Acasă Editoriale „In timp ce romanii vor masini germane, germanii stau la coada la Logan!”

„In timp ce romanii vor masini germane, germanii stau la coada la Logan!”

15

Citatul din titlu ii apartine directorului comercial Dacia, dl. Jacques Daniel. Acest citat a iritat majoritatea ascultatorilor emisiunii „Automotive” de la Radio Total, difuzata sambata, pe 14.07.07, de la ora 10.

Pentru a avea o idee cat mai clara despre perceptia declaratiei d-lui Jacques Daniel (un scurt fragment din interviu il puteti downloada de aici), am construit un mic joc – Skoda Octavia vs. Dacia Logan. „Cine voteaza cu cine?”. Scorul final a fost 3-1 in favoarea Skodei, acest raport fiind desigur unul simbolic, nerelevant din punct de vedere statistic.

Emisiunea la radio are timpul limitat. Pe Internet in schimb, ne putem desfasura in voie… Inainte de orice, ii rog pe fanii marcilor germane sa nu ma acuze a priori de „blasfemie”. Ca jurnalist, ma simt obligat sa obtin in randul ascultatorilor si cititorilor, un feed-back cat mai exact (cu putinta) in legatura cu spusele directorului comercial de la Dacia.

Prin urmare, va rog sa facem abstractie de diferenta de clasa intre cele doua modele (clasa constructiva sau clasa de pret) si sa incercam sa facem cea mai buna alegere pornind de la o ipoteza extrem de pragmatica – „Daca platesc un Logan, pot primi un Logan. Daca platesc doua Logan, pot primi fie doua Logan, fie o Skoda Octavia”. Privind din acest unghi, va invit sa votati (in poll-ul de mai jos) cea mai buna alegere dupa opinia dvs:

54 Comentarii

  • cred ca e timpul ca romania sa redevina un pol in europa, sa lasam masinile germane second hand si sa ne uitam si la logan ca chiar merita.. eu am unul de 2 ani si sunt f multumit, probabil cei care cumpara masini germane superioare calitativ (recunosc) tind sa compenseze lipsa sau dimensiunile reduse :)))

  • la emisiunea radio, au venit totii fanii Skoda si au spus ca e o investitie mai buna Octavia.

    S-au incins asa de tare spiritele ca nu i-am mai intrebat si altceva – „Cine ar da 24.000 euro pe o Skoda?”. Cu 24.000 iti iei Passat sau Volvo…

    Pasiunea intuneca judecata, iar vulpoii din industria auto stiu sa speculeze aceasta slabiciune.

  • as dori sa cumpar o masina LOGAN , dar… mi s-a spus ca fac o greseala, fiind o masina scumpa pentru pret/ calitate si mai ales ca este greu de condus tinand cont ca sunt femeie, fara experienta foarte mare . m-am orinetat catre citroen C1 pentru ca este o masina fabricata in Franta , accesibila ca pret si delicata. Ce argument imi oferiti pentru a-mi schimba parerea..

  • Doamna Dragoi – scopul meu nu poate fi acela de a va convinge sa va cumparati o ANUMITA marca auto, ci de a va ajuta sa faceti cea mai buna alegere.

    LEGEA nr.1 – Cereti vanzatorilor (la ambele marci) sa faceti drive test. Dupa acest exercitiu, dvs veti fi cea mai competenta persoana pt a alege.

    LEGEA nr.2 – Alegeti dvs. si nu altcineva. Altcineva-ul alege pt. el si nu pt dvs. In consecinta riscati sa cumparati masina pt. altcineva… 🙂

    LEGEA nr.3 – Trebuie sa stiti la ce doriti sa folositi masina. C1 si Logan sunt masini din lumi diferite. C1 este un citadin, iar Logan este masina de familie…

    LEGEA nr.4 – Nu exista model de serie care sa nu aibe si unitati cu defecte, INDIFERENT de marca. In toate sondajele de satisfactie-client-auto efectuate de J.D.Power in Europa in 2007 (Marea Britanie si Franta, inca nu a aparut Germania…) Renault este peste Citroen, dar amandoua sunt sub media industriei auto… Greu de dat un verdict. 🙂

    Sper ca nu v-am dezamagit cu raspunsul meu. Puteti tine cont sau nu de „Legile lui Senosh” (he he – plecati de la geamuri…), dar insist sa tineti cont de Legea nr.1 intrucat este ca legea gravitatiei – OBLIGATORIE pentru o alegere buna.

    Succes!

  • Consiser ca ar trebuie fiecare sa judece,cumpaneasca dupa buget.Ai 8000 e,nu vrei sa ai probleme cativa ani buni …iei logan.
    Ai mai mult de 10 000e,poti merge mai sus la ceva nou,incapand cu Schoda,Seat,Renault ETC.
    Sunt de parere,cred cu tarie in teoria asta:nu exista roman care sa nu vrea masina noua,atata doar ca saracia ne duce catre cele second hand.Totul e pana la urma bugetul familiei…
    Sa traim bine,sa avem masini macar ca si ..Basescu@
    compania lui..

  • nu stiu ce e cu obsesia asta la romani de a avea masina noua. numai faptul ca e noua, nu inseamna ca e si buna. de exemplu logan: motoarele si tehnologia de fabricatie cu siguranta nu sunt noi, ci mai degraba depasite. asa ca o asemenea masina dupa 1-2 ani e mai proasta decat altele dupa 3-4 ani. bineinteles ca sunt si masini noi bune si chiar SH foarte bune. tare as fi fost curios cate logan s-ar mai fi vandut daca nu era taxa asta aberanta de inmatriculare…probabil ca tot atatea, ca de, romanul vrea masina ‘noua’ 😉

  • bullet – iti respect opinia, dar respect si adevarul tehnic. Iata trei idei scurte:

    1. o motorizare veche nu este in mod obligatoriu proasta. Chiar tu aduci argumente in acest sens.

    2. tehnologia de construcie Logan nu este veche, chiar daca foloseste motorizari vechi pe acest model. Uzina de la Pitesti este nr.2 in topul mondial Renault.

    3. Uite ce cred amicii nostri, in poll-ul de la articol. Intr-o proportie coplesitoare, ei prefera Logan, considerand o afacere mai buna.

    Sorry, nu sunt partizanul SH, chiar daca sunt dedicat 100% campaniei anti-taxa. Incearca sa faci pe jos 100.000 km ca sa intelegi ce uzura inseamna un astfel de kilometraj.

    Indiferent de marca, o masina mai veche de 2 ani, 50.000 km nu mai este ea insasi. E alta masina… SH-ul e o loterie cu sanse de castig mai mici decat la masini noi (de asemenea o loterie, nu exista masini perfecte).

  • Senos: de ce dacia da garantie numai 18 luni pentru logan si 6 ani la caroserie? pentru ca se fabrica cu ultima tehnologie sau ca sunt prea bune?

    cat despre 1. motorul de 1.4, cel putin, e de pe clio II sau poate chiar I, cuplu mic si consum mare->invechit. se gasesc masini SH cu motoare muuult mai performante dpdv cuplu/putere/consum.

    2. nu stiu ce inseamna nr. 2 in topul renault, dar stiu ca la mioveni nu sunt prea multi roboti, doar aceeasi oameni ce faceau berlina.

    3. poll-ul de la articol e de 2 lei cuie, nu se compara loganul cu octavia. trebuia pus logan/albea, ceva de genul asta.

  • Bullet – te prefaci ca ai citit ce am scris… 🙂

    1. Platesti la Dacia inca 200 (aprox…) euro ai garantie 3 ani. A devenit Loganul mai fiabil?? Ce urmaeaza sa-mi spui – ca Hyundai este cea mai tare masina pentru ca da 5-7 ani garantie? Hai sa fim seriosi, suntem oameni cu capul pe umeri, doar nu o sa inghitim ca niste copii orice pastiluta de marketing ni se baga sub nas…

    Tot la pct.1 – motorizarea de 1,4 este sub cea de pe Clio, dar cea de 1,6 16v este aceeasi cu cea de pe Megane (alte setari, ceva mai putini cai, dar cu un consum si poluare de acelasi nivel). Este din nou vorba de marketare. faptul ca Dacia va fi intotdeauna 5 minute in urma Renault nu inseamna neputinta tehnologica, ci PIATA.

    2. Uzina de la Mioveni este a doua ca nivel tehnologic in lume dintre uzinele Renault. Asta era cu topul… N-am stat sa numar robotii de acolo, ti-am reprodus o declaratie oficiala.

    3. In articolul la care este atasat poll-ul nu este descris segmentul M0, cu toti concurentii Logan din Romania. Octavia este o masina cu valoare dubla decat Logan (pret). Intrebarea este simpla – la pret de doua Logan iau doua Logan sau o Octavia? Ar mai avea intrebarea vreun sens daca inlocuim Octavia cu Albea?? Bullet, incearca sa te eliberezi de clisee… Si inca ceva – e misto sa te contrazica cineva, nu trebuie sa te irite asta. Parerea mea… 🙂

    Intrebare importanta:
    – Bullet, tu ti-ai cumpara o Skoda de 24000 euroi (un RS ceva…)? De ce?

  • nu mi-as lua o masina de 24k, dar o octavia de vreo 12-13k poate, cand alternativa ar fi numai logan! chiar am un prieten cu o octavia, 1.9 tdi etc.. am condus ambele si diferenta e maaaare dtpdv.
    senos, te lasi imbatat de marketingul dacia, ala cu masina asa ieftina si buna, aproape gratis. am alt coleg ce si-a luat logan cu 8.5k, ac, abs, servo, 2 airbags. are 6k km si au inceput sa-i scartaie portierele. plus, ca daca da drumul la ac, aproape ca nu mai merge masina 🙂 acum vrea sa si-o vanda si sa-si ia un golf SH. o fi nebun?

    si te rog, nu mai pune skoda RS in aceasi oala cu logan chel de orice optiune/motor/fiabilitate.

    cat despre uzina de la mioveni, gata picata din star trek, astept sa iasa pe poarta ei masini mai bune. pana atunci, am sa injur loganul pentru ca e un frankenstein de masina vanduta romanilor ca a 8-a minune a lumii…

  • a…si inca o chestie! cu garantia…nici un producator nu e prost sa dea garantie 5-7 ani pentru o masina, daca ar ti ca majoritatea vor pica dupa 4 ani…ar pierde mult prea mult. asa ca dau si ei cat pot, cat cred ei ca tine masinutza aia…ca dacia da 18 luni de garantie e adevarat. 36 de luni ai numai daca platesti 200 euro si alegi chstia asta la cumpararea masinii!!! 🙂 daca esti fraier si uiti, luat de orgasmul ca ti-ai luat dacie, gata! te-ai lins pe bot de asa-zisa garantie extinsa….stie dacia marketing, no question about it! 🙂

  • Bullet – NU sunt fan Dacia. Eu sunt partizanul masinilor japoneze… Asta ca sa lamurim acest punct 🙂

    Skoda Octavia RS – ai zis „nu”. Raspunsul meu coincide cu al tau. Cand intri in segmentul de pret Mondeo, Passat sau Volvo (S40) si iti iei Skoda inseamna ca esti victima de marketing…

    Iti dai seama de asta doar daca te urci in toate masinile si le conduci. Altfel, poti spune ca „ce RS gasesti la banii astia ?”…

  • eu zic numai atat: daca iti iei logan, esti victima de marketing/prejudecata (tata a avut dacie si a mers cu ea 30 de ani) – (e masina noua, ce plm mea?)/nationalism (e masina nationala :)) si nu in ultimul rand prostie. serios.
    o masina care are nevoie de taxe aberante de inmatriculare pentru SH de 3-4-5 ani numai ca sa se vanda, nu e masina…parerea mea.

    cat despre japoneze, numai respect. am condus o japoneza, si nu numai una, honda civic ’95, cu dotari ce nu visa nimeni pe vremea aia, 4500$ pret SH si nu se compara cu asa-zisele modele ieftine noi de pe la noi de-acum. am vrut sa o aduc in ro, numai ca avea volanul pe partea dreapta. ghinion.

  • Bullet – Hai sa vedem niste cifre:

    1. JD Power – 2007 France Customer Satisfaction Index StudySM:
    No.1 Honda – 826 puncte
    Ultimul loc – Chevrolet 732p.

    2. JD Power – 2007 UK Customer Satisfaction Index StudySM:
    No.1 Lexus – 862 puncte
    Ultimul loc – Chrysler 748p.

    Fiind o scala de punctaj de la 0 la 1000, putem transforma (in scop ilustrativ) aceste punctaje in note primite de la clienti: Franta 8,26-7,32 si UK 8,62-7,48…

    Ideea este ca notele sunt foarte stranse. Cele mai slabe marci obtin cam 7,50, iar cele mai bune 8,50. Este o plaja stransa.

    In anul 2007 nu se mai fac masini proaste. Indiferent de marca, omenirea nu poate face o masina de 9, asa cum nu poate una sub 7… Fazele cu Loganuri care se strica in primii 10k, se regasesc la toate marcile auto. Inclusiv VW.

    RENAULT ia in Franta 7,92, iar in UK 7,75.

    VW ia in Franta 7,77, iar in UK 8,02.

    Diferentele sunt minime, rezultatele sunt aproape identice, iar studiul este in afara oricaror banuieli de partizanat. In Romania, „legenda germana” este mult mai puternica decat informatia corecta. Stiu ca o sa te infurii din nou, dar asta este realitatea.

    Indiferent de asta, iti respect alegerea. Iti doresc sa nu ai probleme 1000 de ani cu masina 😉

  • Oops – au aparut si rezultatele din Germania:

    3. 2007 Germany Customer Satisfaction Index (CSI) StudySM:

    Renault – 7,89
    VW – 7,98…

    Diferentele raman minime.

    Surprinzator este ca Skoda are punctaj mai bun decat VW si Renault in TOATE cele 3 tari europene in care se realizeaza studiile J.D.Power. In UK este pe locul 3!

  • am fost de nenumarate ori in germania si nu am vazut nemtzi la coada la logan….nici logan nu am prea vazut…e adevarat am vazut 3-4 dar in nord unde lumea e mai saraca…si nu cred sa fie vreun neamtz tampit(sudul germaniei) sa dea 8000-10000 de euro pe un logan….9000euro bmw 316ti absolut full…iti iei logan?????

  • Pe bune, au vanzari f. bune in Germania cu MCV-ul. BMW n-are un break atat de incapator la 10.000 euro.

    daca mai scot 2-3 chestii d-astea din mine, iar zice lumea ca sunt din fan-club Logan 🙂 🙂 🙂

    Insa chestia cu 9000 euro seria 3 full (probabil 318 – motor de 1,6 au doar pe seria 1…), e desigur o gluma. Te-ai referit poate la vreun SH batran batran… In nici un caz nou. Poate… 90.000 full.

  • iulian ,am masina in parcare….o sa-ti trimit si poze pe adresa ta de mail cu ea…are pretul in geam…repet:BMW 316 ti,motor 1900cm/benzina,an fabricatie 2001,euro4 specificat in brief,tot ce inseamna full:tapiterie unicat piele cu stofa,climatronic+A/C,absolut totul la buton,inclusiv tempomat,90.000km la bord!este modelul scurt cu 2 usi si 4 faruri! te rog mai spune o data adresa ta de mail!chiar vreau sa vezi aceasta masina!

  • Masinile straine sant mai masini!!!! Si loganul este o masinuta pe care o cumparam noi romanii ca nu ne dau banii afara din casa !Mi-am facut traba 20 ani cu o dacie ,dar inima mea a plans dupa o „masina ” facuta in afara tarii! Surprinzator ,sant ferm convis ca oltenii au facut la Craiova masini ! Nu inteleg de ce cei de la pitesi dau asa nista rasoale la capitolul calitate ! Poate pentu ca o buna bucata de timp au fost singurii din tara care fabricau -dacia- si voiai nu voiai o luai ! Nici nu vreau sa-mi amintesc cate probleme a trebuit sa rezolv in timp chiar de la iesire de la I.D.M.S.! Vai mama !Si nu incercati sa ma convingeti ca Loganul e altceva decat dacia ! Este o dacie cu o tehnologie noua dar tot cu bube este ! ISA REPET CA VREM NU VREM DACA NU AI BANI SAU NU TE INDURI SA-I DAI MERGE SI LOGANUL DAR O SA NE PLANGA INIMA IN CONTINUARE DUPA „MASINI ” facute peste granita sau la CRAIOVA cat se vor mai face .

  • „Luati-va masini straine” – super-OK! Sunt 100% de acord ca acest exercitiu este obligatoriu.

    Dupa dizolvarea legendelor insinuate din (si printre) propriile aspiratii, vom putea vorbi – in sfarsit – despre masini adevarate.

  • dl marius daca as da 8000 euro pe o DACIE e clar ca ma dau banii afara din casa…loganul are succes din cauza mandriei romanului de a avea masina la 0 km…si posibilitatii achizitionarii in rate …dar ce nu gandeste mandrul proprietar de DACIE este ca in 5,7,10 ani pana o achita e deja istorie…am vazut cu ochii mei logan de 2 ani cu rugina la gura de rezervor…am avut renault 18 din 1982 si am vandut-o acum fara pic de rugina…

  • Cum sa COMPARI „VREODATA” asa zisa masina : GOLAN(logan) care e o tricicleta cu skoda Octavia?????????
    cred ca sunteti nebuni la cap cu loganurile voastre.
    Eu zic un singur lucru: „LOGANUL” nu e masina .
    (am si eu destui km cu loganul dar dezamagitor)

  • BVZE – masinile nu sunt comparate. De unde ai scos faptul ca sunt comparate aceste doua masini din clase COMPLET diferite?

    E un calcul de perceptie a rentabilitatii investitiei. Se putea reformula intrebarea cu „3xLogan” vs. „Volvo”. Asta inseamna ca se compara Volvo cu Logan?

    Pretul e pret, iar masina masina. Pot compara preturi intre ele, fara sa compar masini. Faptul ca romanii cumpara preturi in loc de masini, este cu totul altceva… ceva rau.

    Incet incet se maturizeaza si piata noastra.

  • BVZE…ce te-a convins sa cumperi logan? nu esti singurul posesor de logan pe care-l aud ca e nemultumit!

  • Fratilor, sunt de acord, logan nu este vreun Rolls Royce, dar de aici si pana la a sustine la infinit ca Logan este egal cu vechea berlina e cale lunga.

    Sunt 1 milion de taxiuri in Bucuresti care freaca Loganul 200 km/zi. Am numeroase cunostinte care au Logan si care nu au probleme deosebite.

    Nu e nimeni absurd sa sustina ca Logan e masina perfecta, dar calitativ este PESTE Peugeot sau Citroen….

    O sa facem un topic pe care o sa ne contram pana obtinem un raspuns corect „Pozitionare Logan – intre foarte bun si foarte prost”. :mrgreen:

  • Deci..acum dupa ce am citit..cele postate mai sus..am si eu o intrebare..sa-mi iau un Opel Vectra A din 93-92..sau un Logan? nu de alta ..da si eu am prieteni care spun ca e super Loganu..astia..care lucreaza la AUTO SIMA ..:D

  • Alex nimeni nu poate alege in locul tau. Eu pot alege pentru mine, nu pentru tine.

    Urca-te in AMBELE masini si lasa inima sa vorbeasca.

    Stiu, mai rau te-am incurcat cu ce ti-am zis… 😀

  • dl oprea…dar de ce vectra din 92-93???daca aveti banii pt logan inseamna ca va permiteti un sh mai noutz…vectra b din 99-2000 este in jur de 5000 euro in germania!

  • Abia astept sa-mi vina Skoda Oktavia 1.9 tdi ( saptamana viitoare ); Sunt de-a dreptul incantat; Nu exista grad de comparare intre skoda si dacia logan; ( Am prieten cu dacia logan : la 1.7 ani de cand o are, la 110 – 120 km/ora ii tremura volanul ); e ca si cum ai compara o masina ( skoda ) cu o caruta trasa de un magar(dacia logan);Cu alte cuvin-te spus:”D A C I A”: „Daca Ai Cap Ia-ti Altceva”

  • nu pot sa spun decat ca logan nu as cumpara in veci. la 10.000 euro cat e unul diesel ai alte optiuni mult mai bune.
    eu mi-am luat acum un an un astra din 2002, 1.7 tdy eco4 cu 79.000 km in bord. consum 4%extra si max.6% urban nu am bagat decat 200 ron in el carbuni de la electromotor.la 12-15000 km cat fac eu pe an pot spune ca 2000 euro diferenta pana la un logan diesel nou ii bag in masina in 3-4 ani pentru intrtinere . concluzionati voi ce e mai bun un logan diesel 2007 la 10000 euro sau un opel astra diesel 2002 la 8000 euro.

  • Asa,fratilor,luati toate gunoaiele nemtilor si mandriti-va cu ele!Fraierilor,ati vazut cum le frig nemtii pe Autobahn?

  • RECHINAS – cea mai buna masina pentru TINE este cea pe care o alegi si pe care dai banii. Alegerea TA este a ta.

    A mea este masina noua. Garantie, primul proprietar, si toate optiunile posibile. Nici eu nu sunt fan Dacia (eu conduc masina japoneza, nu dau nume…), insa intre o masina SH si una noua, o voi alege pe cea noua, fie ea si Lada 😀 😯 8)

  • titi…mai bine gunoaiele nemtilor decat pe-ale romanilor…eu am vazut cum le frig nemtii pe autobahn…tu ai vazut? ce ti se pare mai obositor pt un BMW cu motor de 2000? 200 km de autobahn fara pic de groapa cu 180km/h sau 200 de km rulati in bucuresti bara la bara? titi..pun pariu ca si tu te numeri printre mandri posesori de logan…senosh…tie ti-am mai spus …si eu as fi preferat una noua(dar masina, nu logan)dar atat m-a tinut buzunarul…apropo iulian..daca e asa bun loganul tu de ce conduci o masina japoneza???

  • ohoo, umbra veche 😀 salut catalin!

    Alegerea mea nu are legatura cu fiabilitatea Logan. Faptul ca eu nu am Logan nu este o dovada ca Logan nu-i masina. De ce nu spui ca Audi nu-i masina?? N-am Audi… 😯 😀

    La 10.000 euro, Logan bate LI-NIS-TIT cam tot ca nivel de echipare, motor 1,6 16v, ABS si EBD. Spatiu cacalau zici ca-i Passat (ceva mai ingust…). Iar fazele cu „mi-a picat aia si aia in primii 10 mii de km” se intampla la toate marcile.

    Eu nu am incredere in SH. Asta nu exclude ca tu poti avea un SH superbun cu probleme zero.

  • 1. Logan e important pentru noi. O intreaga economie e contruita pe productia de auto si pentru asta Loganul e o masina care din punctul meu de vedere trebuie sa faca vanzari.

    2. Sa compari Logan cu Octavia (in afara de faptul ca Senos are o agenda, din ce vad in articolele lui anterioare) e a compara mere cu fripturi.

    3. E firesc sa nu castige Skoda Octa. 2. Nu au acelasi target, Loganul are mai multi clienti.

    4. Mai intersanta mi se parea o comparatie cu Astra Clasic, Octavia 2 sau, chiar si mai potrivit Fiat Albea.

    Fiecare cu site-ul si emisiunea lui si propriile idei. Daca faci putina valva creste audienta…

  • Victoreee 😯 😀 😯 – arata-mi un singur rand din articol in care am comparat Octavia cu Logan si inghit calculatorul.

    Nici vorba de asa ceva. Ai 6 lei. Care investitie ti se pare mai buna – sa iei un kil de piersici (turcesti) sau 10 paini? Am comparat eu piersicile cu painile?? Nicidecum.

    Ai 100% dreptate – Octavia nu se compara cu Logan. In nici un plan. Sunt lumi diferite.

  • Iulianeeee, un „versus” implica intotdeauna o comparatie. E o chestiune de logica.

    Dar pot sa zic si asa, poate e mai clar pentru tine – pentru ca sunt lumi diferite, nu neaparat una e mai buna decat alta, nu isi are locul un versus.

    Daca vrei sa demonsterzi ca Octavia2 e o alegere proasta pentru un client de Logan, ai reusit, oricum…

  • Victoreeee 😀 😀 de acord, „versus” presupune o comparatie (indirecta, prin scor), insa o comparatie presupune obligatoriu si un criteriu pe care faci comparatia (in cazul nostru perceptia investitiei), definit foarte clar in articol. De ce refuzi sa il vezi?

    Logan este optiunea nr.1 pe taxi in toata tara. De ce? Greu de raspuns. (A nu se confunda cu „greu de gasit un raspuns”.)

    60% din romani considera masinile germane cele mai bune din lume. De ce? Din nou, greu de raspuns. Nu mi-am propus decat sa inteleg piata si nu sa presetez opinii. 8)

    Prin „n-am comparat” am spus ca „nu este vorba despre un test comparativ clasic”.

  • SA NU UITAM CA LOGANUL E FACUTA IN ROMANIA.O masina de 10 ani vechime adusa de dincolo e mai buna decat loganul.Apasati pe capota unui logan si pe capota unui wv vechi….consum… pretul pieselor, confort logan=dacie

  • eu am cumparat un citroen xantia ce pot sa spun ca nu se compara cu un logan la cei 140000 de km merge ca un ceas elvetian

  • ion popa – rezervele mele personal;e fata de masina SH nu se refera la functionalitatea masinii respective in momentul cumpararii (e normal sa cumperi ceva functional). Ci la potentialul de risc. Voi da un exemplu mai usor de inteles…

    In constitutia unei masini intra f mult plastic. Indiferent de calitatea acestuia, plasticul imbatraneste. Imbatranirea plasticului este data de f multi factori – de ex locul de garare – adica – daca masina sta la soare direct, plasticul va imbatrani mult mai repede decat intr-un loc umbrit (cicluri „cald-rece” mai multe decat in celalalt caz…).

    Chiar si in conditiile in care masina este f bine intretinuta, riscul SH ramane mai mare ca la o masina noua. Sa ne imaginam doar ceva care se invarte de 2000 de ori intr-o singura secunda de-a lungul a 100.000 km…

    Nimeni nu spune ca SH inseamna prost, ci doar ca riscurile sunt mult mai mari decat la o masina noua (fie si Logan).

  • Eu am fost in multe tari din Europa si de exemplu in Anglia, Luxemburg, Belgia sau Italia nu am vazut, inca, nici un Logan.
    Erau citeva in Franta.Iar in Bulgaria am vazut citeva taxiuri Logan.Pe cind Citroen ( inclusiv Xantia produse in numar de 1.500.000. de unitati) si Renalt le-am intilnit in aproape toate orasele.Cine a strabatut mai mult Europa cunoaste.

  • Chiar si in conditiile unui succes mare de vanzari (10-12 mii) pe o piata uriasa – cum ar fi tarile vestice pe care le-ati vizitat dvs – este normal ca Loganurile sa fie „invizibile”.

    In acelasi timp, este f adevarat, dl. Daniels (Dacia-Renault) a exagerat un pic tusa… 😀

  • Succes mare de vinzari la 10-12 mii ?
    Un concurent al Loganului este Fiatul Albea ( ma gindeam sa-mi cumpar unul )care se spune ca este produs in Turcia iar eu l-am observat ( in afara de Romania ) doar in Tunisia – nu spun ca nu ar fi dar nu l-am observat nici in Italia – in Tunisia era sub numele de Fiat Siena si avea forma stopurilor diferita de cea din Romania.Deci sunt anumite autoturime pentru anumite piete..

  • Asa e. Albea e construit special pt E de Est si (probabil) N Africii.

    Da, 10-12 mii de unitati vandute in Germania este un succes mare. Pe bune. 😀

  • Chiar comparati loganul cu masinile nemtilor??:-j poi decat sa-mi iau logan de 10000 de euro prefer un bmw 316 Second si cu dotari nu o lauda de abs ce are loganul

  • Da Yul, comparam. Si la finisari si la ce vrei tu. Nu cu BMW. Comparam Logan cu noua Skoda Fabia. OK? Au platfeorma din aceeasi clasa…

    Cel mai ieftin „fier de calcat” este vreo 9550€. Cea mai cheala Fabia, benzina 1,2 litri, 60CP. De banii astia iti iei un MCV diesel.

    MCV-ul este limuzina pe langa noua Fabia. daca nu ma crezi du-te si cere-le la drive-test.

  • Cu toate ca am o Octavia, am condus vreo 3000 de km si Loganul, consider sincer ca Skoda nu e chiar de doua ori mai buna decat Dacia, cu toate ca sunt destul de mandru de masinuta mea 😀

    In alta ordine de idei Loganul asta numai romanii il injura, restu europei, sau chiar restul lumii o sunt mult mai obiectivi. De ex. cautati pe youtube.com: Logan vs Focus, si Logan vs Aveo, acolo veti vedea ca nemtii apreciaza cutia asta pe roti, pe care noi o tot improscam cu noroi ! 🙂

Comentarii închise.

Articole similare

Editoriale

Oare ce parere au cititorii de Arici Pogonici despre Dacia ?

Premiile oferite de presa clientilor de publicitate nu sunt intotdeauna penibile. Daca...

Editoriale

Contabilii ucid piata auto

Industria auto se indreapta spre o „glaciatiune” economica. Criza din Lumea Libera...

Editoriale

Cate anvelope de iarna sunt obligatorii, 2 sau 4?

Asa cum cel mai probabil deja ati aflat, anvelopele de iarna au...

Editoriale

Citroen si Brigitte Bardot

Citroen a luat decizia ca linia DS sa concureze in viitor segmentele...