iul. 012008
 

Intrebarile legate de acest subiect sunt foarte multe, iar statul nu gaseste o cale decenta pentru informarea oamenilor. Cred ca acesta este motivul pentru care intrebari legitime sunt mai degraba directionate spre TotalAuto.ro, in loc de RAR si Fisc.

Raspundem la cele mai importante 4 intrebari venite din partea cititorilor:

1. De unde luam emisiile de CO2, necesare in calculul taxei?

De nicaieri. Nu este treaba dvs sa cautati sau sa calculati emisiile de CO2. In cazul importului de SH, va sunt recunoscute emisiile de CO2 inscrise in actele de inmatriculare straine, dar acest detaliu nu este decisiv. Problema ramane la fel de simpla si daca nu aveti emisiile trecute pe actele vechi. Stabilirea emisiilor de CO2 revine exclusiv RAR. Duceti masina la RAR si ei stiu ce au de facut. Am comparat mai multe verdicte oficiale cu tabelele redactiei noastre si credem cu tarie ca RAR isi face treaba foarte bine la capitolul emisii CO2.

2. Cum se recupereaza diferenta de taxa dintre versiunea veche si cea noua a taxei?

Doar la cerere. Daca asteptati sa va fie inapoiati banii fara sa-i cereti, gresiti. Modelul cererii este cel din Anexa 3 atasata la normele metodologice ale OUG 50/2008. La cerere se anexeaza documentul doveditor al platii taxei (chitanta, OP, etc), precum si copii dupa CIV si talon. Daca aveti datorii fiscale neachitate, acestea se vor retine, urmand sa incasati suma ramasa dupa compensare.

3. Cum se ajusteaza taxa dupa deprecierea reala ?

Taxa de poluare auto poate beneficia de o reducere suplimentara fata de valoarea stabilita prin aplicarea formulelor obisnuite de calcul. Nu intentionam sa tinem aici vreun curs de matematica, insa este bine sa stiti ca puteti beneficia de reduceri peste cele continute in formula standard in urmatoarele situatii:
– daca aveti o diferenta mai mare de 1 an intre data fabricatiei masinii si data primei inmatriculari in UE.
– daca aspectul interior si/sau exterior al masinii este vizibil degradat,
– daca masina nu are una, doua sau toate dintre urmatoarele echipamente: aer conditionat, ABS sau airbag sofer.

4. Cum se stabileste reducerea pentru filtru de particule diesel?

Evident, rolul principal apartine RAR. RAR constata mai intai existenta acestui filtru (daca este prezent in actele straine si daca exista fizic), dupa care verifica buna functionare a acestuia. Daca toate aceste criterii sunt indeplinite, DPF apare in CIV. Daca apare in CIV, va fi luat in considerare si de Fisc.

  742 comentarii despre “Taxa auto – intrebari frecvente”

  1. ca sa nu mai iau tzeapa te intreb pe tine iar : Passat GL 1900 TD fabricat in 93 si inmatriculat in 95 cu seria si sper sa fie cea buna : AAZ264925
    eu zic ca e euro 2 dar… ce spui u?

  2. costi – as vrea sa fie limpede: faptul ca ma intrebi pe mine nu inseamna decat ca mai afli o parere, nicidecum ca eu detin adevarul tehnic sau ca decid in locul RAR. Singura cale de a te apara de tzepe este sa apelezi la consultanta RAR (30RON).

    Fiind lamurite detaliile de mai sus cred si eu ca AAZ este EURO2. Insa tinand cont ca AAZ a echipat Passat intre 1991 si 1998, este posibil sa apara din nou neconcordante in scriptele RAR pentru masina din 93 (normele Euro2 au aparut oficial abia in 94).

    E riscant.

  3. da am inteles, numai parerea o cer de la tine, mai am un Venro din 93 , 1800 benzina dar nam reusit sa citesc seria de pe motor corec ceva de genu, AB 177 60. ce crezi?
    si un BMW 320i din 94 dar care are motorru capsat si nu se vede seria

  4. pardon VENTO

  5. costi – cred ca e codul ABS. Tehnologic poate fi Euro1, insa revine problema normelor germane si a indolentei RAR.

    Cred ca pt masini din 93 ar fi mai buna o alta piata SH – de pilda Franta… Ei nu au derogari. Eviti anii de productie de granita si stii norma de productie dupa data fabricatiei. Eu nu am auzit de tzepe in Franta.

  6. si codu asta ABS nicicum nu poate fi euro 2 asai? merci mult

  7. costi – sorry. Nu poate fi Euro2. A iesit din productie in 95.


    Topic FULL:
    – Puteti comenta pe tema taxei auto in pagina special dedicata.