feb. 162007
 

Toate informatiile legate de existenta unor motorizari Euro3 in piata romaneasca sunt preluate din cea mai noua editie a catalogului editat de APIA, cea din 15 februarie 2007. Toate marcile la care se face referire in acest articol sunt membre APIA.

Pinocchio, nasul si Constiinta...Ca si cum promovarea „taxei speciale” nu ar fi fost suficienta, o parte din importatorii auto din Romania continua „vanatoarea de fraieri” in randul propriei clientele. Pur si simplu le strecoara sub capota masinilor noi motorizari Euro3, fapt care – conform noii legislatii fiscale – presupune o taxa speciala de prima inmatriculare uriasa 1800-3000 lei.

Cum a aparut acest subiect ?

Totul a inceput cu spotul Citroen. L-am vazut pe TV intr-un moment in care piata era inghetata, in plina criza a „taxei speciale”. M-am uitat in specificatiile tehnice – motorizarea 1,6i (benzina) aflata in promotie la TV este Euro 3. Oops ! 2200 lei taxa la prima inmatriculare…

Urmatorul semnal a fost un alt spot – Chevrolet. „De-acum cu 25% mai ieftin”. Lacetti, modelul promovat are absolut toate motorizarile Euro3… Un alt spot, o alta cautare in specificatiile tehnice, o alta surpriza neplacuta – si la Skoda si la VW exista motorizari Euro3…

Mi-am amintit si de sloganul Symbol – „diesel la pret de benzina”. Si la Renault exista Euro3 sub capota masinilor noi…

Plecand din aceste puncte, am lecturat specificatiile tuturor modelelor importante din piata auto romaneasca si am constatat ca exista un numar mare de motorizari „Euro3” ce pot fi cumparate de clientii neavizati sub camuflajul unor „oferte speciale”. Pretul mai mic cu 300 euro, iar taxa mai mare cu 600. Adica tzeapa.

Atentie, cele scrise mai jos au doar caracter orientativ. Daca doriti precizari concrete despre anumite modele de masini, nu ezitati sa ne scrieti.

A) Marci auto fara probleme, care au absolut toate motorizarile Euro4, neavand nici o motorizare Euro3 ascunsa in vreo oferta din Romania – Alfa Romeo, Audi, Dodge, Fiat (inclusiv 1,2-ul benzina de pe Punto Clasic dat euro3 in catalogul APIA…) Honda, Opel, Porsche si Subaru.

B) Marci auto cu un numar redus de mortorizari Euro3:
BMW – cateva motorizari seria 7, X3 si X5.
Nissan – doar motorizarile modelului Patrol sunt E3.
Mitsubishi – doar Pajero Sport este E3.
Mercedes – Vaneo, toate versiunile E3 – plus anumite motorizari din clasele C, E, G.
Peugeot – doar motorizarea 2,2HDi de pe 607 este E3.
Saab (cateva versiuni sunt inca E3), Seat (toate dieselurile de pe Alhambra sunt E3), Suzuki (dieselurile de pe Ignis si Grand Vitara sunt E3).

C) Marci /modele auto populare care sunt Euro3 (si care tac malc…):
Daewoo tot ce se produce la Craiova este E3
Dacia 1,5 dCi, toate modelele sedan diesel sunt E3. Aici trebuie precizat ca directorul general Dacia, dl. Francois Furmont, a declarat public ca TOATE masinile produse la Pitesti sunt E4…
Chevrolet Lacetti (spot TV ticalos…) E3 integral.
Hummer – toate modelele sunt E3
Kia Sportage integral si jumatate din motorizarile Cerato sunt E3.
Lada integral E3
Lancia Phedra integral E3
Maserati – incredibil, absolut toate modelele sunt E3
Mazda 6 (din nou incredibil…) toate versiunile sunt E3.

D) Marci care deruteaza clientela prin spoturi publicitare (voit sau nu…).
– Renault are un slogan perfid „Diesel la pret de benzina” fara a preciza ca se refera la diesel Euro3 si benzina Euro4. Motorul 1,5 dCi, cel care echipeaza si Logan, este depasit moral, fiind E3.
Citroen care are in promotie motorizari E3 (1,6i benzina) asteptand fraierii sa muste momeala din spotul TV.
Chevrolet Lacetti, model promovat la TV ca are preturi reduse cu 25% (datorita scaderii taxei vamale) este integral E3. De aceea, absolut toate versiunile Lacetti sunt aducatoare de taxe uriase.

Alte unghiuri:
– La Skoda si VW trebuie mentionata „moda” amestecarii motorizarilor E3 si E4. Aici, motorizarile invechite sunt – benzina 1,4 litri (cea de 75 CP) si 1,9 TDi. Insa atentie – grupul VW are si motorizari de 1,4 benzina si 1,9 TDi norma E4, astfel incat pentru un client fara pregatire tehnica este extrem de greu sa faca diferenta intre cele doua tipuri de motorizare.
– La Hyundai jumatate din motorizari sunt E3, inclusiv pe… modele nou introduse in piata.
– Atentie la SUV-uri. Si la acest tip de automobile puteti gasi amestecul E3-E4 in ofertele importatorilor, iar taxele vor fi pe masura clindreelor mari…

Deocamdata atat. Vom reveni pe masura ce vom avea noutati.

Acest articol are o continuare „Normele Euro 4 sunt optionale?” in data de 11 mai 2007.

  72 comentarii despre “Masini noi „Euro3” – vanatoare de fraieri”

  1. salut, vreau sa mi iau un bmw 320ci automat din germania, 2001 in sus. problema e ca unii vanzatori scriu euro 3 si unii euro 4. eu cum pot afla daca masina pe care o iau e euro 4? conteaza f mult la taxa de primaa inmatriculare. de asemenea, am auzit ca ar trebui sa scada taxa. e adevarat? stie cineva ceva despre chestia asta? multumesc anticipat

  2. sal dodo – treaba e simpla; CERE BRIEFUL MASINII ! Se trimite elegant prin fax/mail o copie…

    Daca in brief scrie norma euro ai scapat de orice grija.

    Daca in brief e norma fiscala D (cea nemteasca) atunci fa un drum la RAR cu copia dupa brief si adreseaza-te biroului de consultanta. Te costa 27,70 ron si stii sigur cum sta treaba!

    Spor la succes !!

  3. sal iulian
    am si eu o alfa 156 motor 2.0 twin sparck din 99 are seria motor 32301 si sasiu incepe ZAR3…
    imi poti spune ce euro e?
    e euro 2 sau euro3?
    pot fi din 99 euro 3?
    apropo pe brief nu inteleg ca e din danemark

  4. La Alfa 156 T-Spark-urile sunt Euro3 abia din 2001. Sorry.

  5. mersi mult 🙂
    oricum maine merg la RAR si o sa scriu aici ce euro e masina

  6. Am si eu o pb. am mai vb despre ea si m-ati sfatuit sa ma adresez biroului de consultanta al RAR, ceea ce am si facut: mi-a iesit ca masina este EURO 2. Totusi am mers mai departe, am depus actele , si azi a iesit Cartea de identitate cu care trebuie sa merg sa-mi calculeze taxa. Nedumerirea mea este urmatoarea: ultimele 2 caractere ale nr de omologare sunt E3. Ce euro are masin 3 sau 4?

    Se poate ca din aceeasi sursa (RAR) la interval de 2 luni sa iasa 2 chestii diferite, sau prima data, cand m-am adresat biroului de consultanta au facut treaba de mantuiala?

    Multumesc!

  7. Daca nr. de omologare dat de RAR are ultimele 2 caractere E3, masina este indiscutabil Euro3.

    Nu stiu ce s-a intamplat la consultanta ca v-au dat Euro2.

    Oricum, veti plati taxa de Euro3. Sper ca dvs sa fi fost exacta in legatura cu nr. de omologare. Sa nu fi facut cumva vreo confuzie… daca nu-i confuzie la mijloc, masina este Euro3 100% 😀

    Indiferent cand a fost greseala (prima data sau a doua data) sa nu suflati o vorba, pentru ca nu va ajuta cu nimic. E o prostie din partea lor, dar a iesit bine…

  8. Nr omologare e la rubrica 6 si este AB151G1311BB8E3/1999, sunt cu CIV in fata. In alta parte nu am gasit sa scrie nimic de EURO

    Si da, e clar ca nu suflu o vorba, diferenta e de 50 milioane lei vechi la taxa.

    Oricum sunt niste incompetenti cei de la RAR.
    Eu lucrez in domeniul financiar, si daca as face greseli cum fac ei as zbura in doi timpi si trei miscari.

    Mii de multumiri!

  9. Felicitari, e perfect.

    La mine apare la rubrica 5 (CIV emis in feb 2007), insa cred ca s-au modificat tipizatele CIV. N-am vazut inca un CIV nou, dar dupa codul trimis e sigur nr de omologare.

  10. Asa e, la rubrica 5 a nr de omologare, la 6 e nr de identificare. Ieri eram cam zapacita, nu-mi puteam reveni cand am vazut CIV-ul cu E3. Azi a si mers sotul sa plateasca taxa sa scapam de gandul asta cu inmatriculatul masinii.

  11. Salutare lumeee…. am un volvo S40 1.8 benzina, fabricat in 10 octombrie 1998,( adus de mine din anglia)nu este inmatriculat ,nu circul cu el,este o masina foarte buna,am folosit-o 2 ani in anglia., am alte doua masini cu care imi fac treburile. Sa ma anuntati si pe mine cand se scoate taxa sa scot masina din garaj sa o inmatriculez. Va Multumesc !

  12. am cumparat ford focus motor 1.6, an 2005, 80kw, si l’am luat ca scria ca ii euro4 din spania, am fost aici la RAR si mi’au zis ca este euro3. ma ajutati va rog, se poate sa fie euro 3?