ian. 042010
 

Acest articol NU este unul senzationalist, ci doar unul care va informeaza despre un adevar nepublicat timp de 9 ani de zile. CSIRO (Commonwealth Scientific and Industrial Research Organization), agentia guvernamentala de cercetare stiintifica din Australia, a publicat pe 19 decembrie 2001 rezultatele unui studiu sub titlul „Soferii de masini noi expusi la emisii toxice”. Cercetarea desfasurata in urma cu multi ani a ramas necunoscuta in Europa pana in 2009, an in care a inceput sa circule un e-mail anonim, primit probabil si de dvs.

Puteti accesa de aici pagina originala CSIRO, care contine descrierea detaliata a rezultatelor cercetarii, precum si contacte ale cercetatorilor australieni implicati in proiect. Pagina este scrisa in limba engleza.

Amenintarea in rezumat

Atunci cand interiorul masinii este foarte incalzit, fie din cauza caniculei unei zile de vara, fie din cauza incalzirii interiorului pe timp de iarna, anumite componente ale habitaclului degaja la interior nu mai putin de 10 substante toxice diferite, cap de afis fiind benzenul. Tabloul de bord al masinii, fotoliile si alte accesorii din spatiul interior emit toxine care pot cauza cancer.

Toxinele afecteaza grav pasagerii daca se expun un timp indelungat si in mod repetat, in aerul inchis din masina cu miros de plastic incins. Primul semnal de alarma este durerea de cap fara cauze explicabile. Daca veti consulta orice medic, veti afla ca benzenul otraveste oasele, provoaca anemie si reduce numarul de globule albe din sange. Expunerea prelungita la benzen poate cauza leucemie, creste riscul de cancer si poate provoca avort.

Pasagerii care se urca in masina fara sa aeriseasca interiorul vor absorbi nu mai putin de 10 toxine diferite in cantitati masive, care – in cazul unei masini parcate in bataia soarelui – pot ajunge la dozaje de pana la 100 de ori mai mari decat pragul maxim suportat de organismul uman. Odata intrate in organism, toxinele nu se elimina pe cale naturala, acestea fiind depozitate in rinichi si ficat.

Prin urmare, ar fi bine sa deschideti ferestrele si usile masinii la fiecare inceput de calatorie si sa dati timp aerului din interior sa se improspateze. De asemenea, incercati sa folositi cat mai rar cu putinta recircularea aerului la interior, mai ales la drum lung. Recomandarea prezenta in toate manualele automobilelor de a raci accelerat interiorul masinii prin pornirea aerului conditionat, cu ventilatie maxima si cu geamurile deschise, este un sfat bun.

Total Auto va sfatuieste sa transformati acest sfat intr-o regula de fier.