iun. 232008
 


Unul din punctele tari pe care Dacia le sustine in piata este faptul ca ofera unui client – care are in buzunar bani doar pentru un model SH – sansa cumpararii unei masini noi. Odata cu aparitia lui Sandero, revista britanica AutoExpress s-a gandit sa ii faca o radiografie sumara noului venit, sugerand o comparatie cu generatia precedenta Ford Focus.

Reproducem si adaptam mai jos, articolul cu pricina:
…………………………………………

adaptare dupa AutoExpres

Noul budget-brand Dacia este programat sa „loveasca” Marea Britanie, tintind sa concureze piata SH. Haideti sa vedem daca noul Sandero poate face fata unui Ford Focus folosit.

Masini noi la 7,000 de lire poti gasi foarte multe prin oras. Mai greu este sa gasiti una in care sa incapa o familie si bagajele sale. Noua Dacia Sandero reuseste sa faca asta la pretul unui Ford Focus second-hand.

Sandero arata anonim, dar este departe de a fi neatractiv. De fapt, primul lucru ce-l remarci este cat de inalta este pozitia soferului. Ca dimensiune, Sandero este la jumatatea drumului intre un supermini modern si Ford Focus, pastrand atuul spatiului banchetei spate, suficient pentru doi adulti. Portbagajul masoara 320 de litri si se poate extinde la 1,200 litri cu bancheta pliata.

Emblema de pe portbagaj anunta „Sandero, by Renault”, iar clientii vor avea posibilitatea de a alege unul din cele patru motoare frantuzesti, de 1.4 si 1.6 litri benzina si un 1.5 litri diesel in doua versiuni de putere.

La prima vedere, Sandero pare finisat cu soliditate. Gurile de aerisire circulare se pot utiliza fara teama deteriorarii. Plasticul de la interior si scula muzicala stereo sunt ambele eclipsate de ceea ce puteti gasi pe Focus.

La pretul de 7,200 de lire cat costa un Sandero de 1.4, puteti gasi usor un Focus 1.6 LX. Surprinzator este ca valoarea reziduala Dacia pare sa fie similara cu cea a Ford, judecand dupa cum un Focus ajunge la 70 % din valoarea sa de nou, dupa trei ani si 60,000 mile parcurse.

Cumparatorii de masini utilizate vor prefera intotdeauna o masina noua. As spune ca piata este destul de infometata pentru un model ca Sandero. In climatul economic actual, veti gasi o serie de cumparatori care cauta o alternativa ieftina ” – spune David Shelton, seful unui lant de supermarketuri auto britanic, citat de AutoExpress.

  21 comentarii despre “O idee britanica – Sandero vs. Focus”

  1. poftim situatie… :mrgreen:

  2. Fiecare model are argumente solide de partea sa în acest nou episod al luptei dintre maşinile noi şi cele SH. O concluzie vom putea trage doar după primul an complet de vânzări al Sandero, când vom avea cifre de comparat. Până atunci ne confruntăm nişte păreri şi teorii.

  3. Pe parte de „vanzari”, ai dreptate. Pe parte de „entuziasm”, nu. Logan a trecut neobservat in Regatul Unit. In schimb Sandero are presa buna inainte sa apara in showroom.

  4. -nu sunt o buna cunoscatoare ale caracteristicilor masinilor,dar eu am facut scoala pe LOGAN,conduc la servici o Dacia carosata 5 locuri =si atat cit ma pricep pot spune ca este o mare realizarea cind conduci si masinile”noastre”model vechi si te urci in Logan sau Sandero-nici nu se pot compara.
    -problema este -dupa mine-ca sunt fffffff,multi soferi care nu ar trebui sa aiba nici carnet si nici masina?????-
    -SANDERO este OK.daca ar fi dat si 5 ANI GARANTIE ???????

  5. dobrota elena -janeta – sunt de acord 100% cu punctul dvs.

  6. Am testat un SANDERO pe 21 iunie (detin un Logan 1.4 mpi ).SANDERO 1.6 ful .,sa lucrat la confort interior ,scaune confortabile,moi ergonomice ,volan reglabil ,vizibilitate sporita a indicatoarelor de bord ,manevrabilitate usoara ,cuplu maxim la 3600 rpt.Dar exista si minusuri .zgomot m/ai mare in interior. confort scazut pe scaunele din spate ,usile se inchid si deschid m/ai greu.Totusi nu se compara cu FOCUSU (mult m/ai reusit din toate punctele de vedere) FORDUL tot FORD ramine .Pentru a depasi FORDUL la SANDERO ar trebui sa i se puna aripi……

  7. Cand o sa concureze „limuzinele” Dacia si cu o masina noua?Doar cu SH-uri?Si mai facem si atata tam-tam-uri.RUSINICA,RUSINICA……..Mai ma lasati?Faceti si voi altceva.Asa intrebau si reporterii pe Mutu daca o sa castigam finala la europene.Dupa ce suntem… mai suntem si cu nasul pe sus.Renault a mai scos pe piata o masina,cum au scos germanii Trabantul acum cativa ani,iar noi ne laudam ca sa aiba strainii de ce sa rada de noi.ASTA E ADEVARUL!100/100.Salutare!

  8. fane spania – ideea articolului era ca Sandero nu are concurent ca pret, nu ca ar fi produs gata uzat. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

  9. cu cine?cu o masina uzata?

  10. fane spania – masinile din clasa Sandero sunt mult mai scumpe. Pretul bun de la Sandero este gandit pentru oamenii care au bani de SH ca sa isi poata permite o masina noua.

    Ca sa vb doar de masini noi, Sandero este peste „nemteasca” Fabia la toate capitolele…

  11. ATENTIE!!!Pretul este gandit dupa calitate,iar masinile din clasa Sandero sunt cele care au peste 200000 de km.si le vand casele de masini din Europa,oferand aceeasi garantie pe care o ofera si Sandero.

  12. Nu va luati dupa nu stiu eu ce ziaristi care dau si ei cu parerea,pentru ca in final…. ei isi scriu ziarele iar voi ramaneti cu teapa.Bay

  13. fane spania – nimic nu se compara cu o masina noua. Fierul e fier si uzurile apar inevitabil dupa 100.000 km sau chiar si dupa 6 ani de stat pe loc.

    Piata SH inseamna 50% masini cu defecte asupra carora vechiul proprietar pastreaza tacerea, 25% masini cu hibe ascunse (nestiute de vechiul poprietar) si 25% masini uzate care isi fac banii.

    Fiecare alege pentru el. Nici eu si nici tu nu putem alege pentru altii, ci doar pentru noi. A nu recomanda masini SH, nu inseamna ca le interzici in vreun fel…

  14. NORMAL

  15. Totusi sa nu comparam Fordul cu Dacia noastra,chiar daca e sh.In primul rand din respect.Dacia cand producea 1310 Fordul scotea prototipuri,iar acum noi spunem ca le luam piata..sh.E adevarat dar la masinile din anii”90.FOCUS-ul e pe departe mai bun decat orice masina pe care o are Dacia in momentul de fata.