ian. 202009
 


In emisiunea „Nasul” din data de 19.01.2009, de la B1TV, premierul Emil Boc a fost invitatul jurnalistului Radu Morau. In cadrul interviului acordat, primul ministru a precizat ca noua formula a taxei auto va aparea „la inceputul lunii Februarie”. Probabil 2009…

Pentru cei care doresc mai multe detalii legate de acest subiect, va prezentam un extras din transcrierea dialogului real, cel referitor la taxa auto:
––––––-

Realizator: „Am revenit (n.r. – din pauza publicitara), doua subiecte care ard in acest inceput de an. De exemplu, spune cineva taxa auto, bineinteles. Hai sa incepem cu taxa auto, pentru ca vad ca sunt multe mesaje cu taxa auto. Ati promis in campania electorala eliminarea taxei auto. In primul rand, brambureala asta ii incurca pe toti: si pe cei care vand si pe cei care cumpara. Doi: cum va arata pana la urma?”

Emil Boc: „Va trebui gasit un echilibru intre nevoia de a proteja industria autohtona, a preveni ca Romania sa devina un cimitir al masinilor vechi, dar, pe de alta parte, de a nu impiedica romanul totusi sa aiba acces la o masina decenta. Ä‚sta este principiul de la care pornim.

In februarie vom lua o decizie, pentru ca daca e sa modificam ceva, se poate face numai prin ordonante de urgente, pentru ca prin ordonante de urgente este reglementata actuala formula, iar in perioada vacantei parlamentare nu poti emite ordonante de urgenta si ministrul a fost foarte corect. Domnul Nemirschi a discutat, a venit si a prezentat si in Guvern alternative, solutii.

Cred ca, in primul rand, ar trebui sa reglementam acea situatie tranzitorie la oamenii care si-au luat masini pana in data de 15 decembrie, cand a intervenit noua taxa si i-a prins pe foarte multi pe picior total nepregatiti, pentru ca nu aveau de unde sa stie ca se modifica legislatia si nu este vina lor ca RAR sau celelalte societati care au atributii in domeniu nu le-au facut programarea ca sa-si poata inmatricula masina.

Aici au fost deja cateva sentinte castigate de unele persoane si va trebui sa reglementam legal. Sunt jurist si stiu ca trebuie rezolvata aceasta problema. In ceea ce priveste, dupa aceea, cuantumul, va trebui sa avem o discutie foarte serioasa la nivelul Guvernului, tinand cont de toate aceste decizii si va fi luata la inceputul lunii februarie.”

(fragment preluat de pe situl Guvernului Romaniei)

  231 comentarii despre “Premierul Boc – referiri taxa auto (actualizat 2010)”

  1. „taxa de poluare” s-a numit de la 1 iulie 2008, insa respectiva versiune a fost legala.

    Nu am cunostinta despre vreun proces deschis dupa triplare.

  2. Daca s-au deschis procese dupa 1 iulie ,cand taxa ar fi fost legala, subliniez legala,si s-au castigat in instanta atunci exista cel putin un precedent,asadar nu vad de ce altii nu ar avea castig de cauza.Deci in ultima instanta cei care vor sa-si inmatriculeze masinile s-o faca si apoi sa initieze o actiune in instanta.

  3. Miercuri intra in discutie taxa auto(sursa realitatea).

  4. Bunaseara.Spuneti-mi va rog di ce an a intrat euro 3 an viguoare.x5/3.0 D 2002/10 nu am codul motorului,masina este an Germania

  5. Cred ca am votat pe cine nu trebuia,numai minciuni.Am citit pe REALITATEA.NET declaratia de la Mioveni a lui Boc cititi si voi va rog,daca va fi asa taxa va fi mai mare si decat cea triplata.Cred ca nu este o greseala de tipar al Realitatii

  6. Scuze:la cum este scris se referea la taxa dar era vb despre programul rabla 3800 RON.scuze anca odata.Dar bine nu o sa fie

  7. toate procesele intentate statului roman pt taxa de poluare,prima inmatriculare,egal cum s-a numit,au fost castigate,deoarece a fost impotriva constitutiei europene referitoare la libera piata.Asa ca daca a-ti platit taxa pana acum ,de cand am intrat in U.E,nu ezitati sa da-ti statu roman in judecata.

  8. Asta seara Premierul Emil Boc a vorbit din Mioveni despre taxa auto. Cititi articolul ce urmeaza:

    „In primul rand, in legatura cu taxa de prima inmatriculare, am cunoscut inca o data punctul de vedere al uzinei Dacia si, saptamana viitoare, miercuri, in Guvern, vom avea o decizie asupra a doua probleme: prima e legata de situatia masinilor care au intrat in tara inainte de 15 decembrie 2008 si, in al doilea rand, taxa de prima inmatriculare, taxa care trebuie sa raspunda nevoilor industriei autohtone, regulilor din UE si cetatenilor Romaniei”, a spus premierul.

  9. Nu dau 2 bani pe ce spune Boc, pt ca a demonstrat ca nu are cuvant (sau nu are minte). Vom vedea rezultatele si abia atunci vom putea trage concluzii.

    Singura barfa interesanta auzita azi (nu de la sursa) este varianta uei prime de casare de 6000 ron…!!

  10. Cele trei elemente de care trebuie sa tina cont „Boc” sunt:

    1.Romanii sa nu-si mai cumpere masini sh de dincolo.
    2.Sa nu fie afectati cei a caror masini au fost inmatriculate inainte de intrarea Romaniei in U.E.
    3.Evitarea incalcarii legilor de libera circulatie.

    Sigur inca n-au gasit un algoritm care sa satisfaca toate cele trei cerinte.

  11. salutare…
    cine stie in ce categorie euro la noi se afla notarea D3 de pe pe brif sau cine a mai avut notarea asta si a fost la RAR ce norma de poluare a primit?
    multumesc!

  12. alecs – o masina cu norma fiscala germana D3, poate fi Euro2 sau Euro3.

  13. sorin – e mai simplu decat pare.

    1 cmc non-Euro taxa „12x”
    1 cmc Euro1 „8x”
    1 cmc Euro2 „4x”
    1 cmc Euro3 „2x”
    1 cmc Euro4 „1x”
    restul zero.

    Pretul unitar se inmulteste cu cilindreea. Este perfect legal, iar SH-ul poluant va costa cat nu face.

    Ma rog, se poate umbla la proportii, eu am dat doar o idee.

    In Anglia este asa, cu mentiunea ca pentru Euro 3,4 si 5, taxarea se face la emisii CO2. La acest sistem a aderat recent si Germania.

  14. merci Senos!…
    am intrebat pt. ca eu am fost la RAR convins ca masina e EURO3 din cauza ca in brief scria D3 si ei au zis ca e EURO2. am vazut comentariile legate de D3 pana-n 2000 si dupa… altfel, masina e o Mazda fabricata in ’99 inmatriculata in 2000 iar cei de la RAR au zis ca seria motorului e corodata si dupa asta nu puteam verifica nicaieri

  15. Daca tot ar calcula-o asa cu multiplicatori sa fie macar in functie de emisiile de CO2.
    Numai ca valoarea emisiilor de CO2 este mult mai mica si romanu isi mai permitea o astfel de taxa,problema este ca astia nu se multumesc, cu putin.