iul. 142008
 

Toyota Night View
„Night View” este cea mai performanta versiune a unui gadget consacrat pe modelele de varf de la Toyota. Noul echipament este integrat in generatiile avansate ale computerelor de bord, cele care pot masura economia de carburant in mod Eco si puterea in modul Sport. Pe acelasi display se poate afisa si drumul din fata masinii, filmat in spectru infrarosu.

Computerul cerceteaza imaginile si identifica formele pietonilor, scotandu-le in evidenta si afisandu-le in culoarea galbena. Cadrul galben ce înconjoară întreaga imagine, ajută soferul să recunoască pietonii fără a muta vederea de la drum.

Viteza vehiculului si conditiile meteo nefavorabile afecteaza abilitatea sistemului, care trebuie sa proceseze mult mai mult pentru a recunoaste siluetele pietonilor la marginea drumului. Conducand cu peste 60km/h procesarea devine mult prea dificila, astfel ca sistemul se dezactiveaza. La fel se intampla si cand ploua torential, iar actiunea stergatoarelor interfereaza cu sistemul de procesare a imaginilor.

In prezent doar pietonii sunt inclusi in sistemul de detectare, dar Toyota spera sa includa si animale, biciclisti sau alte pericole in miscare la marginea drumului in viitor.

  8 comentarii despre “Tehnologie auto de vedere pe timp de noapte”

  1. slabut ,mai au de lucru …. Cei de la Mercedes sunt mai avansati ….cu sistemul de le s klasse

  2. Nea Nicule tot la Mertanul ala frumos te gandesti… tz tz tz tz… Ti l-au confiscat astia mici…

    Cat despre Night Vision-ul de pe clasa S, este cu totul altceva. Mertanul te pregateste de impact daca observa obstacol in fata.

    E foarte sofisticat, dar face altceva decat Night View-ul Toyotei. Aici este importanta ideea de detectare a pietonilor care merg noaptea pe drum si incadrarea lor intr-un dreptunghi galben ca sa sara in ochi. Nu are legatura cu Cruise Control sau cu alte sisteme care sa franeze automat sau sa pastreze banda de rulare sau alte gadgeturi de acest gen.

  3. Night View nu are nici o treaba cu (ne)miscarea stergatoarelor.
    Senzorul infrarosu e in bara, jos.
    Imaginea este pe display-ul; central, eventual head-up display.
    lucrez la filiala romana a unei firme ce lucreaz al asa ceva pt unul din clienti.

  4. inca ceva,
    testat pe masina clientului: la viteza de 140 km/h, sistemul functiona dar detecta cu intarziere pietonii.

  5. Adrian – cu tot respectul, nu cred ca un gadget anuntat de Toyota ca noutate absoluta in iulie 2008 exista pe vreo masina in Romania la aceasta ora.

    Cred ca undeva apare o mica confuzie si ca vb despre lucruri diferite. O camera in infrarosu nu poate fi montata IN bara, deoarece nu ar mai putea filma. Senzorii care se monteaza IN INTERIORUL barii pot fi doar hertzieni si nu lucreaza in spectrul infrarosu.

  6. masina de care vorbesc ( de la un mare producator german ) nu e cumparata de cineva anume, dar exista si e in circulatie ( pe drumuri din Elvetia, Italia etc ). Nu e o fantezie. Eixsta cel putin un exemplar cu asa ceva.

    Fra misto, dar cred ca poti face diferenta dintre montat in bara si in interiorul barei ..

    Si farurile de ceata pot fi in bara si cred ca lumineaza ceva ..

  7. revin inca o data:
    exemplarul respectiv e in teste.

    nu asta e problema de care m-am legat eu.
    Eu m-am legat de functionarea sistemului, viteze, parametri.
    Pana la 100km/h functioneaza bine acest sistem. Daca la Toyota merge numai pana in 60 km/h … ghinionul lor.

  8. Adrian – te rog mult sa intelegi ca ceea ce scriem aici este absolut colegial si ca nimeni nu suspecteaza pe nimeni de „fantezii” sau altceva. Prieteni, ok? 😀

    In mod cert, undeva in discutia noastra apare o confuzie, iar acest lucru nu pune la indoiala informatiile pe care le detii. Iata pe scurt argumentele:

    1. Este un adevar cert ca nu poti monta pe bara din fata (pe, in sau dupa) o camera in infrarosu, deoarece murdarirea ei se face rapid si conduce la imposibilitatea filmarii. Razele infrarosii sunt mai usor de obstructionat decat lumina vizibila, comparatia cu farurile fiind incorecta.

    2. Diferentele intre tehnologiile in infrarosu si cele radio sunt exact aceleasi dintre camerele de supraveghere si radare. Sunt tehnologii diferite cu principii fizice complet diferite.

    3. Tehnologia senzorilor matriceali in infrarosu de la Toyota este cea mai avansata din lume, mai avansata chiar si decat cele mai pretentioase sisteme germane. Datorita acestei tehnologii, noile generatii de AC automate de pe Lexus vor regla temperatura interioara a masinii in functie de temperatura citita la fuprafata pielii fetzelor ocupantilor locurilor din spate (!!).

    Tu ai dreptate. Si Honda are un sistem puternic pe infrarosu NightVision. Si Audi are o tehnologie asemanatoare foarte performanta.

    Insa ambele aceste tehnologii identifica un obstacol (cu foarte mult timp inainte – din nou corect – cu cca 500 de metri inainte de coliziune) insa nu pot preciza cu certitudine natura si dimensiunile obstacolului.

    Noi nu ne contrazicem, ci vb despre sisteme complet diferite, insa cu o destinatie apropiata. Este ceva oarecum asemanator cu diferenta dintre sistemele de marsarier cu camera video si cele beepaitoare :o)