apr. 122007
 

Importul masinilor second hand a devenit sport national. Romanii merg in vest, in special in Germania, si cumpara masini la preturi mai bune decat cele de acasa. In articolul Normele auto germane D3 si D4 – echivalent EURO. Second hand din Germania am prezentat in detaliu misterioasa norma germana „D”, precum si imposibilitatea echivalarii acesteia cu vreo norma „Euro”. Unul din reperele articolului era si anul 2000, anul de trecere la norma Euro3. Este un an de tranzitie pentru majoritatea producatorilor europeni, permis de Comisia Europeana, si poate oferi surprize neplacute celor care cumpara azi masini second hand construite in 2000.

In primul rand trebuie spus ca anul de fabricatie 2000 incepe la jumatatea anului calendaristic 1999 si se termina la jumatatea anului calendaristic 2000. Practic, este un an de productie care incepe intr-un an calendaristic Euro2 si se termina intr-un an calendaristic Euro3. Acest decalaj intre anul de productie si cel calendaristic a creat la 1 ianuarie 2000 un efect surpriza. Cu toate ca in statele UE, adica inclusiv in Germania, a devenit oficial obligatorie norma Euro3, trecerea la noua norma nu a fost brusca. Motorizarile vechi trebuiau distribuite si vandute, iar acest lucru a durat mai multe luni.

Din aceasta cauza, Ford a reusit sa isi alinieze la Euro3 doar motorizarile pe benzina in 2000, cele diesel devenind Euro3 abia in 2001. Volkswagen a continuat sa-si echipeze masinile cu motorizari Euro2 pana la epuizarea lor in anul 2000. Trebuie spus ca la ora trecerii la Euro3 existau deja motorizari Euro4 produse de VW, detaliu care complica si mai mult lucrurile.

In absenta unui inscris „Euro X” explicit, avand doar norma D in cartea de identitate (brief), este dificil de ales o masina Euro3 cunoscand doar anul de productie 2000, un an de tranzitie tehnologica prelungita. Exista totusi un instrument ajutator, un tabel RAR suficient de explicit pentru a face diferenta intre Euro2 si Euro3. Este vorba despre vechiul tabel folosit de RAR pentru a permite inmatricularea unui autoturism minim Euro3. Daca exista codul motor al masinii alese in tabel, inseamna ca masina este minim Euro3. Daca nu, e maxim Euro2 (download tabel).

Pentru a identifica o motorizare Euro3, trebuie sa existe o identitate multipla, si anume la toate din urmatoarele caracteristici: denumirea exacta a modelului, codul motor, cilindree exacta (in cmc), putere in kW, viteza maxima a masinii (cea din prospect, nu cea inscrisa pe vitezometru), tipul cutiei de viteze manual/automat si numarul de trepte de viteza (doar inainte). Puteti trage o concluzie corecta doar dupa ce toate aceste caracteristici corespund cu cele din tabel.

Recomandarea noastra este aceea de a evita totusi acest an de productie 2000. Puteti scapa de orice neplacere cumparand din UE masini minim 2001, care sunt cu siguranta Euro3. Watch your step…

  393 comentarii despre “Second hand Germania – evitati anul 2000”

  1. Iuliane, ma tot uit de 2 zile pe internet si se pare k nu gasesc nicunde…Am observat k opel vectra B 1.6 74kw/101 cai e trecuta cu Z si deci are euro4, si tot caut sa vad mai exact de cand se monteaza acest motor pe vectra…am vazut incepand cu 2000 dar e foarte posibil sa fie din 1999, nu stiu unde gasesc o lista cu toate motoarele ce au fost montate pe vectra incepand cu 1998 sa vad exact.
    Motorul pare a avea acelasi caracteristici dar culmea alt cod!!!

  2. Iulian, te uiti te rog peste pdf-ul ala ce zici ca ti l-a trimis Clau, sa vezi cum stam la VW 1.9 TDI/euro 4 din ce an? Sau daca poti trimite-mi si mie te rog tabelul. Mersi

  3. Cristi – voi posta, probabil luni. E interesant, dar pana acum n-am aruncat decat o privire, 2-3 minute. Vreau sa ma uit serios pe el in week-end si sa vad anumite corelari intre tabelul RAR si cel de la Clau. Daca nu sunt contradictii mari, il public si sporovaim impreuna despre ce si cum.

    Mi-e teama sa nu fie echivalente in norma euro pentru adaptarile pe gaz… Hai sa mai asteptam un pic, pls.

  4. Luciane, s-ar putea sa avem raspunsul pentru tine in tabelul de la Clau.

    Lasa-ma sa ma uit peste el in week-end sa nu fac vreo gafa, sa nu fie cumva altceva decat mult-asteptatul (miraculosul, cosmicul, etc) tabel euro.

  5. O intrebare: exista masini fabricate in 2000,2001 (preferabil VW) la care scrie in BRIEF pe litere „EURO 4” sau „EURO 3” ?? Am nevoie de aceasta informatie pentru a demonstra ca nu toate masinile fabricate in Germania au doar norma D in acte.
    Daca e posibil sa primesc o copie dupa un astfel de brief (an fabricatie intre 00′-02′ si norma de poluare „EURO” in acte, -> m-ar ajuta enorm.
    Multe multumiri si felicitari pentru site si mai ales forum.

  6. Ca explicatie : am luat tzeapa cu un D4 (am primit euro 2 la RAR) si persoana de contact din Germania pretinde ca pretentia mea (foarte clar formulata) de a avea scris in BRIEF norma EURO 4, nu D4 sau altceva, .. este imposibila. Cica toate masinile din Germania din 00′-02′ au norma D si nu exista cu norma EURO precizata.

  7. Don’t shoot. Cred ca neamtul are dreptate. Sorry. Sper sa gresesc…

  8. Si eu sper. Pe forumul de pe „Normele germane D3, D4..” este un tip cu un Focus din 2001 la care scrie EURO 4 parca in acte. E printre ultimele postari admise ca s-a inchis topicul acolo.. poti sa verifici.

  9. Citez : „Oricum, un Focus 2001 din Germania este minim Euro3. Bafta !

    Scris de senosh — 31 Martie 2007

    pai in brief scrie clar euro4 si e fabricata la sfarsitul lui 2001 deci sper sa fie ok! multumesc mult pentru raspuns

    Scris de florin — 31 Martie 2007

    Daca scrie in brief, e Euro4. N-ai nimic de negociat cu RAR-ul „

  10. Da, am vazut. Poate ca brieful lui a fost refacut recent… Nu stiu ce sa zic.

    Poate stiu gresit, dar eu asa stiu – legislatia UE a acceptat o exceptie legislativa pt nemti (prin 1996… nu sunt sigur), care au adoptat in parlament norma fiscala D. Este la fel de adevarat ca in briefurile mai recente apare norma euro in brief, norma D aparand in alte hartii.

    Poate stie altcineva mai bine…

  11. Salut.Doresc sa-mi cumpar o masina din Italia pe care apoi sa o iscriu in Romania. Am inteles care-i treaba cu normele euro datorita voua. As dori sa-mi spuneti va rog daca stiti care sunt pasii pentru cumpararea masinii din italia sa nu ma duc ca gasca acolo sa fac crize de nervi. Am ales Italia pentru ca am un var acolo care e stabilit in Roma, mi-a zis ca in sudul Italiei masinile sunt mai ieftine si o sa mergem acolo, el nu se pricepe la masini acte etc., nu e nici rezident. Vreau s-o iau pe numele meu sa vin cu ea in Romania si sa o inscriu. Multumesc.

  12. Salut Robert, Italia are particularitatea ca nr. provizorii internationale nu sunt prea populare, procedura fiind aceea ca in actul de vanzare cumparare care se face la notar, se precizeaza cat timp sunt valabile numerele de inmatriculare italienesti. Dupa expirarea termenului prevazut in contract, fostul proprietar isi radiaza masina in Italia.

    Nu stiu sigur daca ai nevoie de vreun act echivalent temporar al talonului. Asta vei afla acolo.

    Pe langa contractul la notar (neaparat autentic) mai este nevoie de asigurare.

    Nu uita sa iei cartea de identitate a masinii…

    In rest drum bun!

  13. Ok Iuliane, astept!

  14. pt robert. teas sfatui sa nu te apuci sa cumperi masina din italia ))) sau daca o faci sa ai nervi tari si foarte multa rabdare, in primul rand daca nu esti rezident nu poti cumpara o masina asa e legea la ei, ai putea sa o cumperi pe numele unui rezident sau italian , dupa care sa faci un contract de vanzare cumparare la notar, nu stiu cat e e valabil aici yo as am facut
    in legatura cu numerele provizorii sunt numere provizorii da ca sa le poti lua masina tre sa fie radiata , nu poti lua numere provizorii daca masina nu e radiata , cand o radiezi specifici ca masina va urma sa fie inmatriculata in romania
    nu trebuie specificat la notar de numere provizorii etc
    la rarul lor inainte sati dea numerele provizorii completezi un formular cu traseul ce va urma masina respectiva
    yo am renuntat la numere provi , pt ca nu am gasit asigurare asa ca , parerea mea daca vrei sa duci masina pe roti prima data cauta asigurare

  15. aaaaaaaaa uitasem asta in cazul in care cumperi masina de la privat
    daca o cumperi de la concesionar sar putea sa fie mai usor dar mult mai scumpa