apr. 122007
 

Importul masinilor second hand a devenit sport national. Romanii merg in vest, in special in Germania, si cumpara masini la preturi mai bune decat cele de acasa. In articolul Normele auto germane D3 si D4 – echivalent EURO. Second hand din Germania am prezentat in detaliu misterioasa norma germana „D”, precum si imposibilitatea echivalarii acesteia cu vreo norma „Euro”. Unul din reperele articolului era si anul 2000, anul de trecere la norma Euro3. Este un an de tranzitie pentru majoritatea producatorilor europeni, permis de Comisia Europeana, si poate oferi surprize neplacute celor care cumpara azi masini second hand construite in 2000.

In primul rand trebuie spus ca anul de fabricatie 2000 incepe la jumatatea anului calendaristic 1999 si se termina la jumatatea anului calendaristic 2000. Practic, este un an de productie care incepe intr-un an calendaristic Euro2 si se termina intr-un an calendaristic Euro3. Acest decalaj intre anul de productie si cel calendaristic a creat la 1 ianuarie 2000 un efect surpriza. Cu toate ca in statele UE, adica inclusiv in Germania, a devenit oficial obligatorie norma Euro3, trecerea la noua norma nu a fost brusca. Motorizarile vechi trebuiau distribuite si vandute, iar acest lucru a durat mai multe luni.

Din aceasta cauza, Ford a reusit sa isi alinieze la Euro3 doar motorizarile pe benzina in 2000, cele diesel devenind Euro3 abia in 2001. Volkswagen a continuat sa-si echipeze masinile cu motorizari Euro2 pana la epuizarea lor in anul 2000. Trebuie spus ca la ora trecerii la Euro3 existau deja motorizari Euro4 produse de VW, detaliu care complica si mai mult lucrurile.

In absenta unui inscris „Euro X” explicit, avand doar norma D in cartea de identitate (brief), este dificil de ales o masina Euro3 cunoscand doar anul de productie 2000, un an de tranzitie tehnologica prelungita. Exista totusi un instrument ajutator, un tabel RAR suficient de explicit pentru a face diferenta intre Euro2 si Euro3. Este vorba despre vechiul tabel folosit de RAR pentru a permite inmatricularea unui autoturism minim Euro3. Daca exista codul motor al masinii alese in tabel, inseamna ca masina este minim Euro3. Daca nu, e maxim Euro2 (download tabel).

Pentru a identifica o motorizare Euro3, trebuie sa existe o identitate multipla, si anume la toate din urmatoarele caracteristici: denumirea exacta a modelului, codul motor, cilindree exacta (in cmc), putere in kW, viteza maxima a masinii (cea din prospect, nu cea inscrisa pe vitezometru), tipul cutiei de viteze manual/automat si numarul de trepte de viteza (doar inainte). Puteti trage o concluzie corecta doar dupa ce toate aceste caracteristici corespund cu cele din tabel.

Recomandarea noastra este aceea de a evita totusi acest an de productie 2000. Puteti scapa de orice neplacere cumparand din UE masini minim 2001, care sunt cu siguranta Euro3. Watch your step…

  393 comentarii despre “Second hand Germania – evitati anul 2000”

  1. pt.senosh.am un frate in spania si vreau sa cumpar o masina pe numele lui[avem acelasi nume]cu care sa circul in tara [pina se scoate taxa lui tariceanu,sper].ce acte imi trebuiesc acolo si in tara ca sa pot circula fara probleme?multumesc anticipat

  2. Stelian, nu cunosc formalitatile necesare in Spania pentru inmatriculare. La acest punct cred ca fratele tau este cea mai buna sursa de informatii.

    In Romania trebuie sa ai talon si asigurare valabila in Romania. Punct. Astea iti vor fi eliberate de spanioli si va trebui sa ai grija sa le reinnoiesti la timp, inclusiv ITP. Preventiv fa-ti si o procura s-o ai in casa.

    Cred ca ITP-ul din 2 in 2 ani ti-l poti face si aici. Ori ne spune cineva de pe blog care stie exact, ori ne interesam si postam.

  3. Senosh, Am citit aproape toate din cele peste 500 de postarii pentru a nu fi un raspuns la problema care ma intereseaza si a te mai solicita inutil. Din pacate nu este unul concret. Vreau sa-mi aduc un Golf 4 pe motorina din Germania. Anul 02-04. 1.9TDI. Pe mobile.de sunt cateva de vanzare de la firme nu PF ca majoritatea sunt tzepe (daca doriti detalii va pot da), deci pe mobile scriu vanzatorii ca masina e cu euro 4. Inteleg ca ei pot confunda usor D 4 cu E 4, dar intrebarea mea este: Din ce an se fabrica 1.9TDI cu euro 4? Daca stie cineva va rog, nu mai astept oricum taxa la euro 4 am inteles ca va creste in loc sa scada asa ca vreau ca intr-o luna max. sa ma duc sa-mi iau o masina.Multumesc mult
    PS Acest forum este o idee geniala si o sursa extraordinara de informatii pentru toti cei care doresc sa-si ia o masina. Felicitari

  4. Cristi e imposibil de dat un raspuns exact. Poate doar cu lista VIN-code la fabrica sa aflam exact cand au inceput sa iasa pe poarta fabricii 1,9TDI euro4.

    Am auzit ca ar exista 1,9TDI euro4 din 2003-2004, dar exista si masini euro3 produse in aceeasi perioada.

    Sorry, n-am nici un instrument care sa faca diferentierea mai usoara. Nu exista o regula sigura pentru masini UE inainte de 2005. Trebuie sa ai rabdare sa studiezi masinile de la caz la caz.

  5. Mersi fain, daca mai sunt si alte raspunsuri la acest subiect, poate dintre cei care aduc frecvent masini din Germania le astept cu placere. O sa mai aut si eu iar daca gasesc o sa postez.

  6. fax cu brieful masinii+consulatanta RAR

  7. am o intrebare care ma roade….am gasit o masina foarte buna…impecabila….doar ca problema e ca eu cred ca are euro 2:( opel corsa b1codmotor x10xe 5 trepte benzina 40 kw inmatriculat in 07/07/2000 EMISIILE MASINII CO2 137 G/KM 973 cmc ce sanse am sa fie un euro 2?…sau 3?…senosh…mersi mult de tot

  8. vesti proaste – e 99% euro2.

    la opel te prinzi dupa primul caracter de la codul motor. X-euro2, y-euro3, z=euro4. DAR NU E REGULA DE FIER…

    am vazut si motor cu z in fata care sa fie euro3… Ramane 1% sansa sa existe vreun X euro3… Dar n-am auzit.

  9. ok mersi mult….nu merita riscul asa ca mai bine caut eu altceva….nu stiti cumva la nurnberg unde e zona aia cu multe autohausuri?…ca vreausa merg sa vad:)….sunt pe acolo dar nu o gasesc si nimeni nu stie :-s….va rog mersi mult….

  10. multumesc senosh.mai vreau sa stiu daca asig.oblig.o pot face si in tara?fiind inscrisa afara.e clar ca tra sa fac asig. pe 6 luni sa pot veni pe roti in tara iar aici o pot prelungi?si imi mai trebuie imputernicire de la fratemiu?ms anticipat.sall

  11. Salut.Poate ma ajuta cineva si pe mine cu un sfat.Sunt in Olanda,si vreau sa imi cumpar un AlfaRomeao 156,dar am o mare problema.Ei nu specifica nicaieri despre Euro2,3….si oricat am intrebat pe aici,dau din umeri.Chestia e ca o Alfa buna de prin 1999-2000 o pot cumpara undeva la 3000-3500euro.Chiar si daca e Euro2 merita platita taxa de inmatriculare,dar e totusi destul de mult…3500euro e taxa…iar daca e euro3 e doar 1100.Stie cineva din ce an au Euro3(pt Alfa 156).Multumesc anticipat!

  12. Am si eu o intrebare: am adus din germania un ford focus din 08.2000, benzina 1,6, iar la norma de poluare scrie D4.Imi poate spune cineva ce euro are? Nu am gasit seria de la motor in listele de la Rar

  13. Mai o intrebare….am gasit alfa156 din julie 2000…crezi ca are euro3?Aici spune e3 remlicht!!!Multzam fain!Seus

  14. Senosh….hai ca arde…te rog

  15. stelian – din pacate nu ma pot da decat cu prsupusul…

    cred ca da, ca poti face asigurare aici. Asa e logic.

    Insa trebuie NEAPARAT sa intrebi un asigurator.