Acasă Editoriale Masini noi „Euro3” – vanatoare de fraieri

Masini noi „Euro3” – vanatoare de fraieri

132

Toate informatiile legate de existenta unor motorizari Euro3 in piata romaneasca sunt preluate din cea mai noua editie a catalogului editat de APIA, cea din 15 februarie 2007. Toate marcile la care se face referire in acest articol sunt membre APIA.

Pinocchio, nasul si Constiinta...Ca si cum promovarea „taxei speciale” nu ar fi fost suficienta, o parte din importatorii auto din Romania continua „vanatoarea de fraieri” in randul propriei clientele. Pur si simplu le strecoara sub capota masinilor noi motorizari Euro3, fapt care – conform noii legislatii fiscale – presupune o taxa speciala de prima inmatriculare uriasa 1800-3000 lei.

Cum a aparut acest subiect ?

Totul a inceput cu spotul Citroen. L-am vazut pe TV intr-un moment in care piata era inghetata, in plina criza a „taxei speciale”. M-am uitat in specificatiile tehnice – motorizarea 1,6i (benzina) aflata in promotie la TV este Euro 3. Oops ! 2200 lei taxa la prima inmatriculare…

Urmatorul semnal a fost un alt spot – Chevrolet. „De-acum cu 25% mai ieftin”. Lacetti, modelul promovat are absolut toate motorizarile Euro3… Un alt spot, o alta cautare in specificatiile tehnice, o alta surpriza neplacuta – si la Skoda si la VW exista motorizari Euro3…

Mi-am amintit si de sloganul Symbol – „diesel la pret de benzina”. Si la Renault exista Euro3 sub capota masinilor noi…

Plecand din aceste puncte, am lecturat specificatiile tuturor modelelor importante din piata auto romaneasca si am constatat ca exista un numar mare de motorizari „Euro3” ce pot fi cumparate de clientii neavizati sub camuflajul unor „oferte speciale”. Pretul mai mic cu 300 euro, iar taxa mai mare cu 600. Adica tzeapa.

Atentie, cele scrise mai jos au doar caracter orientativ. Daca doriti precizari concrete despre anumite modele de masini, nu ezitati sa ne scrieti.

A) Marci auto fara probleme, care au absolut toate motorizarile Euro4, neavand nici o motorizare Euro3 ascunsa in vreo oferta din Romania – Alfa Romeo, Audi, Dodge, Fiat (inclusiv 1,2-ul benzina de pe Punto Clasic dat euro3 in catalogul APIA…) Honda, Opel, Porsche si Subaru.

B) Marci auto cu un numar redus de mortorizari Euro3:
BMW – cateva motorizari seria 7, X3 si X5.
Nissan – doar motorizarile modelului Patrol sunt E3.
Mitsubishi – doar Pajero Sport este E3.
Mercedes – Vaneo, toate versiunile E3 – plus anumite motorizari din clasele C, E, G.
Peugeot – doar motorizarea 2,2HDi de pe 607 este E3.
Saab (cateva versiuni sunt inca E3), Seat (toate dieselurile de pe Alhambra sunt E3), Suzuki (dieselurile de pe Ignis si Grand Vitara sunt E3).

C) Marci /modele auto populare care sunt Euro3 (si care tac malc…):
Daewoo tot ce se produce la Craiova este E3
Dacia 1,5 dCi, toate modelele sedan diesel sunt E3. Aici trebuie precizat ca directorul general Dacia, dl. Francois Furmont, a declarat public ca TOATE masinile produse la Pitesti sunt E4…
Chevrolet Lacetti (spot TV ticalos…) E3 integral.
Hummer – toate modelele sunt E3
Kia Sportage integral si jumatate din motorizarile Cerato sunt E3.
Lada integral E3
Lancia Phedra integral E3
Maserati – incredibil, absolut toate modelele sunt E3
Mazda 6 (din nou incredibil…) toate versiunile sunt E3.

D) Marci care deruteaza clientela prin spoturi publicitare (voit sau nu…).
– Renault are un slogan perfid „Diesel la pret de benzina” fara a preciza ca se refera la diesel Euro3 si benzina Euro4. Motorul 1,5 dCi, cel care echipeaza si Logan, este depasit moral, fiind E3.
Citroen care are in promotie motorizari E3 (1,6i benzina) asteptand fraierii sa muste momeala din spotul TV.
Chevrolet Lacetti, model promovat la TV ca are preturi reduse cu 25% (datorita scaderii taxei vamale) este integral E3. De aceea, absolut toate versiunile Lacetti sunt aducatoare de taxe uriase.

Alte unghiuri:
– La Skoda si VW trebuie mentionata „moda” amestecarii motorizarilor E3 si E4. Aici, motorizarile invechite sunt – benzina 1,4 litri (cea de 75 CP) si 1,9 TDi. Insa atentie – grupul VW are si motorizari de 1,4 benzina si 1,9 TDi norma E4, astfel incat pentru un client fara pregatire tehnica este extrem de greu sa faca diferenta intre cele doua tipuri de motorizare.
– La Hyundai jumatate din motorizari sunt E3, inclusiv pe… modele nou introduse in piata.
– Atentie la SUV-uri. Si la acest tip de automobile puteti gasi amestecul E3-E4 in ofertele importatorilor, iar taxele vor fi pe masura clindreelor mari…

Deocamdata atat. Vom reveni pe masura ce vom avea noutati.

Acest articol are o continuare „Normele Euro 4 sunt optionale?” in data de 11 mai 2007.

72 Comentarii

  • Va felicit pt. insistenta si (f.rar)obiectivitate.
    Aveti perfecta dreptate ca acest popor s-a obisnuit sa fie o vesnica victima. Ei bine nu mai tine.
    Din punctul meu de vedere, pozitia celor de la Dacia este jenanta.Societatea noastra a fost dealer Dacia pana in 2005. Dupa o colaborare cu Dacia de la infiintarea uzinei ni s-a spus ca nu mai corespundem cerintelor si perspectivelor lor.Ce poti sa faci? Economie de piata! a fost raspunsul. De a doua zi,am fost tratati egal cu orice service-bomba. Desi detineam aparatura si documentatia pentru toate modelele pana la Logan, am fost blocati inclusiv la achizitionarea de piese schimb(prin anexa la avizul de p.s. se specifica faptul ca montarea intr-un alt service decat cele din lista, atrage pierderea garantiei) Economie de piata!
    Pai domnilor de la Dacia,nu mai este economie de piata si in ceea ce priveste taxa de prima inmatriculare?
    In scrisoarea deschisa adresata de dl.Fourmont d-lui PrimMinistru se spune ca acum suntem europeni dar trebuie sa tinem cont inainte de toate de interesul national! Extraordinar!Noua ne spuneau ca trebuie sa fim europeni!
    Iata ca dl. Fourmont este ba european,ba „roman”,in functie de interes.Nu e corect! Taxa speciala va fi platita de romani si nu de posesori de Dacia, Daewoo, Mercedes sau orice altceva.
    Sa scoata Loganul de 5000 Euro, cum s-a promis si vor creste vanzarile, nu cersind favoruri.
    Va multumesc!
    Cu stima,
    G.Parvu

  • Oricum, cu taxă sau fără taxă, tot trebuie să căscăm bine ochii când cumpărăm un automobil nou sau mai puÅ£in nou. Dacă nu e taxa, e altceva care poate să ne coste. Concluzia e simplă: deschidem bine ochii ÅŸi nu deschidem (prea) larg portofelul…

  • Am aflat va multumesc, in certificatul de inmatriculare la pozitia nr.10, la sfarsitul nr. de omologare este trecut „E4”

  • Sunt un pic nedumerit fata de informatia cu privire la motorizarile Volkswagen (si probabil si Skoda). Motorul 1.5 75 CP, atat conform sitului producatorului, cat si conform certificatului meu de inmatriculare (posesor de Seat cu acelasi motor), este EURO 4. Asa ca ar fi interesant de stiut de unde aveti dumneavoastra informatia.
    Cat despre Citroen – sunteti sigur ca 1.6i este EURO3? Daca da, inseamna ca si ei mint pe site.
    Oricum, asteptam Loganul intre 2000 si 4000 de EUR… asta chiar o sa-mi placa.

  • Rectificare – era vorba de motorul 1.4 litri, 75 CP (iata cum, din pricina unei erori de dactilografiere, un 4 devine 5 – la fel cum un 3 poate deveni 4….)

  • Skoda Fabia motor 1,4 75CP este E3 pe cutie automata si E4 pe cutie manuala. Informatia este scoasa din Catalogul Apia editie 15 feb 2007. Minte APIA, mint si eu.

    Motorizarea de 1,4 benzina la 75 CP nu exista pe Seat ca oferta 2007. 1.4 benzina pe modelele Seat este la 85CP.

  • Aha… deci combinatia cutie automata este E3. Intersant. Mersi de lamuriri.
    La Seat acum, corect, este motorul de 85, insa acum 2 ani inca era motorul de 75, EURO4 (evident, cu cutie manuala).
    Toate bune!

  • Apropo de Citroen, in acelasi catalog (m-am mai uitat o data 😮 ) la C4 apar 3 versiuni motorizate benzina 1,6. Doua sunt catalogate E3 (cele aflate la pretul din spotul TV), iar una este intradevar E4 pentru versiunea VTR.

    Daca o fi vreo greseala in catalog, scuze. In acest caz voi cere dublul banilor de abonament inapoi.

    Daca inregistrarea din catalog este corecta, Citroen are probleme de publicitate mincinoasa, mai ales ca pe site ei dau 1,6i ca fiind eminamente E4.

  • Mda, oricum, e dubios!
    De altfel, cred ca mai clar ne pot spune chiar proprietarii unui C4 in cauza… daca e vreunul care citeste pe aici.

  • Cred ca ideea centrala este aceea ca exista DEJA o regula in piata auto: – la inceput de an se incearca lichidarea anumitor stocuri, cele care risca sa devina din ce in ce mai putin vandabile.

    Incepand cu 2007, acest obicei prost (prost=fara reduceri pt clienti) poate deveni si unul PAGUBOS (din cauza celebrei taxe speciale)

    Practic astfel de „detalii” pot deveni extrem de importante in 2007. In mod CERT daca mai exista fie si o singura masina Euro3 in stoc (indiferent de marca) in Romania, aceasta va fi vanduta rapid unui „fraier” la „oferta speciala”.

  • As i vrea sa cumpar un suzuki ignis din 2003, are motor 1.3 ,e euro 3 sau euro 4?
    multumesc

  • marta – exista doua motoare de 1,3 la suzuki ignis – unul diesel (pe motorina) si unul pe benzina. La care va referiti?

    Cel pe benzina este sigur Euro4.

    Dieselul figureaza in catalogul APIA ca Euro3.

  • OFF THE TOPIC: mă bucur să văd mai multe comentarii pe site. Asta înseamnă ori că sunt mai mulÅ£i cititori, ori că subiectele abordate sunt mai interesante. Felicitări Iulian, se pare că faci bine ce faci!

  • Stie cineva daca modelul MINICOPER ONE fabricatie 2002-2004 este incadrat la EURO 4?
    As dori un SH si as dori sa stiu unde se incadreaza pentru taxa 1. imn.

  • E foarte probabil sa fie E3. Cel mai bine ar fi sa suni la RAR.

    Au ei niste cataloage din care poti extrage motorizarile E3. La cumparareverifici codul motor cu lista E3…

    Cel mai simplu este sa ceri actele masinii inainte de cumparare, iar in acte sa scrie clar Euro4, 3, etc..

     Dintre motorizarile actuale, doar dieselul de 1,4 e E3, toate benzinele fiind E4.

  • Iulian,
    interesant articolul cu teapa la Euro 3. Ati luat teapa si va rog sa corectati afirmatia „Fiat – doar motorul de 1,2 litri benzina de pe vechiul Punto (Punto Clasic) este E3.” Motorul este Euro 4!!!!!Va rog sa ne contactati atunci cand scrieti despre marcile Autoitalia Group. Pleeeese!

  • Salut Valeriu,

    Am corectat articolul.

    Informatia conform careia „1,2-ul vostru benzina de pe Punto Clasic este Euro 3” este luata din oficiosul catalog APIA, ultima editie, cea din 15 februarie 2007. Autoitalia este parte din APIA, adica – indirect – am informatia oficiala chiar de la voi. 🙂

    Scuze pentru orice inconvenient, sunt doar mesagerul, nu sursa 🙂

  • as vrea sa stiu daca un AUDI A3 D3 DIN 08/98,unde se incadreaza ca norma de poluare?
    euro 2 sau euro 3?in casuta de la D3 are 30.ce e asta?

  • Audiul din 98 este aproape sigur Euro2. Nu stiu ca Audi sa fi trecut mai devreme de anul 2000 la Euro3 (la ciclul dinamic de masurare a noxelor, nu la pragurile de noxe in sine… vezi articolul).

    Regret, dar nu stiu care este semnificatia 30-ului.

  • Pentru stabilirea normei de poluare ,ultimele 2 carectere din certificatul de omologare reprezinta ,trecut in CIV , norma de poluare,conform indicatiilor de mai jos.
    EURO 3
    D3, E3, R3
    EURO 4
    E4, R4
    Iar cele NON-EURO ultimile caractere sunt numere.In conluzie inainte de cumpara o masina ,cerut de la dealer sau cautat pe la RAR certificatul de omologare pentru masina respectiva .

  • Problema cea mai grea este alta – cum stim daca masinile sunt E3 sau E4 cand le cumparam de afara?

    In general – spre diferenta de Romania unde trebuie sa stim ce si cum cu codul de omologare – in UE norma de poluare este trecuta explicit… O fi greu pentru RAR sa scrie clar in CI – Euro X?

  • Foarte interesant articolul!
    Daca au existat persoane induse in eroare cred ca ar trebui sa sesizeze O.P.C.-ul, iar pe de alta parte si C.N.A.-ul ar trebui sa intervina si sa interzica spoturile mincinoase.
    In fine, am si eu o intrebare, Noua Corolla Sedan in ambele variante de motorizare (benzina si diesel) si Avensis-ul, in varianta motorina, 126 si 150 c.p. sunt Euro 3 sau 4?

  • Gabriel – la Toyota singurele motorizari euro3 se gasesc pe Land Cruiser (nu toate).

    Prin urmare, Corolla si Avensis sunt Euro4 pe absolut toate motorizarile, versiunile, etc. 🙂

  • Eu am Hyundai Accent 2005 1.3 benzina si este Euro 4
    „La Hyundai jumatate din motorizari sunt E3, inclusiv pe… modele nou introduse in piata.”
    Ce motorizari au euro 3???

  • Waw, iertare 🙂 Sunt cam multe…

    – Getz – toate sunt E4
    – Accent – toate sunt E4
    – Sonata si Grandeur – 3,3 dohc (cut automata) e E3
    – Coupe – toate sunt E3
    – 3 versiuni Tucson 2,0 dohc sunt E4, celelalte 3 (2,0 crdi si 2,7 V6) sunt E3
    – Santa Fe si Terracan – toate sunt E3.

    E ok? :)  scuze daca nu sunt exact exact exact 50-50…

    Sa alegem 3,3 dohc de pe frumosul Grandeur – taxa de prima inmatriculare pentru o masina NOUA = 116 milioane. E corect?

  • Greu de gasit informatia. mai simplu este sa ne dai un cod motor si scotocim prin tabelul RAR sau prin catalogul APIA.

  • Io am luat teapa cu Peugeot…Cei de la Rar NU mi-au dat euro 4…pentru simplul fapt ca n-au gasit codul motorului 6ERHLH in lista lor.
    Nu a contat ca masina este fabricata in 2004 decembrie si ca motorul respectiv se pune si-n ziua de azi pe 407.

  • Pentru toti care au cumparat masini euro 3 si pe spotul publicitar, pliant , etc. specifica ca sunt euro 4, pot face reclamatie la CNA, OPC, ANPC. Cerand binenteles restituirea contravalorii produsului ( adika toti banii inapoi).

  • Vreau sa plec maine dupa un Golf IV, prima inmatriculare in 03.2000. Nu stiu cand a fost fabricat: posibil 2000 sau 1999. Ideea e ca datele sunt urmatoarele: 1390 cmc, 5 viteze, manual.
    Am primit prin fax brieful, dar primele 2 randuri sunt indescifrabile.
    Nu mai pot sa vad decat:
    sasiul si alte date legate de roti, kg.. etc.
    sasiul: WVWZZZ1JZYW580205.
    Nu am TIPUL motorului.
    Puteti sa-mi spuneti daca are Euro 3?
    Am vazut pe lista euro3 ca numai tipul AXP la capacitatea asta (1390) ar fi Euro 3. Asa e?
    Daca e tip AXP, sa-l iau linistit?
    Multumesc mult.
    Astept un raspuns urgent, daca se poate.

  • Dorel – Cel mai bun lucru ar fi sa ceri inca o data brieful. Nu ai nici o vina ca nu se vede.

    DA, daca e AXP e sigur ok.

  • woow… stima senosh… stateam ca pe ace.
    Asadar, chiar daca e fabricata in 99 dar inmatriculata in 2000, daca are codul AXP e Euro 3.
    Hiuhhh… maine dimineata plec. Mi-ai luat o piatra de pe inima.
    Mult succes in tot ceea ce faci.

  • imi este totusi frica din cauza faptului ca a fost inscrisa in 03.2000. Daca e fabricata in 99? Mai e valabila treaba cu AXP?
    Mersi

  • Reperul anului 2000 se refera la obligativitatea normei euro3 pentru producatorii Germania.

    Am aflat si eu de curand ca exista chiar motorizari VW euro4 din 99.

    Insa repet, BRIEFUL e important. L-ai mai cerut o data?

  • din pacate nu mi l-a mai trimis, nu a avut cum.
    Eu maine plec ca am deja biletul platit.
    As putea sa te sun sa-ti dictez ce scrie pe brief eventual? Sambata cand ajung?
    nu stiu. da-mi un beep daca poti sa ma ajuti sambata, cand voi fi la fata locului.
    nr meu> 0740250925.
    Multumesc

  • stiu asta, dar nu stiu daca e valabil daca masina e construita in 99. Ca citisem undeva ca numai pentru masinile dupa 2000 sunt valabile codurile din liste_euro3.pdf

  • am cumparat un logan laureate de 1.6 mpi in luna martie 2007, nu stiu exact la ce norme de poluare se incadreaza ?(E-4 sau E-3). va rog sa ma lamuriti . Va multumesc !

  • Probabil ca ati cumparat unul euro4.

    Problematica acestui articol nu are relevanta la Dacia. Loganurile euro3 vandute la inceput de 2007 au fost prinse in promotia „Dacia iti plateste taxa”, adica cel care a cumparta euro3 in 2007 nu a fost pacalit deloc.

    Daca doriti totusi sa stiti cu exactitate ce norma euro indeplineste noua dvs masina, uitati-va in talon. La punctul 10 aveti nr de omologare. Ultimele doua caractere va indica norma:
    – D3, E3 sau R3 pt. euro3
    – E4 sau R4 pt euro4.

  • salut, vreau sa mi iau un bmw 320ci automat din germania, 2001 in sus. problema e ca unii vanzatori scriu euro 3 si unii euro 4. eu cum pot afla daca masina pe care o iau e euro 4? conteaza f mult la taxa de primaa inmatriculare. de asemenea, am auzit ca ar trebui sa scada taxa. e adevarat? stie cineva ceva despre chestia asta? multumesc anticipat

  • sal dodo – treaba e simpla; CERE BRIEFUL MASINII ! Se trimite elegant prin fax/mail o copie…

    Daca in brief scrie norma euro ai scapat de orice grija.

    Daca in brief e norma fiscala D (cea nemteasca) atunci fa un drum la RAR cu copia dupa brief si adreseaza-te biroului de consultanta. Te costa 27,70 ron si stii sigur cum sta treaba!

    Spor la succes !!

  • sal iulian
    am si eu o alfa 156 motor 2.0 twin sparck din 99 are seria motor 32301 si sasiu incepe ZAR3…
    imi poti spune ce euro e?
    e euro 2 sau euro3?
    pot fi din 99 euro 3?
    apropo pe brief nu inteleg ca e din danemark

  • Am si eu o pb. am mai vb despre ea si m-ati sfatuit sa ma adresez biroului de consultanta al RAR, ceea ce am si facut: mi-a iesit ca masina este EURO 2. Totusi am mers mai departe, am depus actele , si azi a iesit Cartea de identitate cu care trebuie sa merg sa-mi calculeze taxa. Nedumerirea mea este urmatoarea: ultimele 2 caractere ale nr de omologare sunt E3. Ce euro are masin 3 sau 4?

    Se poate ca din aceeasi sursa (RAR) la interval de 2 luni sa iasa 2 chestii diferite, sau prima data, cand m-am adresat biroului de consultanta au facut treaba de mantuiala?

    Multumesc!

  • Daca nr. de omologare dat de RAR are ultimele 2 caractere E3, masina este indiscutabil Euro3.

    Nu stiu ce s-a intamplat la consultanta ca v-au dat Euro2.

    Oricum, veti plati taxa de Euro3. Sper ca dvs sa fi fost exacta in legatura cu nr. de omologare. Sa nu fi facut cumva vreo confuzie… daca nu-i confuzie la mijloc, masina este Euro3 100% 😀

    Indiferent cand a fost greseala (prima data sau a doua data) sa nu suflati o vorba, pentru ca nu va ajuta cu nimic. E o prostie din partea lor, dar a iesit bine…

  • Nr omologare e la rubrica 6 si este AB151G1311BB8E3/1999, sunt cu CIV in fata. In alta parte nu am gasit sa scrie nimic de EURO

    Si da, e clar ca nu suflu o vorba, diferenta e de 50 milioane lei vechi la taxa.

    Oricum sunt niste incompetenti cei de la RAR.
    Eu lucrez in domeniul financiar, si daca as face greseli cum fac ei as zbura in doi timpi si trei miscari.

    Mii de multumiri!

  • Felicitari, e perfect.

    La mine apare la rubrica 5 (CIV emis in feb 2007), insa cred ca s-au modificat tipizatele CIV. N-am vazut inca un CIV nou, dar dupa codul trimis e sigur nr de omologare.

  • Asa e, la rubrica 5 a nr de omologare, la 6 e nr de identificare. Ieri eram cam zapacita, nu-mi puteam reveni cand am vazut CIV-ul cu E3. Azi a si mers sotul sa plateasca taxa sa scapam de gandul asta cu inmatriculatul masinii.

  • Salutare lumeee…. am un volvo S40 1.8 benzina, fabricat in 10 octombrie 1998,( adus de mine din anglia)nu este inmatriculat ,nu circul cu el,este o masina foarte buna,am folosit-o 2 ani in anglia., am alte doua masini cu care imi fac treburile. Sa ma anuntati si pe mine cand se scoate taxa sa scot masina din garaj sa o inmatriculez. Va Multumesc !

  • am cumparat ford focus motor 1.6, an 2005, 80kw, si l’am luat ca scria ca ii euro4 din spania, am fost aici la RAR si mi’au zis ca este euro3. ma ajutati va rog, se poate sa fie euro 3?

  • Imposibil nu este ca masina produsa in 2005 sa fie Euro3. La noi se vindeau in 2005 Focus cu motor de 1,6 Euro3.

    Problema este alta. De ce considerati ca masina este Euro4? Scrie undeva negru pe alb sau stiti doar verbal de la vanzator ca este Euro4?

    1. In ce tara a fost inmatriculata prima oara?

    2. Ce putere EXACTA are motorul in acte?

    Poate reusim sa-i dam de cap…

  • prima oara a fost inmatriculata in spania iar in acte motorul este de 1560 cm

  • Din pacate nu ma ajutati si trebuie sa deduc informatiile.
    Daca motorul este de EXACT 80kW (si nu de 83kW), inseamna ca ne referim la un diesel (eu cautam un benzinar) 1,6 TDCi, identic cu HDi-ul de la Peugeot.

    Acest motor este SIGUR Euro4 abia din 2006, de-a lungul lui 2005 coexistand in piata cu Euro3.

    Imi este imposibil sa aflu exact ce Euro este motorul dvs, insa ideea este ca RAR ar putea avea dreptate.

  • este motor diesel de 80kw exact motor de 1.6. la RAR noxele de poluare s-au incadrat in euro 4 insa cei de acolo au zis ca datele de pe motor le-au indicat ca masina este euro 3. mai am o intrebare, daca noxele poluante se incadreaza in euro 4 nu se poate face o cerere sau ceva la bucuresti, nu stiu, zic si eu pentru ca la euro 4 platesc 400 euro pt taxa de inmatriculare si la euro 3 1400 euro ceea ce este o diferenta enorma.

  • Incep sa inteleg din ce in ce mai putin situatia dvs. Cum anume a constatat RAR ca masina are noxe Euro4?

    Va intreb, pentru ca RAR deduce norma Euro DOAR din placuta producatorului de la motor.

    Este cumva posibil sa faceti vreo confuzie cu masurarea concentratiei gazelor de ardere de la ITP? Acest tip de masurare nu poate stabili norma Euro. Exista insa mecanici care pretind COMPLET GRESIT ca pot stabili norma Euro in standul ITP, cu furtunul bagat pe esapament…

  • nu stiti ce se mai aude de taxa de prima inmatriculare?o sa se scoata? daca stie cineva ceva imi spune’ti si mie va rog. multumesc.

Comentarii închise.

Articole similare

Editoriale

Oare ce parere au cititorii de Arici Pogonici despre Dacia ?

Premiile oferite de presa clientilor de publicitate nu sunt intotdeauna penibile. Daca...

Editoriale

Contabilii ucid piata auto

Industria auto se indreapta spre o „glaciatiune” economica. Criza din Lumea Libera...

Editoriale

Cate anvelope de iarna sunt obligatorii, 2 sau 4?

Asa cum cel mai probabil deja ati aflat, anvelopele de iarna au...

Editoriale

Citroen si Brigitte Bardot

Citroen a luat decizia ca linia DS sa concureze in viitor segmentele...