nov. 112006
 

Noul Cod Fiscal valabil de la 1 ianuarie 2007 contine atat noile impozite auto, cat si controversata taxa speciala aplicabila exclusiv la prima inmatriculare in Romania a unui automobil.

Aceasta taxa speciala se aplica tuturor automobilelor sub 3,5 tone, si celor noi si celor second hand, la prima inmatriculare in tara noastra.

Categoriile de poluare sunt – Hibride (taxa zero), Euro 4, Euro 3, Euro 2, Euro 1 si Non-Euro (cel mai scump).

Categoriile de varsta auto sunt: – sub 6 luni (inclusiv noi), 6 luni – 2 ani, 2 ani – 4 ani, 4 ani – 6 ani, peste 6 ani.

Puteti calcula taxa speciala auto cu ajutorul calculatorului aflat pe banda laterala dreapta a sitului nostru. Pentru o documentare completa, aveti mai jos un link pentru versiunea oficiala a noului Cod Fiscal, publicata in Monitorul Oficial – Download (format pdf).

  188 comentarii despre “Cod fiscal 2007”

  1. ROMANIA=TARA HOTILOR.
    Tineri,plecti din tara asta cit mai repedeunde si-au facut cuib hackeri,doctori prosti,avocati-banditi infratiti cu demnitari.RUSINE EUROPEI CA NE-E PERMIS SA INTRAM IN SANUL CIVILIZATIEI CU TIGANI SI HOTI! UN ROMAN DEZAMAGIT.

  2. Raducu, e nevoie de tine aici…

  3. Pana la urma s-a lamurit cineva daca aceasta idioata de taxa poarta sau nu TVA? Imi pun intrebarea pentru ca am vazut asta seara la Realitatea TV o discutie pe aceasta tema si prezentatorul a dat niste exemple unde mai aparea +TVA. Daca este asa, din punctul meu de vedere este cea mai mare idiotenie, suntem chiar tara tuturor posibilitatilor si ii dau dreptate lui Raducu.

  4. Adrian, eu am pierdut emisiunea de la Realitatea TV, insa o taxa nu poate fi purtatoare de taxe. Pur si simplu aceasta taxa nu este valoare adaugata, TVA nu face sens. Pe bune.

    Tu in ce context ai auzit de TVA? Sa nu cumva sa se fi referit ala la vreun „pret final real al masinii cu tot cu TVA, dupa ce se aplica taxa speciala”.

  5. M-am uitat destul de atent crede-ma, era ceva de genul „taxa + TVA” si am ramas pur si simplu mut. Ai perfecta drepate, taxa nu este o valoare adaugata, dar …….se pare ca este posibil orice

  6. Exista precedent in Romania de a se taxa o taxa sau de a se impozita un impozit, iar cel mai la indemana exemplu este procedura de impozitare a unui salariu.

    Intradevar nu-i imposibila o astfel de tampenie, insa… oda bucuriei! Toate deciziile de acest gen au devenit atacabile odata cu intrarea in UE. Trebuie doar sa rasfoim legislatia europeana. E vreun jurist pe receptie??? ๐Ÿ™‚

  7. PENTRU SENOSH
    TALONUL ALA”STRAIN” NU ARE CUM SA FIE EXPIRAT…CE VREI TU SA SPUI ESTE CA POATE SA EXPIRE REVIZIA TEHNICA CARE PTR MASINILE SUB ANUL 2000 SUNT PE 1 AN IAR CELE DUPA 2000 PE 2 ANI…,DAR POATE VOM REUSI SA FACEM REVIZIILE LA NOI IN TARA DEOARECE AM AUZIT CA ROMANI AU INCEPUT SA FACA ASIGURARI LA MASINILE CU NR STRAINE..{NU SUNT SIGUR}DACA NU RAMANE SA-NE DUCEM CU MASINA IN TARA RESPECTIVA PTR A FACE REVIZIA CAND PLECAM IN VACANTA PE MINE MA-R COSTA MAX 500 LA 2 ANI .IN TOTAL 600 DE EURO PE AN.

  8. M-am uitat cu atentie si vad ca Madalin are dreptate. Articolul 15 din Ordonanta a fost abrogat. Daca esti cetatean strain rezident in Romania nu te mai obliga nimeni sa iti inmatriculezi masina aici.

    Ziceam mai sus aiurea 9 luni – era vorba de doar 90 de zile in care iti „expira” talonul strain… Dar aceasta prevedere (Art.15) a disparut. Prin urmare – obligatia este aceea de a avea masina inmatriculata (adica sa ai numere) si de a fi ok tehnic.

    Misto ๐Ÿ™‚

    Problema ramane pentru cetatenii romani domiciliati in Romania, care sunt obligati sa-si inmatriculeze masinile aici cu TAXA SPECIALAAA… Prin urmare ne dau afara din tara ๐Ÿ™‚

  9. Din pacate am mai avut o confirmare azi dimineata ca aceasta taxa ar purta TVA. Daca cineva stie mai mult sa-mi spuna.

  10. Salut baietzi imi pare rau sa aud de taxe purtatoare de taxe si am o intrebare la Adrian.Auzi dupa ce platesti taxa itzi calculeaza tva-ul….dupa susele tale cred ca ar fi logic sa itzi mai calculeze odata tva la taxa aia impreuna cu primul tva stii ce zic.si tot asa mai departe.A doua la mana mi se pare ca senosh e cel mai documentat dintre noi.Dar nu stiu cat de valabile sunt informatziile lui.Eu stitzi ce o sa fac.O sa plec saptamana ce vine in germania imi iau un opel din 97 cu euro4 pe el si o sa vad ce se intampla mai departe.Dupaia va zic si voua. salut

  11. In Romania este egal cu zero sa fii documentat. Intotdeauna apar diferente intre ce ai citit si ceea ce se intampla de fapt. Intotdeauna descoperi ca mai era pe undeva o anexa mica de care n-ai stiut…

    Ceea ce spune Adrian despre „TVA la taxa” nu este imposibil. Asa cum spuneam, exista precedent.

    Cred ca ar fi mai bine sa ne punem in comun sursele. Adrian, baga si tu aici te rog cateva surse care spun ca taxa speciala poarta TVA. Din cate stiu, o sursa este Realitatea TV…

    Cine spuneai ca ti-a confirmat in dimineata asta? Cat de sigura e sursa?

  12. Am parcurs cu atentie Noul Cod Fiscal. La articolul 214 indice 1 aliniatul 3 este definita formula de calcul a taxei. Nu formula in sine este importanta, ci precizarea expresa care spune ca „taxa este datorata bugetului de stat”.

    Revenind la intrebare – poarta aceasta taxa TVA? Doar daca cel care o pretinde este platitor de TVA. Este statul platitor de TVA? ๐Ÿ™‚

    Sunt gata sa pun bratul drept – taxa speciala nu poarta TVA. Pentru mine este limpede. Cred ca oricine va sustine altfel este fie dezinformat (daca-i de-al nostru), fie comite un abuz (daca de-al lor).

  13. As vrea sa stiu daca cumapr din Germania o masina si ma uit pe internet si scrie ca masina are euro 4 si ii din anul 1994 ii valabil la noi in tara ????

  14. Ii.

    Sa nu fie cu D4 sau Deustche4, ca nu mai ii.

    Sa fie cu E4 sau Euro4… Bafta!

  15. ba eu am vazut pe net ca scrie euro 4 si cand am dat telefon zice ca ii D3.DEocamdata nu stiu ce inseamna euro 4 adica cate grame la suta de km ? su cum stii daca are euro 4?