ian. 212008
 

bot_ilfov1.jpg Se intampla destul de rar sa folosim superlative. Dupa ce am afisat de-a lungul timpului simpatia noastra sincera si solida pentru masinile japoneze, iata ca in centrul aplauzelor noastre plasam acum un model german. Un VW. Un model care a declarat oficial ca va concura direct popularul RAV4 de la Toyota.

Aveti aici fisele tehnice complete ale VW Tiguan, inclusiv dimensiuni, versiuni si preturi. Click pentru afisare brosura sau click-dreapta si „Save Target As” pentru download (mai usor de manevrat documentul – 2,26 Mb).

EXTERIOR

Din fata, Tiguan te priveste in ochi ca un pui de Touareg. Partea frontala este de fapt si singurul element inovativ de la exterior. Tiguan este singurul SUV din clasa sa cu geometrii diferite ale „botului” in functie de destinatia modelului – sosea (unghi de atac 18 grade) sau off-road (28 grade).

Din lateral Tiguan ne spune ceva de genul „daca va place Toyota RAV4, inseamna ca ma veti place si pe mine”. Aceleasi rapoarte console/lungime totala, acelasi unghi de „picaj” spre spate al acoperisului (gen crossover) si aceleasi diametre de rulare la roti. In mare, sunt aceleasi proportii. Apropo de roti – oferta de jante Tiguan contine nu mai putin de 6 modele (1 otel si 5 aliaj usor).

Vazut din spate, Tiguan este la fel de banal ca orice alt SUV din piata, incadrandu-se fara sa cracneasca in „designul momentului”.

INTERIOR:

Materialele folosite la interior se constituie intr-un mix de calitati diferite. Partea superioara a bordului este acoperita cu o suprafata de foarte buna calitate, moale la pipait. Partea inferioara este acoperita de plastic ceva mai ieftin. Fetele interioare ale usilor prezinta de asemenea plasticul rigid la atingere, dar care in cazul usilor este combinat cu zona texila din centrul fetei portierei. Una peste alta, aspectul interior este mai auster decat promite look-ul exterior inainte sa intri in masina.


Nici bordul nu iti sugereaza ca te-ai fi urcat pe vreo naveta spatiala. Bordul este unul clasic VW. Afisajul consumului se afla integrat in afisajul vitezometrului, temperatura motorului (mai corect, a lichidului de racire) este indicata pe unul din cele doua „ceasuri” banale, al doilea fiind cel care indica nivelul combustibilului. Sec. La fel de sec ca touch-screen-ul computerului, care iti ofera color si scris cu litere mari meniul. Aerul conditionat automat „dual zone” are o prezenta discreta pe bord, detaliu care place ochiului.

Cand urci in masina, observi imediat austeritatea VW. Si atunci de unde vine calificativul de „impecabil” din titlul acestui articol? Nu pare deloc „impecabila” descrierea… Nu va grabiti! Considerentele de mai sus se refera la o zona extrem de subiectiva a oricarui individ – perceptia. Daca analizam bordul ceva mai „algebric”, vom constata ca fiecare comanda a masinii este pozitionata perfect.

Orice doresti sa actionezi este la indemana. M-a cucerit pozitionarea spatiilor de depozitare din plafon. Acestea pornesc de deasupra parbrizului, constituindu-se intr-o coloana de vreo 5-6 „cutiute”, de dimensiuni diferite, care se intinde pana inspre mijlocul plafonului. La oricare din aceste „cutiute” ai acces imediat fara efort sau fara sa te incomodeze ceva. Trebuie facuta si o mentiune speciala pentru scaunele fata, care sunt foarte confortabile, special croite pentru o buna sustinere laterala. Bancheta spate intra in trendul nolor caroserii de SUV mic – incap 2 adulti sau 3 copii.

MOTORIZARI:

In acest moment sunt disponibile in Romania doar 2 motorizari pentru Tiguan. Vedeta este noul TDI common rail turbo de 2 litri si 140CP, acelasi cu cel testat de noi la Brasov. Exista si un „benzinar” de 150CP, deasemenea turbo, care are incredibila cilindree de 1,4 litri. Detalii mai multe si mai exacte in brosura.

Transmisia este 4MOTION, ultima generatie. Tractiunea integrala permanenta este asistata electronic la pornirea in panta. Dar atentie, acest echipament lucreaza doar pentru vitezele inainte. Daca aveti nevoie sa plecati cu marsarier in panta, trebuie musai sa executati manevrele exact asa cum le-ati invatat la scoala de soferi.

SOSEA + MACADAM + ZAPADA = Tiguan impecabil!

Incep acest fragment cu insipidul „nu incercati asa ceva acasa”. Cu 100km/h in „ac de par” rasturnati si o Tatra 8×8. Intr-o groapa camuflata de zapada ramaneti intepeniti chiar si cu un buldozer senilat. Spun asta intrucat multi entuziasti (cu mai putina experienta) confunda un 4×4 bun cu un vehicul invincibil, care trece peste orice, oricand, oricum. Aceasta abordare este gresita. Chiar periculoasa!

Testul nostru 4×4 s-a constituit dintr-un traseu cu lungimea de aproximativ 5-10 km, parcurs ciclic de vreo 4-5 ori, compus din 25% asfalt ud, 50% drum forestier acoperit cu zapada si 25% macadam. Va rog sa retineti ca pentru un SUV scos din showroom si fara sa fie echipat off-road sportiv, comportamentul 4×4 trebuie testat in conditii extreme PE DRUM si nicidecum incercand sa escaladezi… pereti verticali in salbaticie.

Primul tur l-am facut cu scop dublu, sa vad traseul si sa urmaresc comportamentul masinii (in mod special al directiei, suspensiilor si amortizoarelor) la viteza mica, pastrata constanta indiferent de suprafata carosabilului sau de panta acestuia. Masina a raspuns impecabil. Indiferent de suprafata, masina s-a lipit de drum, derapajele fiind extrem de scurte si doar in zonele cu zapada mai adanca (20-30 cm). Precizare – pantele cele mai abrupte nu au depasit 10 grade, traseul nefiind unul extrem.

Al doilea tur a fost facut in viteza, scopul fiind acela de a simti cat mai bine tendintele inertiale ale masinii. A fost un tur sublim. Imi place sa conduc off-road (ca simplu amator…), dar este incredibila senzatia de stabilitate pe care ti-o ofera acest Tiguan, o senzatie aproape identica cu cea dintr-un SUV mare. Singurul SUV mic in care am mai trait o asemenea senzatie a fost doar B9 Tribeca, in cazul Subaru avand insa un motor pe benzina de 3 litri si 245 CP.

„Tiguan. Wild, if you want.”

Sloganul a fost ales foarte bine. O masina cocheta pentru oras, dar care nu se face de ras nici in conditii grele de drum. Totusi, va rog sa fixam bine limitele aprecierilor – masina nu este un catarator – nu are nici ambreiaj, nici bull bar si nici vreun troliu pentru off-road sportiv! Insa este un sprijin de mare nadejde pe drum inzapezit sau mocirlos. Inca ceva – Tiguan nu are un reductor clasic pentru exploatarea in regim „heavy-duty”, insa folosind treapta 1 de viteza obtineti acelasi comportament ca in cazul reductorului clasic!

Ce nu mi-a placut la Tiguan…

Sar peste zona subiectiva privitoare la interior si ma voi opri asupra „franei de mana”, care de fapt este o „frana de deget”, un buton pacatos ce poate fi actionat fie prin tragere, fie prin apasare, ceva in genul butonului de la geamuri. Daca il tragi in sus, ai tras frana de mana. Daca il apesi, ai eliberat frana de mana. Este un dispozitiv imposibil. Cred ca acest dispozitiv trebuie scos de pe toate modelele VW. Am avut probleme cu acest sistem si pe Passat si pe Tiguan. Daca cei de la VW considera improprie folosirea franei de mana cu levier in conditiile unei cotiere confortabile (ceea ce este in mare parte adevarat), personal consider o solutie mai buna versiunea de „frana de mana” pozitionata la piciorul stang (va rog nu zambiti, stiu ca ati prins ideea…).

Deocamdata atat. Desigur, doar pana vom coace inevitabilul comparativ Tiguan-RAV4. Tiguan a fost impecabil ca masina 4×4, iar Porsche Romania impecabil ca organizator al sedintei de drive test. Felicitari!
………………………………………….

PS – Stim ca v-ati prins deja, dar facem specificatia ca pozele clare care insotesc articolul sunt de la producator, iar cele neclare sunt facute de noi, cu un junghi de camera digitala pe care promitem sa o schimbam pana la urmatorul test…

  47 comentarii despre “Drive test – VW Tiguan, impecabil !”

  1. SALUT am avut ocazia sa merg cu aceasta masinuta ,este ceva ne mai pomenit cind o vezi de afara nu iti inspira decit 4*4 dar in momrntul in care te-ai urcat in ea simti ca ai intrat intr-o limuzina si in momentul in care ai plecat de pe loc pai sa sti ca doar in momentul in care te vei da jos vei vedea ca nu veei sa te mai urci de agresiva ce este ti trafic dar si stobila pe de alta parte.pina nu incerci nu te vei convinge

  2. buna.eu sunt un fan VW. acuma despre modelul TIGUAN probabil k ar fi singura masina pe care mi-as achizitionao iar in leg. cu cele spuse mai sus am condus un model de tiguan (nush de unde a fost achizitionat) un model VW TIGUAN motor 2.0 TSI cu i-ul rosu si avea 200 CP ,deci au aparut si alte motorizari cu , cutie triptronica si am atins viteza de 160 km/h in 6,7 sec. si imi era frik s aii mai dau…oricum nemtii afc masini bune.bft