ian. 152010
 

Discurile de frana din carbon compozit aduc imbunatatiri substantiale performantelor la franare fata de cele metalice traditionale. In plus, sunt si mai usoare. Problema lor o reprezinta doar pretul, deloc competitiv pentru modelele auto de volum. Un consortiu format din firme de specialitate britanice a pus la punct un plan de ameliorare a costurilor pentru elementele din carbon compozit.

Punctul cheie il reprezinta reciclarea rebuturilor de carbon compozit, iar aplicatiile posibile se pliaza perfect pe tendinta de reducere a emisiilor de CO2 din industria auto. Reducerea greutatii automobilelor conduce la diminuarea consumului de combustibil. Materialele din carbon compozit pot revolutiona si sistemele feroviare, in care greutatile totale ale sistemelor de franare sunt colosale. Un cost mai mic pentru carbonul compozit, inseamna un profit dublu: cost mai mic plus consum mai mic.

Proiectul numit Rebrake acopera atat cercetarea legata de discurile de franare din carbon compozit, cat si cea dedicata materialrlor compatibile cu nevoile actuale privind placutele de frana.

Programul a reusit recent sa parcurga cu succes o etapa importanta, care a confirmat fiabilitatea noului concept – minidiscurile de test. Cu ajutorul acestora, britanicii au inceput testarea prototipurilor, facandu-ne sa asteptam cu interes momentul in care discurile de frana metalice vor deveni istorie.