Se intampla destul de rar sa folosim superlative. Dupa ce am afisat de-a lungul timpului simpatia noastra sincera si solida pentru masinile japoneze, iata ca in centrul aplauzelor noastre plasam acum un model german. Un VW. Un model care a declarat oficial ca va concura direct popularul RAV4 de la Toyota.
Aveti aici fisele tehnice complete ale VW Tiguan, inclusiv dimensiuni, versiuni si preturi. Click pentru afisare brosura sau click-dreapta si „Save Target As” pentru download (mai usor de manevrat documentul – 2,26 Mb).
EXTERIOR
Din fata, Tiguan te priveste in ochi ca un pui de Touareg. Partea frontala este de fapt si singurul element inovativ de la exterior. Tiguan este singurul SUV din clasa sa cu geometrii diferite ale „botului” in functie de destinatia modelului – sosea (unghi de atac 18 grade) sau off-road (28 grade).
Din lateral Tiguan ne spune ceva de genul „daca va place Toyota RAV4, inseamna ca ma veti place si pe mine”. Aceleasi rapoarte console/lungime totala, acelasi unghi de „picaj” spre spate al acoperisului (gen crossover) si aceleasi diametre de rulare la roti. In mare, sunt aceleasi proportii. Apropo de roti – oferta de jante Tiguan contine nu mai putin de 6 modele (1 otel si 5 aliaj usor).
Vazut din spate, Tiguan este la fel de banal ca orice alt SUV din piata, incadrandu-se fara sa cracneasca in „designul momentului”.
INTERIOR:
Materialele folosite la interior se constituie intr-un mix de calitati diferite. Partea superioara a bordului este acoperita cu o suprafata de foarte buna calitate, moale la pipait. Partea inferioara este acoperita de plastic ceva mai ieftin. Fetele interioare ale usilor prezinta de asemenea plasticul rigid la atingere, dar care in cazul usilor este combinat cu zona texila din centrul fetei portierei. Una peste alta, aspectul interior este mai auster decat promite look-ul exterior inainte sa intri in masina.
Nici bordul nu iti sugereaza ca te-ai fi urcat pe vreo naveta spatiala. Bordul este unul clasic VW. Afisajul consumului se afla integrat in afisajul vitezometrului, temperatura motorului (mai corect, a lichidului de racire) este indicata pe unul din cele doua „ceasuri” banale, al doilea fiind cel care indica nivelul combustibilului. Sec. La fel de sec ca touch-screen-ul computerului, care iti ofera color si scris cu litere mari meniul. Aerul conditionat automat „dual zone” are o prezenta discreta pe bord, detaliu care place ochiului.
Cand urci in masina, observi imediat austeritatea VW. Si atunci de unde vine calificativul de „impecabil” din titlul acestui articol? Nu pare deloc „impecabila” descrierea… Nu va grabiti! Considerentele de mai sus se refera la o zona extrem de subiectiva a oricarui individ – perceptia. Daca analizam bordul ceva mai „algebric”, vom constata ca fiecare comanda a masinii este pozitionata perfect.
Orice doresti sa actionezi este la indemana. M-a cucerit pozitionarea spatiilor de depozitare din plafon. Acestea pornesc de deasupra parbrizului, constituindu-se intr-o coloana de vreo 5-6 „cutiute”, de dimensiuni diferite, care se intinde pana inspre mijlocul plafonului. La oricare din aceste „cutiute” ai acces imediat fara efort sau fara sa te incomodeze ceva. Trebuie facuta si o mentiune speciala pentru scaunele fata, care sunt foarte confortabile, special croite pentru o buna sustinere laterala. Bancheta spate intra in trendul nolor caroserii de SUV mic – incap 2 adulti sau 3 copii.
MOTORIZARI:
In acest moment sunt disponibile in Romania doar 2 motorizari pentru Tiguan. Vedeta este noul TDI common rail turbo de 2 litri si 140CP, acelasi cu cel testat de noi la Brasov. Exista si un „benzinar” de 150CP, deasemenea turbo, care are incredibila cilindree de 1,4 litri. Detalii mai multe si mai exacte in brosura.
Transmisia este 4MOTION, ultima generatie. Tractiunea integrala permanenta este asistata electronic la pornirea in panta. Dar atentie, acest echipament lucreaza doar pentru vitezele inainte. Daca aveti nevoie sa plecati cu marsarier in panta, trebuie musai sa executati manevrele exact asa cum le-ati invatat la scoala de soferi.
SOSEA + MACADAM + ZAPADA = Tiguan impecabil!
Incep acest fragment cu insipidul „nu incercati asa ceva acasa”. Cu 100km/h in „ac de par” rasturnati si o Tatra 8×8. Intr-o groapa camuflata de zapada ramaneti intepeniti chiar si cu un buldozer senilat. Spun asta intrucat multi entuziasti (cu mai putina experienta) confunda un 4×4 bun cu un vehicul invincibil, care trece peste orice, oricand, oricum. Aceasta abordare este gresita. Chiar periculoasa!
Testul nostru 4×4 s-a constituit dintr-un traseu cu lungimea de aproximativ 5-10 km, parcurs ciclic de vreo 4-5 ori, compus din 25% asfalt ud, 50% drum forestier acoperit cu zapada si 25% macadam. Va rog sa retineti ca pentru un SUV scos din showroom si fara sa fie echipat off-road sportiv, comportamentul 4×4 trebuie testat in conditii extreme PE DRUM si nicidecum incercand sa escaladezi… pereti verticali in salbaticie.
Primul tur l-am facut cu scop dublu, sa vad traseul si sa urmaresc comportamentul masinii (in mod special al directiei, suspensiilor si amortizoarelor) la viteza mica, pastrata constanta indiferent de suprafata carosabilului sau de panta acestuia. Masina a raspuns impecabil. Indiferent de suprafata, masina s-a lipit de drum, derapajele fiind extrem de scurte si doar in zonele cu zapada mai adanca (20-30 cm). Precizare – pantele cele mai abrupte nu au depasit 10 grade, traseul nefiind unul extrem.
Al doilea tur a fost facut in viteza, scopul fiind acela de a simti cat mai bine tendintele inertiale ale masinii. A fost un tur sublim. Imi place sa conduc off-road (ca simplu amator…), dar este incredibila senzatia de stabilitate pe care ti-o ofera acest Tiguan, o senzatie aproape identica cu cea dintr-un SUV mare. Singurul SUV mic in care am mai trait o asemenea senzatie a fost doar B9 Tribeca, in cazul Subaru avand insa un motor pe benzina de 3 litri si 245 CP.
„Tiguan. Wild, if you want.”
Sloganul a fost ales foarte bine. O masina cocheta pentru oras, dar care nu se face de ras nici in conditii grele de drum. Totusi, va rog sa fixam bine limitele aprecierilor – masina nu este un catarator – nu are nici ambreiaj, nici bull bar si nici vreun troliu pentru off-road sportiv! Insa este un sprijin de mare nadejde pe drum inzapezit sau mocirlos. Inca ceva – Tiguan nu are un reductor clasic pentru exploatarea in regim „heavy-duty”, insa folosind treapta 1 de viteza obtineti acelasi comportament ca in cazul reductorului clasic!
Ce nu mi-a placut la Tiguan…
Sar peste zona subiectiva privitoare la interior si ma voi opri asupra „franei de mana”, care de fapt este o „frana de deget”, un buton pacatos ce poate fi actionat fie prin tragere, fie prin apasare, ceva in genul butonului de la geamuri. Daca il tragi in sus, ai tras frana de mana. Daca il apesi, ai eliberat frana de mana. Este un dispozitiv imposibil. Cred ca acest dispozitiv trebuie scos de pe toate modelele VW. Am avut probleme cu acest sistem si pe Passat si pe Tiguan. Daca cei de la VW considera improprie folosirea franei de mana cu levier in conditiile unei cotiere confortabile (ceea ce este in mare parte adevarat), personal consider o solutie mai buna versiunea de „frana de mana” pozitionata la piciorul stang (va rog nu zambiti, stiu ca ati prins ideea…).
Deocamdata atat. Desigur, doar pana vom coace inevitabilul comparativ Tiguan-RAV4. Tiguan a fost impecabil ca masina 4×4, iar Porsche Romania impecabil ca organizator al sedintei de drive test. Felicitari!
………………………………………….
PS – Stim ca v-ati prins deja, dar facem specificatia ca pozele clare care insotesc articolul sunt de la producator, iar cele neclare sunt facute de noi, cu un junghi de camera digitala pe care promitem sa o schimbam pana la urmatorul test…
Maine as cumpara unul daca as avea bani. Este ceva ce visezi cu ochii deschisi.
Superrrrrrrr.
Foarte dezamagit sunt de el.
L-am cumparat de la Brasov si cred ca e cel din poza de la dumneavoastra IF044264(verific maine) si are foarte multe probleme.
– troncanit la motor
– nu merge stergator spate
– oglinda – nu cred ca este oglinda antiorbire – cum este in specificatii
Sincer acest lucru nici macar cu Dacia nu cred ca l-am patit.
Una peste alta ma duc vineri la Brasov sa vad despre ce este vorba exact si revin.
Ionut – asteptam vineri detaliile. Deocamdata suntem PUZZLED! 😯 😯 😯
Masina cu nr. de Ilfov a fost folosita la drive test pt presa si oamenii de vanzari. Daca apar pe bord cateva sute de km, inseamna ca nu ati cumparat o masina noua. Sau poate a fost vandalizata. Mai vb vineri…
Nu este aceeasi masina.Masina mea a avut inainte IF044268.
A avut 150km la bord si mi-au spus in ultimul moment de ei.
Oricum astept sa ma duc vineri si sa vedem ce zic cei din service de la Brasov in legatura cu zgomotul.
Revin
O masina noua nu poate avea 150km la bord. Strict pe baza de manevre administrative (coborat, urcat, miscat stanga dreapta) se pot strange 5, 10 – hai 25km. Nu 150.
Masina a fost folosita SIGUR. Participantii la drive teste sunt profesionisti in jurnalism sau vanazari, nu in pilotaj…
Cred ca ar trebui cerute explicatii despre ce inseamna cei 150km parcursi.
Cred ca Tiguan se compara cu Qashqai nu cu RAV 4.
E RAV curat. QQ are alt format geometric, fiind un crossover. Tiguan e SUV.
Ei mi-au spus ca s-au plimbat cu ea prin curte.
Iti dai seama ca nu ii cred.
Sunt convins ca masina a fost folosita la Poiana Brasov – asta oricum conteaza mai putin.
AM fost cu ea in service si am inteles ca zgomotul e de la cutia de viteza si toate masinile tiguan cu cutie manuala asa fac.Stergatorul din spate acum nu mai are nimic (a fost rezolvata problema) iar oglinda antiorbire a ramas sa verifice totusi ce se intampla pentru ca au mai verificat 2 tiguan si nici la ele nu mergeau.In schimb la passat si la golf 5 functioneaza perfect.Probabil o sa se rezolve la revizia de 15.000 Km cand ma duc la Brasov sau daca o sa mai am drum.
Totusi ca sa concluzionez.Masina si VW in general este o marca foarte buna.Inainte am avut un passat si am vandut masina la 240.000 Km si inca mergea bine.Din pacate eu totusi ma simnt frustrat ca am cumparat VW in conditiile in care stiam ce service VW exista in Bucuresti si in conditiile in care eram constient ca trebuie sa ma duc cu masina pana la Brasov ca sa rezolv orice problema.Este totusi anormaaaaal sa nu exista un service VW in BUcuresti.
Nota : Porsche si Midocar nu se pot numi service VW
Se pot numi oricum dar nu service.
Ionut – nu-i crezi, dar cumperi. Treaba ta… Probabil castigi suficient de bine ca sa te joci cu 20.000 €.
Ca participant la test, eu iti spun ca NU ARE ABSOLUT NICI UN FEL DE ZGOMOT cutia de Tiguan. Decizia este numai a ta.
Este IMPOSIBIL sa faca prin curte 150km. Poti refuza linistit masina doar din acet motiv.
Dupa ce astepti ceva timp sa ei masina( leasing acte etc) si iti spun cu cateva zile inainte nu prea iti vine sa mai dai inapoi – pe asta au mizat si ei – iar zgomotul l-am descoperit a 2 zi.
Oricum daca nu ma crezi cu zgomotul putem sa ne intalnim intr-o zi si sa iti arat – o sa vezi atunci ca am dreptate.Zgomotul se aude doar in anumite situatii si doar daca esti foarte atent.
Nu cred ca era simplu sa auzi zgomotul in timpul unui drive test.
Eu nu sunt suparat pe ideea ca a avut 150 Km, ma deranjeaza mai mult sa ma duc cu masina la Brasov pentru ca in Bucuresti profesionalismul celor din service lasa de dorit.Totusi ca foarte multi oameni am trecut peste acest lucru datorita marcii VW – cum este si cazul meu de altfel.Ce pot sa iti spun – cei din Brasov au fost destul de convingatori.Mi-au urcat masina pe elevator si mi-au aratat de unde provine.Mi-a placut masina.Am patit un lucru asemanator si cu cei de la Pitesti.Prima oara am vrut sa i-au masina de la Pitesti.Masina avea 400 Km i-am intrebat cat imi ofera discount si au spus : 500 euro.Am dat a 2 zi telefon am zis ca sunt de acord si atunci mi-au spus ca nu pot sa imi ofere 500 euro si imi ofera 300 euro discount.Nu era vorba de bani.Era vorba de idee.La cat costa masina sa ajungi dita mai dealer VW sa te tiganesti pentru 200 euro – mi-a lasat un gust amar si am renuntat.Asa am ajuns sa i-au masina de la Brasov.
De ce am vrut sa i-au de la Pitesti masina cu 400 Km?Pentru ca era dotata cum mi-am dorit eu in mare.Nu vroiam sa astept 4 luni pana imi venea o alta masina.Restul masinilor care le aveau pe stoc nu corespundeau exact cu ceea ce mi-as fi dorit eu.
Nu sunt de acord cu tine. Asta este – daca esti multumit restul nu mai conteaza. Asta vrem in schimbul banilor. Sa fim multumiti.
salut.eu zic ca merita masina in conditiile in care vreau sa imi iau si eu una.am facut test drive cu ea la craiova da nu s`a auzit nici un zgomot.si vreau sa va cer o parare la tiguan.Sport&Style sau Track&Field?
De ce te asteptai sa auzi zgomote? Problema lui Ionut este punctuala. Cred. Eu n-am avut niciun zgomot la test.
Alegerea intre versiuni depinde de scopul folosirii. Doar tu stii sa raspunzi la intrebare.
Hei. Astazi am fost la reprezentanta Iasi Sandra si trebuie sa recunosc ca am ramas bine surprins. A venit vremea sa schimb masina (conduc tot un vw…passat) si totusi inca mai strang pareri. Tiguan sau Tuareg ?
am un tiguan off-road si as vrea sa-i schimb bara fata cu una clasica poate vrea cineva un schimb multumesc 0723243394 sorin
Salutare baieti!O intrebare am la „Iulian”:
Am in planuri sa-mi procur un „Tiguan”intr-o complectiune buna,dar imi apare o intrebare:vreau un „Track&Field” dar cu bara din fata de la „Sport&Style”,e posibil asta?
Raspuns in gluma: cat timp este pe bani se poate orice. Cred ca i se poate pune si elice
Raspuns serios: acest detaliu trebuie intrebat la ei la showroom.
Clar!Multumesc si deatit 😉
Eu nu as da 20k pe un VW nou luat din Romania. Stiu de mai multe cazuri cu f. multe probleme la masinile noi, sunt facute cu piese mai ieftine, cele pentru Europa de Est, se stie clar acest lucru, iar in Germania iti dau si lista cu cine a fabricat fiecare piesa si unde, in ce tara. Este o mare golaneala, dar asta e adevarul, lucru valabil la tot ce e facut in Germania, chiar si alte marci.
Asa ca mai bine iti iei Tiguan din Germania. Insa parerea mea e ca RAV4 este mult mai fiabil, iar renumele japonez este incontestabil. Stiati ca Toyota ofera garantie si la buces si articulatii? lucru f. important pentru drumurile noastre.
Gabi – greu de ales intre cele doua. Asa e.
Totusi, trebuie spus ca Tiguan nu se fabrica cu „cod de tara”. Nici RAV4.
CRED CA CEL MAI IMPORTANT ESTE SA HOTARATI SINGURI CE MASINA VRETI ,LA CE VRETI SA O FOLOSITI:FITE,SAU SA VA FIE PRACTICA,EU UNUL AM COMANDAT UN FIAT SEDICII,4X4,1,9/120CP 22500 CU TOT CE VREI ECHIPATA SI CE ESTE MAI IMPORTANT EU HOTARASC TRANSMISIA:4X2,4X4 AUTOMAT SAU 4X4 BLOCAT(50:50),ASA CA DOCUMENTATIVA BINE PE CE DATI BANI.BAFTA
nu vreau sa comentez nimic s pecial despre TIGUAN,desi aici in irlanda am citit intr-o revista de specialitate ceva contradictoriu despre parerea voastra.Oricum ww este in topul constructorilor;ce vreau eu sa mentionez sunt citeva slabiciuni ale constructorului german care m-au pus serios pe ginduri.Stiati ca elicea pompei de apa este din PLASTIC si dupa 60000km,sau in unele cazuri si mai repede se crapa? Temperatura apei in motor creste si nu stiti de ce? La exterior totul pare o.k,crezi ca e termostatu,da nu e.Fulia pompei se invirte dar elicea interioara sta pe loc ,circuitul apei nu functioneaza,se produce supraincalzirea,fierbe apa ….Acesta este doar unul din punctele slabe ale grupului ww.APROPO am uitat sa mentionez ca lucrez ca mecanic.Sa auzim numai de bine!!!
Articolul nu avea cum sa atinga probleme de fiabilitate, fiind vorba despre un model absolut nou la ora respectiva.
Oricum, pana in acest moment, Tiguan nu are presa proasta. Poate ca nici nu a avut timp sa ajunga vreunul in Romania la 60000km. 😀
Pana la proba contrarie…
vreau sa iau un tiguan nou cash dupa ce vand un audi a4 pe comanda full din 2000.c ma sfatuiti?
cip-cip – sunt mare fan crossover. De aceea, prefer Tiguan. Da, sunt ff subiectiv 😀
sa fim seriosi, tiguan arata chiar bine, e o masina nemteasca-jos palaria. ideea e ca tehnologia la masini indiferent de marca a ajus foarte departe iar problrmele la oricare masina apar inevitabil chiar daca nu este placut- diferenta o face brendul, designul si traditia- in concluzie tiguan e o masina care isi respecta blaznul si o concurenta serioasa pt celelalte marci
Vrajeala
Nu prea ii ai la suflet pe nemti, Toporas…
Nici eu nu prea ii mai am la suflet, de prin 1997-98 au coborit mult stacheta fiabilitatii „compensind” doar prin cresterea preturilor.
Azi am vizitat Salonul auto Bacau, mai saracut decit editia precedenta.La standul Mitsu fete dezbracate excesiv, am fugit sa nu apara imagini prin ziare sau la Tv si sa trebuiasca sa dau explicatii acasa, personal amabil si imbracat la Mazda, indiferenta la Chevy, Kia (am fost odata la reprezentanta si stiu ca au angajat tractoristi – pacat de unele modele reusite), la fel la tripleta VW+Audi+Skoda.Si nu au cum sa fie plictisiti, e prima zi de salon.Am dat ture Tiguanului, l-am pipait, m-am holbat la interior, l-am mai inconjurat de 2 ori, se mai oprisera 3 persoane – nu s-a deranjat nimeni din convorbirile telefonice si din suete sa ne intrebe de sanatate.Asta e, o parte din vina ne apartine, unele marci se vind singure, uneori test drive-ul e un vis nerealizabil, platim masinile in avans cu provizioane incluse in pret si asteptam ulterior luni de zile sa primim masina care intirzie si mai are si alta culoare sau dotari…Ar trebui sa fim mai indirjiti cind e vorba de banii, respectiv munca noastra, sa ne cunoastem si sa cerem respectarea drepturilor conferite de calitatea de consumatori.In fond dam cam aceeasi suma de bani pt. un produs sau serviciu ca orice alt cetatean al Europei si ar trebui sa fim tratati ca atare !
Scuze pt simpla „tangentare” a topicului…
P.S. Suzy nu e prezenta nici anul acesta la salon desi exista aici un dealer oarecum celebru prin forumuri la rubrica „fugiti daca mai aveti timp”.
Foarte misto. Cred ca ar merita facut un articol din acest comentariu. Publicam in week-end.
Cat despre dealerul din Bacau, acesta nu are legatura cu reteaua oficiala, aflandu-se in litigiu cu importatorul. Chestia cu „fugiiiiti” e pe bune.
Daca tot ploua si nu am fost fluierat pt off topic sa imi vars tot naduful.La intrarea in cladirea ce gazduieste salonul se aflau 5-6 baieti(10-11 ani) in uniforma scolara , nu stiu daca aveau ecusoane sau matricole.Unul mai indraznet m-a rugat sa intre cu mine – la usa era postat un flacau de la o firma de „ninja”.
Eu intreb: cine si de ce le interzice accesul?
Am intrebat copilul daca ii plac masinile, „f. mult” – a venit raspunsul- instructajul a fost scurt „nu atingi masinile si nici celelalte exponate, daca vrei sa urci intr-o masina ceri voie uneia din persoanele cu ecuson.La plecare sa iesi cu un adult sa nu se ia ninja de tine”.
Stiu ca au fost vandalizate masinile expuse la astfel de ocazii, dar unde se afla personalul de la standuri?
De ce nu angajeaza patronii pe perioada unui astfel de eveniment macar cite un om pt fiecare masina expusa?
Sunt tineri, studenti pasionati de domeniul auto, le lasi timp sa studieze materiale despre modelul pe care il prezinta, ii testezi chiar, cine trece va fi PLATIT dar trebuie sa isi faca treaba.E o adevarata furie cu cele citeva fatuci dezbracate care nu au nici in clin nici in mineca cu domeniul auto.Si nu este vina lor…
Apropos de vandalizare, discutam la serviciu cu colegii despre vacantele de 1 mai la bulgari, se prezentasera niste imagini dupa plecarea turistilor(90% romani) si statiunile ramasesera curate.Unul din colegi a spus „si italienii recunosc ca romanul nu arunca chistocul pe jos daca nu vede alte chistoace aruncate”.
Revin – acei copii nu corespundeau , din pct meu de vedere, portretului robot al „distrugatorului de exponate”.Interzicindu-i accesul cred ca ii provoci frustrari si abia asta e o cale sigura sa devina vandal.E un eveniment in orasul lui, e pasionat, vrea sa intre.Ca parinte imi doresc sa fiu cit mai mult timp impreuna cu copilul, fara a-l „sufoca” dar nu este intotdeauna posibil.Iar la un salon auto poate merge si cu colegii, in fond este un viitor client si trebuie educat in acest sens.
Tiguanul e interesant, am discutat si cu cineva care a facut test drive si a fost incintat, la fel ca si echipa redactionala.As fi vrut sa urc in masina si sa discut cu cineva avizat dar nu a fost posibil.Ca o mica paranteza, ca design exterior zona posterioara, personal preferam linia pe care a avut-o prototipul, aparusera anul trecut niste imagini cu o masina in acea culoare cooper-light.Strict parere personala.
Pretul mi se pare insa mare, despre fiabilitate vom afla in anii urmatori…
vreau si eu sa ma sfatuiasca cineva pt ca mi-as dori sa imi cumpar un model asa..cine are unul sa ma ajute si pe mne
ia-ti sandero si-ti raman si bani de combustibil pentru toata viata!
roxanaaaaaaa – da-mi voie sa iti vand un pont: – oamenii vor vorbi INTOTDEAUNA bine despre masina lor cea noua
Daca vrei o impresie corecta, du-te in showroom si da-te cu masina. Programeaza-ti un drive-test! Crede-ma, este cea mai corecta solutie.
Nu zic nu, sunt importante si parerile detinatorilor, insa decizia finala trebuie luata dupa testul facut de tine, nu dupa impresiile altora.
am si eu o intrebare : daca vreau sa imi comand un tiguan, in cat timp il primesc ? 😀
bebe – nu exista o regula fixa. Un raspuns sigur poti primi doar de la ei.
Din pacate la Tiguan meu s-a stricat servodirectia.Incep sa cred ca cei de la VW au coborat foarte mult stafeta la fiabilitate.Inainte am avut un VW Passat si pana la 240.000 Km nu am avut probleme.Senzorul de la nivel lichid ulei este in permanenta aprins.Probabil este senzorul stricat.Ulei are.Nu sunt probleme.
Nu este posibil ca la o masina vw de peste 30.000 euro, capota de la motor sa fie sustinuta de o tija manuala ca la vechea dacie. Pacat de masina, am 11.000 de km cu ea si TIGUAN-ul merge super. Ar trebui ca firma vw sa-si ceara scuze si, esalonat, sa-i cheme pe toti cumparatorii pentru montarea unui tije telescopice la capota motorului. De asemenea, nu inteleg rolul autohold-ului si de ce nu se deschide din interior capacul la rezervor. Inca ceva> Sistemul de navigatie este in engleza. Nu este normal, fiind in UE, ar trebui sa-ti livreze o masina cu navigatie in limba tarii tale.
Din seria „Am intalnit si romani fericiti..” 🙂
Prietenul meu are un Tiguan cumparat din Germania de 2 luni. Saptamana trecuta am fost in Ljubliana si la un semafor-surprize- fara Andreea Marin masina nu a mai pornit. Unei masini noi, cu 15.900 km la bord, i se strica motorul din senin!!!Banuiesc ca ar fi inutil sa mai comentam pe marginea subiectului….sa nu mai mentionez ca nu inchiriau masini pentru Romania (asta ni s-a comunicat dupa 4ore de asteptat), ca tot suntem in UE, evident doar pe hartie! Cei de la VW sa se duca undeva cu reprezentanta si cu serviciile lor, in rest, sanatate!
iulia – daca a cumparat-o de noua, a fost cam mult 16,000 km in 2 luni.
Daca a luat-o SH, ne intoarcem la „povestea cu masina noua vs SH”.
Daca la motor se pot face discutii, este de cam de cacao faza cu lipsa de suport in Ljubljana. Probabil ca VW nu are o retea coerenta de „client support” in UE. O sa intreb sa aflu.
Pana si Suzuki are suport in Europa.
Nu umblam cu „vrajitorii”ca doar ne-au ajuns astea despre masina impecabila:) Masina este noua, atat a fost condusa 15.900km.
iulia – si? finalul povestii? ce-a avut?
sau e in plina desfasurare actiunea…
Pt Ovidiu…in legatura cu sistemul de navigatie…nu as dori un sistem de navigatie in limba romana nici sa ma bati…meniul suna aiurea si traducerea e fffff dobitoaca (de ex: windows in lb romana si cu asta am spus totul)…ieri am cumparat un tiguan si astept sa imi vine ….prin decembrie asa…masina e fff spatioasa mai ales in spate…joci fotbal nu alta…initial vroiam sa iau un passat CC dar cam nasol cu confortul…pe bancheta din spate dai cu capul de tavan….iar in fata trebuie sa lasi scaunele pe spate si in jos mult ca sa stai confortabil…iar pers din spatele ar trebui sa fie inxistente in cazul asta…acum sa ne reintoarcem la tiguan…am comandat un sport & Style la vreo 32.000E cu ceva optiuni pe el…nu am facut drive test desi mi-as fi dorit……oricum am incredere…ideea e ca poti fi ghinionist cu orice masina noua cumparata fie ea Toyota,subaru,etc….iar despre masina SH nu suport gandul ca a fost folosita de altul inaintea mea…ma scarbeste numai cand ma gandesc…acum sa vad cat de fiabila va fi…ill be back
am vw tiguan din febr.08,20000km si sant supermultumit,nu se compara cu toate cele comparate de obicei de diferite publicatii de specialitate,nici o problema pana in prezent,servisul il fac afara si recomand si altora daca au posibilitate,asa pentru siguranta pentru ca la noi is capabili de orice,chiar sa ti-o foloseasca primii 150km!!!
SALUT am avut ocazia sa merg cu aceasta masinuta ,este ceva ne mai pomenit cind o vezi de afara nu iti inspira decit 4*4 dar in momrntul in care te-ai urcat in ea simti ca ai intrat intr-o limuzina si in momentul in care ai plecat de pe loc pai sa sti ca doar in momentul in care te vei da jos vei vedea ca nu veei sa te mai urci de agresiva ce este ti trafic dar si stobila pe de alta parte.pina nu incerci nu te vei convinge
buna.eu sunt un fan VW. acuma despre modelul TIGUAN probabil k ar fi singura masina pe care mi-as achizitionao iar in leg. cu cele spuse mai sus am condus un model de tiguan (nush de unde a fost achizitionat) un model VW TIGUAN motor 2.0 TSI cu i-ul rosu si avea 200 CP ,deci au aparut si alte motorizari cu , cutie triptronica si am atins viteza de 160 km/h in 6,7 sec. si imi era frik s aii mai dau…oricum nemtii afc masini bune.bft