mart. 012006
 

SkodaSitul original Skoda: http://www.skoda-auto.com/

Situl Skoda in Romania: http://www.skoda.ro/

  221 comentarii despre “Skoda”

  1. ๐Ÿ˜€ Cu „lambada” a fost o poanta, nu?

    Poti folosi masina linistit atat timp cat sunetul motorului este rotund. Trebuie sa recunosc ca functionarea „greoaie” a unui senzor imi scapa ca si terminologie. Despre ce service Skoda este vb?

    Primul simptom este doar cresterea consumului. Nimic f grav. Insa „boala” avanseaza si se va ajunge la vibratii puternice ale motorului. Daca nu conduci sportiv, motorul poate functiona ok inca mult timp.

  2. mmmmmmmm,…….iulian….
    in primul rand as vrea sa stii ca NU E NICI O POANTA CU SONDA „LAMBADA”, si de aia am si accentuat si in primul mesaj, si acum(ti-am spus ca daca vrei , iti scanez si iti trimit factura)))))
    este vb de singurul service skoda din cj(cred) , proton
    …….ce sa zic? o sa imi fac timp si pt schimbarea sondei(sondelor……………….)desi sincer……….nu prea am nici un chef……
    mercic oricum

  3. mi-ar fi de ajutor o copie dupa factura. e vreo problema sa imi faci si mie o copie? nu vreau sa public, ci doar sa i-o arat importatorului…

  4. se rezolva daca promiti ca nu o sa ii creezi probleme la ala care a scris-o sau mie, cand ma mai duc pe acolo

  5. nu mi-o mai trimite ๐Ÿ˜€

  6. Salut.
    Am avut aprins martorul „check engine” o bucata buna de timp, si am obsv ca mi s-a stins dupa ce am schimbat benzina.. Se aprindea si se stingea in functie de benzina pe care o puneam (dupa ceva km, nu instant). Nu mi s-a mai aprins de vreo 2 luni pana acu 2 zile… Am sa incerc sa ma duc iar in service.. (cand am fost acu vreo 2 luni mi-a zis ca e de la carburant, de asta l-am schimbat).

  7. Prea se aprinde martorul numai la Skoditze… ๐Ÿ™‚

    Probabil ca adevarul tehnic este impartit si probabil ca este o suprapunere de efecte.

    Poate fi carburantul cu ardere „murdara”, dar poate fi si senzorul (sonda lambda) un pic obosit.

    Daca cei din service nu observa pe softul de diagnosticare ALTA cauza si daca pastrati un consum decent de carburant, ar trebui sa nu va stresati foarte tare de faptul ca s-a aprins martorul.

    E bine sa rezolvati, dar NU cred ca aveti in fata un defect grav iminent.

  8. Salut! Am cumparat si eu o Skoda Octavia din uk si are volanul pe dreapata stie cineva unde pot sa schimb si eu volanul, daca poate cineva sa ma ajute…multumesc anticipat;)

  9. Cred ca doar de la importator se poate afla vreo solutie. Nu am idee sa existe vreun service independent.

  10. am o skoda fabia 14mpi 16v din 2000 si la drumuri lungi mi se aprinde martoru rosu di stanga,ceva legat de ulei(o lampa cu o picatura)uleiul l-am schimbat acum 600km,in schimb masina merge bine,am avut ulei 5-40 si am bagat 10-40 sa fie din cauza uleiului.

  11. Trebuie sa puneti 5-40 neaparat. Dvs ati pus un ulei care devine prea subtire la temperatura de lucru a motorului.

    Cine v-a sfatuit sa puneti 10-40 s-a gandit probabil la faptul ca masina porneste iarna mai usor cu un ulei mai subtire. Sfatul este gresit. Trebuie sa puneti uleiul original.

    Craciun fericit!

  12. Salut! In septembrie 2007 am cumparat o skoda fabia junior, 1.4 benzina. Fostul proprietar mi-a spus ca uneori se mai aprinde „Exhaust warning light”(era mai afon ca mine si mai alimenta cu benzina ’99).Eu am bagat numai benzina de ’95 si nu s-a mai aprins. In august 2008 s-a aprins o data, motorul nu tragea,iar daca acceleram se stingea(alimentasem cu efix).Am tras pe dreapta , m-am uitat in carte si apoi am pornit sa ajung la un service, dar nu s-a mai aprins, si masina mergea bine. De atunci pana in prezent am mai patit 2-3 ori(nu mai stiu daca am bagat efix sau nu ) Luna asta am alimentat cu efix si din cand in cand se aprinde pt cateva secunde. Intrebarile mele sunt:
    1. Sa astept sa consum benzina efix din rezorvor si apoi daca si cu altfel de bezina face sa merg la service?
    2. Sa merg la service cand ramane permanent aprins acel indicator?
    3. La cate servic-uri sa merg pentru tester? (sincer din cate am citit aici si din cate am auzit nu prea nimeresc problema din prima si ne pun sa schimbam piese care nu trebuie schimbate)
    Multumesc anticipat pt sfaturi

  13. Problemele de „exhaust warning” (a se citi „sonda lambda”) nu ar trebui sa apara in functie de tipul benzinei, CO99 sau 95.

    Sonda lambda „citeste” anumite caracteristici ale emisiilor masinii si in functie de acestea trimite calculatorului anumite indicii despre cum sa modifice parametrii de ardere din cilindri. Bagi de 95, calculatorul lucreaza intr-un fel. Bagi de 99, calculatorul isi modifica anumiti parametri, dar masina functioneaza foarte bine. Nu apar diferente majore, decat la masinile foarte vechi.

    Prin urmare, masina indica un inceput de uzura a sondei lambda. Este doar o parere oarba, pe net.

    Poate fi si combustibilul de vina, insa asa ceva este usor de constatat, prin schimbarea statiei de alimentare.

    Pe puncte:

    1- Tocmai am raspuns mai sus. E bine ca masina sa prezinte in service simptomele pentru care o duceti acolo. Daca masina nu prezinta niciun simptom, oamenii nu au ce sa ii faca.

    2- Nu este o idee buna. Daca am cumva dreptate si este de vina chiar sonda lambda, regimul de functionare actual al motorului poate fi autodistructiv. E bine sa mergeti cat mai repede in service. Nu sunteti in aceeasi situatie ca in cazul unei batai ocazionale, pe care s-o tolerati pana devine permanenta. Oricum, exista oameni care au mers zeci de km cu martorul aprins si nu au avut probleme majore. Decat de consum. E ca la loterie.

    3- Nu trebuie sa va propuneti un numar prestabilit de diagnosticari. Daca vedeti ca de la prima diagnosticare ca masina are un defect clar, nu face sens sa mai mergeti si in alte locuri. Re-diagnosticarea trebuie facuta doar atunci cand dvs stiti ca aveti probleme cu masina, iar ei citesc pe soft ca masina este ok…

  14. Buna ziua. Am o fabia 1,4 74kw 2001. Cand motorul e rece, chiar si la -15 grade, porneste impecabil, deasemenea, motorul se comporta normal, consumul e acceptabil, 7 – 8 l in oras si 5,5 – 6,5 l in afara. In schim porneste foarte greu cand motorul e cald. Iar asta se intampla cam de 7 ori din 10 porniri la cald. Martorul ceck engine se aprinde uneori, alteori se stinge. La ultima diagnoza a iesit „carburant sarac”. Am probat mai multe tipuri de benzina, dandu-i timp sa-si reseteze valorile, dar degeaba. Tot greu porneste la cald. Daca spre exemplu o las 20 minute dupa care o pornesc, pleaca usor. Mentionez ca dupa ce porneste la cald, motorul se comporta normal, nu am probleme la nicio turatie. Am verificat temperatura, totul e ok. Dar ea tot nu vrea la cald. Nu mai stiu la ce service sa merg.
    Numai bine!

  15. Este unul dintre cele mai enervante defecte. Principalul suspect este sistemul electric, poate chiar calculatorul. Pot fi si altele…

    Puteti corela aceasta problema cu instalarea vreunui echipament electronic pe masina? Dar cu sezonul? Vara ati avut probleme sau este doar un simptom de iarna?