iun. 182007
 

Piata auto nr.1 a Europei, Germania, a devenit extrem de atractiva pentru intreprinzatorii romani orientati spre comertul auto „second hand”. O piata atractiva, dar dificila pentru cei care nu vorbesc limba germana. Contand pe inteligenta speculativa romaneasca, ne-am gandit ca v-ar putea fi de folos un microdictionar auto german-roman.

Daca „Erstzulassung” (data inmatricularii) a devenit un termen cunoscut, iata si alti termeni des intalniti in ofertele nemtesti:

Getunte Scheiben = geamuri fumurii
Aussenspiegel = oglinzi exterioare
Aussenspiegel elektrisch = oglinda ext. electrica
Nebelschlussleuchte = lumina de ceata spate
3.Bremsleuchte = al 3-lea stop
Zentralverriegelung = inchidere centralizata
Wegfahrsperre = antifurt la cheie (cheie cu cip)
Servolenkung = servodirectie
Elektr. Fensterheber vorn = geamuri electrice fata
Lautsprecher (Anzahl) = boxe
Hohenverstellbar Fahrersitz = scanul soferului ajustabil pe verticala
Lenkrad hohenverstellbar = volanul reglabil pe verticala
Aussentemperaturanzeige = termometru pt. temperatura exterioara

Sunt cuvinte greu de pronuntat, dar ideea este sa va descurcati pe o oferta scrisa. Succes. (Acest mini-glosar este o preluare. Ne-a placut foarte mult aceasta idee, propusa pe un forum auto romanesc.)

  787 comentarii despre “SH Germania – ABC auto nemtesc”

  1. seria motor… fara ea nu putem face pasi inainte.

  2. Multumesc Iulian !
    Daca este asa,atunci este o.k. si nu-mi mai fac probleme. Singura mea temere era ca trebuie sa platesc TVA si la noi, urmand sa recuperez MwSt -ul, pe care obligatoriu il platesc in Germania .Asta ar fi fost o problema neplacuta si chiar costisitoare.
    Cu bine si de bine !

  3. Salutari tuturor! Am si eu o nelamurire. Sunt rezident in Italia, am o Zafira 1,6 din 2000, am talonul masinii si certificatul de proprietate pe numele meu de 3 luni de zile. As vrea sa aduc masina in tara sa o inmatriculez. Ideea e k aici cand cumperi o masina, nu se face act de V/C la notar ci te duci cu vanzatorul la Motorizatione Civile si iti lipeste un stick-er cu datele tale pe talon, dai 500E si esti proprietar!!! Dupa cateva saptamani te duci si iei Certificato di proprieta care este documentul oficial prin care esti recunoscut drept proprietar al masinii. Fara factura si fara act notarial de V/C as putea sa inscriu masina in ROMANIA!??? pt k nu cred k gasesc vreun notar care sa faca act de V/C pentru o vanzare efectuata oficial in documente acum 3 luni.Va reamintesc, k sunt proprietarul masinii, masina este inmatriculata si asigurata aici. Va multumesc!! PS chestia cu nr provizorii, asigurarea si declararea traseului pt aducerea unei masini in Rom sunt adevarate.

  4. aaa am uitat! Am vazut pe site la Realitatea k CE va cere retragerea efectelor taxei lui Tariceanu! Sper k asta sa se intample cat mai repede ca au furat pre mult! In rest succes tuturor in bataliile pe care le aveti de dus cu autoritatile !!!!

  5. bogdan ROMA – situatia ta este clara. Esti rezident in Italia si ai facut o tranzactie locala. Problemele cu notarii, nr.provizorii si asigurare sunt doar pentru rezidentii romani care cumpara din Italia si care au pobleme la obtinerea unei asigurari.

    Pt inmatriculare in Romania trebuie CI si documentul care atesta proprietatea. Nu vei avea nicio problema.

    Cat despre inapoierea banilor de la taxa, e o chestiune de timp :mrgreen:

  6. Salutari! Iuliane iti multumesc. Faceti o munca de sisif explicand profanilor ca noi ceea ce trb sa facem pt a depasi hatisul birocratic din tara ( si aici e aceeasi poveste cu birocratia)!!! Ar treb sa va facem o statuie!!! O zi buna tuturor!!!!!

  7. Scuze pt insistenta, Iulian. Avand cartea de identitate( care in italia e aceeasi cu talonul) si certificatul de proprietate dar neavand factura sau act notarial de V/C , sigur nu voi avea probleme la inmatriculare???? PS am sa pun o vorba buna la Papa pt tine !!!!!

  8. Bogdan, DA ,vei inmatricula fara probleme. versiunea cu acte la notariat era doar un subterfugiu juridic ca sa nu mai fie nevoie de asigurarea italiana.

  9. Buna seara tuturor !
    Am fost la Adm.Fiscala din Brasov pt. a ma lamuri ce-i cu tampenia aceea de definire a unui autoturism nou in Codul Fiscal( dar si in Directiva 2006/112/UE, de unde au copiat-o ca papagalii), respectiv sa aiba max. 6 luni de la punerea in functiune( prima inmatriculare) sau max. 6000km parcursi.Am gasit o ceata totala, asa cum mi-am inchipuit.Se vede ca mai avem mult pana cand invatam sa aplicam regulile UE.
    Concluzie:caca-maca, cum spune nepotelul meu de 2 ani!
    Oricum,mergeam pe mana d-lui Iulian, caruia ii multumesc din nou !Se vede treaba ca noi trebuie sa descalcim si sa aplicam normele europene, nu cei care pe banii nostri se plimba degeaba pe la Bruxelles.
    O seara placuta si succese la inmatriculari.

  10. Caca Maca!

    Suna bine ca sa ramana salutul nostru secret aici pe site :mrgreen:

  11. pt iulian
    am trimis la bavaria motors un mail in care le spuneam ca am un bmw 320d din 99 si as dori sa stiu in ce norma de poluare se incadreaza iar ei mi au raspuns direct ca euro 3 fara sa ma mai intrebe serie motor ……ce sa cred??

  12. Am si eu o mare dilema. Am luat o Skoda Fabia Break 2002 din Germania. Cel care mi-a adus-o mi-a zis ca are 16 valve si 75 CP. Am constatat ulterior ca are 50 KW (68CP). Cu asta sunt lamurit. Nu stiu cate valve are pana la urma? 8 sau 16?? Mi-e frica sa o dau pe mana meseriasilor romani sa o desfaca si sa vada exact cate valve are. Am inteles ca la 8 valve nu are cum sa aiba euro 4 (eu statului Roman i-am platit taxa pentru euro4 si asa scrie si pe co copie a certificatului de inmatriculare nemtesc). De la dealer Skoda am fost asigurat ca are distributie pe curea, iar la Frontal Galati mi s-a spus ca e pe lant. (s-au uitat la motor si s-au luat dupa un capac metalic). Nr de identificare este: TMBJB26Y023486916 si tipul AQW. Precizez ca este motor pe benzina 1,4 1397 cilindree, putere 50KW. S-a verificat pe mai multe softuri si mi s-a spus ca e distributie pe curea. Mecanicul care s-a uitat la ea ca e pe lant. Oare care este adevarul fara sa scot capacul si sa vad lantul sau cureaua cu ochii mei??? Multumesc anticipat.

  13. Puiu – nu stiu sa raspund exact la intrebari.

    Insa:

    1. AQW se pare ca este Euro4. Sunt sigur 90%. Spun asta intrucat am cunostinta de AQW Euro4, dar nu din 2002. Eu cred ca AQW este acelasi indiferent de anul de productie. Sfat – nu te stresa cu taxa. Pune-le chitanta la dosar si gata. Mai mult decat sa iti respinga dosarul nu are ce sa se intample…

    2. Cu cureaua e mai simplu. Daca dealerul a testat masina electronic, inseamna ca are dreptate. Daca ei spun ca distributia este pe curea si – prin absurd – ar fi pe lant, esti oricum ferit. Masina e din 2002 – schimba cureaua de distributie! Doar n-o sa astepti sa se rupa… :mrgreen: Vei afla imediat adevarul.

  14. Merci mult pentru raspunsuri. Masina este deja inmatriculata de o luna si ceva. Exista doar curiozitatea daca s-a „intepat” statul (si pentru curiozitatea mea personala).

    Dealerul nu a testat masina. Doar pe baza indicativelor de pe certificatul de inmatriculare. Am mai fost in alte doua locuri si dupa verificarile lor e pe lant. Un mecanic m-a asigurat ca-i pe lant (chiar era uimit ca e prima Fabia pe care o vede pe lant) asa ca se pare ca raspunsul problemelor mele este: 8 valve, 68 de CP si distributie pe lant. Oricum merci mult. Mult spor.

  15. Salutari automobilisti! Am o intrebare la care numai voi imi puteti raspunde. Dak aduc un autovehicul din afara pt a-l inmatricula in Romania si respectivul auto are motorizare pe benzina dar si instalatie GPL montata recent, cum se hotaraste norma de poluare??? Se ia in considerare motorizarea pe benzina, respectiv euro2 sau instalatia GPL omologata in tara unde a fost montata??? va multumesc!!! Pt cei interesati am codurile pt normele de poluare regasite in taloanele auto din Italia.