In cadrul congresului organizat anual de publicatia Automobilwoche (3-4 noiembrie 2009) a luat cuvantul si presedintele Skoda Auto, Reinhard Jung, al carui cuvant a suferit interpretarea jurnalistului Paul McVeigh, in publicatia „sora” Automotive News Europe. Acest articol are un titlu bombastic, fara acoperire in text, conform caruia Skoda pregateste un concurent pentru Logan la pretul de 10-12 mii euro. Tot e bine ca nu se pregateste un concurent la 20.000…
Conform articolului, seful Skoda (cel mai probabil preluat gresit) ar fi anuntat planuri pentru plasarea unui nou model de 10-12 mii euro intre clasele Fabia si Octavia si ca acest model va fi unul low-cost. Aceasta fraza este un non-sens cumplit. Iata de ce:
1. Fabia nu este low-cost. Cum poate fi low-cost o masina pozitionata deasupra ei?
2. Articolul face referire la o masina ce este asteptata peste 2-3 ani. In termeni de tehnologie constructoare auto, asta inseamna ca Skoda nu are in acest moment nici macar un contur al caroseriei viitorului model trasat cu creionul pe vreun servetel de la congresul publicatiei germane.
3. Stie Skoda cum va arata Logan in 2012-2013? Ce se va face cehul, daca romanul va avea la acea ora masini electrice? Ipoteza este fantezista, insa logica acesteia conteaza in demonstratie…
4. Specia de maini noi „low-cost” contine doar 3 subspecii:
– a – Masini atat de ieftine incat daca scoti 1 euro din costuri, masina nu mai functioneaza – Tata Nano.
– b – masini de tip Frankenstein, realizate din componente fiabile ale unor modele mai vechi, dar asamblate pe o platforma curenta – Dacia Logan.
– c – modele vechi pastrate in productie in paralel cu modelele de ultima ora.Alte low-cost-uri nu exista. Va revolutiona Skoda structura low-cost de mai sus?
Dar fara foc nu iese fum… Adevarul este ca grupul VW planuieste de mult timp sa coboare costurile pe toate brandurile. In cazul Skoda, nu poate fi vorba despre un model absolut nou din subspecia low-cost „b”, ci mai degraba o repozitionare drastica a modelului Fabia, ocazie cu care probabil va suferi si un re-brand.
Este absurd sa vorbim despre un model low-cost la 10-12 mii de euro, clasa de pret in care exista un numar urias de modele. Luati in calcul de pilda interesantul i30 de la Hyundai, o masina din clasa Golf, care se intinde pe aceeasi clasa de pret cu mult mai micuta Fabia, incepand cu 9500 euro cu toate taxele incluse. Clasele de pret germane au devenit anacronice.
Probabil ca scurtcircuitul logic din articolul ANE are la origine o traducere inexacta in cadrul congresului Automobilwoche. Englezii nu vorbesc germana. Si invers.