Cititorul nostru, care isi semneaza comentariile sub pseudonimul „cosmin”, ne-a confirmat ca RAR aplica pe actele masinii valoarea emisiilor de CO2, fara sa fie nevoie si de prezentarea automobilului, daca masina a fost deja identificata. Actele originale ale masinii sunt suficiente. Multumim pentru stire, domnule Cosmin!
Pentru eventuale completari sau intrebari, puteti folosi interfata de comentariu.
am un ford mondeo din 2001 adus in febroarie…am fost la rar atunci CA sa fac I.T.P-UL SI CARTEA MASINII DAR EMISIILE NU LE-AU TRECUT ….CE SA FAC????????
camberliu – exista 2 situatii:
1. Aveti emisiile pe talonul strain – in acest caz mergeti cu actele la RAR si se rezolva simplu.
2. Nu aveti emisiile pe actele vechi – in cesta caz trebuie sa duceti si masina pentru a se citi placuta producatorului de la motor.
In ambele cazuri costa vreo 7-8 euro (cineva a platit 26 ron).
Iulian, cu riscul de a deveni pisalog… intreb si eu: identificarea am facut-o pe 11 iun, iar in actele vechi nu sunt trecute emisiile de co2… mai trebuie sa prezint masina la RAR?
Am gasit normele metodologice aici
iulian am inviat si eu…stiu ca talonul strain ramane la ei…
paraschiv catalin – bine ai revenit! 😀 Talonul strain ramane „la ei” la Politie, nu „la ei” la RAR. Sper sa nu gresesc.
pai da..la politie…dar in cazul meu??talonul meu nemtesc e de vreun an la politie…
am inteles – exista o procedura in normele metodologice pentru cei care nu pot demonstra data primei inmatriculari.
mersi…dar cartea in sine.. nu demonstreaza prima inmatriculare?sau se intelege ca fostul proprietar,,a pierdut,, cartea si eu am facut una noua?
la ce carte te referi? la cea romaneasca sau cea straina?
oricum, poti dovedi cu orice act data primei inmatriculari, nu conteaza actul, trebuie doar sa-l ai in original.
cea romaneasca…o sa fac o excursie la cei de la RAR cu toate actele romanesti si o sa vad ce spun ei…oricum ma duc sigur…dupa taxa asta noua am de luat inapoi cam 800 de euro!
Sigura ca da, e o suma importanta. Bafta multa si te rog mult sa povestesti si aici procedura. Multam.
Am făcut RAR in 12.2007 si normal că nu mi-au trecut emisiile de CO2. Ca urmare, dacă am incheiere de legalizare a traducerii si traducerea Certificatului din străinătate al masinii de unde rezultă că am valoarea de 130 mi-o ia oare în considerare? Trebuie să merg la RAR si poate să-mi scrie cât a fost valoarea acesteia la 12.2007 când am făcut RAR-ul? Pfuu tâmpesti cu ăstia!!!
Marin – este suficient comentariul la un singur articol, nu scapa nevazut 😀 la intrebare am raspuns deja la postul celalalt.
Multumesc pentru raspuns. Stiu directia via RAR, dacă or fi actualizati si ei cu noua legislatie … pentru că în Legis Piatra Neamt nu am găsit Normele metodologice.
Stie cineva cum se va determina categoria EURO pentru masinile fabricate in Germania pentru North America US)Deci norma Euro nu este criteriu in US
Cum v-a fi incadrat de exemplu un VW 2T 2008 cu filtru de particule fabricat si inscris in US (America)
dan – nu stii in ce te bagi :o)
Stiu pe cineva care importa masini europene din State. Deoarece ii este groaza de Romania si birocratia ei, masinile sunt importate in UE prin Germania. Abia dupa aceea se aduc aici.
Habar n-am cum e la noi, dar mi-e suficient ceea ce vad cu o taxa de 2 bani. Daca mai vin masini si din State…
Marin – normele sunt aici.
din cate am inteles imi trebuie data la care s-a inmatriculat masina prima data de la fabricatie.Daca nu am brieful de unde pot afla ca sa pot sa imi fac actele necesare?
Miyagy – nu exista solutie inn lege si este nevoie ca sa dea Fiscul o solutie, macar provizorie.
Pt dvs, cel mai simplu ar fi sa fi avut traduceri legalizate dupa actele masinii. Daca ati avut asa ceva, veti gasi cu siguranta o copie la notar sau traducator (ei sunt obligati sa pastreze o copie).
Daca nu ati avut actele traduse legalizat, ramane doar sa va intelegeti cu cei de la fisc. Sunt multe persoane in aceasta situatie si Fiscul a promis ca va da o solutie.
Nu avem idee daca Fiscul a si dat aceasta solutie pana la aceasta ora. Inca nu ne-a semnalat nimeni acest detaliu.
iulian chiar si daca am contractul de vanzare cumparare tradus si legalizat tot nu ma prea ajuta cu nimic.in traducerea legalizata imi apare prima inscriere in 16.06.2000(cu toate ca rubrica asta in contractul original era goala),iar in cartea germana a masinii am 10.08.1999.dupa calcule e o diferenta de vreo 40-50 de euro la restituirea taxei.nu e mult dar m-as oftica sa-i las statului.oare pot legaliza copia cartii de identitate pe care am avut-o cu numerele de zoll???
paraschiv catalin – se poate legaliza copie la orice document care exista in original sau care a fost legalizat deja o data (sa existe in arhiva notarului).
Buna,
am un opel vectra din 1997, in acte scrie norma D3. Imi puteti spune ce euro este? Ce date va trebuie pentru a putea identifica?
Tina – un raspuns 100% corect gasiti doar la RAR.
In cazul marcii Opel, va pot da un raspuns corect 90%, doar daca gasiti undeva tipul motorului. Tipul, nu seria.
In brief scrie tip J96
Tina – nu e asta. Mai incearca si alte coduri. Trebuie sa fie ceva de 4 sau 5 caractere din care caracterele 2 si 3 sunt cifre, care dau cilindreea rotunjita in litri…
Nu stiu daca am clarificat sau am complicat problema. Am fost coerent? 🙂
Am gasit codul imprimat pe motor. Este X18XF
Tina – ASTA E! X18XF este Euro2. Bafta in continuare!
Multumesc!
Inainte de a merge la RAR pentru identificae trebuie sa traduc din germana Cartea de identitae si copia de pe talonul masinii?
ioan sferlea – nu exista nicio precizare legala cu privire la obligativitatea de a traduce actele straine in vederea inmatricularii.
AM INREGISTRAT MASINA BMW X5 4.4i LA RAR IN FEBRUARIE SI S-A EXPIRAT CERTIFICATUL DE AUTENTICITATE. TREBUIE SA MEARGA MASINA DIN NOU LA RAR?
liliana – da, din pacate trebuie mers la RAR pentru restabilirea autenticitatii masinii.
Stie cineva daca la fisc sa poate primi si traducerea in lb.romana dupa briful masini pt ca eu am fost la fisc si ei mi-au zis ca trebuie atasat si copie dupa briful original al masini care a ramas la politie si cei de la politie il emit doar in 30 de zile
Florin – foarte interesanta informatia conform careia brieful poate fi recuperat de la Politie in 30 de zile. Credeam ca actele straine se distrug dupa radiere, imediat dupa emiterea celor romanesti.
Revenind la intrebare, daca traducerea este legalizata (adica autentica), legal nu mai este nevoie de original. Daca nu este legalizata, sunteti la mana Politiei.
AM UN VW GOLF DIN IANUARIE 1999 Q NORMA DE POLOARE D3
SERIE MOTOR AKL170122
SPUNETI-MI VA ROG DAK ARE NORMA DE POLOARE EURO 3
MULTUMES!
GOESCU MIHAI – AKL e cu cantec.
Dupa toate aparentele, AKL pare sa fie Euro3. Problema este ca acest motor nu apare in vechile liste Euro3-4 ale RAR, semn ca nu-i omologat la noi (ca nu s-au impoprtat in Romania Golfuri cu motor AKL… noi fiind Euro2 pana in 2003).
In acest caz este extrem de important ca norma Euro3 sa apara explicit in brief, ca norma originara, nu ca rezultat de upgrade (adica modificata ulterior).
Norma D3 nu ajuta cu nimic la RAR. Cel mai bun lucru este o consultanta RaR inainte de cumparare.
buna,
am un golf 4 din 2003 1,9 130 de cai as vrea sa stiu va rog, daca acest model are filtru de particule.
multumesc anticipat
alin – sper sa nu gresesc, dar nu cred ca 1,9 tdi din 2003 sa aibe dpf.
vw a pus dpf incepand cu 2004 doar pe motorizarile diesel mari (de la 2 litri in sus).
Am si eu nevoie de o parere avizata! Am un GOLF de 1.6 din 2000, adus din Italia, cod motor AKL, si as vrea sa stiu ce EURO are! Am primit tot felul de raspunsuri: ca ar fi 3, ba chiar 4 (golfurile pe benzina au euro 4 incepand in 2000), iar mai nou ca ar fi 2!
Astept un raspuns avizat, daca are cineva vreo idee clara!
Va multumesc!
Masina dvs are una din putinele motorizari VW care are 2 generatii, una Euro2 si una Euro3 (exclus Euro4). Anul de granita? 2000.
Ce v-am scris mai sus nu este foarte riguros tehnic, insa reda cu claritate situatia masinii dvs.
O idee foarte buna ar fi aceea de a va duce la RAR la biroul lor de consultanta cu actele masinii (eventual in copie). AKL este omologat in Romania si Euro2 si Euro3.
Spuneati ca deja sunteti putin contrariata. Ca sa nu aveti surprize neplacute,intrebati-i pe ei.
SFAT – asteptati pana luni. Maine (16 ian 2009) vom afla ce forma va avea noua taxa. Daca noua taxa nu va mai tine cont de norma Euro, nu va mai trebui sa va bateti capul cu problema asta.
Succes 🙂
Va multumesc pentru promtitudinea cu care ati raspuns solicitarii mele.Am citit si eu ca taxa auto (cea tripla) va fi anulata, dar nu se stie inca ce solutie se va adopta. Nu-mi ramane decat sa astept.
Inca o data,multumiri!
Se pare ca va ramane taxa dinainte de triplare. deci tot cu Euro…
Sa asteptam ziua de maine.
Buna seara!
Aveti cumva vreo informatie noua legata de taxa de poluare?
Din pacate, nu. Si-au prins urechile cu bugetul si nu au mai ajuns sa vorbeasca de taxa. Vom vedea luni.
nu va suparati de intrebare.am si eu o masina care este inca in anglia masina este o honda din 95 si are motor de 2000 ce euro poate fi ca pe actele de inmatriculare nu apare nici un euro 1,2,3,etc etc problema e ca mai am o masina si e din 2003 dar nici acolo nu apare nimic de euro 1,2,3 etc. vreo idee
intrebarea dvs ne-a suparat rau de tot 😀 dar totusi incercam un raspuns:
– Honda din 95 este cel mai probabil Euro1.
– Honda din 2003 este Euro3.
In UK masinile sunt taxate la emisii de CO2, nu dupa norma Euro. 99% dintre britanici nu stiu ce Euro este masina lor, pt ca nu au nevoie de aceasta informatie.
buna ziua revin cu intrebarea la masinile din anglia , masina este echipata de constructori cu catalizator vreo sansa sa fie euro 2?
Sigur, exista mai multe modele Euro2 din 95. Insa luati in calcul ca si Euro1 se obtine tot cu ajutorul unui catalizator.
De fapt, in fc de diferenta tipului de catalizator, masina dvs este Euro 1 sau 2.
De regula, japonezii au facut trecerea la Euro 2 de-a lungul anului 96, insa piata britanica este atipica. E posibil sa aveti noroc.
multumesc mult pentru raspuns .
😀
iulian ionut din anglia. daca iti dau detaliile masinii care o am ai putea sa imi spui ce categorie euro este ? masina este honda prelude .data primei inmatriculari este01 11 1995 .capacitate cilindrica 1997 cc , seria motorului F20A4-9401497 MULTUMESC
ionut, imi pare rau, insa nu prea am informatii despre motorizari japoneze atat de vechi. Sorry.
Cred ca ar fi o idee buna sa iei legatura in tara cu un cunoscut caruia sa ii trimiti copii dupa actele masinii si care sa mearga la RAR la biroul de consultanta. Costa vreo 30 ron.
asa ma gindeam si eu multumesc oricum pentru sfat
Buna ziua!
Ma intrebam daca mai aveti vreo informatie legata de noua taxa auto.S-a formulat o noua lege, sau inca se mai asteapta?Si daca se mai astepta, ce anume se asteapta?
Intreb pt. ca peste o saptamana imi expira asigurarea si voi fi nevoita sa las masina in garaj, in asteptarea unei noi legi.
Va multumesc!
Nimeni nu poate sti cu precizie ce va fi, insa dupa toate aparentele va fi mai bine sa asteptati decat sa platiti taxa mare.
Premierul Boc a anuntat noua taxa pentru inceputul lui februarie. Este cam la limita, insa cred ca merita asteptat.
Faceti-va RAR-ul cat sunteti pe roti (e valabil 60 de zile), dupa care puteti tine masina in garaj pana iese taxa cea noua.
Este doar o parere personala, dvs decideti.
Va multumesc, din nou. Pentru moment asteptarea este cea mai buna solutie, desi este o situatie frustranta si cel putin jenanta. Dar cum Romania este tara tuturor posibilitatilor…
Va multumesc inca o data pentru amabilitatea de a imi raspunde.
Va doresc o zi placuta!
Buna seara,
Am si eu aceeasi problema cu taxa. Am un Seat Ibiza din 2005, 1.9 SDI, Euro 3 Si as vrea sa aflu daca se poate monta pe el catalizator Euro 4 (pentru E4 taxa este cu mult mai mica decat pentru E3).
Am pus aceeasi intrebare si la service-ul Seat, dar inca nu am primit nici un raspuns.
Multumesc.
Eu nu am auzit de upgrade Euro3 spre 4 in Romania. Omologarea la noi ar fi foarte scumpa.
Pe de alta parte, generatia 2005 1,9 SDI nu permite atingerea Euro4 prin schimbare de catalizator sau alt sistem de filtrare.
Incepand cu 2006 1,9 SDI a mai fost produs (pentru doar 2 ani) si in versiune Euro4, insa in acest caz ne referim la un motor cu caracteristici constructive diferite, nu la un upgrade.
Va doresc sa ma insel, dar cred ca masina dvs nu poate deveni Euro4.
Multumesc pentru raspuns!
Speram sa nu fie asa. Daca ma gandesc bine, mai am o intrebare. O sa radeti, dar nu inteleg care este deosebirea intre Euro3 si Euro4 (stiu ca au catalizatori diferiti si sistem de filtrare).
Ca nivel emisii CO2, am vazut ca exista motoare Euro4 cu emisii mult mai mari decat cele scoase de motorul Ibizei mele (130g/km). Poate la componenta chimica a gazelor eliberate in atmosfera sa se faca diferenta?
O zi buna.
Masurarea emisiilor de CO2 este in fapt o masuratoare indirecta a consumului de combustibil. Spre diferenta de hidrocarburi, azotati, azotiti, monoxid de carbon si funinginea diesel care sunt NOXE – CO2 este un simplu rezultat de aredere. CO2 nu este o noxa, CO2 fiind expirat si de oameni (aerul din plamani…)
Norma Euro se refera la noxe. Poti consuma putin (adica emisii scazute de CO2) dar poti polua mai mult decat cineva cu un consum mai mare (care emite mai mult CO2).
Cele doua tipuri de emisii sunt independente, niciuna dintre ele negenerand-o pe cealalta. Sunt lucruri complet diferite.
Stie cineva cat costa un catalizator pt golf 4 sdi.cum se comporta cand e stricat?k eu cred k e stricat (adik nu prea mai trage si nu am probleme cu pompa de injectie sau cu injectoarele) ???
Cristi, ÅŸi eu sunt posesor de SDI (2004)îţi spun să nu te arunci la presupunerea că este catalizatorul, pompa de injecÅ£ie sau injectoarele. Cauzele pot fi multe,ÅŸi numai o diagnoză făcută de cineva care se pricepe (nu neapărat un specialist de la reprezentanţă) poate să-Å£i spună ce are. Din păcate, presupun că pe tine te-a speriat cine ÅŸtie ce „mare” mecanic auto, e un patern în România. Ia-o de la filtrul de aer,cel de combustibil, EGR,verificat etanÅŸeitatea evacuării, o „talpă” sănătoasă dată maÅŸinii în mers turat vreo 15-20 km (asta „curăţă” toate pe acolo prin admisie ÅŸi evacuare)ÅŸi după aia mai stăm de vorbă. Vezi că este un site specializat, sunt mulÅ£i oameni pasionaÅ£i acolo ÅŸi cucunoÅŸtinÅ£e soloide în tot ceeace înseamnă Vw(vedeÅ£i că nu-i dau numele, să nu fiu acuzat de cine ÅŸtie ce). Baftă.
Buna seara!Am si eu o intrebare la dumneavoastra.Am facut si eu RAR-ul la golful meu pe data de 23-12-2008 dupa care am zis sa astept sa vad ce se va intimpla cu taxa auto,si astfel aflind ca sint norocos,ca masina am cumparato cu mult timp inainte de 15-12-2008.Toate bune si frumoase,dar acum e acum,intrebarea catre dumneavoastra e c-am asa:termenul certificatului de autenticitate al autovehicolului,nu mai este valabil de lunea viitoare,23-02-2009,eu sint obligat sa fac un nou RAR?-adica alta cheltuiala(taxa de intrare,platforma,ca numere rosii nu mai am)sau se poate face un nou act de autenticitate al autovehicolului,fara a se face iar inspectia tehnica,gazele etc?Va multumesc emancipat si astept vesti bune de la dumneavoastra.sanatate!
Daca actul expira trebuie unul nou.
Poate reusiti sa va miscati repede maine, daca liliecii de la fisc vor fi in stare sa aplice noua procdura.
multumesc frumos domnule Iulian pt raspuns.am fost ieri la finante sa depun actele,am reusit,shi vreau sa zik ca”liliecii”de acolo nici nu stiau ce este cu ei,dadeau tel. pe la directori shi chemau juriste sa le explice anumite paragrafe ca nu intelegeau legile adik nu stiau nik.uitati shi voi oameni buni la oamenii care sint platiti de noi,si culmea toate astea pentru a plati noi la stat daramite stau si ma gindesc la toti cei care tre sa ia inapoi din veche taxa.luni ma duc shi yo sa platesc noua taxa shi sper sa am timp sa depun si actele la politie,dak am reusit shi asta m-am scos.bafta tuturor celor care au de dat si celor care au de luat”oricum statul stie cum sa fure si nu pierde niciodata”!
a!am uitat sa va mai zik ceva poate va mai incurajeaza cu ceva!”sa traiti bineeeeeee”, e tare vorba asta,am s-o tin minte toata viata!
Am si eu o intrebare poate ma puteti ajuta.
Masina BMW 320 I 2002 adusa din Canada. Specificatii motor:
The 2.2 L (2171 cc/132 in³) M54B22 produced 125 kW (170 hp) at 6100 rpm and 210 N·m (155 ft·lbf) at 3500 rpm
Nu stiu ce au facut acolo dar mi-a gasit masina EURO 3 dupa seria motorului 226S1.
Ultimele cifre de pe numarul de identificare al masinii sunt : KL10139
Culmea este ca ma uit pe anunturi pe internet si vad acelasi model, acelasi an, acelasi motor dar EURO 4????
Adevarul este ca tot ce este model motorina sunt EURO 3 dar tot ce este benzina toate din 2002 sunt euro 4.
Va multumesc!
Aveti transmisie automata? Aceasta ar putea fi o cauza…
Oricum, toate datele pe care le posedam se refera la masini inmatriculate prima oara in UE.
Fiind vb despre o masina inmatriculata prima oara in Canada, pot exista anumite elemente de care sa nu avem cunostinta in acest moment.
Speculez: – Normele canadiene sunt intre normele Euro, adica sunt mai permisive pe anumite noxe si mai restrictive pe alte noxe. degeaba sunteti Euro4 pe CO2, daca sunteti Euro 3 pe HC – rezultatul va fi dat de performanta ca mai slaba – Euro3.
Mi-e teama ca nu va pot oferi un raspuns categoric, fara teama de a gresi.
SFAT – am auzit ca importul in UE si actele cu norma Euro se fac mai bine in Germania pentru masinile din Lumea Noua. Cica RAR-ul e vraiste si declaseaza masinile de frica sa nu fie banuiti ca ajuta la importul de SH. Banuiesc ca ati auzit poezia cu „noi nu suntem lada de gunoi a Europei”…
Va multumesc,
Masina este cu transmisie manuala am mai citit ceva aici legat de numaraul de identificare al masinii dar pe mine asta nu ma ajuta cu nimic ca nu vad nicaieri, X1, X, X3 ori D1, D2, D3 etc in informatiile masini mele.
In informatia masini scrie noxe 213mg iar ei la test mi-au gasit 226 mg????
Totusi ma gandesc cum la aceleasi standarde ma refer putere motor, cmc, data de fabricatie una iese Euro 3 si una Euro 4???
Masina este fabrcate in EU pentru Canada ma intreba unde pot verifica exact dupa seria de identificare a masinii ce Euro este?
Va multuemsc!
va rog sa distingem cateva nuante tehnice importante:
1 – nu stiu la ce anuma va referiti cu X1 si X3, insa normele germane E2, D2-D3 sunt norme fiscale. Se aplica numai in interiorul germaniei, pentru masini inmatriculate in aceasta tara in anii 90. Aceste norme nu mai sunt publicate in brief acum.
2 – obligativitatea normei Euro produce efecte strict in interiorul UE. Canada are standardul de emisii armonizat cu „US EPA federal standards” (actual „Federal Tier 2”), fiind aceleasi cu cele din State. Este alt sistem, bazat pe greutatea masinilor si pe „cantitati de emisii” la „kg vehicul”. F Tier 2 si Euro4 nu se suprapun. masinile facute pentru Canada trebuie sa se incadreze in Tier2 nu in Euro4.
O masina pentru canada trebuie sa respcte legile Canadei, nu legile UE (printre care si norma Euro4).
Cam asta era ideea… S-au globalizat doar incasarile lor, nu si drepturile noastre.
-))
Ok Multumesc frumos de raspunsuri oricum merg cu Euro 3 platesc taxa si ii dau in judecata dupa aceea sa imi recuperez banii-))
O singura intrebare de plus va rog.
Se pare ca din Septembrie 2009 o sa fie o noua taxa de poluare anuala.
Intrebarea mea este se va cere oricum o taxa de prima inmatriculare + Taxa de poluare anuala care o platesc toti detinatorii de masini? Ori o sa fie numai o taxa anuala de poluare?
Va multumesc!
Tocmai ati enuntat una din cele mai mari enigme ale Terrei. 😀 Nu stiu (inca) ce sa va raspund. Cum aflu, postez aici. Succes la proces!
Buna Seara,
Ceva noutati in legatura cu
„Se pare ca din Septembrie 2009 o sa fie o noua taxa de poluare anuala.
Intrebarea mea este se va cere oricum o taxa de prima inmatriculare + Taxa de poluare anuala care o platesc toti detinatorii de masini? Ori o sa fie numai o taxa anuala de poluare?”
Multumesc!
Este prea devreme ca sa discutam despre o eventuala taxa ce va fi adoptata in toamna…
Buna ziua, am un opel astra caravan din 92 si nush ce euro este. seria motor W0L000051N2536306 , OTTO/GKAT51 mai scrie ceva M4722 si seriile: zu1 310201 , zu2 0039 , zu3 8550050 motor de 1598 cu 55kW masina este adusa din germania … mai scrie 27.11.1991 Farbe 3. Multumesc
GKAT51 indica faptul ca masina are catalizator. datorita anului de productie, cel mai probabil catalizatorul a fost montat ulterior fabricarii, iar acest detaliu poate fi remarcat pe brif in paginile B sau C (apare inscris acolo).
Ca sa va bucurati de norma Euro superioara trebuie sa aveti toate documentele care sa faca posibila identificarea catalizatorului pe masina (de obicei, factura + garantie).
Din pacate, judecand dupa experientele traite alti cititori, exista o probabilitate mare ca masina sa iasa non-Euro.
buna ziua,am si eu un vw passat din 2005,din anglia,cu seria de motor awx,echipat cu filtru de particole.stie cineva daca e e3 sau e4?
AWX este doar Euro3. A fost produs intre anii 2000-2005. A iesit din productie odata cu implementarea Euro4.
multumesc