apr. 122007
 

Importul masinilor second hand a devenit sport national. Romanii merg in vest, in special in Germania, si cumpara masini la preturi mai bune decat cele de acasa. In articolul Normele auto germane D3 si D4 – echivalent EURO. Second hand din Germania am prezentat in detaliu misterioasa norma germana „D”, precum si imposibilitatea echivalarii acesteia cu vreo norma „Euro”. Unul din reperele articolului era si anul 2000, anul de trecere la norma Euro3. Este un an de tranzitie pentru majoritatea producatorilor europeni, permis de Comisia Europeana, si poate oferi surprize neplacute celor care cumpara azi masini second hand construite in 2000.

In primul rand trebuie spus ca anul de fabricatie 2000 incepe la jumatatea anului calendaristic 1999 si se termina la jumatatea anului calendaristic 2000. Practic, este un an de productie care incepe intr-un an calendaristic Euro2 si se termina intr-un an calendaristic Euro3. Acest decalaj intre anul de productie si cel calendaristic a creat la 1 ianuarie 2000 un efect surpriza. Cu toate ca in statele UE, adica inclusiv in Germania, a devenit oficial obligatorie norma Euro3, trecerea la noua norma nu a fost brusca. Motorizarile vechi trebuiau distribuite si vandute, iar acest lucru a durat mai multe luni.

Din aceasta cauza, Ford a reusit sa isi alinieze la Euro3 doar motorizarile pe benzina in 2000, cele diesel devenind Euro3 abia in 2001. Volkswagen a continuat sa-si echipeze masinile cu motorizari Euro2 pana la epuizarea lor in anul 2000. Trebuie spus ca la ora trecerii la Euro3 existau deja motorizari Euro4 produse de VW, detaliu care complica si mai mult lucrurile.

In absenta unui inscris „Euro X” explicit, avand doar norma D in cartea de identitate (brief), este dificil de ales o masina Euro3 cunoscand doar anul de productie 2000, un an de tranzitie tehnologica prelungita. Exista totusi un instrument ajutator, un tabel RAR suficient de explicit pentru a face diferenta intre Euro2 si Euro3. Este vorba despre vechiul tabel folosit de RAR pentru a permite inmatricularea unui autoturism minim Euro3. Daca exista codul motor al masinii alese in tabel, inseamna ca masina este minim Euro3. Daca nu, e maxim Euro2 (download tabel).

Pentru a identifica o motorizare Euro3, trebuie sa existe o identitate multipla, si anume la toate din urmatoarele caracteristici: denumirea exacta a modelului, codul motor, cilindree exacta (in cmc), putere in kW, viteza maxima a masinii (cea din prospect, nu cea inscrisa pe vitezometru), tipul cutiei de viteze manual/automat si numarul de trepte de viteza (doar inainte). Puteti trage o concluzie corecta doar dupa ce toate aceste caracteristici corespund cu cele din tabel.

Recomandarea noastra este aceea de a evita totusi acest an de productie 2000. Puteti scapa de orice neplacere cumparand din UE masini minim 2001, care sunt cu siguranta Euro3. Watch your step…

  393 comentarii despre “Second hand Germania – evitati anul 2000”

  1. mai am o nelamurire…..daca respect intru totul cele scrise pe tabelul acela si masina indeplineste toate cele scrise acolo,masina este euro3?vamultumesc anticipat

  2. daca e in tabel este minim euro3. poate fi si 4 si 5…

    din tabel nu poti sti exact ce euro e. stii doar ca-i minim euro3.

    Daca iti gasesti masina in tabelul lor, nu ai probleme. Sau cel putin eu nu am auzit sa fi avut cineva pana acum…

    In schimb am auzit de masini care nu existau in tabel, dar care au fost acceptate euro3 in urma unui studiu static (serii catalizator, etc). Despre asta citeste 6 posturi mai sus…

  3. as mai avea o intrebare la care m-am tot chinuit pe tot felul de siteuri sa aflu raspuns….pentru masinile euro 4 nu exista un astfel de tabel?….sau pentru masinile fabricate in 98 99 exista pos sa fie euro 4 ca multi proprietari scriu in anunturi euro 4…si mi se pare anormal.va multumesc frumos

  4. Exista niste tabele INCOMPLETE postate de cititori in comentariile primului articol (link in textul articolului de mai sus catre primul). Iti trebuie rabdare sa cauti…

    Dar,

    trebuie sa te uiti cu atentie pe acte. Asta-i tot. Nu ai nevoie de tabele decat daca in brief scrie vreo norma D… Daca in brief e trecut explicit euro4, e totul ok.

  5. apropo de tabelul cu euro 3 de pe site-ul rarom.ro!masinuta mea respecta toate caracteristicile din acel tabel,inclusiv codul motor pe care l-am gasit stantat pe fata motorului,dar aratand actele cuiva de la RAR m-a asigurat ca este euro 2!in orice caz luni ma duc cu ea la omologare si autentificare si va voi spune eu daca este posibil ca acel tabel sa fie aiurea!~

  6. si da….in acte scrie D3!

  7. poate sa scrie si D4… nu are importanta, intrucat poate fi euro2, 3 sau 4.

    La Renault mai sunt probleme, pt ca ei nu au schimbat nimic la codul motorului cand au trecut la o noua norma de poluare.

    Doua motoare Renault pot avea acelasi cod-motor, dar pot fi norme euro diferite. De exemplu la Logan (by Renault) s-a trecut de la euro3 la euro4 fara a fi schimbat vreun caracter din cod-motor.

  8. Buna,
    Am si eu o rugaminte la cunoscatori :)))
    Mi-am cumparat un WV Golf V,anul trecut din Franta.Prima inmatriculare este octombrie 2004, 1.9 , 90 cai diesel si nu stiu ce Euro este 3 sau 4? Ma intereseaza sa stiu,deoarece la anul vreau sa ma intorc definitiv in tara si vreau sa stiu daca se merita sa o iau sau nu :)))) Va multumesc!

  9. Cunoscatorii sunt liberi sa se pronunte…

    Necunoscatorii iti zic ca in Franta nu este evidentiata nicaieri norma euro. De aceea cred ca va trebui sa apelezi la serviciul de consultanta RAR pentru un verdict final corect.

    Singura problema la care avem cat de cat o solutie simpla (fara mers la RAR) este granita euro2-euro3.

    Oricum, se va schimba taxa de prima inmatriculare. Poate se schimba in bine.

  10. stiu ca nu are nicio importanta D-urile deoarece in Germania este o norma pt impozit sau asa ceva….deci rar-ul se bazeaza pur si simplu dupa acte si nu dupa acel tabel….adevarat?

  11. Tabelul acesta este al RAR. E afisat pe situl lor. Mai adevarat decat un document al autoritatii nationale in materie, ce sa cautam?

    Imi pare rau sa subliniez ca este o problema Renault (si nu RAR) ca in codul motor nu este prins in nici un fel (explicit sau implicit, direct sau indirect) norma euro si ca este posibil sa gasim motoare identice ca identificare, dar diferite ca standard de poluare.

  12. Salutare!
    Deci , taxa de consultanta este in jur de 60ron (atat mi-a luat mie cetateanul care imi face inmatricularea).Problema e alta , daca ma duceam singur la RAR nu stiu ce sanse aveam… Chiar si cu cetateanul respectiv cand am fost , dupa ce s-au uitat 5 min. la masina verdictul a fost ” e noneuro domne’ ca n-are sonda lambda” de m-al luat inima ….De fapt baietii nu stiau unde sa caute sonda.
    A venit un inginer de acolo si le-a aratat cu ce se „mananca”
    sonda si s-a rezolvat.
    Alta chestie , inainte de a ma duce la RAR am trimis un e-mail la renault – vocea clientului , si raspunsul a fost „euro 2” .
    Listele din situl RAR pot avea si erori. Cea mai simpla metoda de a afla norma de poluare este nota de consultanta .
    -D3 in germania are mari sanse de a fi E2 in ro.
    succes!

  13. thanks again ๐Ÿ™‚

  14. mersi vali! vad ce fac luni cand merg la RAR si va tin la curent!
    cum se procedeaza cu ,,nota de consultanta,,? pot sa cer asa ceva si dupa ce-mi face omologarea la masina sau numai inainte? VALI poate am si eu norocul tau sa iasa si masina mea euro3!

  15. cauta un individ care inmatriculeaza masini , eventual o firma , explica-le ce te doare intai si abia dupa te apuci de treaba.
    Multa bafta ! ( e nevoie , numai eu stiu prin ce am trecut….)