ian. 212008
 

bot_ilfov1.jpg Se intampla destul de rar sa folosim superlative. Dupa ce am afisat de-a lungul timpului simpatia noastra sincera si solida pentru masinile japoneze, iata ca in centrul aplauzelor noastre plasam acum un model german. Un VW. Un model care a declarat oficial ca va concura direct popularul RAV4 de la Toyota.

Aveti aici fisele tehnice complete ale VW Tiguan, inclusiv dimensiuni, versiuni si preturi. Click pentru afisare brosura sau click-dreapta si „Save Target As” pentru download (mai usor de manevrat documentul – 2,26 Mb).

EXTERIOR

Din fata, Tiguan te priveste in ochi ca un pui de Touareg. Partea frontala este de fapt si singurul element inovativ de la exterior. Tiguan este singurul SUV din clasa sa cu geometrii diferite ale „botului” in functie de destinatia modelului – sosea (unghi de atac 18 grade) sau off-road (28 grade).

Din lateral Tiguan ne spune ceva de genul „daca va place Toyota RAV4, inseamna ca ma veti place si pe mine”. Aceleasi rapoarte console/lungime totala, acelasi unghi de „picaj” spre spate al acoperisului (gen crossover) si aceleasi diametre de rulare la roti. In mare, sunt aceleasi proportii. Apropo de roti – oferta de jante Tiguan contine nu mai putin de 6 modele (1 otel si 5 aliaj usor).

Vazut din spate, Tiguan este la fel de banal ca orice alt SUV din piata, incadrandu-se fara sa cracneasca in „designul momentului”.

INTERIOR:

Materialele folosite la interior se constituie intr-un mix de calitati diferite. Partea superioara a bordului este acoperita cu o suprafata de foarte buna calitate, moale la pipait. Partea inferioara este acoperita de plastic ceva mai ieftin. Fetele interioare ale usilor prezinta de asemenea plasticul rigid la atingere, dar care in cazul usilor este combinat cu zona texila din centrul fetei portierei. Una peste alta, aspectul interior este mai auster decat promite look-ul exterior inainte sa intri in masina.


Nici bordul nu iti sugereaza ca te-ai fi urcat pe vreo naveta spatiala. Bordul este unul clasic VW. Afisajul consumului se afla integrat in afisajul vitezometrului, temperatura motorului (mai corect, a lichidului de racire) este indicata pe unul din cele doua „ceasuri” banale, al doilea fiind cel care indica nivelul combustibilului. Sec. La fel de sec ca touch-screen-ul computerului, care iti ofera color si scris cu litere mari meniul. Aerul conditionat automat „dual zone” are o prezenta discreta pe bord, detaliu care place ochiului.

Cand urci in masina, observi imediat austeritatea VW. Si atunci de unde vine calificativul de „impecabil” din titlul acestui articol? Nu pare deloc „impecabila” descrierea… Nu va grabiti! Considerentele de mai sus se refera la o zona extrem de subiectiva a oricarui individ – perceptia. Daca analizam bordul ceva mai „algebric”, vom constata ca fiecare comanda a masinii este pozitionata perfect.

Orice doresti sa actionezi este la indemana. M-a cucerit pozitionarea spatiilor de depozitare din plafon. Acestea pornesc de deasupra parbrizului, constituindu-se intr-o coloana de vreo 5-6 „cutiute”, de dimensiuni diferite, care se intinde pana inspre mijlocul plafonului. La oricare din aceste „cutiute” ai acces imediat fara efort sau fara sa te incomodeze ceva. Trebuie facuta si o mentiune speciala pentru scaunele fata, care sunt foarte confortabile, special croite pentru o buna sustinere laterala. Bancheta spate intra in trendul nolor caroserii de SUV mic – incap 2 adulti sau 3 copii.

MOTORIZARI:

In acest moment sunt disponibile in Romania doar 2 motorizari pentru Tiguan. Vedeta este noul TDI common rail turbo de 2 litri si 140CP, acelasi cu cel testat de noi la Brasov. Exista si un „benzinar” de 150CP, deasemenea turbo, care are incredibila cilindree de 1,4 litri. Detalii mai multe si mai exacte in brosura.

Transmisia este 4MOTION, ultima generatie. Tractiunea integrala permanenta este asistata electronic la pornirea in panta. Dar atentie, acest echipament lucreaza doar pentru vitezele inainte. Daca aveti nevoie sa plecati cu marsarier in panta, trebuie musai sa executati manevrele exact asa cum le-ati invatat la scoala de soferi.

SOSEA + MACADAM + ZAPADA = Tiguan impecabil!

Incep acest fragment cu insipidul „nu incercati asa ceva acasa”. Cu 100km/h in „ac de par” rasturnati si o Tatra 8×8. Intr-o groapa camuflata de zapada ramaneti intepeniti chiar si cu un buldozer senilat. Spun asta intrucat multi entuziasti (cu mai putina experienta) confunda un 4×4 bun cu un vehicul invincibil, care trece peste orice, oricand, oricum. Aceasta abordare este gresita. Chiar periculoasa!

Testul nostru 4×4 s-a constituit dintr-un traseu cu lungimea de aproximativ 5-10 km, parcurs ciclic de vreo 4-5 ori, compus din 25% asfalt ud, 50% drum forestier acoperit cu zapada si 25% macadam. Va rog sa retineti ca pentru un SUV scos din showroom si fara sa fie echipat off-road sportiv, comportamentul 4×4 trebuie testat in conditii extreme PE DRUM si nicidecum incercand sa escaladezi… pereti verticali in salbaticie.

Primul tur l-am facut cu scop dublu, sa vad traseul si sa urmaresc comportamentul masinii (in mod special al directiei, suspensiilor si amortizoarelor) la viteza mica, pastrata constanta indiferent de suprafata carosabilului sau de panta acestuia. Masina a raspuns impecabil. Indiferent de suprafata, masina s-a lipit de drum, derapajele fiind extrem de scurte si doar in zonele cu zapada mai adanca (20-30 cm). Precizare – pantele cele mai abrupte nu au depasit 10 grade, traseul nefiind unul extrem.

Al doilea tur a fost facut in viteza, scopul fiind acela de a simti cat mai bine tendintele inertiale ale masinii. A fost un tur sublim. Imi place sa conduc off-road (ca simplu amator…), dar este incredibila senzatia de stabilitate pe care ti-o ofera acest Tiguan, o senzatie aproape identica cu cea dintr-un SUV mare. Singurul SUV mic in care am mai trait o asemenea senzatie a fost doar B9 Tribeca, in cazul Subaru avand insa un motor pe benzina de 3 litri si 245 CP.

„Tiguan. Wild, if you want.”

Sloganul a fost ales foarte bine. O masina cocheta pentru oras, dar care nu se face de ras nici in conditii grele de drum. Totusi, va rog sa fixam bine limitele aprecierilor – masina nu este un catarator – nu are nici ambreiaj, nici bull bar si nici vreun troliu pentru off-road sportiv! Insa este un sprijin de mare nadejde pe drum inzapezit sau mocirlos. Inca ceva – Tiguan nu are un reductor clasic pentru exploatarea in regim „heavy-duty”, insa folosind treapta 1 de viteza obtineti acelasi comportament ca in cazul reductorului clasic!

Ce nu mi-a placut la Tiguan…

Sar peste zona subiectiva privitoare la interior si ma voi opri asupra „franei de mana”, care de fapt este o „frana de deget”, un buton pacatos ce poate fi actionat fie prin tragere, fie prin apasare, ceva in genul butonului de la geamuri. Daca il tragi in sus, ai tras frana de mana. Daca il apesi, ai eliberat frana de mana. Este un dispozitiv imposibil. Cred ca acest dispozitiv trebuie scos de pe toate modelele VW. Am avut probleme cu acest sistem si pe Passat si pe Tiguan. Daca cei de la VW considera improprie folosirea franei de mana cu levier in conditiile unei cotiere confortabile (ceea ce este in mare parte adevarat), personal consider o solutie mai buna versiunea de „frana de mana” pozitionata la piciorul stang (va rog nu zambiti, stiu ca ati prins ideea…).

Deocamdata atat. Desigur, doar pana vom coace inevitabilul comparativ Tiguan-RAV4. Tiguan a fost impecabil ca masina 4×4, iar Porsche Romania impecabil ca organizator al sedintei de drive test. Felicitari!
………………………………………….

PS – Stim ca v-ati prins deja, dar facem specificatia ca pozele clare care insotesc articolul sunt de la producator, iar cele neclare sunt facute de noi, cu un junghi de camera digitala pe care promitem sa o schimbam pana la urmatorul test…

  47 comentarii despre “Drive test – VW Tiguan, impecabil !”

  1. Foarte misto. Cred ca ar merita facut un articol din acest comentariu. Publicam in week-end.

    Cat despre dealerul din Bacau, acesta nu are legatura cu reteaua oficiala, aflandu-se in litigiu cu importatorul. Chestia cu „fugiiiiti” e pe bune.

  2. Daca tot ploua si nu am fost fluierat pt off topic sa imi vars tot naduful.La intrarea in cladirea ce gazduieste salonul se aflau 5-6 baieti(10-11 ani) in uniforma scolara , nu stiu daca aveau ecusoane sau matricole.Unul mai indraznet m-a rugat sa intre cu mine – la usa era postat un flacau de la o firma de „ninja”.
    Eu intreb: cine si de ce le interzice accesul?

    Am intrebat copilul daca ii plac masinile, „f. mult” – a venit raspunsul- instructajul a fost scurt „nu atingi masinile si nici celelalte exponate, daca vrei sa urci intr-o masina ceri voie uneia din persoanele cu ecuson.La plecare sa iesi cu un adult sa nu se ia ninja de tine”.
    Stiu ca au fost vandalizate masinile expuse la astfel de ocazii, dar unde se afla personalul de la standuri?
    De ce nu angajeaza patronii pe perioada unui astfel de eveniment macar cite un om pt fiecare masina expusa?
    Sunt tineri, studenti pasionati de domeniul auto, le lasi timp sa studieze materiale despre modelul pe care il prezinta, ii testezi chiar, cine trece va fi PLATIT dar trebuie sa isi faca treaba.E o adevarata furie cu cele citeva fatuci dezbracate care nu au nici in clin nici in mineca cu domeniul auto.Si nu este vina lor…
    Apropos de vandalizare, discutam la serviciu cu colegii despre vacantele de 1 mai la bulgari, se prezentasera niste imagini dupa plecarea turistilor(90% romani) si statiunile ramasesera curate.Unul din colegi a spus „si italienii recunosc ca romanul nu arunca chistocul pe jos daca nu vede alte chistoace aruncate”.
    Revin – acei copii nu corespundeau , din pct meu de vedere, portretului robot al „distrugatorului de exponate”.Interzicindu-i accesul cred ca ii provoci frustrari si abia asta e o cale sigura sa devina vandal.E un eveniment in orasul lui, e pasionat, vrea sa intre.Ca parinte imi doresc sa fiu cit mai mult timp impreuna cu copilul, fara a-l „sufoca” dar nu este intotdeauna posibil.Iar la un salon auto poate merge si cu colegii, in fond este un viitor client si trebuie educat in acest sens.

    Tiguanul e interesant, am discutat si cu cineva care a facut test drive si a fost incintat, la fel ca si echipa redactionala.As fi vrut sa urc in masina si sa discut cu cineva avizat dar nu a fost posibil.Ca o mica paranteza, ca design exterior zona posterioara, personal preferam linia pe care a avut-o prototipul, aparusera anul trecut niste imagini cu o masina in acea culoare cooper-light.Strict parere personala.
    Pretul mi se pare insa mare, despre fiabilitate vom afla in anii urmatori…

  3. vreau si eu sa ma sfatuiasca cineva pt ca mi-as dori sa imi cumpar un model asa..cine are unul sa ma ajute si pe mne

  4. ia-ti sandero si-ti raman si bani de combustibil pentru toata viata!

  5. roxanaaaaaaa – da-mi voie sa iti vand un pont: – oamenii vor vorbi INTOTDEAUNA bine despre masina lor cea noua :mrgreen:

    Daca vrei o impresie corecta, du-te in showroom si da-te cu masina. Programeaza-ti un drive-test! Crede-ma, este cea mai corecta solutie.

    Nu zic nu, sunt importante si parerile detinatorilor, insa decizia finala trebuie luata dupa testul facut de tine, nu dupa impresiile altora.

  6. am si eu o intrebare : daca vreau sa imi comand un tiguan, in cat timp il primesc ? ๐Ÿ˜€

  7. bebe – nu exista o regula fixa. Un raspuns sigur poti primi doar de la ei.

  8. Din pacate la Tiguan meu s-a stricat servodirectia.Incep sa cred ca cei de la VW au coborat foarte mult stafeta la fiabilitate.Inainte am avut un VW Passat si pana la 240.000 Km nu am avut probleme.Senzorul de la nivel lichid ulei este in permanenta aprins.Probabil este senzorul stricat.Ulei are.Nu sunt probleme.

  9. Nu este posibil ca la o masina vw de peste 30.000 euro, capota de la motor sa fie sustinuta de o tija manuala ca la vechea dacie. Pacat de masina, am 11.000 de km cu ea si TIGUAN-ul merge super. Ar trebui ca firma vw sa-si ceara scuze si, esalonat, sa-i cheme pe toti cumparatorii pentru montarea unui tije telescopice la capota motorului. De asemenea, nu inteleg rolul autohold-ului si de ce nu se deschide din interior capacul la rezervor. Inca ceva> Sistemul de navigatie este in engleza. Nu este normal, fiind in UE, ar trebui sa-ti livreze o masina cu navigatie in limba tarii tale.

  10. Din seria „Am intalnit si romani fericiti..” ๐Ÿ™‚
    Prietenul meu are un Tiguan cumparat din Germania de 2 luni. Saptamana trecuta am fost in Ljubliana si la un semafor-surprize- fara Andreea Marin masina nu a mai pornit. Unei masini noi, cu 15.900 km la bord, i se strica motorul din senin!!!Banuiesc ca ar fi inutil sa mai comentam pe marginea subiectului….sa nu mai mentionez ca nu inchiriau masini pentru Romania (asta ni s-a comunicat dupa 4ore de asteptat), ca tot suntem in UE, evident doar pe hartie! Cei de la VW sa se duca undeva cu reprezentanta si cu serviciile lor, in rest, sanatate!

  11. iulia – daca a cumparat-o de noua, a fost cam mult 16,000 km in 2 luni.

    Daca a luat-o SH, ne intoarcem la „povestea cu masina noua vs SH”.

    Daca la motor se pot face discutii, este de cam de cacao faza cu lipsa de suport in Ljubljana. Probabil ca VW nu are o retea coerenta de „client support” in UE. O sa intreb sa aflu.

    Pana si Suzuki are suport in Europa.

  12. Nu umblam cu „vrajitorii”ca doar ne-au ajuns astea despre masina impecabila:) Masina este noua, atat a fost condusa 15.900km.

  13. iulia – si? finalul povestii? ce-a avut?

    sau e in plina desfasurare actiunea…

  14. Pt Ovidiu…in legatura cu sistemul de navigatie…nu as dori un sistem de navigatie in limba romana nici sa ma bati…meniul suna aiurea si traducerea e fffff dobitoaca (de ex: windows in lb romana si cu asta am spus totul)…ieri am cumparat un tiguan si astept sa imi vine ….prin decembrie asa…masina e fff spatioasa mai ales in spate…joci fotbal nu alta…initial vroiam sa iau un passat CC dar cam nasol cu confortul…pe bancheta din spate dai cu capul de tavan….iar in fata trebuie sa lasi scaunele pe spate si in jos mult ca sa stai confortabil…iar pers din spatele ar trebui sa fie inxistente in cazul asta…acum sa ne reintoarcem la tiguan…am comandat un sport & Style la vreo 32.000E cu ceva optiuni pe el…nu am facut drive test desi mi-as fi dorit……oricum am incredere…ideea e ca poti fi ghinionist cu orice masina noua cumparata fie ea Toyota,subaru,etc….iar despre masina SH nu suport gandul ca a fost folosita de altul inaintea mea…ma scarbeste numai cand ma gandesc…acum sa vad cat de fiabila va fi…ill be back

  15. am vw tiguan din febr.08,20000km si sant supermultumit,nu se compara cu toate cele comparate de obicei de diferite publicatii de specialitate,nici o problema pana in prezent,servisul il fac afara si recomand si altora daca au posibilitate,asa pentru siguranta pentru ca la noi is capabili de orice,chiar sa ti-o foloseasca primii 150km!!!