apr. 122007
 

Importul masinilor second hand a devenit sport national. Romanii merg in vest, in special in Germania, si cumpara masini la preturi mai bune decat cele de acasa. In articolul Normele auto germane D3 si D4 – echivalent EURO. Second hand din Germania am prezentat in detaliu misterioasa norma germana „D”, precum si imposibilitatea echivalarii acesteia cu vreo norma „Euro”. Unul din reperele articolului era si anul 2000, anul de trecere la norma Euro3. Este un an de tranzitie pentru majoritatea producatorilor europeni, permis de Comisia Europeana, si poate oferi surprize neplacute celor care cumpara azi masini second hand construite in 2000.

In primul rand trebuie spus ca anul de fabricatie 2000 incepe la jumatatea anului calendaristic 1999 si se termina la jumatatea anului calendaristic 2000. Practic, este un an de productie care incepe intr-un an calendaristic Euro2 si se termina intr-un an calendaristic Euro3. Acest decalaj intre anul de productie si cel calendaristic a creat la 1 ianuarie 2000 un efect surpriza. Cu toate ca in statele UE, adica inclusiv in Germania, a devenit oficial obligatorie norma Euro3, trecerea la noua norma nu a fost brusca. Motorizarile vechi trebuiau distribuite si vandute, iar acest lucru a durat mai multe luni.

Din aceasta cauza, Ford a reusit sa isi alinieze la Euro3 doar motorizarile pe benzina in 2000, cele diesel devenind Euro3 abia in 2001. Volkswagen a continuat sa-si echipeze masinile cu motorizari Euro2 pana la epuizarea lor in anul 2000. Trebuie spus ca la ora trecerii la Euro3 existau deja motorizari Euro4 produse de VW, detaliu care complica si mai mult lucrurile.

In absenta unui inscris „Euro X” explicit, avand doar norma D in cartea de identitate (brief), este dificil de ales o masina Euro3 cunoscand doar anul de productie 2000, un an de tranzitie tehnologica prelungita. Exista totusi un instrument ajutator, un tabel RAR suficient de explicit pentru a face diferenta intre Euro2 si Euro3. Este vorba despre vechiul tabel folosit de RAR pentru a permite inmatricularea unui autoturism minim Euro3. Daca exista codul motor al masinii alese in tabel, inseamna ca masina este minim Euro3. Daca nu, e maxim Euro2 (download tabel).

Pentru a identifica o motorizare Euro3, trebuie sa existe o identitate multipla, si anume la toate din urmatoarele caracteristici: denumirea exacta a modelului, codul motor, cilindree exacta (in cmc), putere in kW, viteza maxima a masinii (cea din prospect, nu cea inscrisa pe vitezometru), tipul cutiei de viteze manual/automat si numarul de trepte de viteza (doar inainte). Puteti trage o concluzie corecta doar dupa ce toate aceste caracteristici corespund cu cele din tabel.

Recomandarea noastra este aceea de a evita totusi acest an de productie 2000. Puteti scapa de orice neplacere cumparand din UE masini minim 2001, care sunt cu siguranta Euro3. Watch your step…

  393 comentarii despre “Second hand Germania – evitati anul 2000”

  1. Marius, se poate intampla sa nu intru pe net chiar mai multe zile… Pe viitor, nu conta pe raspunsul meu instant.

    Imi pare rau sa-ti zic ca nu exista o data fixa pentru toate marcile. In ianuarie 2000, chiar daca se implementase Euro3, inca se mai vindeau Euro2 inclusiv la Fiat/Alfa.

    NU FOLOSI RETETE ca te vei intepa. Cerceteaza de la caz la caz. Roaga pe cineva din tara sa mearga la RAR cu o copie dupa brieful masinii… E CEL MAI SIGUR.

    Parere si atat (in nici un caz verdict) – Alfa din iulie 2000 ar trebui sa fie euro3 pe benzina. La diesel ma abtin…

    Bafta!

  2. danniel – faptul ca nu ai gasit seria in tabelele RAR e un semnal de alarma, dar nu de panica.

    D4 sau alt D nu are importanta, nu exista ici o legatura cu norma euro.

    Focus pe benzina din august 2000 ar trebui sa fie euro3. Ia treaba asta ca pe ceva „extrem de probabil”, nu ca pe ceva „sigur”…

    Trimite o copie dupa brief in tara si roaga o cunostinta sa mearga la RAR la biroul de consultanta.

  3. mersi mult de raspuns!Am sa cer brieful sa verific.Multzam!

  4. clau, asigura-te ca linkul este corect inainte de postare.

    Daca se repeta „greseala” vom fi nevoiti sa-ti banam ip-ul. Te rog fii mai atent.

  5. Multumesc mult.O sa vad mai exact ce imi zic cei de la Rar

  6. scuza-ma dar cred ca e corect linkul, am gasit o lista in care se specifica ce euro are fiecare masina si te rog spune-mi daca e buna lista pt ca vreau sa stiu ma pot lua dupa ea?

    clau, este a doua oara cand postezi un link „mincinos”. Linkul trimis de tine ma duce intr-un forum italienesc in care pot citi doar un mesaj de eroare. Poate ca inainte de a putea citi pe forum trebuie sa te loghezi. Urmatorul link „mincinos” postat pe blog va conduce automat la banarea IP-ului tau.

  7. scuza-ma dar nu e un link mincinos am fisierul in format pdf

  8. si oricum mersi….

  9. am trimis pdf-ul

  10. Multumesc, l-am primit.

    Am aruncat un ochi pe el si am inteles ca este un catalog intocmit in noiembrie 2006 (foarte recent) al celor de la Landi Renzo (producator de instalatii auto de gpl/gaz).

    Este realmente interesant, dar am nevoie de cateva zile ca sa il parcurg cu atentie.

  11. deci totusi e bun tabelul italienilor? sau inca mai am sperante sa fie euro 3? masina e din 2000

  12. si inca ceva am inmatriculat-o deja pe numele meu aici in lux, mi-am luat numere de export valabile pana in 31 iulie.mersi mult

  13. clau, nu verific tabelul de greseli, sunt sigur ca-i bun… ๐Ÿ™‚

    Ideea este de a vedea cat de complet este pentru a-l transforma in sursa de informatie.

    In legatura cu masina ta, este din prima jumatate a anului 2000 sau din a doua jumatate? E benzina sau diesel? Ce capacitate cilindrica are (cea in cm cubi)? Poti identifica in actele masinii tipul motorului? Poate avem noroc…

  14. pai prima inmatriculare e pe 23 martie 2000, tip 2ANFZ, 1587 cm3 si e pe benzina.In lista rar apare motor nfu, asta e nfz si am citit pe undeva pe un forum ca nu e mare diferenta intre ele dor ca nfu are 16 v, 110 ch iar nfz are 8v , 90 ch

  15. clau, trebuie sa recunosc ca toate indiciile ne conduc spre euro2…

    taxa de inmatriculare – 2953 euroi (10500 ron la cursul taxei). cam neplacut…