apr. 122007
 

Importul masinilor second hand a devenit sport national. Romanii merg in vest, in special in Germania, si cumpara masini la preturi mai bune decat cele de acasa. In articolul Normele auto germane D3 si D4 – echivalent EURO. Second hand din Germania am prezentat in detaliu misterioasa norma germana „D”, precum si imposibilitatea echivalarii acesteia cu vreo norma „Euro”. Unul din reperele articolului era si anul 2000, anul de trecere la norma Euro3. Este un an de tranzitie pentru majoritatea producatorilor europeni, permis de Comisia Europeana, si poate oferi surprize neplacute celor care cumpara azi masini second hand construite in 2000.

In primul rand trebuie spus ca anul de fabricatie 2000 incepe la jumatatea anului calendaristic 1999 si se termina la jumatatea anului calendaristic 2000. Practic, este un an de productie care incepe intr-un an calendaristic Euro2 si se termina intr-un an calendaristic Euro3. Acest decalaj intre anul de productie si cel calendaristic a creat la 1 ianuarie 2000 un efect surpriza. Cu toate ca in statele UE, adica inclusiv in Germania, a devenit oficial obligatorie norma Euro3, trecerea la noua norma nu a fost brusca. Motorizarile vechi trebuiau distribuite si vandute, iar acest lucru a durat mai multe luni.

Din aceasta cauza, Ford a reusit sa isi alinieze la Euro3 doar motorizarile pe benzina in 2000, cele diesel devenind Euro3 abia in 2001. Volkswagen a continuat sa-si echipeze masinile cu motorizari Euro2 pana la epuizarea lor in anul 2000. Trebuie spus ca la ora trecerii la Euro3 existau deja motorizari Euro4 produse de VW, detaliu care complica si mai mult lucrurile.

In absenta unui inscris „Euro X” explicit, avand doar norma D in cartea de identitate (brief), este dificil de ales o masina Euro3 cunoscand doar anul de productie 2000, un an de tranzitie tehnologica prelungita. Exista totusi un instrument ajutator, un tabel RAR suficient de explicit pentru a face diferenta intre Euro2 si Euro3. Este vorba despre vechiul tabel folosit de RAR pentru a permite inmatricularea unui autoturism minim Euro3. Daca exista codul motor al masinii alese in tabel, inseamna ca masina este minim Euro3. Daca nu, e maxim Euro2 (download tabel).

Pentru a identifica o motorizare Euro3, trebuie sa existe o identitate multipla, si anume la toate din urmatoarele caracteristici: denumirea exacta a modelului, codul motor, cilindree exacta (in cmc), putere in kW, viteza maxima a masinii (cea din prospect, nu cea inscrisa pe vitezometru), tipul cutiei de viteze manual/automat si numarul de trepte de viteza (doar inainte). Puteti trage o concluzie corecta doar dupa ce toate aceste caracteristici corespund cu cele din tabel.

Recomandarea noastra este aceea de a evita totusi acest an de productie 2000. Puteti scapa de orice neplacere cumparand din UE masini minim 2001, care sunt cu siguranta Euro3. Watch your step…

  393 comentarii despre “Second hand Germania – evitati anul 2000”

  1. un brief german trebuie recunoscut de rar.

    rar nu are voie sa plimbe cetateanul roman. Daca au neclaritati, pot sporovai cu nemtii si 10 ani, dar cetateanul trebuie sa se bucure de proprietatea sa. are toate actele in regula. nu i se poate imputa cetateanului roman o eventuala greseala a autoritatilor germane.

  2. unde mai precis sa fac scris?eu sunt din ploiesti ,la rar prahova,sau la bucuresti/as putea obtine din germania vreo hartie in acest sens?

  3. La Bucuresti, pe Calea Grivitei. nu trebuie sa te deplasezi, pune-o la Posta cu „confirmare de primire”. Eventual in atentia directorului general.

  4. stiti cumva acum ce acte trebuie sa ai la aducerea unei masini de afara?

  5. Aveti totul pe situl prefecturii (de care tine Politia Rutiera).

  6. Buna Senosh. La adresa pe care ai lasat-o apare la unul dintre pcte asa : „dovada de efectuare a formalitatilor vamale de import definitiv, In original sau copie legalizata a acesteia”… Explica-mi te rog ce inseamna asta din moment ce nu mai exista… formalitati vamale… sau exista ??? … NU MAI INTELEG NIMIC !!!

  7. Pai acelea sunt formalitatile generale. Importul din UE e un caz particular. Nu cred ca trebuie sa mergi in vama, ci cu factura sau contract direct la RAR si politie. Cel mai bine ar fi sa ii intrebi pe politistii din Udriste. Au acolo un birou de informatii.

  8. mersi. Inteleg faza cu importul din UE=exceptie. Cat despre Udriste imi e un pic cam greu sa ajung ca stau la vreo 2500 de km…

  9. Sorry. ๐Ÿ™‚ misto faza cu 2500 km. Ma interesez si postez. Sorry again.

  10. salut, nu stiu sigur de ce date ai avea nevoie pt ami putea raspunde daca e euro 1-2-3….sau ce o fi, nu mai inteleg nimic opel astra sw,disel , motor 1686 cc ,55kw, numarul de identificare al motorului sau tipoul motorului Y17DT ,numarul de identificare al masini wolotgf3518111404 ,numarul de omologare OE00312EST516 , Data de inmatriculare la care se refera la cartea de identitate 18-06-2001 .Asi vrea sa stiu ce euro are .Multumesc, si sunt bucuros ca ati deschis iar pagina asta

  11. In tabele apare Astra-G Caravan DT, SW-urile de la Opel numindu-se prin traditie Caravan.

    Y17DT este euro3.

  12. salut acu tre sa ma gandesc cat de adevarat e acel tabel, banuiesc ca e,))
    da numinduse prin traditzie caravan sau popular break :)))
    acu stau mai linistit ca miai zis cai euro3 nu ca nu as fi vazut si yo tabelul da esti mai linistit cand iti mai spune cineva.multumesc
    acu ceva mai complicat am cumparat masina asta , de fapt nu pot sa o cumpar ca nu am acte aici nu sunt rezident da cica fac asa , ma duc la motorizari aici la ei si o radiez dupa care astia in fine au auzit de numere provizori , DA AU , numere provizorii ))), deci mai prostii oameni ca astia nam vazut , de fapt daca stau sa ma gandesc nus prosti..) in fine , cred ca tampesc yo. deci dupa care imi dau numere provizori , cica tre sa declar sa fac o fisa cu toate oresele ,strazile care le parcurg pana ajung in romania))) dupa ce am radiato si am luat si numerele provizorii , cares de carton cica,)))
    o mare aventura cu numerele astea)) ma duc la notar ,cica notarul sar putea sa numi faca contract de vanzare cumparare ca cica nu se mai complica ei cu asa ceva)) in fine m duc la notar fac contract de vanzare cumparare dupa care pot sa vin linistit acasa , numai ca mai e o problema cami trebe si asigurare si asigurare nu tio faci asa cu una cu doua ca daca de 2 luni caut numerele provizori apai frate pt asigurare trebe timp nu gluma
    cu asigurarea pe 5 zile sau pe o saptamana e treaba ))) prin lege se face , numai ca nu VREA nimeni sa tio faca intrebarea e , nu stiu daca ai putea sti da na intreb ca cine stie de unde sare iepurele
    Daca imi fac asigurare in romania cu o masina in italia(in italia se petrece toata aventura))))cu numere provizorii italienesti pe masina as putea avea probleme
    Mam interesat si au zis cami caf asigurare in romania numai ca nu stiu dacai valabila aici sau in alta tara europeana
    multumesc si cand ai sa citesti ai sa zici cas nebun

  13. scuze ca am scris atat, am inceput sa rad de unul singur cand am vazut cat am scris

  14. rico22 tu esti acolo si ar trebui sa stii mai bine…

    Eu stiu de la un importator de SH ca italienii nu au numere provizorii.

    Daca nu cumperi masina de la vreo firma (ca sa-ti dea factura) ce faci? Cum demonstrezi ca-i masina ta in Romania?

    Sa nu te pacaleasca aia pe acolo cu numerele de carton…

  15. pai masina o cumpar de la privat nu are cum sami faca factura
    ma duc la notar si fac un contract ,ceva ,de vanzare cumparare, sper sa faca
    cu numerele provizorii am intrebat la toate SH
    agentiile care vand masini , cam vro 5 nici unul nu a auzit de numere provizorii am fost la napoli la motorizari ceva cum e rarul la noi .leam explicat problema ca sunt roman cami cumpar o masina ca nu o pot cumpara ca nu sunt rezident si etc
    miau raspuns ca vin cu numerele de la masina si cu actele masini ai face radiatione per lexpadre, adica radiare pentru export si imi da numere provizorii de 30 de zile pe langa numerele aste imi dau si un formular unde trebuie sa specific unde va ajunge masina si ce strazi si orase va traversa pana la destinatie a ramas asigurarea care ei au zis ca nu stiu nimic ca nus sunt casa de asigurari
    mam interesat si de asigurari si cica nu vor sa faca pe termen scurt