mai 112007
 

La inceputul anului va atrageam atentia ca ofertele anumitor comercianti de automobile noi contin motorizari Euro3. Acum, in luna mai 2007, constatam ca lucrurile nu s-au schimbat foarte mult, inca existand masini noi Euro3 in Catalogul APIA.

Inainte de orice altceva, trebuie precizat ca implementarea standardului Euro 4 a devenit obligatorie pentru toate tarile membre UE incepand cu ianuarie 2005. Cu toate acestea, in ultimul numar (mai 2007) al Catalogului APIA apar masini noi Euro3. Iata – in ordine alfabetica – lista oficiala a marcilor distribuite in Romania:

Alfa Romeo – este ok, integral Euro4;
Audi – doar A4 2,7TDI DPF Multitronic este Euro3;
BMW – este ok, integral Euro4;
Chevrolet – toate hatchback-urile Aveo (nu si sedanurile) sunt Euro3; – toate modelele Lacetti sunt Euro3;
Chrysler – este ok, integral Euro4;
Citroen – exista versiuni Euro3 in catalog, dar la ei pe site toate apar toate Euro4. Atentie maxima inainte de cumparare!
Dacia – exista versiuni Euro3 in catalog, dar au declarat public ca sunt integral Euro4. Atentie maxima inainte de cumparare!;
Daewoo – depasit tehnologic, toate modelele sunt Euro3, cu exceptia anumitor versiuni de Matiz care sunt Euro4;
Dodge – este ok, integral Euro4;
Fiat – este ok, integral Euro4;
Ford – Fiesta si Fusion cu motorizarile diesel 1,4TDCI si 1,6TDCI sunt Euro3;
Great Wall – depasit tehnologic, integral Euro3;
Honda – este ok, integral Euro4;
Hummer – depasit tehnologic, integral Euro3;
Hyundai – Grandeur, Coupe, Santa Fe si Terracan sunt Euro3 pe toate motorizarile. Tucson este Euro3 pentru motorizarea 2,0 DOHC (benzina). In general, celelalte modele sunt Euro4, dar recomandam totusi atentie inainte de cumparare;
Jaguar – in general Euro4, mai putin motorizarea 2,2TD care este Euro3 (in total, 4 versiuni E3);
Jeep – este ok, integral Euro4;
Kia – Sportage este Euro3 pe toate motorizarile;
Lada – depasit tehnologic, integral Euro3;
Lancia – Phedra este Euro3;
Land Rover – este ok, integral Euro4;
Lexus – este ok, integral Euro4;
Maserati – depasit tehnologic, integral Euro3;
Mazda – MPV-ul este Euro3, impreuna cu anumite motorizari (putine…) de pe celalalte modele. Atentie inainte de cumparare!
Mercedes – Vaneo este Euro3, plus anumite modele din clasele C, E si G; Atentie inainte de cumparare!
Mini – dieselul Mini One D este Euro3;
Mitsubishi – doar Pajero Sport 2,5 DT este Euro3 (exceptia unei lungi liste Euro4);
Nissan – Patrol este Euro3;
Opel – este Euro4, cu exceptia motorizarii 3,0 CDTi;
Peugeot – este Euro4, cu exceptia modelului 607 2,2 HDi IVO;
Porsche – este ok, integral Euro4;
Renault – este Euro4, cu exceptia anumitor motorizari diesel (nu toate !) care pot fi Euro3. De asemenea mai este Euro3 si modelul Symbol 1,4 16v CVA (cutie automata);
Saab – este ok, integral Euro4;
Seat – este Euro4, cu exceptia unor versiuni Alhambra;
Skoda – este Euro4, dar atentie la Fabia 1,4 MPI 75CP cu cutie automata, care poate fi Euro3;
Smart – este ok, integral Euro4;
Ssang Yong – este ok, integral Euro4;
Subaru – este ok, integral Euro4;
Suzuki – este Euro4, atentie la dieselurile de 1,3 pe Ignis si 1,9 Grand Vitara care pot fi Euro3;
Toyota – este Euro4, cu exceptia dieselului de 3 litri de pe Land Cruiser, care este Euro3 doar pentru versiunea in 5 usi;
Volkswagen – este Euro4, cu exceptia dieselurilor de pe Polo si Caddy, precum si a dieselului 2,5 litri de pe Touareg;
Volvo – sunt Euro4, cu exceptia dieselurilor de la Cross Country si a anumitor versiuni S60 si V70.

  13 comentarii despre “Normele „Euro 4” sunt optionale?”

  1. Senosh am si eu o intrebare la faza asta masini vandute de NOI in 2007, EuRO 3… Astea nu pot fi decat modele mai vechi nu ? Adica din RO imi cumpar ca nou in 2007 un model care nu se mai vinde in alta parte din 2004, nu ? Si aici ma refer nu numai la norma de poluare ci si la echipamentele optionale samd… Deci se vinde de pe stoc cum ar veni? (stocuri cat mai vechi de preferinta). Corect nu ? Daca este asa PRETUL, pretul cum e ??? Adica un roman cumpara in 2007 un model de masina din 2004 si plateste care pret ? Pretul care il plateste azi un neamt pt modelul din 2007 sau pretul la care se vindea in Germania respectivul model in 2004? Oricare dintre astea 2 mi se pare o DISCRIMINARE. Singurul lucru acceptabil ar fi ca PRETUL sa tina cont de uzura morala a masinii, care numai NOUA nu se mai poate chema, daca intre timp producatorul a mai scos 2 modele … Aia ii masina SH toata ziua… Deci producatorii cand vand modele invechite ar trebui sa le vanda respectand legile pietei auto care penalizeaza rau de tot uzura morala. Parerea mea …

  2. Dintre toate tarile UE, doar in Romania se vand masini noi sub euro4. E ilegal dupa legislatia UE. Daca guvernul incalca cu seninatate (vezi faza cu taxa auto…) legislatia UE, nu inteleg de ce ne miram ca o incalca si niste „amarati” de comercianti…

    Masinile nu sunt atat de vechi (2004). Sunt 2006 sau chiar 2007.

  3. Cum spune un contemporan in viata „lada de gunoi a europei”
    Este o mare difernta intre a achizitiona un autoturism SH euro3 , si unul „nou” euro3 ! Primul il iei cu buna stiinta , al doile il iei cu o buna tzeapa.
    Sa traiesti 1000 de ani ca morcovul domnu’ tariceanu !

  4. Niste nemernici … politicienii nostri .. cum ” lada de gunoi a Europei ” frate .. e mai buna coaja mea de Dacia din 1984 decit un Opal din 99 sau 2001 ..sau amaritul de Logan …o sa-mi amintesc de ei ( ca din cauza lor cara Bulgarii si nu noi ) masini ..din Germania la urmatoarele voturi ๐Ÿ˜€ … Tariceanule …

  5. nu pot sa cred!mi se face greata numa cand il vad pe tariceanu ala la tv.totusi vad o gramada de masini din germania cu euro 4.e recunoscuta aceasta norma in tara?

  6. Da. Daca in brief scrie negru pe alb Euro4, totul e ok. Insa atentie la confuzii – Euro3/D4 nu este recunoscut Euro4.

  7. in brief-urile dupa 2000 se specifica clar norma de poluare!inainte de 2000 nu este specificat decat in anumite zone ale germaniei!deci mare atentie cei care vor sa cumpere din germania!

  8. AM CUMPARAT UN FIAT STILO DIN 2002 SI NU STIU CE NORMA EURO ARE?MA PUTETI AJUTA?
    VA MULTUMESC!

  9. STEFAN ADRIAN – de unde l-ati cumparat? Din tara sau din Romania?

  10. stilo pe benzina sau diesel?…benz e sigur euro4…

  11. salut am un rover din 1999 luna a 9 a ce euro are ? Dar este adusa di ANGLIA.date tecnice: motor:1600si 16v.Multumesc mult

  12. carp ionrl – datele sunt insuficiente pentru stabilirea normei Euro. In principiu, Rover din 99 ar trebui sa fie Euro2. Putem fi siguri doar daca facem rost de codul motorului.