Cod fiscal 2007

112

Noul Cod Fiscal valabil de la 1 ianuarie 2007 contine atat noile impozite auto, cat si controversata taxa speciala aplicabila exclusiv la prima inmatriculare in Romania a unui automobil.

Aceasta taxa speciala se aplica tuturor automobilelor sub 3,5 tone, si celor noi si celor second hand, la prima inmatriculare in tara noastra.

Categoriile de poluare sunt – Hibride (taxa zero), Euro 4, Euro 3, Euro 2, Euro 1 si Non-Euro (cel mai scump).

Categoriile de varsta auto sunt: – sub 6 luni (inclusiv noi), 6 luni – 2 ani, 2 ani – 4 ani, 4 ani – 6 ani, peste 6 ani.

Puteti calcula taxa speciala auto cu ajutorul calculatorului aflat pe banda laterala dreapta a sitului nostru. Pentru o documentare completa, aveti mai jos un link pentru versiunea oficiala a noului Cod Fiscal, publicata in Monitorul Oficial – Download (format pdf).

188 Comentarii

  • O TIMPENIE MAI MARE NU SE PUTEA/COSTA PREA MULT.AR TREBUI SA LE DEA O AMENDA MARE EU.CE SA CUMPARAM GUNOAIELE LOR DE LOGAN SAU RENAULT???AM CUMPARAT UN RENAULT SCENIC FABRICATIE 2006 NOU DE LA REPREZENTANTA LA 6000 KM SA DUS POMPA DE INJECTIE.AM SCAPAT DE EA.

  • AR TREBUI SA FACEM CEVA SA NU MAI TOLERAM.CHIAR ISI BAT JOC DE NOI>NU ATI VAZUT CUM ARATA LOGAN BREAK??ZICI CA TRANSPORTA MORTI IN FIECARE MINUT.DOAR CINE NU A AVUT O MASINA ADEVARATA POATE SA CUMPERE GUNOIUL ALA DE MASINA.SINTEM IN 2007 SI TUROMETRUL LA DACIA ESTE OPTIUNE.

  • O SA IMI INMATRICULEZ UN BMW CU MOTOR DE 4000 DAR IN GERMANIA NU AICI.MA COSTA 500 EURO ASIGURARE FULL.E MAI CONVENABIL DECIT O TAXA DE 13000 DE EURO

  • Cred ca este un complot ceva mai larg… Absolut TOTI importatorii (indiferent de marca) sunt avantajati de aceasta taxa. De fapt initiatorul proiectului a fost chiar APIA (Asociatia Prod si IMportatorilor de Automobile din Romania). Din aceasta asociatie face parte si Dacia, dar si BMW sau oricare alta marca…

  • Taxa vrea sa descurajeze importurile de masini sh dar mai ales cele cu motor mare. Se numeste taxa de mediu doar de fatada, ponderea cea mai mare din aceasta o reprezinta capacitatea cilindrica a masinii si nu normele de poluare. Dar ea nu poate sta in picioare. Guvernul a numit-o taxa de mediu pentru a ocoli legea comunitatii europene. Aceasta interzice orice taxa vamala, acciza, etc, ce poate defavoriza un produs comunitar fata de unul local. Insa taxa de mediu asta face! Restrictioneaza importul de auto sh din comunitate… deci din punct de vedere legal aceasta taxa nu poate exista in interiorul UE. Sper totusi ca legea europeana nu poate fi ocolita. Ar trebui sa se sezizeze Curtea Europeana de Justitie…

  • Si apropo de conspiratie… Cu noile impozite se vede clar ca se urmareste tot restrictionarea detinerii de autoturisme cu motoare mari. La un motor de dacie se plateste cateva sute de mii iar la un motor de 8000 de centimetri cubi taxa ajunge aproape de 50 de milioane de lei pe an !!! Pentru un BMW de 4000 cc se platesc 24 mil pe an…

  • Pentru Ciprian – sa facem totusi o mica diferenta intre impozit si taxa speciala. Impozitul se percepe anual, in timp ce taxa speciala auto se plateste o singura data – la prima inmatriculare in Romania.

    Nu detin adevaruri universale 🙂 insa proportionalitatea intre taxa speciala si cilindree nu cred ca este antieuropeana, nefiind o inventie romaneasca. Probabil VALORILE taxei sunt usor prohibitive…

  • Cunosc diferenta intre taxa de mediu si impozit. Faceam doar o remarca si anume aceea ca printr-o ciudata „coincidenta” ambele descurajeaza detinerea sau inmatricularea de automobile cu motoare mari. Valoarea taxei este aproape nula pentru Dacii (undeva sub 200 euro), la fel ca si valoarea impozitului anual (250 – 300 mii lei pe an), in timp ce pentru motoarele mari – dadeam acel exemplu de 8000 cmc pe care l-am putea considera ca un maxim existent pe piata – se plateste o taxa de mediu de aprox. 23000 euro daca masina este non-euro si mai veche de 6 ani si undeva peste 6000 daca masina e noua-nouta si cu euro 4, valoarea impozitului anual pentru aceasta fiind de 48 mil. Pentru un BMW de 4000 cmc cu euro 3 si mai vechi de 2 ani tot se platesc peste 8000 de euro la prima inmatriculare… Daca tu numesti taxa asta „usor” prohibitiva eu imi permit sa te contrazic… Taxa este de-a dreptul prohibitiva doar pentru unele din automobilele de pe piata comunitara. In ceea ce priveste conceptul de taxa antieuropeana stiu ca mai exista astfel de legi tot in state nou-intrate in UE dar in acele tari taxa este muuuuult mai mica decat la noi si nu face o discriminare atat de mare intre automobile. La noi este evident ceea ce se urmareste cu aceasta taxa, care intr-adevar nu respecta principiul european de libera circulatie a marfurilor in interiorul UE. Nu proportionalitatea intre taxa speciala si cilindree este antieuropeana ci aplicarea acestei intre membrii UE intre care nu pot exista taxe vamale sau orice taxe cu efect echivalent. In legislatia europeana nu numele, natura , sau modalitatea de aplicare a taxei conteaza, ci efectele ei… Si chiar daca taxa se aplica si produselor nationale ea se aplica in mod inegal si discriminator fata de cele comunitare. Dealtfel parerea mea personala este ca taxa de mediu nu va rezista nici macar un an in forma ei actuala.

  • Pt. Ciprian – La faza cu „taxe” si „impozite” eu am fost nauc, nu tu. Scuze.

    Ref. la taxe -> Exista o mica legatura intre taxa speciala si impozit auto… Spre exemplu, in Danemarca si Finlanda taxa de inmatriculare auto este uriasa (in anumite cazuri sare de 50%), iar impozitul este mic (chiar zero pentru modele putin poluante). Daca judecam din acest unghi, al tandemului celor „doua taxe din acelasi portofel”, expresia „taxa usor prohibtiva” are – cat de cat -sens…

    Statistic vorbind, pe segmentele de volum (A,B si C), unde motorizarile arareori depasesc 2 litri (arareori = realitatea din piata romaneasca = 1,4 – 1,6 litri) impozitul nu este unul prohibitiv. E mai mare, adica RAU (de acord cu tine), dar nu prohibitiv. Hai sa-i spunem „a 13-a intretinere la bloc pe timp de iarna” 🙂

    Sarind la cilindree mai mare de 2 litri intram in zona in care ai dreptate 100%.

    Inca o data scuze pentru confuzia pe care am facut-o EU (si nu tu) legata de primul tau comentariu. In plus, imi voi face lectiile (o documentare „europeana”) si vom putea discuta la Radio Total in direct la „Automotive” (sambata de la 10) despre aceasta problema intr-una din editiile din decembrie. Merge mai bine ca pe net 🙂

  • Intradevar eu ma refeream la faptul ca masinile cu capacitate cilindrica mare vor fi foarte greu de inmatriculat si folosit intrucat se incearca inlaturarea lor atat prin impozitul anual cat si prin taxa de mediu. Probabil ca aceste masuri sunt menite sa protejeze automobilul autohton, dar nu este normal…

    Mi se pare insa foarte interesanta ideea cu plata impozitului in functie de cat de poluanta este masina. Din cate stiu se foloseste si in Germania, dar nu sunt foarte sigur. Ar fi mult mai corect dupa parerea mea, intrucat diferenta de centimetri cubi nu justifica plata unui impozit, la unele masini chiar de peste 100 de ori mai mare decat la Dacie.

  • taxa de imatriculare este o porcarie. S-a introdus si in Ungaria in momentul aderarii si in februarie 2007 statul maghiar trebuie sa plateasca inapoi la toti cei care au platit aceasta taxa deoarece sa facut circ pe tema asta si UE ia obligat sa dea inapoi banii cumparatorilor, pe motiv ca o masina inmatriculata odata in UE nu mai poate fi inatriculata de prima data

  • trebuia sa plec sa imi iau o masina adevarata, dar m-am razgandit, cred ca o sa iau o bicicleta, oare la asta se platesc cmc ai cadrului?

  • cred ca stiti ca Tariceanu era seful APIA(acum nu stiu daca mai este) si ca ce are el pe la Citroen nu prea sare des de 2500 cmc, asa ca ce ne mai batem capul.

  • Sigur. Tariceanu a fost seful APIA si importator Citroen.

    Dar – sincer – nu cred ca forma actuala a codului fiscal este vreo smecherie personala de-a premierului sau vreo gaselnita APIA. Taxa speciala auto (si chiar noul impozit auto) se refera si la masini noi si la SH. Nu vad castigul (ma refer la unul categoric…) pentru importatori.

    Daca Tariceanu are vreo vina, atunci aceasta este INDIFERENTA la reactia extrem de vizibila a cetateanului.

  • e o aberatie aceasta taxa speciala…ma gandesc…oare basculantele si daciile alea obosite pe care le vedem zi de zi pe strada nu e un factor de poluare???:)))ma distreaza prostia din aceasta frumoasa tara…haideti sa incurajam oamenii sa-si cumpere logan acea frumoasa masina cu infatisare de dric:)))))

  • Tot ce scoate fum pe teava de esapament (pe uscat, de la buldozere la scutere, inclusiv masinile noastre) inseamna 30% din poluarea planetei.

    Pentru celelalte 70 de procente nu exista motani care sa plateasca taxe.

    Iata de ce, masinile noastre poarta imaginea celor mai poluante entitati pamantene.

    Apropo, stiati ca banala centrala termica de apartament este de 4 ori mai poluanta decat o Dacie veche (1300 cmc non-euro) ??

  • … uite asa reusesc sa-i faca pe romani de doua ori fericiti: cind reusesc sa isi cumpere masina si cind reusesc sa si-o vinda…

  • As vrea sa stiu si eu daca din 2007 vor exista doua taxe auto : de mediu si de inscriere .

  • stie cineva sa ma lamureasca si pa mine daca in pretul taxei de inscriere intra si taxa de mediu
    (taxa promovata de Sulfina Barbu)sau sunt doua taxe diferite ?

  • ce opinie domnilor?
    mai avem dreptul la opinie?
    trebuie doar sa inghitim si sa ne obisnuim. nu?
    si asa nu-i pasa nimanui. de taxa asta meseriasa…atat pot parlamentarii pe care i-am ales

  • ehheheh asta chiar e culmea fratilor ultima striagare pentru a iesii in strada.. defapt super masina mea care vream sa mi-o iau din germania sa spulberat in aer. in loc de un VW PASSAT FULL OPTION 2003 TDI 1.9 la 8000 de euro cred ca ar trebuii sami iau un VW LOGAN 8000 euro care te freci in ea de JEG .parka e masina de morga.. facuta din carton . fara pic de viata

  • hehehe vb aia iesim in strada sau il sunam pe becaliii . sau asteptam ca maghiarii sa ne dea astia banii peste 1-2 ani daca isi mai aduc aminte .. probabil o sa ii confiste pe tema. iam tinut la noi ne platit dobanda .. si oare cu noua lege cate mertzane si Seria7 or sa mai apara in fata GUVERNULUI . aia intradevar e taxa speciala pt ca nu degeaba e NUMITA SI TAXA DE SMECHERIE

  • Pt. cei de la parlament le convine ca primesc si gratuit masini noi, dar au uitat in ce tara traiesc!!!!!!! L-as bate pe toti, sa nu mai conduca niciodata!

  • In germania ai salariu de 1500 euro si-ti permiti o masina euro 2 cu 1000, iar aici pentru acelasi masina platesti 4000 mi din 200 euro salar.
    Cam asta e diferenta daca nu esti senator:)

  • pt Petre – pentru persoane fizice nu exista taxa de mediu (inca :)) Persoanele juridice au platit si pe codul vechi si vor plati si pe cel nou.

    pt rodika – idem Petre :O

    pt anca – sunt cu tine

    pt junior – nu sunt cu tine – chiar si fara taxa asta speciala pe Logan gasesti echipari superioare la aceiaisi bani. Inainte sa ma impusti tine minte ca am si eu dreptul la o opinie 🙂

    levi – sunt cu tine – e o tampenie sa innaspesti atat de mult taxa de la euro2 la euro 3. Cele doua standarde de poluare sunt aproape identice.

    In alta ordine de idei, zugravesc 🙁 Scuze daca voi intra ceva mai rar pana scap de cosmar…

  • STIE CINEVA? cum procedam daca introduc in tara un autoturism in decembrie 2006 si platesc taxele(accize si TVA) dar din cauza timpului scurt si al sarbatorilor ajung la politie la inmatriculari auto numai in ianuarie…voi plati si taxa speciala sau nu????

  • salut
    am vazut la stiri pe antena 1 ca aceasta taxa speciala se poate ataca in instanta ptr ca nu este in conformitate cu legislatia europeana si statul o sa fie obligat sa iti returneze banii…………stie si altcine va de asta?daca e asa sigur o sa dau in judecata statul roman ptr ca e hotie

  • ar trebui ca pentru masinile cu capacitate mare sa fie taxele 0 lei. Iata rationamentul :
    sa spunem ca ai un renault clio sau o dacie logan (o masina cu capacitate mica si totodata un impozit mic).Romanii vor cumpara in masa aceste masini si vom ajunge o tara cu masini de volum mic si totodata slabe in caz de accident.Dezavantajul este atunci cind vine un strain in romania (la fel ca puscasul marin american) iar cu jeep-ul sau poate omori citi romani doreste pentru ca loganul sau clio nu va rezista in fata unui jeep.Ar trebui sa ne protejam cetatenii romani prin incurajarea lor sa-si cumoere masini cu capacitate mare care sunt rezistente in caz de accident gen jeep grand cheroke, bmw x5, mercedes ml, toyota land cruiser.Ar trebui ca organismele statului sa respecte mai mult romanul decit sa alerge dupa bani.

  • domnilor hai ca masinile sh fac bulangii discriminarii dar la masinile noi sa interesat cineva 🙂 ? ce scade din pretzul actual .. ce mai baga ? chiar sunt curios . la un moment dat au spus ca persoanele fizice nu platesc TVA ( DDP ) si dupaia au spus ca defapt or sa plateasca altceva. 🙂 iainformativa ca imi crapa ochii cautand.poate na scapa ROMANU de DDP .. si tot mai renteaza sa te gandesti la ceva nou

  • ba baietzi am si eu o intrebare.Deci eu merg in germania imi cumpar un golf 4 din 2001 capacitate cilindrica de 1890cmc cu euro3 .Care ar fi taxele totale care ar trebui sa le platesc dupa 1.01.2007 pentru ca sa o inmatriculez in romania?deci ma refer la toate taxele.

  • daca am o masina cu capacitate de 4000(euro 3 fabricatie 2000) cm cubi la care am platit vama +accize dar pe care nu am imatriculat-o pentru ca este inca la reparat mai platesc inca o data taxa????!!!!daca da m-au rupt astia,urmeaza sa-mi tai venele sau alta solutie suicida

  • ba aici totzi intreaba da nimeni nu raspunde.Eu zic sa punem mana de la mana sa mergem la un avocat sau o persoana care este in masura sa ne dea informatzii reale in legatura cu toate intrebarile noastre.

  • adrian scuze – daca vama este achitata in dec 2006 si daca motivul intarzierii este unul rezonabil, DA poti fi scutit de taxa speciala in primele zile din 2007.

  • pt george elvis – daca ai o motivatie „rezonabila” poti scapa de taxa.

    La fel de adevarat este si faptul ca la inceput de ianuarie va fi un cor de motivatii „rezonabile”… din partea tuturor.

  • salut
    am vazut la stiri pe antena 1 ca aceasta taxa speciala se poate ataca in instanta ptr ca nu este in conformitate cu legislatia europeana si statul o sa fie obligat sa iti returneze banii…………stie si altcine va de asta?daca e asa sigur o sa dau in judecata statul roman ptr ca e hotie

    Scris de nelutu — 14 Decembrie 2006

    ––-
    cica asa am auzit si eu… legislatia europeana nu sunt deacord cu aceasta taxa… au spus ca e prea mare… in primele 6 luni ramane asa si dupa aceea trebuie infiintzata o noua lege cu taxele acestea scazute… sa speram ca asa v-a fi…

  • avem in parlament o adunatura de imbecili si cretini.asa ne trebuie ,doar noi i-am votat
    Adi.

  • eu nu am fost niciodata la vot…….mai platesc taxa speciala? da acum sa trecem la treburi mai serioase.eu vreau sa merg ingermania sa imi cupar un autoturizm.Ma intereseaza sa stiu daca plates ceva impozit aici in tzara.Si daca da …cum se calculeaza.

  • a imi cer scuze …ma refeream la T.V.A.Deci vreau sa stiu ce tva platesc la o masina de 4000 de euro cu euro4

  • Adrian, e limpede ca TVA-ul e 19%… Vrei sa afli probabil baza la care se aplica acest procent.

    In acest moment baza este sinistra, o valoare care – pt second hand – e mai mare decat valoarea masinii de noua. Cert este faptul ca in UE se plateste TVA-ul de la locul achizitiei, fara a se mai recupera la granita pentru a fi replatit in tara. Banuiesc (scuzati expresia) ca de la 1 ianuarie, pt o masina luata din Germania nu se va mai plati TVA in Romania.

    In ce priveste alte taxe – taxa speciala se calculeaza cu softuletul din dreapta sus a oricarei pagini totalauto.ro. Vom avea si un softulet pentru impozitul auto, insa aceste nu intra la calculul pe care ti-l faci. Impozitul se plateste anual la sf de an, adica pana-n 2008 nu te stresa.

    In plus mai sunt accizele in fc de motorizarea masinii, O sa postam aici valoarea accizelor, dar mai dureaza un pic (tre’ sa le transpunem digital…).

  • Ar mai fi ceva. Dvs. nu ati mentionat ca aceasta taxa e si ea purtatoare de TVA, calculatorul dvs. calculeaza taxa fare TVA. Ar fi bine de precizat si asta, nu de alta dar oamenii ar trebui sa stie ca de fapt taxa e cu 19% mai mare.

  • Stiu ca la noi e posibil orice, insa – teoretic – taxele nu poarta tva.

    Nu stiu absolut nimic (n-am vazut nicaieri) ceva despre vreun tva aplicat taxei speciale. Daca stii tu Adrian mai multe, spune-ne despre ce este vorba. Unde ai vazut/auzit chestia asta?

    Pt. Adrian – Desigur, daca tu consideri ca e mai bine, iti voi vorbi si eu cu a 2-a plural :o)

  • M-am uitat pe link si cred ca e o eroare de-a lor. Cred ca de fapt au vrut sa spuna ca nu poarta tva.

    Singua cale prin care aceasta taxa ar putea purta tva este urmatoarea (si e gresita) – cineva imi executa/factureaza serviciul de inmatriculare. Pe factura imi apare taxa speciala peste care firma pune tva…

  • Putem sa dezbatem noi pana la pastele cailor ! Ar fi bine daca ne-ar asculta si pe noi cineva si ar face ceva
    in privinta asta! Ramine de vazut!

  • Sant un baiat de 27 ani lucrez de 6 ani in ultimi 3 ani am avut un salar bunicel fata de celalalti din jurul meu si totusi nu am reusit sa imi cumpar o masina decat o dacia 1300 cu o munca de 6 ani! Oare cei care ne conduc ce au realizat pana acuma?

  • am observat ca pe nicaieri nu se face diferenta intre autoturisme si autoutilitare pentru marfa,stie cineva ceva despre autoutilitare cum se va plati inmatricularea?

  • Domnilor,daca un cetatean german(sau italian,francez,belgian,austriac etc.) isi cumpara o dacie din ’84(ca-i place lui cum arata),cat il costa sa o inmatriculeze in tara de rezidenta?imi poate raspunde cineva?

  • cetatean neansemnat – felicitari pentru retorica 🙂

    antiiliescu – cred ca autoutilitarele vor avea (cele pana in 3,5t) acelasi regim cu turismele. Asa a fost pana acum, iar in corectura adusa legii nu se spune nimic nou…

    marian – misto intrebarea.

  • In orice caz mi se pare o taxa exagerata si sper sa se revina intr-un fel sau altul asupra ei, fie si pentru simplul fapt ca Romania are nevoie de un parc auto mai bun, iar cu o asemenea taxa nu vad cum ar fi posibil una ca asta. Sper sa fie asa in ceea ce priveste TVA-ul asupra taxei, dar mai stii cum nu vor aparea firme care sa faca acest serviciu si sa incaseze si taxa?? Deocamdata se pare ca nu e nimic reglementat, vor aparea cu siguranta normele de punere in aplicare.

  • Se plateste la politie la inmatriculare. Punct. Ce norme crezi ca mai sunt necesare?? 🙂

  • Nu mai inteleg nimic cu taxa asta la tv la realitatea arata ca incepe de la 5000 euro ,aici vad ca,calculeaza alfel taxa , pe care sa o iau de buna ?dar la masinile noi mai sunt taxe vamale sau numai taxa de prima inscriere /

  • Calculatorul de pe site este EXACT calculul prevazut in lege.

    Daca vrei sa verifici corectitudinea calculatorului de aici, downloadeaza legea (de mai sus, din articol…).

    In alta ordine de idei, arunca-ti TV-ul pe geam. Netul e viitorul 🙂

  • guvernul rominiei bate joc de cetateni acestui tari ,este inacceptabil ca membru ai uniuni europene sa mai platest o taxa pt ai inmatricula un autoturism cunparata din uniune( noi romini in todeauna am fost mai smecheri) o se ne amendeaza cei din uniuni!!!

  • Daca nu era toata povestea asta cu UE, cred ca si acum aveam ulei pe cartela.

    Laslo, calmeaza-te. Macar de sarbatori 🙂

  • as vrea sa stiu daca de la 1 ianuarie 2007 o sa recunoasca rar roman norma d4 care in germania inseamna euro 4

  • Cristi – daca te referi la normele germane, sa stii ca nu se suprapun cu cele euro…

    Spre exemplu, in fc de anul de fabricatie, un Deustche3, poate fi deopotriva Euro2 sau Euro3…

    Se rezolva (cu nervi si faxuri) la RAR.

  • stie cineva sa-mi spuna,daca vin cu o masina de afara,cat de legal este sa o folosesc cu nr. straine,avand , evident platite taxele de inmatriculare afara ?poate ramane inmatriculata pe numele unei cunostinte in berlin, spre exemplu?

  • Am vazut calculatorul de taxe dar am si eu o intrebare. O persoana fizica care isi aduce o masina cu euro 3 din strainatate la prima inscriere la un motor de 1900 cmc plateste doar 1600 euro?

  • wr – atat timp cat se circula cu buletinul la granita, nu cred ca se mai pun stampile de intrare si iesire din tara…

    Regret ca nu stiu exact (pe dinafara) insa masina poate circula cu numere straine vreo 9 luni (daca nu ma insel) de la intrarea in tara. Daca masina iese din tara 3 luni, „cronometrul” porneste de la zero la reintrare…

  • pt. Mishu – valorile calculatorului sunt cele din lege. Daca nu ai incredere in calculator poti downloada legea (tot in susul acestei pagini, in articol).

    In plus, daca masina ar avea sub 6 luni vechime, taxa ar fi si mai mica 🙂

  • daca aveti posibilitatea sa va cumparati o masina din alta tara eu spun sa o imatriculati acolo este mai ieftin eu asa am facut si asigurarea scade pe an ce trece si nu aveti probleme cand treceti granita

  • am un mercedes c180 din 1993 cu nr de spania,nu voi fi nebun sa-l inscriu in romania.
    singura chestie de trebuia sa scotem masinile din tara era ca expira revizia tehnica care tre facuta acolo,deoarece asigurarile si taxa lor la ”primarie”pute-am sa ii dam unui prieten de acolo sa le plateasca.sunt curios daca cu intrarea in U.E ,vom putea face inspectia tehnica la noi in tara ,normal asa ar fii.Spaga pe care am dat-o la vama la romani ca masina nu este pe numele meu indiferent daca am procura a fost de vre-o 1000 de cate ori am venit si am iesit.acum nu mai scot masina din tara si ma costa pe an 400 de euro.recomand tuturor sa nu mai inscriem masini in romania.si e mai misto CAND VAD FETELE NR STRAINE,iar GABORII HABAR AU SA SE UITE PE ACTE.BAFTA TUTUROR…

  • Pt jeleugex si MADALIN – cred ca e ok daca masina iese afara mai mult de 3 luni…

    In tara exista obligativitatea inmatricularii romanesti pentru nerezidenti. Chiar daca se iese si se intra in atra cu buletinul, CRED (inca n-am fost sa vad cum e) ca datele sunt trecute in vreun excel pe vreun calculator… In acest caz, oricat de fraier ar putea fi un gabor, in cateva saptamani va sti sa se uite pe acte… Eu unul nu m-as risca…

  • masina care o am este imatriculata in austria si este pe numele meu se poate imatricula si acolo dar nu stie multa lume eu o am de 1 an de zile iar politia nu are treaba cu tine ca esti in regula

  • jeleugex – nu te contrazic, dar ramai la mana politistului.

    Dupa lege, nu-i ok – adica nu-i o solutie pentru cineva care vrea sa fie acoperit 100%. Cand aceasta procedura va deveni ceva mai populara, fii sigur ca toti politaii vor sti la ce sa se uite pe acte.

    Treaba ramane valabila chiar daca esti cetatean austriac cu rezidenta aici…

  • CAT TIMP I-TZI PLATESTI ASIGURAREA SI IMPOZITUL ANUAL NU ARE CE SA-TZI FACA POLITIA.

  • In principiu, asa este Madalin.

    Dar gandeste-te la urmatorul scenariu – un bou intra in tine si ajungi la biroul accidente usoare… Chiar crezi ca politistul de la „accidente usoare” nu isi vor da seama ca ai taonul expirat (ala strain)? Expirat in sensul ca parioada de provizorat este expirata pt Romania…

    Ai dreptate si n-ai, in acelasi timp 🙂

  • salut sint italian cu permis de sedere aici si in cehia. am inmatriculat masina italiana in cehia si am platit aproape 60 euro. acuma vreu sa imi stabilesc in romania si vreu sa inmatriculez masina mea aici dar ….. in cehia pot sa inmatriculezi fara taxele ‘proaste’ orice masina deja inmatriculata in EU

  • ROMANIA=TARA HOTILOR.
    Tineri,plecti din tara asta cit mai repedeunde si-au facut cuib hackeri,doctori prosti,avocati-banditi infratiti cu demnitari.RUSINE EUROPEI CA NE-E PERMIS SA INTRAM IN SANUL CIVILIZATIEI CU TIGANI SI HOTI! UN ROMAN DEZAMAGIT.

  • Pana la urma s-a lamurit cineva daca aceasta idioata de taxa poarta sau nu TVA? Imi pun intrebarea pentru ca am vazut asta seara la Realitatea TV o discutie pe aceasta tema si prezentatorul a dat niste exemple unde mai aparea +TVA. Daca este asa, din punctul meu de vedere este cea mai mare idiotenie, suntem chiar tara tuturor posibilitatilor si ii dau dreptate lui Raducu.

  • Adrian, eu am pierdut emisiunea de la Realitatea TV, insa o taxa nu poate fi purtatoare de taxe. Pur si simplu aceasta taxa nu este valoare adaugata, TVA nu face sens. Pe bune.

    Tu in ce context ai auzit de TVA? Sa nu cumva sa se fi referit ala la vreun „pret final real al masinii cu tot cu TVA, dupa ce se aplica taxa speciala”.

  • M-am uitat destul de atent crede-ma, era ceva de genul „taxa + TVA” si am ramas pur si simplu mut. Ai perfecta drepate, taxa nu este o valoare adaugata, dar …….se pare ca este posibil orice

  • Exista precedent in Romania de a se taxa o taxa sau de a se impozita un impozit, iar cel mai la indemana exemplu este procedura de impozitare a unui salariu.

    Intradevar nu-i imposibila o astfel de tampenie, insa… oda bucuriei! Toate deciziile de acest gen au devenit atacabile odata cu intrarea in UE. Trebuie doar sa rasfoim legislatia europeana. E vreun jurist pe receptie??? 🙂

  • PENTRU SENOSH
    TALONUL ALA”STRAIN” NU ARE CUM SA FIE EXPIRAT…CE VREI TU SA SPUI ESTE CA POATE SA EXPIRE REVIZIA TEHNICA CARE PTR MASINILE SUB ANUL 2000 SUNT PE 1 AN IAR CELE DUPA 2000 PE 2 ANI…,DAR POATE VOM REUSI SA FACEM REVIZIILE LA NOI IN TARA DEOARECE AM AUZIT CA ROMANI AU INCEPUT SA FACA ASIGURARI LA MASINILE CU NR STRAINE..{NU SUNT SIGUR}DACA NU RAMANE SA-NE DUCEM CU MASINA IN TARA RESPECTIVA PTR A FACE REVIZIA CAND PLECAM IN VACANTA PE MINE MA-R COSTA MAX 500 LA 2 ANI .IN TOTAL 600 DE EURO PE AN.

  • M-am uitat cu atentie si vad ca Madalin are dreptate. Articolul 15 din Ordonanta a fost abrogat. Daca esti cetatean strain rezident in Romania nu te mai obliga nimeni sa iti inmatriculezi masina aici.

    Ziceam mai sus aiurea 9 luni – era vorba de doar 90 de zile in care iti „expira” talonul strain… Dar aceasta prevedere (Art.15) a disparut. Prin urmare – obligatia este aceea de a avea masina inmatriculata (adica sa ai numere) si de a fi ok tehnic.

    Misto 🙂

    Problema ramane pentru cetatenii romani domiciliati in Romania, care sunt obligati sa-si inmatriculeze masinile aici cu TAXA SPECIALAAA… Prin urmare ne dau afara din tara 🙂

  • Din pacate am mai avut o confirmare azi dimineata ca aceasta taxa ar purta TVA. Daca cineva stie mai mult sa-mi spuna.

  • Salut baietzi imi pare rau sa aud de taxe purtatoare de taxe si am o intrebare la Adrian.Auzi dupa ce platesti taxa itzi calculeaza tva-ul….dupa susele tale cred ca ar fi logic sa itzi mai calculeze odata tva la taxa aia impreuna cu primul tva stii ce zic.si tot asa mai departe.A doua la mana mi se pare ca senosh e cel mai documentat dintre noi.Dar nu stiu cat de valabile sunt informatziile lui.Eu stitzi ce o sa fac.O sa plec saptamana ce vine in germania imi iau un opel din 97 cu euro4 pe el si o sa vad ce se intampla mai departe.Dupaia va zic si voua. salut

  • In Romania este egal cu zero sa fii documentat. Intotdeauna apar diferente intre ce ai citit si ceea ce se intampla de fapt. Intotdeauna descoperi ca mai era pe undeva o anexa mica de care n-ai stiut…

    Ceea ce spune Adrian despre „TVA la taxa” nu este imposibil. Asa cum spuneam, exista precedent.

    Cred ca ar fi mai bine sa ne punem in comun sursele. Adrian, baga si tu aici te rog cateva surse care spun ca taxa speciala poarta TVA. Din cate stiu, o sursa este Realitatea TV…

    Cine spuneai ca ti-a confirmat in dimineata asta? Cat de sigura e sursa?

  • Am parcurs cu atentie Noul Cod Fiscal. La articolul 214 indice 1 aliniatul 3 este definita formula de calcul a taxei. Nu formula in sine este importanta, ci precizarea expresa care spune ca „taxa este datorata bugetului de stat”.

    Revenind la intrebare – poarta aceasta taxa TVA? Doar daca cel care o pretinde este platitor de TVA. Este statul platitor de TVA? 🙂

    Sunt gata sa pun bratul drept – taxa speciala nu poarta TVA. Pentru mine este limpede. Cred ca oricine va sustine altfel este fie dezinformat (daca-i de-al nostru), fie comite un abuz (daca de-al lor).

  • As vrea sa stiu daca cumapr din Germania o masina si ma uit pe internet si scrie ca masina are euro 4 si ii din anul 1994 ii valabil la noi in tara ????

  • ba eu am vazut pe net ca scrie euro 4 si cand am dat telefon zice ca ii D3.DEocamdata nu stiu ce inseamna euro 4 adica cate grame la suta de km ? su cum stii daca are euro 4?

  • Nu sunt familiarizat cu normele nemtesti si de aceea nu iti pot spune exact care sunt caracteristicile lor…

    Mult timp am crezut si eu acelasi lucru – ca D3=E3 si D4=E4. Am aflat ulterior ca un D3 poate fi si Euro 2 si Euro3, asa cum D4 poate fi si Euro3 si Euro4. Pragurile celor doua standardele sunt oarecum intercalate…

    Singurul care poate incadra corect standardul Euro este producatorul.

    O sa vb luni cu cineva care importa SH-uri din Germania si o sa vin aici cu mai multe precizari.

  • ajutati-ma fratilor ca inebunesc.am un ford focus ghia care are d4.acum 3 luni am vrut sa o inmatriculez dar de la rar mi-au spus ca are euro 2 .am plecat cu ea iar in germania iar de acolo au zis ca corespunde euro 4 .intrebarea este daca romani vor recunoaste norma d4

  • Cristi, sper sa nu zic prostii… nu cunosc exact normele D (Deustche). Insa:

    Din cate stiu, D4 nu poate fi Euro 2, ci – in cel mai rau caz – Euro 3. Dar poate fi si Euro 4. Standardele D si E nu se suprapun, ci se intrepatrund. De aceea nu poate fi „recunoscuta” norma nemteasca, avand alte valori.

    Unde in Germania ti-au zis ca e Euro4? De la Ford? Daca ti-a zis Ford, cere-le hartie si va fi suficient pentru rar.

    Daca ti-a zis vanzatorul e egal cu zero. Sunt varza la capitolul asta si vanzatorii si siturile lor de pe net. Ei sunt gata sa spuna ca si bicicletele sunt Euro4 ca sa le vanda.

    Asa cum am zis si in comentariul precedent, voi face o discutie luni cu cineva care cunoste profi normele germane si voi posta aici ceea ce aflu.

  • Cristi, sorry. Tocmai am aflat ca D4 poate fi Euro2.

    E belea mare cu normele nemtesti – aflu luni mai multe…

  • Baieti daca imi cumpar o masina SH din Germania de exemplu un BMW 318i care sa zicem ca are euro 3 si ii din 1994 pt. a imatricula in Romania ii 5070 de euro si mai platesc si vama de 1300 de euro???????????????

  • taxa speciala de inmatriculare pentru 318i (1995cmc) euro3 din 1994, este daca este euro 3 este 1713 euro si nu 5070…

    Cum ai calculat tu taxa? N-ai vazut calculatorul din banda dreapta sus?

  • SINGURA MODALITATE PTR CEI CA MINE CU NR STRAINE RAMANE DE VAZUT CE SE VA INTAMPLA,CA STITZI BINE IN ROMANIA E POSIBIL ORICE

  • Da……din nou ma uit cum discutam fara nici un rezultat tipic romanilor.E cineva pe net care a adus masini din germania?

  • eu am un citroen xantia din 98 pe care vreau sa-l inmatriculez si sa-l vand.am dat pe el 2000 euro si taxa ii vreo 3800 euro, iar la noi cu 6000 euro imi cumpar una din 2000-2001. ce castig eu daca o inmatriculez o vand max. cu 4000 euro.dar am gasit o solutie firma de caritate non-profit, se plateste o taxa de 150 euro…sa treaca timpul si mai vedem…daca nu merg cu numere straine pana se rupe masina si cu asigurare falsa…

  • AR FII BINE SA FACA CINEVA UN CHAT SPECIAL PTR CEI ”SUPARATZI” PE LUMEA ”BUNA”SA DISCUTAM MAI BINE ACOLO

  • adruian – suntem abia pe 6 ianuarie. Grozavia asta se plica de doar cateva zile… Nu cred ca a facut cineva vreo formalitate te genul asta pe 2007.

    Stiu pe cineva plecat sa aduca niste masini si voi posta toate detaliile sapt viitoare.

  • Deci io am gasit pe net pt prima inmatriculare a masini in romania euro 3 5070 de euro euro 2 6700 si euro 1 sau non euro inmatricularea coasta 7500. Pe langa asta se mai plateste si vama aia facuta cu calculatorul ca sa vezi pretul.
    Asa am citit

  • gabrini, nu stiu ce ai vazut, dar este gresit. Uite-te sus in articol (pe pag asta) si downloadeaza-ti Codul fiscal. O sa gasesti exact cum, se face calculul. Insa eu iti zic ca (tot sus, in dreapta) calculatorul taxei este cea mai simpla cale de a afla valoarea corecta.

    Taxa speciala de inmatriculare nu este unica pentru orice masina euro 3 sau 4. Pe langa norma euro, taxa depinde si de cilindree si de varsta masinii.

  • trebuie precizat faptu ca acel „motor de calcul”de sus din dreapta e umpic gresit.Ce vreau sa zic este ca nu da un rezultat exact.pentru un rezultat mai exact trebuie folosit un tabel care il gasitzi tot pe net.Vreau sa mai zic ca nu sunt deacord cu aducerea in tzara a masinilor cu o norma de poluare ridicata.Daca iei o masina cu euro4 o sa ai o surpriza si o sa pletesti foarte putzin la inmatruiculare.(e mai scumpa) (da si mai buna)

  • adruian, ai dreptate cu euro4.

    cat despre calculatorul de aici e f corect. Conform formulei de calcul din lege, mai exista si valori cu un carnat de zecimale. Insa ASTA este valoarea corecta.

    Banuiesc ca tabelul ala da valori rotunde in euro. Poti posta adresa?

  • Deci imi aduc o masina din germania SH sa zicem are euro 3 si masina ii din 1994 cu motor de 1.6i platesc taxa vamala facuta cu calculatorul asta am inteles da la inmatriculare cat mai trebuie sa platesc ???????

  • gabrini – calculatorul de sus este inmatricularea – taxa speciala auto pentru prima inmatriculare in Romania.

    Cu vama inca nu stiu ce sa-ti zic. Cand vine amicul meu cu masinile din Germania o sa stiu mai multe. Pentru o masina nemteasca ar trebui sa nu fie vama, dar nu stiu exact la SH.

  • adruian – sorry, cred ca sunt chior. Am intrat pe Cotidianul, dar n-am vazut tabelul. Mai da-mi un indiciu 🙂

    Sa nu fie vb cumva de un tabel bazat pe valorile din PROIECTUL legii codului fiscal. In parlament taxa a fost marita, iar valorile finale (oficial intrate in vigoare), cele din Monitorul Oficial sunt mai mari. Calculatorul de aici functioneaza bine. De fapt, poti verifica singur – poti downloada legea din linkul din articol (vezi sus, deasupra comentariilor).

  • Inac o intrebare baieti io intru pe http://www.mobile.de si dau sami caute masini cu euro 3 si 4 si imi intra masinile alea dar nu stiu si la noi in tara recunoste acel euro ca este o masina de exemplu audi 80 avant din 94 pe benizina si scrie ca are euro 4 nu stiu ce sa cred voi stiti ceva ???????

  • „mobile.de” stiu ca-i sit serios. Este la fel de adevarat ca NU POATE fi Euro4 o masina produsa in 94. Iata care e faza si de unde vine confuzia:

    – in 94 obligatorii pentru Europa era Euro2.
    – pentru scaderea poluarii in Germania, nemtii au inventat doua norme D3 si D4 (copiate dupa proiectul viitoarelor Euro3 si Euro4), mai exigente decat Euro2 si cine avea masina D3 sau D4 primea niste scutiri la taxe (o conventie inventata de americani).
    – D3 cel de atunci este mai permisiv decat Euro 3 acum, asa cum D4 de atunci este mai permisiv decat Euro4 de acum. Adica un D4 (adica un Euro4 in proiect, inca nedefinitivat, cum ar fi Euro 6 de acum…) nu indeplineste Euro4 real implementat.
    – Incepand cu 1 ian 2006 (sper ca nu gresesc anul, 2005… ma rog…) D4 este identic cu Euro4.

    Care-i smecheria? ACUM D4=Euro4, insa nu este valabil si pentru anul 1994. Ei zic ca o masina din 94 e Euro 4, pentru ca la masinile f noi, D4=Euro4. Ei nu mint cand zic ca e Euro4, insa RAR nu va recunoaste D4 decat pentru masinile produse dupa „unificarea” normelor.

    Am fost coerent?

    In concluzie Audi-ul din 94, nu este un Euro 4 corect, el fiind un D4/Euro2.

    Atentie, si nemtii umbla la kilometraje 🙂

  • COMPLETARE – exista masini nemtesti care indeplinesc norma D6, identica cu Euro 6 aflat in proiect.

    Daca la implementarea lui Euro 6 normele vor fi innasprite, se va repeta peste cativa ani circul cu „D6 care este mai permisiv decat Euro6” 🙂

    Apropo, un D6 indeplineste SIGUR Euro4 🙂

  • A salut am gresit site-ul care l-am trimis.Oricum eu nu mai tzin minte adressa dar intre pe google si scrie inmatriculare auto .pe acolo pe undeva am gasit eu.E ceva cu(taxa surpriza pe prima inmatriculare)

  • Nu mai intzeleg nimic sa mor io.Adica… Daca masina are un D4 e mai bun decat euro 4 insa doar daca masina este un an de fabricatzie dupa 94 .Deci daca masina e din 1999 si scrie ca are d4 atunci are si euro4 nu?
    si inca o intrebare.Cum imi dau eu seama ca ala dela care vreau sa cumpar masina nu ma minte.Imi zice da mai baiatule are euro4.Eu cum verific acest lucru?Pe talon am intzeles ca nu e scris.

  • Este egal cu zero ce-ti spune vanzatorul. Poate ca nu te minte, ci pur si simplu nu stie nici el. Ca sa-ti ia banii iti zice ca e si euro8…

    adruian – incearca sa temporizezi cumpararea. Ma aflu in plina documentare si sper ca sapt viitoare sa aflu DOUA DATE ESENTIALE.

    D3 si D4 sunt norme recunoscute in Europa, dar adaptate legislatiei Germane pt politica lor de reduceri de taxe pentru proprietarii de masini putin poluante.

    PRIMA DATA ESENTIALA – este data incepand cu care toate D3 au fost echivalate cu Euro3.

    A DOUA DATA ESENTIALA – este data incepand cu care D4 au fost echivalate cu Euro4.

    Avand aceste date, te vei uita la data fabricatiei masinii si vei sti daca D3 sau D4 sunt asinilabile normelor Euro respective.

    NU LUA DE BUN – eu cred ca D4 din 99 este Euro3 si nu Euro4.

  • Absolut provizoriu:

    – 1 ian 2000 a intrat in vigoare obligativitatea Euro3 in Vest. Cred ca aceasta este data de la care se echivaleaza D3 cu Euro3.

    – 1 ian 2005 a intrat in vigoare obligativitatea Euro4 in Vest. cred ca aceasta este data de la care D4=Euro4

    PRIN URMARE:
    – pt masinile produse inainte de 1 ian 2000, D3 e sub Euro3, iar D4 sub Euro4.
    – pt masinile produse intre 1 ian 2000 si 1 ian 2005, D3=E3, iar D4 sub Euro4.
    – pt masinile produse dupa 1 ian 2005, D3=E3 si D4=E4.

    Va rog mult, inca nu luati de bun. Este doar FOARTE PROBABIL ca lucrurile sa stea asa…

  • Bai vama nu se mai plateste pentru ca nu se mai plateste de asta au bagat astia taxele aste aca nu se mai plateste vama.Si trebuia ei sa nu ramana descoperitzi ….in pielea mea i-a prins cu vila nemobilata si uite ….beni de mobila

  • Pentru a nu mai exista dubii asupra modului de calculo sa va dau calculatorul oficial si o sa aveti o mica surpriza pentru ca taxa e exprimata in euro, dar……..se plateste in lei la un curs cu vreo 2.000 lei vechi mai mare decat cel de acum. http://www.mfinante.ro/taxa_auto.html

  • Daca stie cineva: achizitionez din Germania un autoturism cu 7000 euro,sunt nemtii obligati cu 01.01.2007 sa-mi opreasca si Mwt ? sau este ca anul trecut cand iti returnau Mwt dupa ce faceai dovada ca auto a parasit C E ?

  • ba fratilor ori nu inteleg eu ori cei care guverneaza aceasta tara nu sint normali la cap si prezint exemplul meu: am un olcit 1983,nu am surse financiare sa-mi cumpar masina noua nici leasing nici cum vreti voi,deci in loc sa merg de exemplu cu un opel astra 1990-95 ieftin (1500-2000euro cu toate taxele incluse vechea legislatie)masina net superioara in primul rind din punct de vedere al sigurantei circulatiei,al poluarii mediului si tot ce inseamna masina, merg tot cu oltcit’83 o rabla pentru ca oricum trebuie sa merg cu o masina nu am ce face.Intr-o tara care se vrea civilizata nu se face asa mare discriminare prin lege intre cei care au bani si cei care nu au.Intrarea in ue E NUMAI penru o categorie de romani?!cel care are bani oricum isi masina noua.

  • se mai schimba vreodata codul asta fiscal sau il ia dracu pe tariceanu asta si il mai trinteste o data ceva pe jos sa nu se mai ridice

  • AM AUZIT CA S-A VB ASTAZI PE ANTENA 3 CA CEI DIN UNIUNEA EUROPEANA AU FACUT GALAGIE CA NOI AM BAGAT TAXELE PT MASINI.A VAZUT CINEVA???

  • Exemplul lui Doru este beton. El demonstreaza ca noul cod fiscal apara interesul industriasilor de masini noi si nu are vreo emotie cu privire la imbatranirea parcului auto national.

    Ref. la ce a zis Aurel – din cate am inteles acest nou cod fiscal a fost deja atacat prin foruri europene bla bla…

    Cu privire la scandalul taxelor de astazi, nu a fost in legatura cu taxa speciala de inmatriculare, ci cu o taxa de tranzit prin vama Giurgiu. A picat taxa aia, vor pica si altele 🙂

  • Senosh te asteptam cu noutatile pe care le-ai promis, sa ne spui exact cum decurg formalitatile si eventual si clarificari in ce priveste concordanta intre D3 si E3 si D4 si E4, nu de alta dar ar fi pacat ca bietii romani sa mai ia si teapa dupa ce ca si asa nu au bani.

  • Stiu ca am promis noutati pt azi, insa amicul meu (cu masinile in Germania) se pare ca mai bananaie pe acolo.

    Cum aflu, cum postez. Probabil in cateva zile…

  • In legatura cu D3 si D4 – s-a facut lumina.

    D3 si D4 sunt norme europene aplicabile in legislatia germana. Indiferent de Euro x (2, 3 sau 4), neamtul cu D3 se incadreaza la reduceri de taxe, iar D4 tot la reduceri de taxe dar mai mari ca D3.

    Din punct de vedere al noxelor, D3=E3 iar D4=E4, insa doar la acest capitol, un D4 nefiind echivalentul lui Euro 4.

    In aparenta este o contradictie, dar lucrurile au o explicatie simpla pornind de la intrebarea „CUM SUNT MASURATE ACESTE NOXE?”.

    In momentul implementarii Euro2 masuratorile s-au facut prin repetarea unor cicluri de folosire a masinii – un veritabil standard de masuratoare numit „Ciclu Euro2”. Toate masinile masurate in baza „Ciclul Euro2” sunt Euro2, indiferent ca indeplinesc sau nu normele D3 sau D4, echivalente ca si cantitate de poluanti cu Euro 3 si Euro 4.

    O masina Euro 3 este acea masina care indeplineste normele de poluare Euro 3 (identice cu D3) insa masurate in baza unei masuratori in ciclu Euro 3. Acceasi explicatie si pentru Euro 4.

    Pentru a nu lua tzepe, indiferent de D-ul nemtesc trebuie sa vedeti data FABRICATIEI automobilului SH cumparat. Astfel:

    – Norma Euro 3 este in vigoare din Ianuarie 2000

    – Norma Euro 4 este in vigoare din Ianuarie 2005.

    Indiferent de D3 sau D4, masinile dinainte de Ianuarie 2000 sunt Euro2 (mai exact D4/Euro2 sau D3/Euro2), cele dintre Ianuarie 2000 si Ianuarie 2005 sunt Euro3 (D3/Euro3 si D4/Euro3), iar pentru cele de dupa Ianuarie 2005 D3 si D4 sunt identice Euro3 respectiv Euro4 (sunt D3-uri si D4-uri masurate in ciclul corect, actualmente valabil).

    Ceea ce v-am postat aici este 100% corect, existand totusi posibilitatea ca datele de referinta pe care le-am scris sa fie totusi devansate de initiative ale producatorilor. ADICA:

    (exemplu FICTIV, n-am inca documentatie atat de exacta, la nivel de producator) – sa zicem BMW (VW, OPEL, etc…) a aflat despre modificarea ciclului Euro3 incepand cu Ianuarie 2000 si – pentru a se alinia la noile norme a implementat totul mai devreme (cu 1 an, juma’ de an, etc). In acest caz, este posibil ca sa avem un D3 identic Euro3 chiar si inainte de Ianuarie 2000.

    CONCLUZIE:

    1. Daca aplicati datele scrise de mine, SIGUR NU luati tzeapa.

    2. Daca cineva pretinde ca va vinde D3=E3 dinainte de Ianuarie 2000, acel om nu este neaparat un mincinos, insa cereti-i o hartie semnata de producator. Daca n-are negociati pretul la Euro2.

    3 Idem pentru D4, insa data de referinta va fi Ianuarie 2005.

    That’s all folks! 🙂

  • am gasit un autoturism inmatriculat 01 2000;intrebarea e are euro 3 sau nu?pt.ca nu cred ca ea sa fie fabricata tot in 01 2000 iar vinzatorul nu specifica acest lucru .

  • marece porcarie taxa asta , dar na cum se imbogatzeau si parlamentari care au de castigat de pe urma acestei taxe , ei is de genu , ce visam nopatea punem in vigoare ziua , asa k nu mam mira dak ar mai scoate legea precum k nai voie sa aduci masini din afara ,numa k sa le cumperi lor porcariile de logan sau renault

  • Valeriu – data fabricatiei trebuie sa reiasa din acte. In fc de ACEASTA data se calculeaza restul taxelor. Totodata, masina este SIGUR mai demult construita de Ian 2000 – insa acest lucru nu inseamna automat ca masina este Euro2. poate fi si E3. data „Ian 2000” este certa, nu si obligatorie – te rog citeste comentariul meu precedent.

  • Claudiu, ai dreptate. cred ca stii deja (din presa, uita-te la jurnalele TV din seara asta) ca UE i-a luat la intrebari pe guvernanti in legatura cu taxa speciala 🙂

    Mafioti… n-au nici un pic de rusine.

  • dk autoutilitara pe care vreau so cumpar are fix 3.5 tone nou noutza de la reprezentanta ; platesc taxa?rog urgent ajutor :(:(:(:(:(:(:

  • Faza e misto cu FIX 3,5 tone 🙂

    Criteriul este simplu – daca o poti conduce cu „B”-ul, platesti taxa. Uita-te in regulamentul de aplicare a noului cod rutier…

    hai ca ma uit si eu – sa vedem cine afla primul 🙂

  • PRIMUUUUL!!

    Art. 30. lit.b) CATEGORIA B:
    1. autovehiculul a carui masa totala maxima autorizata NU DEPASESTE 3.500 kg si al carui numar de locuri pe scaune, în afara conducatorului, nu este mai mare de 8;

    Sorry. Baga taxa !!!! 🙂

  • am si eu o intrebare…am adus din Belgia o autouitilitara PEUGEOT 2.0 hdi.am platit toate taxele in dec.2006.am fost ieri la politie si m-au trimis la finante de unde mi-au spus ca trebuie sa-mi dea o chitanta cu taxa valoare zero.am ajuns pana la directoarea finantelor care in prezenta mea l-a sunat pe seful politiei,spunandu-i ca ea nu poate sa dea asa ceva.m-a rugat sa vin azi dimineata.cand m-am dus,mi-a spus ca a vorbit la politie si ca mi se va inmatricula masina 3 luni cu nr. provizorii pana cand vor sti cum sa faca.m-am dus la politie,unde mi s-a spus ca desi am platit taxele anul trecut trebuie sa platesc si taxa de inmatriculare pe 2007 in valoare de 1870 euro.mi-a explicat ca sunt scutite de aceasta taxa autoturismele si masinile de teren care si-au platit taxele anul trecut.(in afara de autoutilitare).mi se pare un non-sens…poate cineva sa ma lamureasca???eu am impresia ca nici ei nu stiu cum sa faca.

  • ai dreptate,si mie mi se pare un non-sens!dar din pacate nu pot sa-ti dau un raspuns

  • Ma indoiesc ca este legal sa ai numere rosii 3 luni.

    Daca totusi exista vreo dispensa, iar numerele rosii pot fi purtate 3 luni, cred ca asta ar fi cea mai buna solutie. In trei luni aceasta taxa nu cred ca va mai exista, intrucat forurile europene au inceput sa faca presiuni…

  • Salut

    Vad ca pe hibride nu exista taxe…. hmmm… ce-nseamna exact hibride? (oare si cele pe gaz or fi „hibride”)

  • termenul „hibride” este relativ nou in limbajul auto, el referindu-se la motorizari si nu la alimentari.

    Mai exact, o „hibrida” are doua motoare unul clasic (any) cu ajutorul caruia se deplaseaza in afara oraselor si unul electric pentru interiorul oraselor (concret – pentru viteze sub 30-40 km/h).

    In SUA exista discounturi mari la taxe de pana la 4000$ pentru detinatorii de hibride (foartye ecoogice). In Romania recompensa de rezuma la taxa zero de inmatriculare.

  • Sa inteleg ca treci pe la vama doar verificandu-se actele si fara a achita vreo taxa (pt masinile cu cel putin EURO1)?
    Merci de raspuns senosh.

  • Nuuu…

    EUR1 este numele certificatului de provenienta a bunului (nu neaparat masini). Seamana ca si denumire, insa este doar un document vamal european, in baza caruia vama devine zero pentru importurile din Europa in Europa.

    Ai EUR1, vama zero. N-ai EUR1, platesti vama. Cred ca si asta ar fi un subiect de lamurit…

    EUR1 este dat de vanzatorul bunului.

  • stie cineva ce taxe,si daca se platesc taxe pentru un autocar non-euro pe firma introdus in tara

  • Cosmin, nu stiu care este „reteta” operatiunii, insa cert este faptul ca autocarele nu intra in obiectul taxei speciale de inmatriculare.

    In plus, daca este de provenienta europeana (certificat de provenienta EUR1) vama e zero.

    Probabil vor aparea dificultati la inmatriculare (RAR, ITP, etc), dar ceea ce zic aici este o simpla speculatie.

  • am gasit un audi a3 turbo diesel de 2000 cmc.masina este in germania dar nu stiu cat ma costa taxele sa o inmatriculez,are euro 4 si costa 4000 de euro.am auzit ca la euro 4 se plateste vama….stiti care ii treaba?

  • Nu se plateste vama la produse europene (din UE).

    Trebuie platita taxa speciala pentru prima inmatriculare in Romania. Valoarea ei o calculezi cu ajutorul calculatorului de la Ministerul Finantelor (click dreapta sus in aceasta pagina, imediat sub fereastra de cautare…). Stiind valoarea taxei, mergi la trezoreria de care apartii si o platesti, iar chitanta o pui la dosarul de inmatriculare (la politie). Cam asta e…

    Dar ATENTIE – esti ABSOLUT SIGUR ca un A3 euro4 face 4000E? Din ce an e masina? Sa nu te pacalesti… Mai multe pe http://www.totalauto.ro/2007/01/12/normele-auto-germane-d3-si-d4-echivalent-euro-second-hand-din-germania/

  • ce prostie cu taxa de prima inmatriculare da ce vor astia sa-mi vind casa sa pot plati taxa de prima inmatriculare pentru masini sau camioane euro2, ca tot noi sintem cei care vom plati taxe si impozite la STAT,doar no sa vina un strain din alta tara sa plateasca rovigneta,impozitu etc. pentru noi.Treziti-va oameni buni si miciti taxa ginditiva ca si noi sintem romani ca si voi care ati marit taxa,numai ca nu avem bani vostri, noi traim din salarul minim pe economie.

  • Mihaela, am avut o discutie cu bordul director de la APIA si le-am explicat acest punct – cine trece de la o masina mai poluanta la una mai ecologica (chiar si de la non-euro la euro2) sa fie scutit de taxa la inmatriculare.

    DACA (nu se stie ce se va intampla cu taxa…) – repet – DACA taxa va ramane, este posibil sa fie luat in consideratie acest punct.

    Stiu.. stiu… deocamdata doar vorbe 🙂

  • am adus un vw polo in 25 12 2006 pt a nu plati taxa de prima inmatriculare,am facut tranzitul vamal pe 2006 m-am prezentat in 8 zile la vama ,acestia nu mi-au incasat nici o taxa si mi-au spus sa revin peste o saptamana cand se reglementeaza ceva .in ianurie 2007 m-am prezentat din nou la vama pe 18 le -am explicat speta si mi-au spus ca pot sa platesc taxele ,am achitat 900 euro taxele si m-am dus sa inmatriculez auto .la inmatriculari mi-au spus ca am platit t.v.a-ul auto si trebuie sa achit si taxa de prima inmatriculare care valoreaza inca 1017 euro,deoarece vama nu mi-a incasat si accizele care in 2007 nu se mai platesc. CE POT SA MAI FAC???

  • Miha m – trebuia sa ai orice plata facuta in vama pe 2006. Macar tva-ul. Acum nu cred ca mai poti face mare lucru. Decat sa astepti sa pice taxa.

  • de ce mi-a fost incasat T.V.A -ul in 2007 daca masina a fost introdusa in tara in 2006 si nu mi-au fost incasate si accizele. Deci ei mi-au incasat o taxa dupa legea din 2006 si nu era normal sa-mi incaseze si accizele?

  • dupa logica matematica – asa e – procedura trebuia terminata pe vechiul sistem.

    fiscal, problema a fost alta – au luat tva-ul, intrucat (banuiesc) tu ti-l recuperasei pe cel din Germania…

    S-ar putea sa poti castiga in instanta, dar complici problema. Asta e una din situatiile in care ar fi bine sa-ti descoperi o pila mica 🙂

  • sa dori sa stiu dupa ce platesc taxa de prima inmatriculare masina mea fiind euro 2 o sa polueze mai putin

  • bai fratilor lamuriti-ma si pe mine ca sunt mai greu de cap.merg in Germania cumpar un auto platesc pret+tva, vin aici,
    (din pacate) platesc taxa tariceanu+tva nu mai inteleg nimic. nu pricep ce tva se adauga la taxa taricica? tva la taxa ?? ca inebunesc cu totul.

  • votantul DA – taxa nu poarta tva. Valoarea taxei poate fi gasita dreapta sus (link la min finante), se plateste la trezorerie, iar chitanta se duce la politie.

    Nicaieri nu apare tva… Pe bune.

  • -TAXA SPECIALA NU ARE TVA
    -PERS.FIZ.PLATESC TVA SI NU-L RECUPERAZA,BAZA DE IMPOZITARE PT.TVA ESTE VALOAREA FACTURII.
    -AUTOUTILITARELE (PESTE 3.5 T) NU AU TAXA DE INMATRICULARE

  • Fratilor, e belea mare.
    M-am uitat in Codul Fiscal pe 2007. Pentru o masina de 18 ani, astia imi cer 29 mil. Daca ai un business in alimentatie publica trebuie sa dai 30 mil. Orice firma in Arad trebuie sa achite 10 mil pentru gunoi. Astia au inebunit!!! Ce ne facem???

  • Salut!
    Am si eu o intrebare. Acum ca am intrat in UE cat timp avem voi sa circulam in Romania cu o masina inmatriculata in Germania? Stiu ca ininte erau 3 luni , acum s-a schimbat ceva? Logic ar fi sa se fi schimbat. M-ar interesa si legea care prevede aceasta prevedere!!

  • Daca masina este inregistrata pe numele unui rezident german (puteti fi chiar dvs, daca aveti rezindenta in Germania) circulati pana va plictisiti.

    Noul regulament rutier a abrogat acea peioada limita de inmatriculare obligatorie in Romania pentru rezidentii UE. Ramane in schimb obligativitatea ca ITP-ul si RCA-ul sa fie valabile.

  • Multumesc pt raspuns.

    Singura problema e ca eu nu sunt rezidenta in Germania. Ma interesa sa imi iau masina si sa o las inmatriculata pe numele unui rezident in Germania, si eu sa circul cu ea in Romania.

  • Si ma intereseaza daca stiti si numarul legii sau ce o fi ea prin care se prevede chestia asta.

  • Pai in legea 49/2006 scrie ca doar 90 de zile se poate circula cu un autovehicul inmatriculat in alt stat si daca aceasta perioada se depaseste se poate face inchisoare de la 6 luni la nu stiu cati ani.

  • Nu, in legea 49/2006 (cea republicata in octombrie !) nu scrie asa ceva. Vezi art.82 alin.2.

    Daca ai rezidenta straina (in UE) sau daca ai vreu prieten care accepta sa inmatriculeze masina pe numele sau, nu mai exista obligativitate pentru inmatriculare in Romania.

    In lege scrie doar ca esti obligat sa conduci o masina inmatriculata, fara precizarea ca trebuie inmatriculata neaparat in Romania.

  • M-am uitat la art 82 dar nu scria nimic legat de acest lucru.Am intrebat si un politist rutier si a zis ca poti circula oricat fara probleme daca masina e inregistrata pe numele tau atat timp cat ai verificare,asigurare si te conformezi legilor de aici legate de rovigneta si alte minuni.Nu stiu cat de bine cunostea legea.

  • anonim, uite un link pe care l-am verificat – este legea 49/2006 actualizata.

    Daca tu te inspiri din vreo tiparitura, sa stii ca sunt multe tampenii pe piata, intrucat in 2006 au existat vreo 2 coduri rutiere si vreo 2 OG-uri care corectau codurile.

    Versiunea FINALA IN VIGOARE este aici: http://bpr.b.politiaromana.ro/Legislatie/Codul%20Rutier-2006.htm

    La acesta se adacuga regulamentul de aplicare: http://bpr.b.politiaromana.ro/Legislatie/Codul%20Rutier-Regulament%20de%20aplicare-2006.htm

  • PROPUNERE de rezolvare a primei preocuparii nationale actuale,

    Prin boicotarea unei anumite marci din hexagon (marca mult iubita de unul dintre romani,-
    Conational de nevoie-), cer scuze de la detinatorii marcii ,saracii nu au nici-o vina ,dar ar trebui facut ceva ca unul dintre cei mai „proeminent” baieti destepti sa priceapa ca nu este tara mostenita de la tacsu si de la masa ca sa faca ce vrea muschiul gruparii lui,respectiv sa stabilim o zi de protest inedit impotriva lui sau a marcii mult iubite a lui; -ca a fost ales ca sa faca treaba pentru tara asta , si pentru oamenii care muncesc sa plateasca taxe (corecte sau indreptatite ramane de vazut) si sa urmareasca in primul rind bunastarea romanilor de rind, nu a camarilei de serviciu sau alte grupuri de interese.Cred ca intotdeauna ca peste tot in lume, conteaza imaginea,deci as ataca imaginea,respectiv as face apel la toti romanii de pretutindeni din lume sa ne sprijine printr-un loby adevarat si dezinteresat sa lovim in imaginea falsa de roman natural ( poate s-ar gasi niste urme de dovezi pe undeva ) si sa reusim sa aratam ca totusi sintem uniti impotriva unui grup de interese antiromanesti.Presupun ca asta ar putea fi un deziderat, dar totusi ? Nu stiu cum,dar as incerca un fel de mesaj romanesc pentru toti romanii din lume,ceva in genul mobilizarii pentru interes national,poate ar fi timpul ca sa aratam totusi ca sintem o natie unita ca si alte natii indiferent de scopul actiunii.

  • O intrebare ,, daca iau o masina non euro si o aduc in tara , insa nu vreau sa o inmatriculez ce taxe trebuie sa platesc??

  • IONUT – stiu ca e o intrebare cu sageata la finantisti si ca nu astepti un raspuns… 🙂

    Totusi, pentru conformitate – in acest caz taxele sunt zero !

  • am vrut sa imi iau un mercedes cu motor de 3005 cmc si mi-a zis cucoana de la primarie ca e putin peste 19 miliane lei vechi impozitul pe an iar la anul nu se stie dar sunt sanse sa creasca.cica pt ca sunt masini de lux si motoare puternice.ce tampenie pt ca masina in cauza are in jur de 80cp!burtosii din parlament vor doar ei sa-si plimbe suncile cu masini adevarate iar noi cei ce i-am votat sa mergem cu jafuri coreene precum matiz si tico sau cu dacii facute din resturile de la francezi….RUSINE parlamentari nenorociti

  • Pai cum sa mearga tara asta bine cand ne jupoaie toti cretinii din parlament ca sa-si faca vile si sa-si cumpere masini de ultima ora!Ce culegi aia aduni!Noi suntem vinovati ca la fiecare votare dam fuguta sa-i votam pe nemernici!Si am mai intrat si in UE!Rade o lume intreaga de noi!Se invarte bietul Ceausescu in mormat!

  • stie cineva referitor la masinile noi aduse in peta hiundai tucson daca se elib fact EUR1?

  • de cand am intrat in ue nu mai trebuie decat factura, fara certificat EUR1.

    daca sensul intrebarii era altul – raspuns – da, Tucson se produca (si) in Europa.

Comentarii închise.

Articole similare

Legi & Norme

Etichetare noua pentru anvelope

Goodyear a dezvaluit in Franta, cu 2 ani inainte de implementare, sistemul...

Legi & Norme

Utilitar – valori TVA in tarile UE

Nu este un subiect eminamente auto, insa poate fi de folos pentru...

Legi & Norme

Noua lege a garantiei

Nu trebuie sa fii neaparat jurnalist ca sa stii ca, atunci cand...