iun. 182007
 

Piata auto nr.1 a Europei, Germania, a devenit extrem de atractiva pentru intreprinzatorii romani orientati spre comertul auto „second hand”. O piata atractiva, dar dificila pentru cei care nu vorbesc limba germana. Contand pe inteligenta speculativa romaneasca, ne-am gandit ca v-ar putea fi de folos un microdictionar auto german-roman.

Daca „Erstzulassung” (data inmatricularii) a devenit un termen cunoscut, iata si alti termeni des intalniti in ofertele nemtesti:

Getunte Scheiben = geamuri fumurii
Aussenspiegel = oglinzi exterioare
Aussenspiegel elektrisch = oglinda ext. electrica
Nebelschlussleuchte = lumina de ceata spate
3.Bremsleuchte = al 3-lea stop
Zentralverriegelung = inchidere centralizata
Wegfahrsperre = antifurt la cheie (cheie cu cip)
Servolenkung = servodirectie
Elektr. Fensterheber vorn = geamuri electrice fata
Lautsprecher (Anzahl) = boxe
Hohenverstellbar Fahrersitz = scanul soferului ajustabil pe verticala
Lenkrad hohenverstellbar = volanul reglabil pe verticala
Aussentemperaturanzeige = termometru pt. temperatura exterioara

Sunt cuvinte greu de pronuntat, dar ideea este sa va descurcati pe o oferta scrisa. Succes. (Acest mini-glosar este o preluare. Ne-a placut foarte mult aceasta idee, propusa pe un forum auto romanesc.)

  787 comentarii despre “SH Germania – ABC auto nemtesc”

  1. A auzit cineva de golf4 1.6 de 77 KW (105psi)care ar putea fi euro 2? Mentionez ca prima inmatriculare e data 10/2000. Azi primesc toate datele masinii pe mail si revin cu codul motorului, viteza max. etc

  2. iulian ,cam tarziu dar….eu cred ca motorul de la logan a devenit peste noapte din euro3 in euro4 doar pe hartie ca altfel platea draq 1000-1500 taxa de inmatriculare la el!!!

  3. motorizarile Logan sunt omoogate E4. s-au vandut la incepuitul anului niste E3, insa a fost promotie si au introdus taxa de inmatriculare in pret (omul n-a platit nimic la inmatriculare de fapt).

  4. asta e dovada ca DOar prim schimbarea catalizatorului si a sondei lambda se poate face „upgrade” de norma de poluare ๐Ÿ™‚ , motoarele care echipeaza gama logan fiind aceleasi…
    dar daca vrei sa modifici in „regie proprie” (la service) catalizatorul si sonda , pentru o poluare mai mica , (taxa de inmatriculare mai mica , nu se poate!
    traiasca nemtii cu normele lor fiscale !
    gata , ca ma enervez degeaba…

  5. iulian…cum n-a platit omul nimic daca taxa a fost introdusa in pret?si bagi tu mana in foc ca la un test dinamic logan iese euro4 si real nu numai pe hartie? eu stiam ceva despre normele euro ca masina trebuie sa respecte si alte criterii nu numai de motorizari(nr de prezoane,nr de air-baguri)…asa e ?sau am inteles eu gresit?

  6. ba se poate vali…dar te mai costa 1000 euro testul dinamic…

  7. vali – nu iti dau dreptate. Un motor euro3 nu devine euro4 doar pentru ca i se schimba catalizatorul. In cazul Logan motorizarile respective erau compatibile euro4 si DE ACEEA s-a schimbat norma prin simpla schimbare a sistemului de catalizare. De ex: Solenza nu poate fi facuta euro4 prin schimbare catalizator. Matizul a putut fi trecut euro4 (motor micut), dar nu si Cielo…

    Dar revenind la normele germane, da – cred ca un euro3/D4 poate fi facut euro4 doar din catalizator…

  8. catalin, m-am exprimat gresit.

    Loganurile euro3 din 2007 au fost date la promotie. S-a scazut din pret exact taxa de inmatriculare. „Una peste alta” oamenii nu au platit nimic. Adica nu s-au tzepuit (sa-si ia masini noi cu taxa de euro3)…

  9. catalin – fazele cu prezoane si airbaguri sunt la Euro NCAP, nu la poluare.

  10. Lexus_tm – din motive care imi scapa, comentariile tale intra in coada de moderare, fiind interpretate ca posibile atacuri. Poti scrie de la alt IP te rog?

    daca nu poti, nu-i nimic, dar comentariile tale vor aparea cu intarziere.

    despre masina – trebuie sa ne dai mai multe detalii. Eu unul nu am nici un reper pe linia putere-cilindree… Tipul motor e important (cele 3 litere).

  11. mersi iulian….deci la logan cu euro3 se poate face oferta dar la megane cu euro3 nu…mistooooo…..

  12. p-asta cu megane euro3 n-am stiut-o ๐Ÿ™‚ stii pe cineva care s-a intepat cu vreun Megane nou euro3?

  13. de data asta m-am exprimat eu gresit! am vrut sa spun ca nu e in regula cu oferta asta….ca sa-si vanda jegurile …daca la logan nou se poate de ce nu si la second-hand?nu stiu daca sunt destul de coerent!

  14. A fost o promotie in ianuarie ca sa scape de stoc. In acest moment toate Loganurile sunt E4. Asta cu stocul nu este o crima…

  15. Salut Mihai.

    Dupa data, masina este exact-exact la granita intre anii de productie 2000 si 2001, adica intre diesel-uri euro2 si euro3. Parca ai facut-o intentionat ca sa nu stie nimeni ce sa-ti zica ๐Ÿ™‚

    Interesant este ca pe tabelul orientativ de la RAR motorizarea apare Euro3. DECI EXISTA SANSE MARI.

    Dar singurii care pot da un verdict final raman cei de la RAR…