleme. Ar trebui sa existe o lege a responsabilitatii guvernamentale: articol unic – „Daca ai promis, trebuie sa faci. Daca ai promis si nu faci, te cazam la Rahova”.
Fac pariu ca ar sufla si in iaurt mascaricii astia incompetenti. Daca un cetatean simplu produce paguba la serviciu, plateste din buzunar. Daca guvernantul produce paguba la serviciu (cu implicati mult mai mari decat in cazul unui amarat obisnuit), omul politic nu plateste. Prin lege, omul politic poate fi oricat de ticalos sau oricat de prost, deoarece este imun… la raspundere.
AM UN BMW PRIMA INSCRIERE LUNA FEB 1992.AVETI IDEE CE EURO MI-L SCOATE.KRE LE-ATI INSCRIS SPUNETI-MI SI MIE CE EURO VI L-A SCOS.SI NU AM CATALIZATOR SAU ALTA PROSTIE P EL
BMW 316
Asadar se pare ca taxa va scadea pana la de doua ori valoarea taxei dinainte de triplare,insa pentru masinile non-euro si euro1 s-ar puta chiar sa creasca mai mult decat sunt in prezent,urmand sa fie analizata posibilitatea introducerii unei plati la impozit.
Ceea ce au spus ei este un nonsens. Ma abtin sa comentez ceea ce aud comentat de altii.
Mai intai sa apara documentele si sa aibe acceptul Comisiei. Nu ajungem nicaieri comentand comentarii.
inainte de a ne da cu presupusu nu uitati o regula de aur (pt ca e europeana): valoarea unei taxe NU poate depasi valoarea produsului taxat! asta a fost unul din motivele pt care a trebuit scoasa si prima taxa! deci taxe mai mare decat acum pt Eur1 sau 2… NU E POSIBIL!
Jos hotia! cat sa mai induram cat sa mai suportam trebuie sa facem ceva pentru viitorul nostru pt ca astia de la putere nu da 2 bani pe noi ei au putut sa trepleze taxa in cateva zile dar sa i o decizie de modificare a taxei sa fie si in avantajul cetateanului de rand care nu isi permite o masina noua si isi ia si el una dupa posibilitati dureaza 3 4 luni pana se ia o hotarare…. ca poate in timpul asta mai prind si oameni care sa plateasca taxa care este acum .. tot ca sa mai scoata ceva bani in + ,nu se mai poate noi traim pe 300 de euro pe luna si aia impozabili si nu avem voie sa avem masini pt ca suntem considerati sclavi de cei de la putere, daca am fi folosit biciclete gaseau ei o taxa si pt biciclete.nu intelegeti in lucru : Oricine va venii la putere sunt obligati sa pastreze acest program monetar chiar daca are intentii bune de a face ceva pt cetateni pt ca sunt organizatii secerte care le impune acest lucru.asa ca e misto am masina sa ma uit la ia de la etajul 4 cum e plina de ghanieti de la pasari si cu numere expirate si merg prin frig si ploaie cu masina la sacara blocului care si pe asta am luat credit de la banca si platesc rata pe luna 350 de ron UAaaaaaaaaaaaa eu nu mai sunt ROMAN si nici Nationalist!
si sa nu mai zic ca ma pacalit si la RAR am un BMW 316i pisica din 1992 si mi la scos NON EURO si ma asteptam sa il scoata euro 1 cum sunt toate mbw urie astea aveam si bani 400 de eu ma costa dar pt non euro 1300 de eu de unde sa ii dau ca toata masina a costat 1300 de eu in germania ?
Pt Dan. Zici k nu e posibil, mai gandestete odata. Multe lucruri (rele) nu au fost posibile dar cu tot imposibilul ele s-au intamplat
Traim in ROMANIA si asta ne mananca toti banii!!!!
dan – nu exista o astfel de regula europeana. Taxele auto daneze depasesc deseori 100%.
Ideea este ca la danezi TOATE masinile se confrunta cu taxe mari, nu doar cele veki, iar masinile noi nu sunt scutite de taxa.
O taxa poate fi oricat de mare, in functie de cat poate fi cocosat cetateanul din tara respectiva. UE insista ca aceasta taxa sa nu fie discriminatorie, ceea ce in Danemarca nu se intampla.
Sloganul „poluatorul plateste” se traduce prin „cel care polueaza mai mult, plateste mai mult”, nicidecum prin „cel care are masina mai veche plateste mai mult”.
1 gram de noxe trebuie sa fie la fel de scump si pentru cel cu non-Euro si pentru cel cu Euro4. Ideea este doar aceea ca cel cu Euro4 polueaza de 10 ori mai putin, adica plateste de 10 ori mai putin.
Nu scutesti masinile noi de taxe ca sa incurajezi productia mondiala auto pe banii contribuabililor romani (ne-am gasit noi…)
magic – fac pariu pe oricat ca daca iti gasesti o pila la RAR si iti „face” masina Euro2, nimeni nu mai este hot pentru tine… Se face brusc senin.
discutabil daca un Euro4 polueaza de 10 ori mai putin… tot CO2-ul e MARELE poluator… si CO2-ul eliminat de masina nu are chiar asa mari diferente de la un EuRo1 la un Euro4, sau sa dau alt exemplu : un EURO1 cu motor de 1.4 nu cred ca elimina mai mult CO2 in atmosfera decat un EuRO4 cu 3.0 … sunt si alte noxe, suntem de acord, acolo sunt intr-adevar diferente mai mari pe categoriile Euro, dar eu de cand ma stiu tot CO2-ul l-am auzit ca PRINCIPAL responsabil pt efectul de sera, poluare in general …
deci corect ar fi (si aici revenim la discutii vechi…) sa se faca o formula pe CO2! NU am fi singurii in UE care ar proceda asa … dar atunci s-ar duce dracului toate planurile lor de a opri SH-urile ieftine sa intre …
sau sa faca NUMAI pe clasa Euro daca asta tin neaparat (asta e o maniera mascata pt a spune „an de productie”, deci SH-uri mai scumpe) … dar sa nu le mai combine atata : CO2, clasa Euro… toate in numele POLUARII … mars ma de aici …
CO2 nu este poluant, nu este noxa. CO2 poate fi o taxa de sine statatoare. Toate animalele expira CO2, acest gaz apare natural in atmosfera si este perfect reciclabil prin fotosinteza. Este altceva.
Daca pun o taxa pe poluare, atunci trebuie sa iau in calcul DOAR – CO (monoxid de carbon), HC (hidrocarburi), NO2, NO3, sulfuri (nu prea mai exista in carburantii de azi…) si funingine diesel (ff scazuta la Euro4…). Astea sunt noxele.
Raportul Euro 1- Euro 4 nu este calculat. 10x a fost pus doar ca sugestie de calcul. Am senzatia ca raportul real este de 3-5x.
Dieselul pana la Euro4 este mai toxic decat benzina, iar benzina incepand cu Euro2 arunca in atmosfera mai mult monoxid de carbon decat dieselul… Este greu de cuantificat perfect o formula, insa se poate gasi o formula rezonabila.
CO2 este nu numai un agent poluant! este cel mai mare dintre toti pt ca insoteste orice ardere! acuma nu are sens sa discutam sensul termenului poluant! CO2 ramane pricipalul gaz vinovat de efectul de sera! ca il expira oamenii sau animalele asta nu conteaza, si ca se absoarbe prin fotosinteza iar nu conteaza! cand o masina elimina 200 grame de CO2 pe km parcurs (!!!) chiar nu mai conteaza cat expira un om sau un animal… iar cand un CET elimina nu stiu cate tone pe minut atunci iar nu mai conteaza cat se absoarbe prin fotosinteza! astea sunt lucruri mult prea cunoscute, nu are sens sa vorbim despre ele! PRINCIPALUL poluant ramane CO2-ul … chiar as fi curios cate grame de noxe la km elimina o masina fata de gazul CO2! cand au aparut(in anii ’70) primele orase din lume in care nu s-a mai putut respira nu a fost din vina fosfatilor, nitratilor, sulfatilor sau dracu mai stie ce, ci din cauza CO2-ului… nu degeaba este un parametru scris clar in specificatiile tehnice a oricarei masini incepand de prin ’98! as fi curios de ce nu stim la fel de exact valorile noxelor…
cum ai spus si tu este FOARTE greu de cuantificat o formula bazata pe o suta de mii de noxe care INSOTESC arderea si eliminarea de CO2 in atmosfera! e mult mai simplu sa luam CO2-ul si gata! se stie cat se consuma la orice marca de vreo 12 ani deja!
Tot CO2-ul planetei se absoarbe prin fotosinteza. Si cel de la animale si cel de la CET. Nu exista alta forma de reciclare. Fo-to-sin-te-za. Ca sunt spatii verzi sau ca sunt alge din ocean conteaza mai putin.
Ideea unei taxe pe CO2 este ok, insa nu poate fi una „de poluare”. Aaaa… Nu conteaza poluarea, ok – discutia se termina…
Dar daca luam in calcul si poluarea, la aceleasi emisii de CO2, un Euro1 polueaza de 5 ori mai mult decat un Euro4.
Atentie – de fapt, nu exista nicaieri in lume o taxa exclusiv pe CO2. Doar incepand cu 1997 (pe hartie) si 1998 (in fapt) masinile sunt insotite de specificatii tehnice despre emisii de CO2. Tot ce s-a produs inainte se plateste la cilindree, SCUMP!
Articolul „Taxa auto – vreau si eu la Putere!” este un articol bine documentat sub masca de „caterinca romanesca”. Probabil ca am gresit cand am ales forma de pamflet… Articolul este foarte foarte realist, posibil de aplicat.
articolul e bun dar chiar si asa sub forma de bataie de joc cum l-ai scris tot e prea bland pt ei! le trebuie ceva mai DUR! daca ar fi sa copiem modelul din acele tari pe care le-ai spus ar insemna taxare pe CO2 pana in ’98! dar nici vorba nu vor face asa ceva! ar insemna ca masini ce costa 2 mii de euro (un euro2 din ’98) sa aiba cam aceeasi taxa (ca nivelul de CO2 nu s-a schimbat prea mult) cu una ce costa 6-7000 din 2003-2004! pai atunci cum mai protejezi masinile noi la 7000… se stie care sunt acelea …
nu a fost buna prma taxa impusa? de ce? daca calculati TVA de vama care se platea inainte nu era cam nici o diferenta … acum e foarte mare taxa din cauza voastra ca ati comentat atata… probabil va fi scoasa si nu o sa ne mai permitem sa tinem masinile pe care o sa ne permitem sa le cumparam …. sa va vad cand veti plati impozit pe masina de o sa va doara capul si cand o sa patiti RCA de o sa va doara mintea…. in Romania era o vb ” unde nu-i cap vai de picioare”
P.S. vom ajunge sa mergem pe jos sau sa duceti masinile ale de 20 de ani luate anul trecut la REMAT ca nu va veti permite sa le tineti si pe deasupra si oamenii care au putin cap si gandesc vor avea de suferit din cauza voastra
dan_cluj – ideea ca din cauza noastra s-a marit taxa este ridicola. Banuiesc ca este o gluma.
Sunt gata sa accept chiar si o enormitate de genul „sa ne retragem din UE”, insa sa fim inauntru, dar sa nu respectam legile Uniunii este absurd.
Despre asta vorbim.
@dan_cluj prea nu-mi vine sa cred ca romanii sunt chiar asa usor de speriat cand e vorba de bani munciti si stransi cu greu(sau creditati de la banci),care i-au dat pe niste masini modeste(si aici faci o greseala colosala;nu varsta conteaza la o masina, caci la fel de bine poate sa polueze o masina iesita mai tarziu pe sosele precum una iesita acum 20 de ani,insa care a fost ingrijita),la care taxa sa fie de nu stiu cate mii de euro si acum sa le duca la REMAT.
Mai degraba o sa se lase cu proteste de strada mai serioase decat cele ce au fost,pentru ca pe romani necazul ii uneste.Asa ca domnu „BOC” aveti grija cat o mai lungiti cu taxa si ce impozite marite o sa fie ca s-ar putea sa nu se stie unde dai si unde o sa crape.
sa nu promiteti cum a promis tampiti din guvernu tariceanu anainte de alegeri adica anainte de 15 dec.si dupa aia sa ridicati taxa ear sau an ultimu caz lasati taxa cum a fost an iulie ca sa putem toti oameni mai de spita mai joasa sa poate cumpara si ei o masina cadcat buna de circulat pe drumurile romaniei
no mai amanati si dati vina unu pe altu cu taxa si luati o decizie ferma si buna nu mai faceti lumea sa astepte luati unul decizia ca asteapta comunitatea europeana sa vada cat am putea face noi fata UE
Topic FULL:
– Puteti comenta pe tema taxei auto in pagina special dedicata.