iul. 142007
 

Citatul din titlu ii apartine directorului comercial Dacia, dl. Jacques Daniel. Acest citat a iritat majoritatea ascultatorilor emisiunii „Automotive” de la Radio Total, difuzata sambata, pe 14.07.07, de la ora 10.

Pentru a avea o idee cat mai clara despre perceptia declaratiei d-lui Jacques Daniel (un scurt fragment din interviu il puteti downloada de aici), am construit un mic joc – Skoda Octavia vs. Dacia Logan. „Cine voteaza cu cine?”. Scorul final a fost 3-1 in favoarea Skodei, acest raport fiind desigur unul simbolic, nerelevant din punct de vedere statistic.

Emisiunea la radio are timpul limitat. Pe Internet in schimb, ne putem desfasura in voie… Inainte de orice, ii rog pe fanii marcilor germane sa nu ma acuze a priori de „blasfemie”. Ca jurnalist, ma simt obligat sa obtin in randul ascultatorilor si cititorilor, un feed-back cat mai exact (cu putinta) in legatura cu spusele directorului comercial de la Dacia.

Prin urmare, va rog sa facem abstractie de diferenta de clasa intre cele doua modele (clasa constructiva sau clasa de pret) si sa incercam sa facem cea mai buna alegere pornind de la o ipoteza extrem de pragmatica – „Daca platesc un Logan, pot primi un Logan. Daca platesc doua Logan, pot primi fie doua Logan, fie o Skoda Octavia”. Privind din acest unghi, va invit sa votati (in poll-ul de mai jos) cea mai buna alegere dupa opinia dvs:

  54 comentarii despre “„In timp ce romanii vor masini germane, germanii stau la coada la Logan!””

  1. nou si… blasfemic ๐Ÿ™‚

  2. cred ca e timpul ca romania sa redevina un pol in europa, sa lasam masinile germane second hand si sa ne uitam si la logan ca chiar merita.. eu am unul de 2 ani si sunt f multumit, probabil cei care cumpara masini germane superioare calitativ (recunosc) tind sa compenseze lipsa sau dimensiunile reduse :)))

  3. la emisiunea radio, au venit totii fanii Skoda si au spus ca e o investitie mai buna Octavia.

    S-au incins asa de tare spiritele ca nu i-am mai intrebat si altceva – „Cine ar da 24.000 euro pe o Skoda?”. Cu 24.000 iti iei Passat sau Volvo…

    Pasiunea intuneca judecata, iar vulpoii din industria auto stiu sa speculeze aceasta slabiciune.

  4. as dori sa cumpar o masina LOGAN , dar… mi s-a spus ca fac o greseala, fiind o masina scumpa pentru pret/ calitate si mai ales ca este greu de condus tinand cont ca sunt femeie, fara experienta foarte mare . m-am orinetat catre citroen C1 pentru ca este o masina fabricata in Franta , accesibila ca pret si delicata. Ce argument imi oferiti pentru a-mi schimba parerea..

  5. Doamna Dragoi – scopul meu nu poate fi acela de a va convinge sa va cumparati o ANUMITA marca auto, ci de a va ajuta sa faceti cea mai buna alegere.

    LEGEA nr.1 – Cereti vanzatorilor (la ambele marci) sa faceti drive test. Dupa acest exercitiu, dvs veti fi cea mai competenta persoana pt a alege.

    LEGEA nr.2 – Alegeti dvs. si nu altcineva. Altcineva-ul alege pt. el si nu pt dvs. In consecinta riscati sa cumparati masina pt. altcineva… ๐Ÿ™‚

    LEGEA nr.3 – Trebuie sa stiti la ce doriti sa folositi masina. C1 si Logan sunt masini din lumi diferite. C1 este un citadin, iar Logan este masina de familie…

    LEGEA nr.4 – Nu exista model de serie care sa nu aibe si unitati cu defecte, INDIFERENT de marca. In toate sondajele de satisfactie-client-auto efectuate de J.D.Power in Europa in 2007 (Marea Britanie si Franta, inca nu a aparut Germania…) Renault este peste Citroen, dar amandoua sunt sub media industriei auto… Greu de dat un verdict. ๐Ÿ™‚

    Sper ca nu v-am dezamagit cu raspunsul meu. Puteti tine cont sau nu de „Legile lui Senosh” (he he – plecati de la geamuri…), dar insist sa tineti cont de Legea nr.1 intrucat este ca legea gravitatiei – OBLIGATORIE pentru o alegere buna.

    Succes!

  6. Consiser ca ar trebuie fiecare sa judece,cumpaneasca dupa buget.Ai 8000 e,nu vrei sa ai probleme cativa ani buni …iei logan.
    Ai mai mult de 10 000e,poti merge mai sus la ceva nou,incapand cu Schoda,Seat,Renault ETC.
    Sunt de parere,cred cu tarie in teoria asta:nu exista roman care sa nu vrea masina noua,atata doar ca saracia ne duce catre cele second hand.Totul e pana la urma bugetul familiei…
    Sa traim bine,sa avem masini macar ca si ..Basescu@
    compania lui..

  7. nu stiu ce e cu obsesia asta la romani de a avea masina noua. numai faptul ca e noua, nu inseamna ca e si buna. de exemplu logan: motoarele si tehnologia de fabricatie cu siguranta nu sunt noi, ci mai degraba depasite. asa ca o asemenea masina dupa 1-2 ani e mai proasta decat altele dupa 3-4 ani. bineinteles ca sunt si masini noi bune si chiar SH foarte bune. tare as fi fost curios cate logan s-ar mai fi vandut daca nu era taxa asta aberanta de inmatriculare…probabil ca tot atatea, ca de, romanul vrea masina ‘noua’ ๐Ÿ˜‰

  8. bullet – iti respect opinia, dar respect si adevarul tehnic. Iata trei idei scurte:

    1. o motorizare veche nu este in mod obligatoriu proasta. Chiar tu aduci argumente in acest sens.

    2. tehnologia de construcie Logan nu este veche, chiar daca foloseste motorizari vechi pe acest model. Uzina de la Pitesti este nr.2 in topul mondial Renault.

    3. Uite ce cred amicii nostri, in poll-ul de la articol. Intr-o proportie coplesitoare, ei prefera Logan, considerand o afacere mai buna.

    Sorry, nu sunt partizanul SH, chiar daca sunt dedicat 100% campaniei anti-taxa. Incearca sa faci pe jos 100.000 km ca sa intelegi ce uzura inseamna un astfel de kilometraj.

    Indiferent de marca, o masina mai veche de 2 ani, 50.000 km nu mai este ea insasi. E alta masina… SH-ul e o loterie cu sanse de castig mai mici decat la masini noi (de asemenea o loterie, nu exista masini perfecte).

  9. Senos: de ce dacia da garantie numai 18 luni pentru logan si 6 ani la caroserie? pentru ca se fabrica cu ultima tehnologie sau ca sunt prea bune?

    cat despre 1. motorul de 1.4, cel putin, e de pe clio II sau poate chiar I, cuplu mic si consum mare->invechit. se gasesc masini SH cu motoare muuult mai performante dpdv cuplu/putere/consum.

    2. nu stiu ce inseamna nr. 2 in topul renault, dar stiu ca la mioveni nu sunt prea multi roboti, doar aceeasi oameni ce faceau berlina.

    3. poll-ul de la articol e de 2 lei cuie, nu se compara loganul cu octavia. trebuia pus logan/albea, ceva de genul asta.

  10. Bullet – te prefaci ca ai citit ce am scris… ๐Ÿ™‚

    1. Platesti la Dacia inca 200 (aprox…) euro ai garantie 3 ani. A devenit Loganul mai fiabil?? Ce urmaeaza sa-mi spui – ca Hyundai este cea mai tare masina pentru ca da 5-7 ani garantie? Hai sa fim seriosi, suntem oameni cu capul pe umeri, doar nu o sa inghitim ca niste copii orice pastiluta de marketing ni se baga sub nas…

    Tot la pct.1 – motorizarea de 1,4 este sub cea de pe Clio, dar cea de 1,6 16v este aceeasi cu cea de pe Megane (alte setari, ceva mai putini cai, dar cu un consum si poluare de acelasi nivel). Este din nou vorba de marketare. faptul ca Dacia va fi intotdeauna 5 minute in urma Renault nu inseamna neputinta tehnologica, ci PIATA.

    2. Uzina de la Mioveni este a doua ca nivel tehnologic in lume dintre uzinele Renault. Asta era cu topul… N-am stat sa numar robotii de acolo, ti-am reprodus o declaratie oficiala.

    3. In articolul la care este atasat poll-ul nu este descris segmentul M0, cu toti concurentii Logan din Romania. Octavia este o masina cu valoare dubla decat Logan (pret). Intrebarea este simpla – la pret de doua Logan iau doua Logan sau o Octavia? Ar mai avea intrebarea vreun sens daca inlocuim Octavia cu Albea?? Bullet, incearca sa te eliberezi de clisee… Si inca ceva – e misto sa te contrazica cineva, nu trebuie sa te irite asta. Parerea mea… ๐Ÿ™‚

    Intrebare importanta:
    – Bullet, tu ti-ai cumpara o Skoda de 24000 euroi (un RS ceva…)? De ce?

  11. nu mi-as lua o masina de 24k, dar o octavia de vreo 12-13k poate, cand alternativa ar fi numai logan! chiar am un prieten cu o octavia, 1.9 tdi etc.. am condus ambele si diferenta e maaaare dtpdv.
    senos, te lasi imbatat de marketingul dacia, ala cu masina asa ieftina si buna, aproape gratis. am alt coleg ce si-a luat logan cu 8.5k, ac, abs, servo, 2 airbags. are 6k km si au inceput sa-i scartaie portierele. plus, ca daca da drumul la ac, aproape ca nu mai merge masina ๐Ÿ™‚ acum vrea sa si-o vanda si sa-si ia un golf SH. o fi nebun?

    si te rog, nu mai pune skoda RS in aceasi oala cu logan chel de orice optiune/motor/fiabilitate.

    cat despre uzina de la mioveni, gata picata din star trek, astept sa iasa pe poarta ei masini mai bune. pana atunci, am sa injur loganul pentru ca e un frankenstein de masina vanduta romanilor ca a 8-a minune a lumii…

  12. a…si inca o chestie! cu garantia…nici un producator nu e prost sa dea garantie 5-7 ani pentru o masina, daca ar ti ca majoritatea vor pica dupa 4 ani…ar pierde mult prea mult. asa ca dau si ei cat pot, cat cred ei ca tine masinutza aia…ca dacia da 18 luni de garantie e adevarat. 36 de luni ai numai daca platesti 200 euro si alegi chstia asta la cumpararea masinii!!! ๐Ÿ™‚ daca esti fraier si uiti, luat de orgasmul ca ti-ai luat dacie, gata! te-ai lins pe bot de asa-zisa garantie extinsa….stie dacia marketing, no question about it! ๐Ÿ™‚

  13. Bullet – NU sunt fan Dacia. Eu sunt partizanul masinilor japoneze… Asta ca sa lamurim acest punct ๐Ÿ™‚

    Skoda Octavia RS – ai zis „nu”. Raspunsul meu coincide cu al tau. Cand intri in segmentul de pret Mondeo, Passat sau Volvo (S40) si iti iei Skoda inseamna ca esti victima de marketing…

    Iti dai seama de asta doar daca te urci in toate masinile si le conduci. Altfel, poti spune ca „ce RS gasesti la banii astia ?”…

  14. eu zic numai atat: daca iti iei logan, esti victima de marketing/prejudecata (tata a avut dacie si a mers cu ea 30 de ani) – (e masina noua, ce plm mea?)/nationalism (e masina nationala :)) si nu in ultimul rand prostie. serios.
    o masina care are nevoie de taxe aberante de inmatriculare pentru SH de 3-4-5 ani numai ca sa se vanda, nu e masina…parerea mea.

    cat despre japoneze, numai respect. am condus o japoneza, si nu numai una, honda civic ’95, cu dotari ce nu visa nimeni pe vremea aia, 4500$ pret SH si nu se compara cu asa-zisele modele ieftine noi de pe la noi de-acum. am vrut sa o aduc in ro, numai ca avea volanul pe partea dreapta. ghinion.

  15. Bullet – Hai sa vedem niste cifre:

    1. JD Power – 2007 France Customer Satisfaction Index StudySM:
    No.1 Honda – 826 puncte
    Ultimul loc – Chevrolet 732p.

    2. JD Power – 2007 UK Customer Satisfaction Index StudySM:
    No.1 Lexus – 862 puncte
    Ultimul loc – Chrysler 748p.

    Fiind o scala de punctaj de la 0 la 1000, putem transforma (in scop ilustrativ) aceste punctaje in note primite de la clienti: Franta 8,26-7,32 si UK 8,62-7,48…

    Ideea este ca notele sunt foarte stranse. Cele mai slabe marci obtin cam 7,50, iar cele mai bune 8,50. Este o plaja stransa.

    In anul 2007 nu se mai fac masini proaste. Indiferent de marca, omenirea nu poate face o masina de 9, asa cum nu poate una sub 7… Fazele cu Loganuri care se strica in primii 10k, se regasesc la toate marcile auto. Inclusiv VW.

    RENAULT ia in Franta 7,92, iar in UK 7,75.

    VW ia in Franta 7,77, iar in UK 8,02.

    Diferentele sunt minime, rezultatele sunt aproape identice, iar studiul este in afara oricaror banuieli de partizanat. In Romania, „legenda germana” este mult mai puternica decat informatia corecta. Stiu ca o sa te infurii din nou, dar asta este realitatea.

    Indiferent de asta, iti respect alegerea. Iti doresc sa nu ai probleme 1000 de ani cu masina ๐Ÿ˜‰