ian. 202009
 


In emisiunea „Nasul” din data de 19.01.2009, de la B1TV, premierul Emil Boc a fost invitatul jurnalistului Radu Morau. In cadrul interviului acordat, primul ministru a precizat ca noua formula a taxei auto va aparea „la inceputul lunii Februarie”. Probabil 2009…

Pentru cei care doresc mai multe detalii legate de acest subiect, va prezentam un extras din transcrierea dialogului real, cel referitor la taxa auto:
––––––-

Realizator: „Am revenit (n.r. – din pauza publicitara), doua subiecte care ard in acest inceput de an. De exemplu, spune cineva taxa auto, bineinteles. Hai sa incepem cu taxa auto, pentru ca vad ca sunt multe mesaje cu taxa auto. Ati promis in campania electorala eliminarea taxei auto. In primul rand, brambureala asta ii incurca pe toti: si pe cei care vand si pe cei care cumpara. Doi: cum va arata pana la urma?”

Emil Boc: „Va trebui gasit un echilibru intre nevoia de a proteja industria autohtona, a preveni ca Romania sa devina un cimitir al masinilor vechi, dar, pe de alta parte, de a nu impiedica romanul totusi sa aiba acces la o masina decenta. Ä‚sta este principiul de la care pornim.

In februarie vom lua o decizie, pentru ca daca e sa modificam ceva, se poate face numai prin ordonante de urgente, pentru ca prin ordonante de urgente este reglementata actuala formula, iar in perioada vacantei parlamentare nu poti emite ordonante de urgenta si ministrul a fost foarte corect. Domnul Nemirschi a discutat, a venit si a prezentat si in Guvern alternative, solutii.

Cred ca, in primul rand, ar trebui sa reglementam acea situatie tranzitorie la oamenii care si-au luat masini pana in data de 15 decembrie, cand a intervenit noua taxa si i-a prins pe foarte multi pe picior total nepregatiti, pentru ca nu aveau de unde sa stie ca se modifica legislatia si nu este vina lor ca RAR sau celelalte societati care au atributii in domeniu nu le-au facut programarea ca sa-si poata inmatricula masina.

Aici au fost deja cateva sentinte castigate de unele persoane si va trebui sa reglementam legal. Sunt jurist si stiu ca trebuie rezolvata aceasta problema. In ceea ce priveste, dupa aceea, cuantumul, va trebui sa avem o discutie foarte serioasa la nivelul Guvernului, tinand cont de toate aceste decizii si va fi luata la inceputul lunii februarie.”

(fragment preluat de pe situl Guvernului Romaniei)

  231 comentarii despre “Premierul Boc – referiri taxa auto (actualizat 2010)”

  1. si fara catalizator nu e posibil sa o scoata euro 2??????

  2. eu dupa ce am luat masina am fost la rar cu actele si cu masina si mi-a zis cnv de acolo k e euro 2

  3. In mod normal, o maina din martie 92 nu a iesit pe poarta fabricii Euro 2, deoarece aceasta norma avea sa se implementeze 4 ani mai tarziu.

    Exista insa masini Euro1 suficient de curate, astfel incat ulterior au fost recunoscute Euro2. Din pacate nu am o evidenta exacta.

    O alta cale de satisfacere Euro2 este upgrade-ul de catalizator. Si Euro1 se indeplineste tot cu catalizator. Atentie, simpla inscriptie „catalizator” nu inseamna neaparat Euro2.

    Ideea este sa scrie pe brif (in sectiunea A) „oxycat” sau alt tip de catalizare Euro2. Trebuie sa apara scris in clar Euro2 sau norma fiscala E2.

  4. da si mie id-ul tau d mess sa vb mai multe te rog

  5. pe brif(cert de inmat) in sectiunea a scrie doar nr de inmat oficial.

  6. mai scrie la tip 3c

  7. Nu am mess si nici nu voi folosi din cauza vulnerabilitatilor sistemului respectiv.

    Prin brif, ma refer la cartea de identitate a masinii, la „briful mare” cum zice lumea. Aceasta are 3 sectiuni:

    A – principala in care sunt trecute toate datele masinii

    B si C – in care se fac adaugiri.

    Adaugirile sin B si C nu sunt recunoscute de RAR, acele modificari fiind operate de diverse ateliere autorizate, nu de TUV sau alt organ autoritate nationala.

    RAR recunoaste ceea ce este scris in sectiunea A.

  8. nu scrie nimic de catalizator.dar mi s-a spus k dak scrie tip 3c inseamna k e euro 2.ce alte semne sunt k sa imi dau seama ce euro e??????k ma framanta rau chestia asta

  9. Cel mai simplu: cu 30 de lei in buzunar si cu actele masinii in mapa, du-te la RAR la biroul de asistenta. In acest fel, orice dubiu dispare, rezultatul fiind 100% sigur.

    Nu cunosc detaliul cu „tip 3c” la care te referi. Poate fi o chestie ok sau poate fi un folclor la fel de subtire ca povestile cu „Schlüsselnummer” care – daca iau nu stiu ce valori – insemna ca masina este Euro2 sau 3.

    Afla oficial de la sursa. E cel mai bine. Scapi de orice emotii.

  10. mi-am adus un passat din 2005 in luna octombrie si nu am reusit sa il inmatriculez pana pe 15 dec!!! ce vina am eu ca nu l-am putut inscrie? de ce nu ne lasa sa platim vekea taxa!!!! boc a zis ca renunta la taxa ink din campanie si acum ce a facut? exact nik!!! mincinosi si corupti!!! JOS TAXA

  11. Acum ca am auzit ca bugetul cancelariei „Boc” a fost marit de trei ori,tind sa cred ca Tariceanu o sa fie mic,copil fata de „Boc”-ul asta.Nu numai ca nu vor sa scoata taxa,au inghetat si salariile demnitarilor(oricum uriase pentru ca sa imparti banii altora in stanga si-n dreapta dand cu subsemnatu nu-i o meserie),astia iau acum de peste tot si-si dau lor mai mult.Nu stiu cum cei care au ocazia de a se intalni cu „Boc” nu-i spun vreo doua de duh(in cel mai simplu caz).

  12. taxa auto este o prostie.dc nu face la romani masini mai bune decat afara?omu ar cumpara d aici masini la la noi se spun carute;)o masina de 10 ani d afara e bibelou p langa una noua la noi.ei din 1990 au pus aer conditinat la masini romanu nostru nici nu stia ce e ala

  13. Si cand va aparea schimbarea taxei? suntem in data de 10 feb. oare nu trebuia sa se ia o decizie? in caz de stie cineva mai mult… poate sa posteze ceva informatii.
    Multumesc!

  14. Eu sunt dispus sa mai astept pana pe 15 feb. Dupa aceasta data imi va fi clar ca guvernul sustine tacit taxa ilegala.

  15. De cand s-a schimbat titulatura taxei in taxa de poluare a mai castigat cineva vreun proces in instanta pentru recuperarea banilor?