iun. 182007
 

Piata auto nr.1 a Europei, Germania, a devenit extrem de atractiva pentru intreprinzatorii romani orientati spre comertul auto „second hand”. O piata atractiva, dar dificila pentru cei care nu vorbesc limba germana. Contand pe inteligenta speculativa romaneasca, ne-am gandit ca v-ar putea fi de folos un microdictionar auto german-roman.

Daca „Erstzulassung” (data inmatricularii) a devenit un termen cunoscut, iata si alti termeni des intalniti in ofertele nemtesti:

Getunte Scheiben = geamuri fumurii
Aussenspiegel = oglinzi exterioare
Aussenspiegel elektrisch = oglinda ext. electrica
Nebelschlussleuchte = lumina de ceata spate
3.Bremsleuchte = al 3-lea stop
Zentralverriegelung = inchidere centralizata
Wegfahrsperre = antifurt la cheie (cheie cu cip)
Servolenkung = servodirectie
Elektr. Fensterheber vorn = geamuri electrice fata
Lautsprecher (Anzahl) = boxe
Hohenverstellbar Fahrersitz = scanul soferului ajustabil pe verticala
Lenkrad hohenverstellbar = volanul reglabil pe verticala
Aussentemperaturanzeige = termometru pt. temperatura exterioara

Sunt cuvinte greu de pronuntat, dar ideea este sa va descurcati pe o oferta scrisa. Succes. (Acest mini-glosar este o preluare. Ne-a placut foarte mult aceasta idee, propusa pe un forum auto romanesc.)

  787 comentarii despre “SH Germania – ABC auto nemtesc”

  1. Inseamna ca nu am inteles eu..Scuze

  2. chiar intrasem in panica …stiu ca militienii sunt tampiti dar parca era prea de tot….nu stiu ce rost mai are sa-ti iei provizorii atata timp cat astia vor scadea taxa de-abia dupa 1 ianuarie….doar in cazul in care o vinzi…eu am luat inainte sa aflu prostia cu taxa …

  3. domnilor, am si eu o intrebare la dumneavoastra. vreau sa imi aduc si eu o masina din germania si am cautat anunturi pe internet. poate sa ma lamureasca si pe mine cineva care e treaba cu TVA-ul care e poate fi recuperat? multumesc mult.

  4. Inteleg ca dvs cumparati ca persoamna fizica.

    In Germania puteti cumpara masina din doua surse:
    – de la persoana fizica
    – de la persoana juridica

    Daca luati de la persoana fizica, este exact acelasi lucru cu a cumpara masina de la Constanta. Dati banii faceti actele si gata. TVA nu apare nicaieri.

    Daca luati de la magazin (pesoana juridica) platiti inclusiv TVA-ul nemtesc. Acesta nu se mai recupereaza, dar nici nu mai trebuie platit inca o data in tara. E ca si cum v-ati cumpara masina dintr-un showroom din Brasov…

  5. multumesc pentru raspuns. o zi buna.

  6. Salut
    misto site! Am si eu o intrebare. poti sa imi spui ca un golf 4 1.4 16V din 10.12.1999, cod motor: APE, cutie manuala 5 trepte,1390cmc, 55KW,viteza maxima 171 ce norma de poluare are? Eu am o presimtire ca este euro 2 dar as avea nevoie de o confirmare.
    Mersi

  7. Salut Zsolt, si eu cred ca APE este euro2 si iata argumentele:

    – motorizarea nu apare in controversatul tabel orientativ RAR.
    – a fost scos de pe Caddy si Golf Variant din 2001.
    – a iesit definitiv din productie din 2003, de pe Lupo si Golf.

    Toate 3 indiciile conduc spre euro2, insa singurul arbitru care poate fluiera oficial in acest meci ramane RAR… ๐Ÿ™‚

  8. mersi frumos
    o sa aflu luni de la RAR.
    tine-o tot asa.
    ciao

  9. buna!.. eu am fost la RAR si nu au primit nici o cerere de consultanta…au dat repede un raspuns uitandu-se doar pe acel tabel cu Euro3…mai e ceva de facut in cazul asta???

  10. Nu exista asa ceva. O cerere depusa la registratura nu are cum sa nu fie primita… Acel tabel este ORIENTATIV (scrie pe el) si nu poate substitui expertiza RAR.

    Daca refuzul este in scris, vreau si eu o copie. Daca refuzul este verbal, el nu exista de drept si – prin urmare – nu avem despre ce discuta.

    In paragrafele 1 si 2 am fost acru ca sa inveti poezia si sa le-o spui tu lor… ๐Ÿ™‚

  11. am reusit sa iau brieful unui corsa din 99
    WOLOSBF68Y4002918
    ce euro o fi?

  12. catalin – seria sasiu nu ne ajuta cu nimic. descarca tabelul RAR (pe banda dreapta a acestei pagini) si vezi care sunt caracteriasticile din capul tabel. alea ne trebuie…

  13. posibil sa nu fie pe brief????

  14. Salut.Iulian,sti cumva te rog,daca un Golf 3 din 1993-1994 este Euro2?Ma tot gandesc ca pana la urma,achitand taxa de 2600euro pt un euro 2(1400cmc),tot ies mai bine decat sa cumpar un golf 3 de acasa.Aici in Olanda sunt chiar si la 800euro..f f inretinute,si totalul ar fi cam 3600-4000euro.Mersi antitcipat de raspuns!
    P.S:Nu am detalii despre masini,ma refer in general daca au Euro2!

  15. marius – nu am informatii despre motorizari sub euro 3. sorry.