iun. 262008
 

Cititorul nostru, care isi semneaza comentariile sub pseudonimul „cosmin”, ne-a confirmat ca RAR aplica pe actele masinii valoarea emisiilor de CO2, fara sa fie nevoie si de prezentarea automobilului, daca masina a fost deja identificata. Actele originale ale masinii sunt suficiente. Multumim pentru stire, domnule Cosmin!

Pentru eventuale completari sau intrebari, puteti folosi interfata de comentariu.

  79 comentarii despre “Daca identificarea a fost executata in prealabil, RAR inscrie emisiile de CO2, fara sa fie necesar sa prezentati si masina”

  1. intrebarea dvs ne-a suparat rau de tot ๐Ÿ˜€ dar totusi incercam un raspuns:

    – Honda din 95 este cel mai probabil Euro1.
    – Honda din 2003 este Euro3.

    In UK masinile sunt taxate la emisii de CO2, nu dupa norma Euro. 99% dintre britanici nu stiu ce Euro este masina lor, pt ca nu au nevoie de aceasta informatie.

  2. buna ziua revin cu intrebarea la masinile din anglia , masina este echipata de constructori cu catalizator vreo sansa sa fie euro 2?

  3. Sigur, exista mai multe modele Euro2 din 95. Insa luati in calcul ca si Euro1 se obtine tot cu ajutorul unui catalizator.

    De fapt, in fc de diferenta tipului de catalizator, masina dvs este Euro 1 sau 2.

    De regula, japonezii au facut trecerea la Euro 2 de-a lungul anului 96, insa piata britanica este atipica. E posibil sa aveti noroc.

  4. multumesc mult pentru raspuns .

  5. iulian ionut din anglia. daca iti dau detaliile masinii care o am ai putea sa imi spui ce categorie euro este ? masina este honda prelude .data primei inmatriculari este01 11 1995 .capacitate cilindrica 1997 cc , seria motorului F20A4-9401497 MULTUMESC

  6. ionut, imi pare rau, insa nu prea am informatii despre motorizari japoneze atat de vechi. Sorry.

    Cred ca ar fi o idee buna sa iei legatura in tara cu un cunoscut caruia sa ii trimiti copii dupa actele masinii si care sa mearga la RAR la biroul de consultanta. Costa vreo 30 ron.

  7. asa ma gindeam si eu multumesc oricum pentru sfat

  8. Buna ziua!
    Ma intrebam daca mai aveti vreo informatie legata de noua taxa auto.S-a formulat o noua lege, sau inca se mai asteapta?Si daca se mai astepta, ce anume se asteapta?
    Intreb pt. ca peste o saptamana imi expira asigurarea si voi fi nevoita sa las masina in garaj, in asteptarea unei noi legi.
    Va multumesc!

  9. Nimeni nu poate sti cu precizie ce va fi, insa dupa toate aparentele va fi mai bine sa asteptati decat sa platiti taxa mare.

    Premierul Boc a anuntat noua taxa pentru inceputul lui februarie. Este cam la limita, insa cred ca merita asteptat.

    Faceti-va RAR-ul cat sunteti pe roti (e valabil 60 de zile), dupa care puteti tine masina in garaj pana iese taxa cea noua.

    Este doar o parere personala, dvs decideti.

  10. Va multumesc, din nou. Pentru moment asteptarea este cea mai buna solutie, desi este o situatie frustranta si cel putin jenanta. Dar cum Romania este tara tuturor posibilitatilor…
    Va multumesc inca o data pentru amabilitatea de a imi raspunde.
    Va doresc o zi placuta!

  11. Buna seara,
    Am si eu aceeasi problema cu taxa. Am un Seat Ibiza din 2005, 1.9 SDI, Euro 3 Si as vrea sa aflu daca se poate monta pe el catalizator Euro 4 (pentru E4 taxa este cu mult mai mica decat pentru E3).
    Am pus aceeasi intrebare si la service-ul Seat, dar inca nu am primit nici un raspuns.
    Multumesc.

  12. Eu nu am auzit de upgrade Euro3 spre 4 in Romania. Omologarea la noi ar fi foarte scumpa.

    Pe de alta parte, generatia 2005 1,9 SDI nu permite atingerea Euro4 prin schimbare de catalizator sau alt sistem de filtrare.

    Incepand cu 2006 1,9 SDI a mai fost produs (pentru doar 2 ani) si in versiune Euro4, insa in acest caz ne referim la un motor cu caracteristici constructive diferite, nu la un upgrade.

    Va doresc sa ma insel, dar cred ca masina dvs nu poate deveni Euro4.

  13. Multumesc pentru raspuns!
    Speram sa nu fie asa. Daca ma gandesc bine, mai am o intrebare. O sa radeti, dar nu inteleg care este deosebirea intre Euro3 si Euro4 (stiu ca au catalizatori diferiti si sistem de filtrare).
    Ca nivel emisii CO2, am vazut ca exista motoare Euro4 cu emisii mult mai mari decat cele scoase de motorul Ibizei mele (130g/km). Poate la componenta chimica a gazelor eliberate in atmosfera sa se faca diferenta?
    O zi buna.

  14. Masurarea emisiilor de CO2 este in fapt o masuratoare indirecta a consumului de combustibil. Spre diferenta de hidrocarburi, azotati, azotiti, monoxid de carbon si funinginea diesel care sunt NOXE – CO2 este un simplu rezultat de aredere. CO2 nu este o noxa, CO2 fiind expirat si de oameni (aerul din plamani…)

    Norma Euro se refera la noxe. Poti consuma putin (adica emisii scazute de CO2) dar poti polua mai mult decat cineva cu un consum mai mare (care emite mai mult CO2).

    Cele doua tipuri de emisii sunt independente, niciuna dintre ele negenerand-o pe cealalta. Sunt lucruri complet diferite.