Skoda

120

SkodaSitul original Skoda: http://www.skoda-auto.com/

Situl Skoda in Romania: http://www.skoda.ro/

221 Comentarii

  • Am o skoda 1,2 sedan de 5 luni….si au inceput sigurantele sa se arda?Am schimbat 3 sigurante pana acum.Ce fac ?Merg la Service?cE MA SFATUITI?mULTUMESC

  • Arderea unor sigurante nu trebuie sa va sperie – asa functioneaza ele corect :o)

    Lasand la o parte glumitele, o siguranta se arde la masina din doua motive – ori masina este ok, iar sigurantele sunt subcalibrate (mici sanse), ori consumatorii (becuri, vetnilator, etc) nu functioneaza corect. De aceea va sfatuiesc ca inainte sa mergeti in service sa verificati daca valorile sigurantelor montate pe masina au aceeasi valoare cu cele din prospectul masinii.

    Atentie – nu toate sigurantele din tablou au aceeasi valoare. Schimbarea accidentala a doua sigurante intre ele poate conduce la simptomul descris de dvs.

    Daca sigurantele sunt calibrate corect, e MUSAI sa mergeti in service.

    Si inca ceva – exista vreun „martor” in bordul masinii care palpaie sau ramane continuu aprins?

  • am o skoda fabia sedan 19sdi pe care nu au reusit sa o repare toti electricienii din lume.sa fie toti la fel sau masina mea e deosebita?? in timpul mersului se aprinde senzorul de pericol si nu mai functioneaza servodirectia.adica „cade”tot bordul.am bagat in ea zeci de milioane dar nimic.oare chiar sunt toti „meseriasi”la fel?testerele folosite sunt doar pentru luat banii sau si pentru rezolvat probleme.multumesc.

  • calin iulian – n-am nimic importiva sa postati aici astfel de anunturi, insa ma indoiesc ca veti avea mai mult succes decat pe un site dedicat anunturilor de vanzare-cumparare auto.

    Oricum, bafta!

  • Am o Skoda Octavia Kombi 2.0 85kw an 2000 euro4 typ motor AQY.S-a aprins becul galben(indica motorul/check),am fost la service,au constatat ca este sonda lambda 2 de dupa catalizator,am schimbat-o(630 ron) la cateva zile aceeasi poveste.Acelasi diagnosic.La motor nu s-a modificat nimic din parametri de functionare sau consum.Am facut de atunci aproape 7000 km timp in care s-a stins, s-a mai aprins beculetul,iar acum de vreo 1000 de kilometri nu se mai stinge.Credeti ca este o problema daca mai merg cu el asa?

  • Puiu – martorii galbeni permit conducerea in continuare a masinii (spre diferenta de cei rosii). Dar nu la infinit.

    Problema poate fi rezolvata doar in service, in nici un caz in fata blocului cu prietenii. Eventual schimbati sevice-ul…

  • Salutare! Sunt din CTA si vreau sa-mi cumpar o skoda octavia tour diesel, vreau sa stiu si eu daca acum de sarbatori au oferte la ea, la pret sau la optiuni.

  • Aici avem in catalog doar preturi de lista. Pentru oferte trebuie mers in showroom si vorbit direct.

    Reducerile le dau doar vanzatorii, nu jurnalistii. Bafta. 😀

  • Am o skod fabia 1,4 MPI,model 2003 si de vreo 2 luni ma atentioneaza computerul de bord ca am o problema la motor. Mergand la service mi s-a spus ca vorba de sonda lamda. Costa mult sa o schimb si daca nu o schimb se poate agrava in timp problema?Multumesc.

  • Sonda Lambda „citeste” concentratia oxigenului din esapament si „deduce” raportul aer-carburant, care ideal ar trebui sa fie de 14,7:1.

    Informatia „citita” este transmisa calculatorului care gestioneaza functionarea motorului. Daca sonda se strica, motorul functioneaza anormal, primul simptom fiind cresterea aberanta a consumului.

    Un amestec prea sarac in benzina poate conduce la pierderi importante de putere ale motorului. Un amestec prea bogat poate conduce la „afumarea” anumitor elemente (bujie cilindru, etc). In principiu, defectarea sondei lambda nu este urmata imediat de un defect major, martorul din bord fiind portocaliu (si nu rosu). Cred ca puteti circula cu ea, dar n-o lungiti cu mersul la service…

    Din pacate, sonda Lambda este o piesa scumpa pe la cam toate marcile. Nu vreau sa va zic vreun pret, deoarece mi-e frica sa nu gresesc. AM AUZIT ca sonda de Fabia ar costa vreo 750-800 RON…

    Cred ca o intrebare in service v-ar putea oferi un raspuns mult mai exact. Succes.

  • si eu am aceeasi problema cu sonda lamda si am aflat ca costa in jur de cca 350-400 lei. Dar ami am si eu o intrebare : Un prieten de-al meu are tot o skoda fabia iar in bord i s-a aprins becul galben de la ABS? ce s-a intamlat ? se poate sa nu ii mai functioneze ABS – ul?

  • Martorul ABS este normal sa se aprinda (de control) la cheia de pronire a motorului si (de lucru) atunci cand sistemul lucreaza in momentul unei franari puternice.

    Orice alta aprindere a martorului anunta o defectiune si trebuie mers in service de urgenta.

    Nefunctionarea ABS nu inseamna anularea franelor, ci doar faptul ca ABS nu lucreaza (sau lucreaza defectuos). Franele tin ca la o masina fara ABS.

  • am o masina skoda fabia 1.2 benzina si de cateva zile nu se mai stinge becul de la abs. ramane galben. pot sa circul cu ea asa cam o luna sau ar trebui sa ma duc la service urgent. se poate defecta si altceva daca ma duc cu abs-ul aprins?

  • bogdan – poti circula linistit. Frana functioneaza foarte bine, dar ca la o masina fara ABS. Atentie cum calci frana, fara ABS rotile se pot bloca si poti pierde aderenta mai usor! Oricum, nu neglija defectul si mergi in service – nu te lasa pe ureche „aha… merge si fara ABS…” :mrgreen:

  • azi mi-sa aprins becul de la controlul emisiei de gaz esapament la Octavia ,este posibil sa fie si din cauza motorinei slabe care din pacate se mai gaseste pe la pompe?sau sonda trebuie schimbata?
    Multumesc

  • cum merge masina? trage? daca nu s-a schimbat nimic in comportamentul masinii, mai urmariti-o cateva zile inainte sa mergeti in service.

    Daca masina functioneaza impropriu, contactati de urgenta un service.

  • trage ,porneste la sfert nimic special,decat ca se aude din compartimentul motorului un zgomot de bataie,parca „paleta loveste ceva”ceva de genul asta..

  • deci… a aparut ceva. te sfatuiesc sa nu te risti pe net cu „sfaturi” de la distanta. s-a aprins si martorul…

    Repede la service!

  • nu ma risc oricum,doar caut sa ma documentez ,deoarece cand ajung la service sa stiu cele 2-4posibilitati,doarece cunosc pe pielea mea ca am schimbat pompa de ulei cand senzorul de pe bloc era defect..(alta masina)si cand o duci la reparat cei de acolo pot sa insire o telenovela de succes.Oricum multumesc de promptitudinea raspunsului.

  • problemele de service reprezinta unul din motivele (romanesti) pentru care nu ador masinile germane. Succes!

    PLS – poate ne spuneti si noua cum v-au primit si care a fost defectul masinii…

  • Am si eu o problema cu ˝sonda lamda˝.Stie cineva sa-mi spuna cat dureaza schimbarea(inlocuirea) acesteia?

  • mi s-a aprins si sta aprins in bord cheku” sau chestia care arata ca un motoras, ce probleme poate sa aiba?

  • am o skoda fabia 1.4 mpi 2001!akuma am cumparato si nu prea ma pricep la ea am o intrebare:Mi se aprinde un beculetz cu ESP si un semn langa si nu stiu ce inseamna.ma puteti ajuta.va multumesc

  • gheza – beculetul cu ESP va indica faptul ca acest echipament este decuplat. Apasati butonul ESP si martorul se va stinge.

    Cu semnul de langa, mai dati-mi detalii…

  • Buna! am o mare dilema, vreau sa achizitionez o skoda noua si nu stiu ce model sa aleg dintre scout sau octavia combi si daca merita diferenta de pret.(nu am gasit un test drive cu scout) astept opinia dvs.
    (Pot investi cca 28000 euro)
    Cu respect Radu

  • radu – cele doua modele sunt diferentiate doar de marketingul Skoda. Combi 4×4 si Scout sunt una si aceeasi masina. Scout pare mai mare din cauza spoilerelor.

    Scout este mai inalta cu 2 cm datorita jantelor de aluminiu din echiparea standard. Daca pui jante de aluminiu pe Combi, se ridica si ea :mrgreen:

    Personal, eu as alege Scout, pentru protectiile exterioare perimetrale (din plastic). Nu stiu ce sa zic mai mult… 😀

  • am cumparat si eu o fabia de 1.2 12 v si sa aprins marttorul din bord ptr motor.daca o accelerez dupa 5000 de ture nu se mai ramine accelerata scade turatia creste si tot asa nu ramine la 5000. ce sa fie ? sonda Lan si consuma fff mult 13. Va rog cine mi poate spune ce sa fac.Multam

  • E imposibil de reparat masini pe net, insa simptomele descrise de dvs par sa fie aceleasi cu cele de la defectarea sondei lambda.

    In acest caz, nu mai fortati masina, intrucat motorul functioneaza intr-un regim autodistructiv. Nu pica imediat, puteti rula pana la service, dar nu mai mult.

    Fara sonda Lambda motorul nu poate functiona corect oricat de mult ati incerca sa-l pacaliti. Trebuie sa ajungeti URGENT in service.

  • multzumesc Iulian am facut o programare la un servis luni dimineatza si voi schimba bujiile ,filtru aer tot inca odata multzumesc ptr sfat,revin sa spun ce a fost defect.

  • Am cumparat o Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP 64 CP (care urmeaza sa „vina”) si as dori sa aflu si alte pareri despre masina legate de aspect interior/exterior cat si de motorizare. Multumesc

  • Razvan – ati ales o marca foarte serioasa. Nu are cel mai tare design, nu este cea mai spatioasa din clasa (dimpotriva), insa are un scor excelent pentru multumirea clientului din UK(J.D.Power).

    Cu noua Fabia nu epatati, nu sunteti invidiat de vecini, dar aveti o masina pe care puteti conta multi kilometri… Cam asta pe scurt.

    Nu am cunostinta de defecte majore sau cu pondere mare la un anume reper. E o masina cinstita.

  • Salutare , am o Skoda Octavia adusa din UK.- volan pe dreapta ! stie cineva daca exista locul unde se poate modifica volanul ? Eventual adresa si scoruri estimative ? Mersi !

  • Grea intrebare. Nu am auzit pana acum despre o asemenea modificare, nici macar in vreun service improvizat. Poate stie altcineva.

  • Am si eu o Fabia Combi 2002 motor 1,4MPI si sper norocul meu distributia este pe lant. In schimb de ceva timp mi se aprinde becul galben de la motor. Am pus-o pe tester, mi-a zis ca e d ela benzina. efix 95 de la rompetrol bagam. Am bagat omv carerra100 si aceeasi problema. Mi s-a pus ca ori e catalizatorul ori sonda lambda. Mi-am facut programare pentru luni la un alt service (unde am facut revizia si am fost foarte incantat de preturi si de cum s-au miscat). La Skoda nu ma duc ca-s niste snapani. Ar lua si pielea de pe tine daca ar putea. In rest masina de 6 ani de Germania, impecabila. De cateva luni nu mi-a facut nicio problema. Sunt uimit cu distributia pe lant la motor de 1,4. Nu cer sfaturi sau pareri. Am scris si eu cuvintele astea ca omul amarat care are de asteptat pana luni verdictul si va trebui sa scoata niste bani din buzunar. Daca va intereseaza voi reveni luni sa va spun exact ce are. Mult spor tuturor si chiar daca mi-a facut problema asta mi se pare o masina foarte buna.

  • Bafta, bafta… sa fie, da uite ca nu prea este 🙂 Sonda lambda picata. Si la norocul meu a picat cea dinainte de catalizator. Cea de dupa catalizator era in jur de 50-100 ron. Asta care e inainte de catalizator, originala 1000 si ceva ron si mai „putin” originala 450ron+50ron manopera. Piesa vine cam intr-o saptamana si atunci ma duc sa mi-o schimbe. Desi merge in copntinuare impecabil, doar consumul este o idee mai mare am zis sa o fac sa fie treaba ok.

  • Sonda lambda are un rol esential in buna functionare a motorului. Consumul mai mare este doar un prim simptom.

    Chiar daca merge bine masina fara ea, in 3 luni ar fi putut aparea uzuri interne ireversibile la motor, din cauza regimului impropriu de functionare.

    Chiar daca ustura un pic la portofel, decizia reparatiei este cea buna. Practic actionand acum, ai facut o economie importanta.

    Sunt bun de psiholog, nu? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: dai o groaza de bani, dar simti ca ai economisit…

  • Esti, esti. Si la urma urmei sunt niste bani (e rau cand nu-i ai) dar mai rau e cand se agraveaza problemele. Pana nu vad treaba rezolvata (pe saptamana viitoare) oarecum stau cu teama. Sa nu o schimb si sa imi faca probleme iar. Nu de alta dar mi-am cam pierdut increderea. Nu zic ca nu aveam si mecanici buni. Dar si o gramada: las-o mah ca merge asa. :)Noi sa fim sanatosi si numai bine va urez.

  • 2 intrebari ..unde se afla filtrul de aer la fabia din 2001..?merita un filtru sport? multumesc

  • skoda fabia 2008 e urata in draci; nu stiu cum au putut face o masina asa sluta; gusturile nu se discuta si totusi…

  • remus – intrebarea ta este prea specifica pentru un jurnalist.

    Sper sa nu te simti dezamagit si sa nu te superi pe mine daca te rog sa apelezi la un mecanic bun…

    In alta ordine de idei, personal, ca prieten electronic 😀 , te sfatuiesc sa nu iti schimbi filtrul de pe Fabia. Un filtru sport permite accesul unui debit mai mare de aer spre motor, iar – in conditii identice de presiune si fara vreun turbo sau cooler – acest lucru este posibil DOAR prin marirea sectiunii, adica a unui filtru mai „rar”, care va filtra mai prost aerul…

    Pe scurt, in cazul motoarelor aspirate natural (cum banuiesc ca este Fabia ta) un filtru sport inseamna un filtru mai prost de aer, nu unul mai bun.

    Ca gluma – cel mai sport filtru de aer cu putinta este scoaterea lui definitiva 😀

    Repet, e sfat de prieten, nu de mecanic. Daca ti s-a pus pata sa schimbi filtrul, schimba-l. Dar gresesti.

  • mie imi place foarte mult volvo C30, n-as da-o pe 10 fabii; nu stiu ce au putut sa vada englezii la fabia, chiar si hidosul de logan e mai simpatic

  • sal am o skoda fabia sedan 1.4 16V, din 2002 si am o problema se pare comuna.
    cand fac un drum lung si merg cu viteza o perioada mai indelungata mi se aprinde in bord senzorul check engine, am fost de vreo 4-5 ori la service si tit nu am aflat ce are .
    eroarea care o indica este 17559 (vagcom)
    poate cineva a aflat totusi care e problema

  • alex branzei – 3 intrebari:

    1. ati nurmarit si indicatorul de temperatura a lichidului de racire?

    2. apare vreo modificare sesizabila in buna functionare a motorului?

    3. ati sesizat vreo crestere a consumului de carburant care ar putea avea legatura cu perioada in care martorul se aprinde?

  • am urmarit indicatorul – nu are treaba
    poate exista si nu imi dau eu seama- am impresia ca nu trage cum trebuie cate o data motorul
    cred totusi ca are un consum ridicat de benzina – adik am mers vreo 480 km cu 45 de litri

  • alex branzei – pornim de la faptul ca nimeni nu poate constata un defect pe Internet, ok?

    Atat timp cat temperatura la apa nu creste, nu aveti o urgenta.

    Sunt tentat sa cred ca aveti (un inceput de) probleme cu sonda Lambda, o piesa cu rol decisiv in gestiunea regimului de functionare a motorului. Eroarea indicata de dvs se poate referi si la acest tip de defect.

    Spun asta deoarece mai multi detinatori de Fabia au intalnit aceasta problema. Cred ca nu ar strica sa cereti si parerea unui alt service Skoda.

    Cu toate acestea, daca ati alergat masina la drum intins cu 4-5 mii de ture si AC deschis, consumul indicat de dvs nu este exagerat. Daca ati obtinut acest consum fara sa fortati masina, inseamna ca aveti un nou simptom legat de sonda L. Chiar si reprizele in care masina nu trage cum ar trebui se potrivesc acestui diagnostic.

    Insa repet – v-am impartasit doar o parere personala. Ma mira ca cei din service nu v-au putut da un raspuns. Nu-i blamez, poate ca problema este mai complicata decat am inteles-o eu aici.

  • nu am ajuns la 4 5 mii de ture , schimb cam in 3 – 3.5 asa am fost sfatuit sa o turez si nici cu AC nu am mers. eroarea care mi-o da cu vag com este 17559 am fost de vreo 5 ori sa o resetez , asa am aflat ca pompa de alimentare nu imi scoatea presiunea care trebuie si am schimbat-o
    acum urmeaza sa schimb si sonda lamda – sper asta sa fie pt ca am citit pe un forum de prin germania am impresia de unu care a shimbat sonda lamda de trei ori si tot i se aprindea acest senzor
    din cate am vazut nu prea ea dat de cap nimeni la acest
    defect
    sper dupa ce schimb sonda sa nu mai am probleme
    multumesc pentru promtitudine

  • As dori sa stiu ce poate avea o Fabia 1.4 MPI 16V, veche de doar 8 luni de simt ca vibreaza motorul cand il pornesc. Vibreaza prea tare. Apoi mai este si consumul ridicat dupa defectiune(ultimul calcul-10l/100km).
    Am fost la service Adria SV pt ca este in garantie. Mi-au schimbat un injector dar tot trepidatii are. Ar putea fi altceva si ei nu stiu. Oricum mi-au facut o noua programare si astept. Stiti un alt service autorizat Skoda dar cu specialisti care stiu prea bine cum functioneaza o noua fabia 1.4 MPI 16V
    Va multumesc anticipat si astept un raspuns.

  • Andrei – vibreaza doar la pornire, adica doar atunci cand invarte electromotorul? Sau doar cand e rece? Vibratia excesiva este permanenta?

  • laurentiu – nu inteleg exact ce vrei sa afli. E vb despre a doua revizie Skoda? Altceva nu leg cu cei 2 ani…

    Daca despre asta este vorba, te-as ruga sa te adresezi unui service autorizat. Daca eu iti zic ce stiu/cred/banuiesc, iar ei au alte pretentii, poti pierde garantia.

    Oricum, rezizia este prevazuta in caietul de service. Acolo trebuie sa scrie absolut toate detaliile.

  • Buna seara.Am o Skoda Octavia, 1.9 TDI de vreo 4 luni si am facut cu ea 13000 si as dori sa intreb :Care este motina cea mai indicata si calitativa? De la ce PECO trebuie pus? As dori, chiar sa stiu care dintre Petrom, Rompetrol sau Lukoil.Multumesc.

  • MIHAITA DUCA – imi pare rau, dar nu am cunostinta despre niciun studiu in acest sens.

    Important este sa alimentati de la pompa si nu din alte surse „mai ieftine”, care va pot face praf pompa de combustibil.

  • Am cumparat o skoda fabia sedan 1,2 din 2004, dupa trei zile s-a aprins martorul motor dar mergea bine in continuare(benzina fiind de 99),am facut un plin cu benzina de 95 si acum porneste la 2-3 chei. Puteti sa-mi spuneti care ar fi posibila problema? Petre

  • am comandat o skoda 17700 euro,a 2 a zi am achitat 14.ooo euro,masina imi soseste in noiembrie,iar dealer-ul ma innebuneste sa platesc si diferenta.in contract spune ca trebuie achitat cind e la curtici.
    desi,am platit atat de mult,n-am obtinut discount,decat presurile fara adaos comercial,nu cadou.
    ce sa fac?

  • sim – intrebarea „ce sa fac?” trebuia pusa inainte de a da banii sau inainte de a semna contractul. Trebuia sa va faceti timp sa mergeti pe la toti dealerii si sa speculati cea mai buna oferta. Cand vanzatorul vede ca un client studiaza piata, incepe sa ofere beneficii/cadouri/avantaje.

    Intrebare de baza – aveti un contract clar in care sa fie specificate conditiile de plata, respectiv livrare?

    Daca pretentiile lor sunt conforme cu contractul, nu aveti ce face. Platiti si gata.

    Daca ei au incalcat contractul puteti cere sprijin la protectia consumatorului (daca masina este pe persoana fizica). Daca ei sunt in culpa, este posibil sa obtineti mici avantaje.

  • salut
    am o skoda octavia 1.6 benzina, decateva zile se aprinde in mers martorul de la frana de mana (rosu cu semnul exclamarii) piuie de 3 ori si apoi dispare . chestia asta se repeta destul de des
    Sa fie lichidul de frana sau placutele uzate???
    Astept pareri

  • gata man s-a rezolvat.
    nici nu a fost asa greu
    am cautat pe acolo si am gasit borcanasul pt lichid de frana si am completat .
    Imi era frica sa nu sstric ceva pe acolo :))

  • Am o skoda fabia combi 2002 50kw AQW benzinar.De ceva timp porneste mai greu,ba chiar de multe ori dau si cate 7-8 chei pana sa porneasca si se aprinde in bord control electronic al motorului.De multe ori se mai stinge.Am fost cu ea la reprezentanta Skoda iar in urma diagnozei nu a iesit nimic,atat ca parerea lor este ca trebuie schimbata distributia care la skoda mea este pe lant.De acolo am plecat la firma unde mi-au montat instalatia de GPL pentru a face si acolo o diagnoza la care mi sa spus ca el crede ca nu functioneaza bine injectorii 1,3si 4.Ce sa mai cred ca si altii spun ca este sonda lambda?-…..dati-mi va rog o idee ce sa fac si cum sa pot remedia defectiunea?

  • RODINEL-01.11.2008 – pot fi multe cauze. Inclusiv distributia, chiar daca este pe lant.

    Ideea este ca diagnosticarea pe computer ar trebui sa dea anumite indicii. De aceea. cred ca e bine sa intrebati si alt „doctor”. Incercati un Bosch Car Service, daca aveti unul suficient de aproape.

  • Buna , am o skoda fabia 1.2 , nu mai functioneaza luminile de pozitie (raman aprinse doar proiectoarele de ceata ), si nici becul de la numar , ma gandeam ca poate e arda vreo seiguranta , dar nu gasesc panoul de sigurante . Ma poate ajuta cineva ?

  • Chris – personal nu am schimbat niciodata nimic la o Skoda si nu stiu cum sa te ajut.

    Cred ca daca faci un drum pana la service, poti afla unde se afla cutia sigurantelor fara sa te coste ceva.

  • acceasi problema o am si eu, ca si Chris, la o skoda fabia de 1,2 mpi. Ma gandesc ca , , , cam la toate panoul de sigurante tre sa fie aproximativ dispus in acelasi loc! (sau l-au ascuns astia?

  • pt chris(si iulian), ca sa fiu rau……..am depistat blocul de sigurante(nu eu, un vecin).se afla in stanga bordului, chiar linga usa(paralel cu ea, e un capac, care aparent nu se desface, dar cu ajutorul unei surubelnite, f usor se desface)
    chiar in stanga volanului, si face parte din bord! desfaceti fara grija, ca eu raspund!!
    al naibii l-au ascuns astia)))

  • 😀

    Sunt absolut sigur ca si Chris a descoperit usor locul. Doar ca nu ne-a mai scris.

    In ce ma priveste, promit ca la toate modelele viitoare pe care le voi recenza sa scriu si despre locul in care se afla sigurantele. E o idee pertinenta. 🙂

  • Buna, am o skoda fabia 1.2 ( din 2005 ) si de dimineata cand am pornit-o vibra motorul, mergea foarte greu, daca incercam sa accelerez aproape ca se oprea..s-a aprins in partea dreapta a bordului un martor dreptunghiular ca un robinet, nu stiu ce inseamna si nu am avut nici cartea tehnica in masina. va rog ma puteti lamuri? Ce ar putea fi ? Multumesc

  • Inseamna ca trebuie sa mergeti in service. Acel semn indica o functionare defectuoasa a motorului. Orice incercare de reparatie „cu surubelnita” poate fi riscanta.

    Nu este neaparat un defect grav. Poate vi se schimba bujiile si gata. Acest lucru este valabil DOAR daca vibratia puternica de azi dimineata (o dimineata extrem de rece si de umeda) este o surpriza, in sensul ca pana aseara masina a functionat perfect.

    Eu asta banuiesc ca este, linistiti-va, dar mergeti in service. Banuielile mele sunt simple speculatii.

  • Multumesc, voi merge la service, recunosc ca am pornit masina ff repede si am plecat imediat, pe bord imi arata si semnul de zapada si ca erau 3 grade..sper sa nu fie ceva mai grav.pana acum nu am avut nici o problema cu ea.
    Toate cele bune,

  • Salut.
    As dori si eu un sfat mic dak se poate:
    1.Imi doresc sa imi montez o toba sport…pana in 250 RON.
    2.+ un filtru de aer sport pana in 150 RON (sa nu fie ceva ieftin dar nici prea prea….)

    Despre filtru m-am interesat un pic pe net…pare ca ele functioneaza chiar mai bine decat cele din fabrica si pot fi curatate acasa cu soluti speciale…si nu cred ca vor strica nici buna functionare a motorului …chiar dak este mic 1.4 50kw

    Vreau de la filtru cred ca cel mai mult sa obtin sunetul sport.

  • Salut. Aici suntem doar copii cuminti. Nu ne tunam masinile nici macar cu un abtibild. Ne montam optionalele numai in fabrica. 😀

    Stiu ca daca ti s-a pus pata e greu sa te mai opreasca cineva, insa nu iti recomand filtrul sport, deoarece este greu de intretinut si pot aparea in timp complicatii.

    Pentru praful de la noi, este ff bun filtrul clasic.

  • Sal Iulian .Sant Vio(rautaciosul cu sigurantele))))))))))(apropo, cine da berea?)))
    Posed de curand o skoda fabia, 1,2 MPI (unii zic junior, altii temptation…. in fine))))
    Intrucat nu am carte tehnica la ea in lb romana, masina fiind adusa din Ungaria, as dori sa aflu principalele caracteristici ale ei, in sensul ca…….la cat e bine sa fie turata(turatia optima de meers)(la tester mi-a aparut ca sondele labda funcioneaza”greoi”),ce tre sa mai stiu despre ea(in sensul ca……….ce e bine si ce nu e bine sa fac……cu/la ea), si……….chestii de astea, intrucat am masina de cateva zile!
    in speranta ca ma poti ajuta, iti multumesc anticipat(si dau eu berea,k?)

  • Va salut pe totzi. de curand am cumparat o skoda fabia clasic 1.4 anul 2001. motorul se misca f tare , la anceput am crezut ca datorita tampoanelor,si in mersse intrerupe, iar acul turometrului oscileaza f tare. pbl este ca sunt in Suedia si tre sa ajung cu ea an tzara,pot circula cu aceste pbl ???/ multzumesc anticipat

  • vio – sonda lambda se pare ca este o problema sensibila la Skoda. O sonda uzata poate creste consumul.

    In acelasi timp, un motor mic (1.2 MPI) consuma mult daca este folosit sportiv.

    Singurul meu sfat (altul nu-mi trece prin cap acum…) este sa te porti bland cu ea.

  • aurelian – raspunsul este NU categoric. Mergeti intr-un service si aflati macar ce are. Cauzele pot fi simple (si relativ ieftine), chiar daca manifestarea este asa de urata.

    Folosirea motorului intr-un regim atat de brutal de vibratii poate cauza distrugerea ireparabila.

  • Multumesc tare mult pt raspuns, din pacate am fost ,pt 2 diagnoze am platit 150 eur,fara rezultat, prima oara am schimbat fisele, si am pus o sol de curatzat injectoarele, apoi am aflat ca ar trebui sa schmb nu stiu ce piesa, cam vreo 500 eur, deja nu prea mai am incredere in mec de aici.speram ca pot ajunge sa o repar in tzara, dar….multzumesc tare mult si mult noroc

  • aurelian – piesa aceea scumpa este sonda Lambda. Schimbarea ei poate rezolva toata problema. In acest moment motorul dvs functioneaza intr-un regim autodistructiv. Cred ca merita investitia. Desigur, doar daca asta e cauza…

  • da, voi merge maine la un service autorizat pt o noua evaluare. va multzumesc d.le Iulian ,mult noroc si succes in activitatea dvs. o sa mai revin poate dupa aflarea rezultatului

  • iulian, am si eu o intrebare!
    la punerea masinii pe tester(fabia, i,2mpi), a fost diagnosticata cu „sondele lambada(nu lambda) daca vrei iti scanez si trimit)functioneaza”greoi”. (binenteles, la service autorizat, capabil sa imi spuna asta(reprez skoda)
    as vrea sa aflu ce inseamna asta, si……..cat mai pot circula cu ea asa, intrucat, dupa „diagnostic” am mai circulat cu ea vreo 20 mii km

  • 😀 Cu „lambada” a fost o poanta, nu?

    Poti folosi masina linistit atat timp cat sunetul motorului este rotund. Trebuie sa recunosc ca functionarea „greoaie” a unui senzor imi scapa ca si terminologie. Despre ce service Skoda este vb?

    Primul simptom este doar cresterea consumului. Nimic f grav. Insa „boala” avanseaza si se va ajunge la vibratii puternice ale motorului. Daca nu conduci sportiv, motorul poate functiona ok inca mult timp.

  • mmmmmmmm,…….iulian….
    in primul rand as vrea sa stii ca NU E NICI O POANTA CU SONDA „LAMBADA”, si de aia am si accentuat si in primul mesaj, si acum(ti-am spus ca daca vrei , iti scanez si iti trimit factura)))))
    este vb de singurul service skoda din cj(cred) , proton
    …….ce sa zic? o sa imi fac timp si pt schimbarea sondei(sondelor……………….)desi sincer……….nu prea am nici un chef……
    mercic oricum

  • mi-ar fi de ajutor o copie dupa factura. e vreo problema sa imi faci si mie o copie? nu vreau sa public, ci doar sa i-o arat importatorului…

  • se rezolva daca promiti ca nu o sa ii creezi probleme la ala care a scris-o sau mie, cand ma mai duc pe acolo

  • Salut.
    Am avut aprins martorul „check engine” o bucata buna de timp, si am obsv ca mi s-a stins dupa ce am schimbat benzina.. Se aprindea si se stingea in functie de benzina pe care o puneam (dupa ceva km, nu instant). Nu mi s-a mai aprins de vreo 2 luni pana acu 2 zile… Am sa incerc sa ma duc iar in service.. (cand am fost acu vreo 2 luni mi-a zis ca e de la carburant, de asta l-am schimbat).

  • Prea se aprinde martorul numai la Skoditze… 🙂

    Probabil ca adevarul tehnic este impartit si probabil ca este o suprapunere de efecte.

    Poate fi carburantul cu ardere „murdara”, dar poate fi si senzorul (sonda lambda) un pic obosit.

    Daca cei din service nu observa pe softul de diagnosticare ALTA cauza si daca pastrati un consum decent de carburant, ar trebui sa nu va stresati foarte tare de faptul ca s-a aprins martorul.

    E bine sa rezolvati, dar NU cred ca aveti in fata un defect grav iminent.

  • Salut! Am cumparat si eu o Skoda Octavia din uk si are volanul pe dreapata stie cineva unde pot sa schimb si eu volanul, daca poate cineva sa ma ajute…multumesc anticipat;)

  • am o skoda fabia 14mpi 16v din 2000 si la drumuri lungi mi se aprinde martoru rosu di stanga,ceva legat de ulei(o lampa cu o picatura)uleiul l-am schimbat acum 600km,in schimb masina merge bine,am avut ulei 5-40 si am bagat 10-40 sa fie din cauza uleiului.

  • Trebuie sa puneti 5-40 neaparat. Dvs ati pus un ulei care devine prea subtire la temperatura de lucru a motorului.

    Cine v-a sfatuit sa puneti 10-40 s-a gandit probabil la faptul ca masina porneste iarna mai usor cu un ulei mai subtire. Sfatul este gresit. Trebuie sa puneti uleiul original.

    Craciun fericit!

  • Salut! In septembrie 2007 am cumparat o skoda fabia junior, 1.4 benzina. Fostul proprietar mi-a spus ca uneori se mai aprinde „Exhaust warning light”(era mai afon ca mine si mai alimenta cu benzina ’99).Eu am bagat numai benzina de ’95 si nu s-a mai aprins. In august 2008 s-a aprins o data, motorul nu tragea,iar daca acceleram se stingea(alimentasem cu efix).Am tras pe dreapta , m-am uitat in carte si apoi am pornit sa ajung la un service, dar nu s-a mai aprins, si masina mergea bine. De atunci pana in prezent am mai patit 2-3 ori(nu mai stiu daca am bagat efix sau nu ) Luna asta am alimentat cu efix si din cand in cand se aprinde pt cateva secunde. Intrebarile mele sunt:
    1. Sa astept sa consum benzina efix din rezorvor si apoi daca si cu altfel de bezina face sa merg la service?
    2. Sa merg la service cand ramane permanent aprins acel indicator?
    3. La cate servic-uri sa merg pentru tester? (sincer din cate am citit aici si din cate am auzit nu prea nimeresc problema din prima si ne pun sa schimbam piese care nu trebuie schimbate)
    Multumesc anticipat pt sfaturi

  • Problemele de „exhaust warning” (a se citi „sonda lambda”) nu ar trebui sa apara in functie de tipul benzinei, CO99 sau 95.

    Sonda lambda „citeste” anumite caracteristici ale emisiilor masinii si in functie de acestea trimite calculatorului anumite indicii despre cum sa modifice parametrii de ardere din cilindri. Bagi de 95, calculatorul lucreaza intr-un fel. Bagi de 99, calculatorul isi modifica anumiti parametri, dar masina functioneaza foarte bine. Nu apar diferente majore, decat la masinile foarte vechi.

    Prin urmare, masina indica un inceput de uzura a sondei lambda. Este doar o parere oarba, pe net.

    Poate fi si combustibilul de vina, insa asa ceva este usor de constatat, prin schimbarea statiei de alimentare.

    Pe puncte:

    1- Tocmai am raspuns mai sus. E bine ca masina sa prezinte in service simptomele pentru care o duceti acolo. Daca masina nu prezinta niciun simptom, oamenii nu au ce sa ii faca.

    2- Nu este o idee buna. Daca am cumva dreptate si este de vina chiar sonda lambda, regimul de functionare actual al motorului poate fi autodistructiv. E bine sa mergeti cat mai repede in service. Nu sunteti in aceeasi situatie ca in cazul unei batai ocazionale, pe care s-o tolerati pana devine permanenta. Oricum, exista oameni care au mers zeci de km cu martorul aprins si nu au avut probleme majore. Decat de consum. E ca la loterie.

    3- Nu trebuie sa va propuneti un numar prestabilit de diagnosticari. Daca vedeti ca de la prima diagnosticare ca masina are un defect clar, nu face sens sa mai mergeti si in alte locuri. Re-diagnosticarea trebuie facuta doar atunci cand dvs stiti ca aveti probleme cu masina, iar ei citesc pe soft ca masina este ok…

  • Buna ziua. Am o fabia 1,4 74kw 2001. Cand motorul e rece, chiar si la -15 grade, porneste impecabil, deasemenea, motorul se comporta normal, consumul e acceptabil, 7 – 8 l in oras si 5,5 – 6,5 l in afara. In schim porneste foarte greu cand motorul e cald. Iar asta se intampla cam de 7 ori din 10 porniri la cald. Martorul ceck engine se aprinde uneori, alteori se stinge. La ultima diagnoza a iesit „carburant sarac”. Am probat mai multe tipuri de benzina, dandu-i timp sa-si reseteze valorile, dar degeaba. Tot greu porneste la cald. Daca spre exemplu o las 20 minute dupa care o pornesc, pleaca usor. Mentionez ca dupa ce porneste la cald, motorul se comporta normal, nu am probleme la nicio turatie. Am verificat temperatura, totul e ok. Dar ea tot nu vrea la cald. Nu mai stiu la ce service sa merg.
    Numai bine!

  • Este unul dintre cele mai enervante defecte. Principalul suspect este sistemul electric, poate chiar calculatorul. Pot fi si altele…

    Puteti corela aceasta problema cu instalarea vreunui echipament electronic pe masina? Dar cu sezonul? Vara ati avut probleme sau este doar un simptom de iarna?

  • Nu i-am adaugat nimic. Si in sezonul cald a avut acelasi comportament. Singura modificare (facuta probabil de nemti) este la filtrul de benzina, care e un model 2005, cu reductor de presiune incorporat. Am aflat asta comandand filtrul simplu, dupa modelul masinii, constatand ulterior ca nu se potriveste (cel montat are tur si retur pe el). Filtrul l-am schimbat pana la urma.
    Singurele probleme electrice au fost bateria si un modul de la inchiderea centtralizata dar cred ca acesta tine de calculatorul de confort. E posibil ca turatia la pornire sa nu fie cea normala iar calculatorul sa nu comande aprinderea ? Senzorul de turatie oare?
    Va rog sa ma credeti ca am fost cam la 7 service cu VAG si degeaba. Am intrebat la telefon un mecanic de motoare VAG si mi-a spus ca pe admisie se mai afla si un fel de placuta de grafit, care la uzura poate sa dea aceste simptome. Am mai facut o experienta: dupa ce am incercat sa pornesc la cald si nu am reusit, am scos mufa senzorului de la vasul de expansiune iar in 8 din 10 cazuri a pornit ori imediat, ori mult mai usor.
    Credeti-ma, nu-mi mai vine sa intru nici in peco, pentru nu mai pot pleca de la pompa.

  • Am uitat sa adaug ca la diagnoze nu a aparut nici-un cod eroare pentru Lambda.
    Imi e frica deasemenea sa nu afecteze catalizatorul. In rest,m-am obisnuit sa alimentez dimineata, cand merg numai 1 km pana la peco, fiind sigur ca pleaca, iar in rest, ori nu opresc motorul daca stau putin, ori pauza sa fie mai mare. Astfel macar nu-i fac rau motorului. Orice idee imi e de folos, caci am inceput sa strang toate posibilele cauze, dupa care o voi lua sistematic, inclusiv pe posibilele cauze care nu apar la diagnoza.
    Multumesc frumos.

  • Iar am uitat ceva. Pe diagnoza nu apar subansamble sau sisteme schimbate; de un an si jumatate, de cand am masina, nu s-a intamplat sa am vreo siguranta arsa.
    acum am programata schimbarea senzorului de la servodirectie.
    Calculatorul poate fi resetat complet, ori rescris? Poate sa fie o eroare de soft ori chiar o componenta a calculatorului decalibrata ori sa nu mearga la parametri fara sa arate asta decat prin pornire grea la cald?
    Sunt unii care au avut aceeasi problema si au rezolvat-o ori prin setarea calculatorului pentru cutie hidramata (cica necesita o turatie mai mica la pornire) dar au probleme la turatii mai mai, iar altii au montat nu stiu ce rezistor, dar sincer, nu imi surade asa ceva caci nu cred ca e sanatos pentru motor.

  • Detaliul cu senzorul la dezactivarea caruia masina porneste usor la cald, imi intareste convingerea ca aveti o problema de electronica (sau electrica).

    Sper sa nu gresesc, dar functionarea perfecta in timpul mersului, precum si pornirea perfecta la rece, consider ca exclud cauzele pur mecanice, placute de grafit, etc.

    Cred ca ar fi interesant de vazut pornirea la cald a masinii in conditiile dezafectarii succesive si cate unul a mai multor senzori.

    Cu putin noroc, puteti avea chiar surpriza unui contact imperfect/murdar/oxidat/etc. Cred ca-i ori un senzor, ori o problema de soft. Ar fi bine sa faceti testul impreuna cu un mecanic de la Skoda.

    Altceva nu-mi trece prin minte…

    Aveti dreptate, nu trebuie sa interveniti in schema electrica a producatorului.

  • Oricum, ca o paranteza, pana rezolv cred ca o sa ajung sa cunosc fiecare coltisor al motorului, iar asta cred ca e partea plina a paharului.
    Multa sanatate !

  • buna ziua ! am o problema cu o skoda 1.2 htp ,am fost la un service si mi-a zis ca pompa de benzina e dusa….stie cineva cat ar costa o pompa de benzina?sau daca s-ar reconditiona?
    de ce spun asta pt ca masina inca mai porneste dimineata la rece ,dar ma lasa dupa ce o opresc dupa niste drumuri scurte prin oras …daca-mi poate da cineva o informatie va multumesc

  • Cred ca 2-3 telefoane date fie in service, fie la dezmembrari (gasiti pe net…) v-ar ajuta mai mult decat o intrebare adresata utilizatorilor, la care puteti primi raspunsuri aproximative.

    Sincer, ma indoiesc ca pompele de benzina de pe Fabia pot fi reparate, in sensul solid al cuvantului.

  • vreau si eu sa stiu cum se schimba uleiul la cutia de viteze tip tronic la bmw seria 3 an 2001 si daca necesita scule speciale multumesc.

  • cornel, esti off-topic. ai pus o intrebare bmw la skoda.

    insa oricum nu te putem ajuta. ai nevoie de un mecanic, pe care nu-l vei gasi aici.

    poate vei avea mai mult succes pe forumul bmw.

  • buna ziua ! revin cu „noutati” am fost la skoda dealerul autorizat din bacau ,am lasat-o o zi in service mi-au verificat-o masina e in stare buna :verificare vas si verificare pompa pe banc -am plecat cu ea bucuros si azi dimineata aceeasi problema n-a pornit!
    curios pana acum pornea la rece acum nu mai porneste nici asa ….care ar fi problema? daca cei de la reprezentanta au zis ca pompa e buna de ce nu merge? la pornire motorul se invarte …e posibil ca pompa sa fie de vina ? nu-mi vine de loc sa schimb un lucru despre care cei de la skoda au zis ca e bun….nu vreau altceva decat sa aflu daca si altii s-au confruntat cu astfel de problema si cum au rezolvat-o . masina e o fabie 1,2 htp 64 cp 2004,57 000km pana acum doua saptamani super multumit ,iar de atunci super furios….scuze multumesc anticipat

  • daca cei de la skoda au zis ca pompa este buna, inseamna ca trebuie cautat altceva.

    este crucial pentru dezlegarea enigmei, ca sa legati aparitia defectului de un anume moment: un anumit zgomot, primul inghet, schimbarea statiei de alimentare, etc.

    Chiar daca uzura unei componente produsa in timp (mai lung sau prematur) este cauza reala a defectului, localizarea acestuia poate fi usurata prin stabilirea cu precizie a momentului in care defectul s-a manifestat fara echivoc.

  • buna ziua ! masina mea n-a mai pornit prima data cand eram in parcarea unui supermarket–am pornit masina dupa o noapte geroasa fara nici o problema la prima cheie ,am mers circa 700-800m am oprit-o am cumparat ce aveam de cumparat cca 15 min si nu a mai pornit–deci fenomenul poate fi legat de ger si faptul ca am folosit-o pe distante scurte…culmea azi dimineata iar a pornit imi e inexplicabil fenomenul .A pornit ce-i drept mai greu dar a pornit.Va mai adresez o intrebare :bateria mea inca mai indica ca mai e buna ,este de 44A ,e mica e normal pe fabia classic ,eu am cerut in plus ABS .Intrebarea este ACum cand bateria e slabita are peste 4 ani ,si cand ii dau cheie trebuie sa mi se aprinda inclusiv ABS-ul in bord ,sa fie ea cauza ? sa fie la limita ? si uneori sa mai porneasca alteori nu?adica faptul ca am ABS in plus si bateria poate e la limita sa-mi faca cum s-ar zice „figuri”…multumesc

  • Da, bateria poate fi cauza acestui comportament. Nu pentru ca aveti ABS, ci doar pentru ca bateria dvs are 4 ani si afara e ger.

    Bateria are forta sa invarta electromotorul, insa viteza de invartire este prea mica.

    Cred ca este o idee buna sa schimbati bateria. Nu pierdeti nimic. Chiar daca de vina ar putea fi altceva, bateria ar cam trebui oricum schimbata dupa 4 ani.

  • am o fabia 1,2 am un zgomot la usa fata stanga sus in colt in timpul mersului la viteza de 80-9o km/h

  • va referiti la un zgomot nou, aparut de curand, sau la unul pe care l-ati sesizat de cand ati cumparat masina?

    In primul caz, zgomotul trebie sa fie produs de o cauza simpla: geam neinchis perfect (poate chiar din cauza vreunei bucatele de gheata), corp strain in zona chederului sau deformare (reversibila) a unei portiuni de cheder. Verificati si balamalele usii, plus incuietoarea, ambele sa nu aibe joc.

    In al doilea caz (daca este zgomot vechi) e musai sa mergeti in service.

  • as avea inca o intrebare,de ce nu se face si pentru fabia un fan club cum este pentru octavia tour??? astept un raspuns

  • zgomotul il aud mai tare pe soseaua unde a fost griblura si doar recent de vreo 2 luni masina avand 8 luni am fost la service si a spus ca asa e normal sa faca fiindca caroseria lucreaza si daca nu vreau sa aud nici un zgomot in timpul mersului sa imi iau un bmw

  • exact asa se aude dar numai la coltul de sus partea deasupra manerului de deschidere a usi

  • Am o octavia din 2000 pe benzina si nu mi se mai aprind lampile (nici cele suplimentare de pe luneta)la STOP pe frana , am verificat sigurantele si de la abs si de la lampi, am verificat intrerupatorul de pe peda este Ok , ce ar mai putea fi?

  • Sunt nevoit sa va raspund tot cu intrebari:

    – Cum ati constatat ca nu vi se mai aprind stopurile? Ce s-a intamplat de ati ajuns la concluzia ca nu aveti stopuri? V-a spus cineva pe strada sau ati constatat in parcare impreuna cu altcineva?

    – Pozitiile si lampile de marsarier si numar se aprind?

  • In ziua cand v-am scris am oprit la semafor iar soferul unei dubite din spatele meu s-a dat jos si ma atentionat ca la oprirea la semafor nu s-au aprins nici lampile nici grila de sus.Am ajuns acasa am verificat siguranta care corespunde lampilor de frana este la poz. 13 conform cartii tehnice sig. de 10A, am verificat-o si pe cea de la ABS, am verificat becurile erau bune si am demontat si intrerupatorul actionat de pedala , i-am scos mufa am facut strap in mufa si cu contactul pus ar fi trebuit sa se aprinda daca intrerupatorul era defect . Toate celelalte se aprind , (pozitii, lampi ceata ,lampile de mansarier, de numar,semnalizarile,etc ). Nu stiu daca mai exista vreo protectie in afara sigurantei pe lampile de frana. M-am mai gandit ca nu am masa dar trebuia sa nu am pe toata lampa nu numai pe frana.
    Sambata este programata ptr. service sa speram ca se v-a rezolva

    Multumesc

  • In mod EVIDENT ati luat cea mai buna decizie, cea de a merge in service.

    Daca ati verificat AMBELE cutii de sigurante, intrerupatorul si becurile si toate sunt ok, inseamna ca este vorba despre un defect ascuns. Defectul in sine trebuie sa fie banal, identificarea lui se pare ca va fi partea cea mai dificila.

  • am o fabia 1,4 16v din 2001 si de o vreme porneste greu la rece,la a2,3 cheie,am pus-o pe tester si sondele lamda ok,alternatorul ok,bateria ok,electromotorul ok,schimbat filtrul de benzina,totul ok si tot nu porneste ca lumea,iar la cald porneste la fix,ce poate fi,multumesc.

  • V-as recomanda o verificare atenta a partii electrice. Masina dvs va face curand 8 ani si este posibil sa aveti consumuri false (apar in medii umede din cauza mizeriei si a contactelor oxidate).

    Chiar daca este ok, imi puteti spune de cand aveti bateria? Ar fi de luat in calcul si un schimb e bujii.

    Va recomand sa calcati ambreiajul cand dati cheie. Daca in acest fel masina porneste mai usor, inseamna ca bateria a imbatranit (chiar daca asigura la borne tensiunea corecta).

    Pot fi si alte cauze – uzura unor supape pe partea de alimentare (pompa combustibil sau alte dispozitive), fapt din cauza caruia benzina se scurge de pe instalatie inapoi in rezervor in timpul unei stationari lungi. Cheia lunga ajuta la reamorsarea instalatiei…

  • tot cu fabia 2001,bujiile le-am schimbat august 2008[marca ngk],bateria in schimb e cea originala cred,si pe cine am cu testerul mi-a spus ca bateria e ok dar tot mai vreau sa mai fac o verificare,chiar si acum cand temperatura a mai crescut porneste tot la 2,3 cheie,multumesc.

  • pt skoda fabia 2001,benzina,unde pot gasi sau cum ajung la pompa de benzina,poate e desfacuta vreo clema sau ceva pe acolo,sa vad daca acolo e problema sau in alta parte,mersi.

  • Din pacate, nu sunt mecanic. In plus, nu am desfacut niciodata o Skoda. Ultima oara cand m-am innegrit pe maini, masinile aveau carburator… 😀

    Ca sa fiu sincer pana la capat, nu cred in cei care repara masini pe net. Cred ca un drum in service ar fi mai indicat. Nu cred ca puteti desface pompa fara manualul de service si fara sedevistica.

    Sau puteti, dar riscati integritatea masinii.

  • pe cine am eu cu testerul mi-a zis sa fac un test de presiune in rampa,dar am vb cu altcineva si mi-a zis ca daca scapa presiune s-ar putea rezolva si cu o supapa de sens ca sa mentina presiunea,ce sfat imi dati,tot pt skoda fabia 2001.

  • Sfatul meu este unul de ordin general – nu montati pe masina dispozitive neprevazute de constructor.

    Daca aveti o supapa de sens defecta – ok – inlocuiti-o. Daca nu aveti o astfel de supapa si daca este treaba pompei sa asigure o anumita etanseitate, adaugarea supapei de sens nu rezolva problema reala. Decat poate pentru cateva zile.

  • cand misc de masina se aude benzina in rezervor. stiu ca ar trebui sa fie compartimentat.in deal scade acul la benzina si in vale creste. e normal? la diesel nu face asa

  • Este un test la care nu m-am gandit niciodata 😀

    In mod cert, benzina este mai lichida si mai usoara decat motorina. Motorina este un pic mai uleiosa. dar chiar si asa, daca veti agita canistre umplute cu ambele lichide veti auzi sunetul respectiv.

    Cred ca o solutie ar fi sa circulati cu rezervorul plin. dinamica fluideului din rezervor va fi mai mica.

    Cat de mult scade acul in panta? Daca variatia nu depaseste 5-10% fenomenul este normal. Din ce an este masina? Fiind pe benzina, s-ar putea ca aceasta variatie sa fie accentuata de sitemul de recuperare a vaporilor de benzina. Si in acest caz, rezervorul umplut rezolva problema.

  • am citit pe sarite comentariile si sfaturile celor de pe acest site!
    cinste voua domnilor!
    ajutati cu sfaturile voastre oameni care nu mai pot de suparare!
    va doresc numai bine!

  • in legatura cu skoda fabia 1.4 16v AUB, de ceva timp, la pornire motorului se aude un troncanit ciudat, lA mers in gol(relanti). in momentul in care cuplez cutia zgomotul scade. am schimbat kit ambreiaj, dar zgomotul persita in continuare. care ar putea fi probelema? mersi mult

  • Revin cu rezolvarea problemei pornirii la cald skoda fabia 11,4 16v. Dupa toate testele s-a dovedit a fi de vina carburantul. Foloseam benzina 98, evo, sau 100. Ei bine, chiar daca testul cu vag com a dat trei erori de carburant sarac, dupa doua plinuri cu benzina 95, toate erorile au disparut, inclusiv problema pornirii la cald. A disparut si martorul ceck engine, cam dupa 200 de km parcursi.
    Inca ceva, am avut fluctuatii puternice de tensiune datorita motorasului de la servodirectie si inexplicabil, de o luna de zile au disparut cu desvarsire.
    Am facut o noua diagnoza saptamana aceasta si nu mai am nici un fel de erori.
    Concluzia: pot aparea erori inexplicabile in sisteme care teoretic nu au legatura unele cu celelalte.
    Numai bine!

  • Pentru Mihai, probleme cu pornirea la rece:
    Cuplati contactul de doua, trei ori consecutiv, lasand timp de amorsare a pompei si verificati pornirea. Posibil sa aveti filtrul de benzina cu reductor de presiune incorporat (sunt doua intrari si o iesire).
    Cat despre pompa de benzina, care se afla in partea din spate, la portbagaj, va recomand sa nu umblati singur. Oricum, la un test ar figura ca defecta. Nu circulati avand foarte putina benzina in rezervor.
    Daca bateria este slabita, veti avea multe erori la servodirectie, prin tensiuni instabile, concomitent cu „intarirea” volanului altrenata cu „slabirea” sub limita normala. Aceste manifestari apar mai ales imediat dupa prima pornire, la rece.

  • Interesant incidentul cu benzina de 98. Adevarul este ca vaporizeaza mai usor…

    Exista pentru multa lume cu masini pe co95 ca daca pui co98, pui o benzina mai buna.

  • Aveti dreptate, dar de ce oare recomandarea de exploatare data de producator este clar 95-98.

  • la problema ce am avut-o cu skoda fabia 2001 1,4 16v,cu pornirea la rece pana la urma este unitatea de clapeta acceleratie care are acel motoros la corpul piesei care actioneaza respectiva clapeta si acel motoras nu mai face cursa completa pt a miisca clapeta,am curatat-o am montat-o inapoi si tot aceleasi simptome,face figuri la relantiv,a crescut putin consumul si nu face amestecul cum trebuie asa ca asta este,bafta,mihai.

  • pt problema cu pornirea la fabia la cald scri sa de george eu i-as spune sa verifice senzorul de temeratura ca si eu am avut probleme cu el si aceleasi simptome si l-am schimbat si de atunci e totul bine,mihai.

  • am o skoda fabia combi tdi 1422 2005 poate sa imi spuna cineva norma de poluare eu nu stiu

  • Buna, am o situatie cu care ma confrunt momentan. Am o skoda octavia combi din 2001, 1.6 benzina,ieri mi s-a aprins becul galben avertizare. Am fost azi la un diagnostic computerizat si mi-a aparut eroare la sonda lambda, cea dinainte de catalizator. Trebuie sa mentionez ca pana ieri am bagat mereu Premium 95 si ieri mi s-a „aratat” sa pun Top Premium 99.
    Acuma, din cate am citit au fost unele cazuri in care problema a fost schimbul de combustibil. Credeti ca poate fi valabil si in cazul meu? Sunt foarte hotarat sa schimb chiar azi sau luni sonda lambda,dar oare ce ar fi sa mai astet? Poate fi de la tipul benzinei?

  • Indiscutabil, schimbati mai intai benzina si abia dupa aceea, daca mai este cazul, sonda lambda.

    La sonda lambda nu trebuie sa va sperie aprinderea ei, intrucat nu exista vreun pericol imediat. Pentru neregulile grave de functionare (ulei, frane, etc) senzorii sunt rosii.

    Din momentul in care sonda lambda functioneaza gresit, primul lucru pe care il veti remarca va fi cresterea consumului. In timp (poate trece 1 saptamana sau pot trece 3 ani) veti auzi ca motorul are un regim impropriu de functionare.

    Abia din momentul in care motorul va avea un sunet impropriu va incepe regimul autodistructiv de functionare. Pana atunci, inlocuirea sondei va fi doar „importanta”, nu si „urgenta”.

  • Multumesc pentru informare! La aceasta strategie m-am gandit si eu si am si o complectare in acest sens:Dupa ce mi s-a aprins becul in bord am mai facut ieri 130 km, si azi de dimineata inca vreo 35, si pana acum nu am observat nici o modificare la consum. In ideea de marire excesiva. Avand in vedere ca drumurile au fost 90% in afara orasului, consumul s-a mentinut la cota initiala. Acum voi mai astepta cateva zile sa vad cum reactioneaza!

  • Aseara, spre surprinderea mea becul s-a stins. Acuma discutand cu mecanicul si electricianul, mi s-a recomandat sa alimentez peste cata benzima mai am de 99 cu benzina de 95 de care puneam de obicei. Dar as vrea o parere, oare e asa nepotrivita Premium 99+ pentru Euro 4, 1.6 i Octavia?
    Dupa parerea dumneavoastra cum ar trebui actionat in cazul acesta? Mers cu benzina de 99 pana la terminare sau facut un mix cu 95 chiar acum?
    Multumesc!

  • pe bord nu se mai afiseaza km totali si intermediari precum si ceasul. va rog ajutati-ma cu un sfat.
    cu stima.

  • Cristi – merge bine si cu 99, insa reglajul softului detecteaza o alta compozitie a gazelor (alta concentratie de oxigen) decat cea asteptata si se aprinde martorul.

    Intrucat este stresant sa circulaticu martorul aprins, mai bine puneti benzina de 95. Nu detin adevaruri fundamentale, insa eu asa as proceda in locul dvs.

  • priscu adrian – ce istorie are acest defect? Cuma aparut? Cum l-ati constatat? Isi mai revine singur afisajul din cand in cand? Pe timp de noapte (cu bordul aprins) vedeti ceva afisat?

  • am constatat defectul acum patru zile,cind am pornit masina.prima data au disparut cifrele si au ramas niste liniute,apoi au disparut si acestea.afisajul nu isi mai revine deloc de atunci.nu se vede nimic nici noaptea cu farurile aprinse.mentionez ca am o skoda octavia combi 1,6 I din 2001.
    multumesc.

  • Daca nu puteti asocia cu defectul nicio intruziune in circuitul electric din bord, cred ca simptomul prezentat de dvs este cauzat de intreruiperea alimentarii cu curent a displayului.

    Asta inseamna ca fie s-a ars o siguranta, fie afisajul are o problema fizica, ce ar putea conduce la inlocuirea sa.

    Cred totusi ca aveti un fir intrerupt (eventual siguranta). In cazul unui defect de natura mecanica (dezlipire contacte, etc) pierderea elementelor afisate ar fi fost mai lenta decat ati spus dvs.

    Cred ca decizia cea mai buna este sa mergeti pana in service pentru o constatare. Altfel riscati agravarea defectului.

  • pt cristi cu sonda lamda,sa verifici si unitatea de clapeta ca si eu am avut prb cu fabia mea si mi s-a spus sa vad de benzina si pana la urma a fost unitatea de clapeta defecta,sa o cureti,apoi faci o setare de baza si vezi dupa,bafta mihai.

  • am si eu o intrebare… daca nu gasesc bujii cu 3 electrozi (asa cum le am acum pe masina) si pun altele cu 4 electrozi dauneaza la ceva. ce ma sfatuiti. pentru o Skoda Fabia motor 1.4 AME din 2001. cu stima

  • Chiar daca – in principiu – bujia este „ceva care da o scanteie si gata”,nu este intamplatoare varietatea de bujii din piata.

    Geometria capului bujiei este decisiva pentru o aprindere corecta. Este important sa respectati geometria originala.

    O scanteie prea mare conduce la uzuri premature. O scanteie prea mica poate schimba eficienta aprinderii.

    Adevarul este ca INTAMPLATOR o bujie in 4 electrozi poate functiona foarte corect pe masina dvs.

    Totusi nu va sfatuiesc sa testati asa ceva pe masina dvs. Ganditi-va totusi ca daca ar fi fost nevoie de ele le-ar fi montat constructorul din uzina.

  • merci mult Iulian. dar dilema mea este…daca cei care au avut-o inaintea mea (sunt al 3-lea proprietar) le-au pus pe cele cu 3 electrozi. nici eu acum nu stiu ce tip de bujie corespunde motorului meu (n-am nici cartea masinii) poate atunci cand a fost fabricata inca nu aparusera cele cu 4 electrozi. am cerut parerea la un mecanic si la un electrician de masini si mi-au dat unda verde pentru cele cu 4 electr. deci… inca ???? semne de intrbare.

    Rog pe cei care au Fabia 1.4, AME, 50 Kw, 2001 sa consulte cartea masinii si sa-mi spuna si mie ca sincer imi pare rau daca o stric.

    Cu stima

  • Am gasit recomandarile exprese ale NGK si BOSCH pt Fabia 1,4 AME din 2001:

    NGK – tip BKUR5ET-10
    BOSCH – tip FR 78 X

    Priviti:

    In mod surprinzator, capetele arata diferit. Probabil ca au comuna doar geometria corpului ceramic, de care depinde disiparea caldurii. Cel mai intelept este sa intrebati la service. O intrebare nu costa.

    Intre noi fie vorba, nu cred ca stricati masina cu niciuna din bujiile recomandate de cei 2 producatori.

  • salut ! are cineva un sfat pentru un posesor de skoda octavia tour 1,9 tdi, dupa ce opresc motorul trec 4-5 secunde si se aude in motor o bufnitura surda ca int-un vas inchis.se aude indiferent cat de mult a mers motorul,ce ma sfatuiti ati mai intalnit aceasta cauza? va multumrsc!

  • Personal nu am intalnit acest tip de defect. Nici macar nu am auzit la altcineva.

    Sa nu fie cumva un zgomot functional de la turbina. Poate se depresurizeaza ceva. Sau poate se raceste ceva cu zgomot… Cred ca ar trebui auzit acest zgomot inainte de a formula o teorie serioasa. Intr-adevar, doar cineva care s-a mai lovit de asta poate intelege fenomenul fara sa-l auda.

  • multumesc pentru sugestie,am avut probleme cu turbina sa stambat axul si sa inlocuit nu stiu daca doar axul sau complecta, trebuie sa o auda un specialist neaparat.

  • tot eu va sacai,am auzit ca exista pachet pentru drumuri grele pentru octavia, care contine inaltatoare pentru amortizoare si scut metalic,stie cineva cat costa si cum se face rost, va multumesc.

  • Ati auzit bine, exista acest pachet, care echipeaza versiunea Scout.

    Din pacate, intrebarea dvs este atat de specifica,incat nu cred ca vreo publicatie auto va fi in masura sa va ofere un raspuns exact.

    De aceea, va propun sa intrebati chiar la Skoda despre aceste detalii.

    Cat despre sacaiala, nici vorba 🙂

  • nu stie cineva de unde poate sa scoata fum asa albastrui si cu miros de motorina o octavia 1.9TDI din 2000,si la rece si la cald si mai ales cand o accelerez,chiar si la 1500ture,ms Adi

  • salut,am si eu o intrebare:daca are cineva de vanzare un proiector de ceata,partea dreapta pt o skoda fabia,2001,1,4 16v,101cp,astept aici un raspuns sau o sugestie,bafta mihai.

  • mihai – de obicei pe TotalAuto nu se tranzactioneaza piese si de aceea cred ca sansele sunt mici ca sa va intalniti aici cu vreo oportunitate.

    Poate aveti mai multe sanse pe vreun site cu piese de la dezmembrari. Oricum, succes.

  • poate sa-mi traduca si mie cineva un cod de avarie pt o skoda fabia,1,4 16v,2001,101cp,74kw,tip motor aub,codul este:p 1152 sau 17560,mersi,mihai.

  • Problema codului este extrem de specifica. Ce anume va opreste sa consultati un service Skoda si sa faceti o diagnoza? Nu poate fi foarte scump.

    Daca veti cauta pe Google dupa keywordurile „skoda p 1152” apar cateva rezultate pe niste forumuri.

    Insa eu nu m-as lua dupa acest gen de sfaturi. In cazul unui sfat plauzibil este imposibil de stiut daca sfatul vine din partea unui om priceput sau a unui poet.

  • nu apelez la mecanicii si diagnosticienii de la reprezentantele skoda pt sunt printre cei mai slabi din bransa si care dintre ei sunt mai rasariti sunt destepti si pleaca de acolo.am avut o problema mai demult si am fost la ei si dupa spusele lor ar fi trebuit sa schimb piese de vreo 1500 euro pt simlu fapt c a masina era adusa dim germania si pana la urma era de vina un senzor de 50 ron,astia sunt meseriasii de la rep skoda si nu vreau sa spun ca toti decat cei cu care am avut eu de-a face,mersi oricum.

  • O solutie interesanta poate veni si de la serviceuri care nu sunt de marca, cum ar fi reteaua Bosch Car Service, cu nimic mai prejos decat service-urile marcii.

    A merge in service nu inseamna neaparat a merge la service-ul marcii.

  • am o skoda fabia noua din noi. 2008 pe benzina. De o vreme la scoaterea cheii din contact semnalizeaza de trei ori dar nu apare nimic pe bord. am verificat totul sa fie inchis si in regula insa problema persista. de ce oare?

  • 2 intrebari si 2 safturi rapide:

    – In ce fel semnalizeaza masina, sonor sau optic?

    – Aveti un sistem de alarma montat ulterior cumpararii masinii?

    Sfaturi rapide:

    1. deschideti si inchideti FERM (dar nu exagerati…) toate usile masinii, portbagajul si capota motorului.

    2. Daca nu ati rezolvat nimic, incercati sa folositi o zi cealalta cheie de la masina.

    Daca nici asa nu ati rezolvat nimic, reveniti sa mai vorbim o data.

  • pentru mihai EOBD type P1152(17560)FAULT:long term fuel trim 2,bank1 below lean limit.PROBABLE CAUSE:fuel pressure/pump,injectors,intake/exhaust leak,AIR system,OH2S.Sunt total de acord cu parerea ta despre mecanicii din reprezentante si serviceauto mari si impunatoare .

  • mersi mult cornel,am rezolvat problema la fabia mea cu respectivul cod de eroare,era vorba despre regulatorul de presiune care vine peste filtrul de benzina si se prinde de el cu o agrafa metalica,de atunci porneste la sfert de cheie si consumul e 7 oras si 5,2 afara,super la 101 cp pe benzina,salutari si lui iulian senos,tine-o tot asa mai putin cu mersul la reparatii si datul cu parerea la service skoda sau altele care se tin de firma,salut.

  • mihai – masinile se repara in service, nu pe net. Internetul este pentru a fi in contact cu actualitatea.

    Cam asta ar fi si diferenta dintre un jurnalist auto si un mecanic. Oricum, regret ca te-am dezamagit.

  • vin si eu cu o mica – mare problema.
    am o skoda fabia 1.4 – 2002 si de 2 saptamani sta aprins un martorul luminos al convectorului de gaze poluante (acel vestit „elicopter”).
    ei bine, el a mai fost o data aprins, am stat de vorba cu cativa amici care au avut si ei problema asta, mi s-a spus ca este posibil sa fie din cauza combustibilului, am schimbat firma, am alim de la mol.
    dupa 3 zile s-a stins, si am mai facut 20.000km.
    acum s-a aprins din nou, i-am pus si acel lichid care curata injectoarele, cauciucul depus, etc. si incanu se stinge.
    am rezerve mari in ce priveste competenta mecanicilor nostri…….
    ce sa fac? cat mai pot sa mai merg cu el asa?

  • Sa impartim problema in felii:

    1) Semnalul dat de martor nu se refera la vreo urgenta. Nu trebuie sa nu mai dormiti noaptea din cauza lui. Este doar important, nu si urgent. Puteti circula linistit cu masina. Primul semnal ar trebui sa fie cresterea consumului de combustibil. Este imposibil de spus exact cat puteti circula asa, insa atat timp cat consumul este decent si masina trage fara sincope, puteti circula. Pot fi mai multe cauze care sa aprinda acel martor, iar orice speculatie in orb, pe net, va poate induce in eroare.

    2) Aprinderea acelui martor dupa un nr de km rulati este o boala mai veche la Fabia. Multe simptome si rezolvari sunt prezente chiar in comentariile din aceasta pagina. Ati avut rabdarea necesara sa le parcurgeti?

    3) Exista mai multe pulsuri negative cu privire la calitatea servisarii Skoda din Romania. Acestea au fost semnalate atat aici, cat si la emisiunea noastra de la radio. O alternativa o pot reprezenta service-urile independente. Ma refer la cele serioase, gen Bosch Car Service.

    Ei au softurile originale si oameni calificati, singura diferenta fata de reteaua marcii fiind aceea ca nu au softuri pt generatiile cele mai noi. Este firesc, servisarea independenta se face in general post-garantie.

    4) Nu va incurajam sa rezolvati singur problema, pe baza unor simple sugestii primite pe net. Asa cum este imposibil sa existe doar mecanici buni, este la fel de imposibil sa fie chiar toti incompetenti. Daca sunteti din Buc, incercati la Bosch in Militari (str.Valea Cascadelor). O intrebare nu costa nimic.

  • multumesc pentru promptitudine.
    este adevarat k nu am ajuns pana la capat cu lectura comentariilor.
    am sa o bag pe cat mai multe testere auto si la urma am sa iau o hotarare.

  • am o skoda octavia din 2000 cod
    motor AQY pe benzina 1984 cc
    si 85 kw co2 192,pe brif scrie euro 4, trebuie sa fac rar si nu vreau sa am o surpriza, ma poate ajuta cineva sa stiu exact ce norna are de poluare sersi.

  • Daca scrie pe brief ca masina este Euro4, inseamna ca este Euro4. Daca scrie pe brief ca masina are catalizator Euro4 (adaugat ulterior), masina poate fi Euro4 daca se poate identifica acel catalizator (care este trecut in acte) pe mmasina.

    AQY poate fi Euro4, insa nu este Euro4 pe toate configuratiile auto. De ex: daca aveti cutie automata sunt aproape sigur ca masina este doar Euro3.

    Eu stiu ca Skoda-VW din 2000 cu AQY este Euro3/D4, ceea ce nu inseamna automat Euro4, decat cu upgrade de catalizator (care in general este recunoscut Euro4 de RAR).

    Repet, daca pe brief scrie Euro 4 negru pe alb, inseamna ca e Euro4 – punct.

  • sant foarte suparat pe cei de la skoda,,am o skoda fabia 1,9 sdi si are momente cand nu mai citeste cheia ,am fost la ei si mi-au spus ca treaba este rezolvata ,dar spre surprinde rea mea a doua zi masina nu a mai pornit deloc .. iam sunat si mi-au spus ca la ei a mers si ca trebuie sa mai merg in alta zi sa vada ce are .deci concluzia indiferenta si iar indiferenta

  • am o skoda octavia 2.0 (AQY)benzina din 2002 in brif EURO 4 si la RAR aiesit tot EURO 4 acum 2 saptamini

  • deasemenea am montat instalatie de gaz acum 2 luni si sunt foarte multumit. initial s-a aprins check-ul dar dupa 2 zile s-a stins. mi-ati putea spune la ce „surprize” in timp sa ma astept?

  • In legatura cu gazul, acesta arde mai complet decat benzina. Prin urmare, nu cred sa apara uzuri suplimentare datorate vreunor depuneri. Probabil ca masina va avea un comportament dinamic inferior.

  • Buna,

    cateva pareri as dori.
    De un an ma chinui sa rezolv problemele la o Skoda fabia 1,4 16v si in zadar, o gramada de bani cheltuiti…
    Dupa o distributie sarita, o gramada de senzori schimbati degeaba…in final am ajuns la o singura eroare: EGR.
    Am rezolvat problema cu EGR-ul, dar dupa aceea a dat alte erori: amestec prea bogat, sonda lambda 1 si 2…
    Mentionez ca sonda lambda 1 e schimbata, bujiile, filtrele…
    Masina nu trage si are un consum enorm…

    Multumesc anticipa!

    • verifica reglajul distributiei inca o data, de asta apar o groaza de erori fara sens, nu e pusa corect la punct…

  • Va inteleg disperarea, insa numarul cauzelor este atat de mare, incat este imposibil de rezolvat in orb.

    Sunt tentat sa cred ca TOATE problemele dvs de acum sunt si in continuare urmare a necazului cu distributia. Ori distributia nu a fost reglata corect, ori din cauza unor uzuri, este imposibil sa mai fie reglata ca inainte.

    Un motor cu distributia sarita este extrem de greu de reglat ca in uzina, deoarece in uzina motorul a fost asamblat cu piese noi, iar acum aceste piese au uzuri neuniforme.

    Motorul poate fi reglat dupa algoritmul descris in manual, insa motorul nu va mai fi acelasi.

    Acesta ar fi scenariul cel mai negru, insa – asa cum spuneam – pot fi inca 100 de cauze. Nu stiu ce sa va zic mai mult. Poate avem norocul si ne citeste si un meserias scolit de Skoda.

    Insa pe internet nu putem sti niciodata daca cel care ne da sfaturi este meserias sau nu…

  • Ma gandeam ca o ultima solutie
    ar fi o resoftare. Ce parere aveti de acest lucru?

  • Personal nu pot avea nicio impresie, nici buna, nici rea. Ar fi inexact sa ganditi acest lucru ca restartul de Windows.

    Softul masinii este mult mai simplu decat – de pilda – softul computerului de la care ne scrieti. Softul masinii urmareste cateva variabile, pe care le ajusteaza dupa niste reguli foarte simple, in functie de informatiile transmise de anumiti senzori.

    Nu va contrazic, ESTE POSIBIL sa va fie de folos, insa cel mai probabil re-softarea NU va rezolva problema dvs.

    Dealtfel, acest punct il puteti verifica simplu, cu ajutorul unei diagnosticari computerizate. Daca nu aveti erori, nu aveti de ce sa resetati unitatea inteligenta.

    Cred ca in cazul dvs este vorba despre sechele ale vechii probleme cu distributia. Cred ca distributia nu a fost reparata corect.

    Va rog sa tineti cont totusi ca orice parere a mea este stabilita in orb…

  • am o skoda fabia 1.4 mpi 2001 si pierde lichid din vasul de expansiune nu curge nicaieri si nu se ridica temperetura apei oricat as merge si cat de cald arr fi afara este normal??cam l 2-3 luni mai completez lichid

  • Nu este normal sa pierdeti lichid. Mergeti sa faceti o diagnosticare la orice service serios (Skoda sau nu).

    Este normal sa varieze nivelul antigelului, insa nu este normal sa completati antigelul asa des. Chiar daca nu observati scurgeri, cumva si pe undeva pierdeti lichid.

    In vasul de expansiune puteti observa daca apar pete de ulei?

  • De cateva zile nu se mai stinge becul de la abs poate fi de la placutele de frana??

  • Aprinderea permanenta a martorului ABS indica defectarea acestui sistem.

    Masina are in continuare frana, insa, in cazul unei franeri de urgenta, rotile se pot bloca, si masina poate iesi de pe traiectorie. Solutia este sa nu apasati pedala brusc, ci succesiv de mai multe ori.

    Trebuie sa mergeti in service, cauzele pot fi multiple (senzori, calculator, etc). Nu exagerati cu viteza.

  • Daca masina n-are senzor de placute de frana si se aprinde abs poate sa fie din cauza placutlor ca-s uzate ?

  • am o skoda octavia combi 2001, motor 1,6, initial s-au aprins beculete ESP si cel de la sonda lambda, acum si cel de la placutele de franare. cel din urma martor aprins indica o defectiune grava? consuma excesiv de mult, sa fie de la sonda? daca schimb sonda e pos sa nu se mai aprinda nici EPC?

    • Buna ziua, tot ce va scriu aici sunt povesti. O diagnosticare serioasa poate fi facuta NUMAI in service.

      Cei trei martori se refera la sisteme complet diferite:

      – Aprinderea martorului sondei lambda indica o defectiune a acesteia. Consumul mare este o dovada. Probabil ca remarcati deja in aceasta faza si o scadere a puterii motorului. Schimbarea sondei poate imbunatati substantial functionarea motorului. Sonda lambda este doar „suspectul principal”, martorul putandu-se aprinde si din alte motive.

      De aceea este bine sa va blindati cu hartii in service: comanda semnata de ei, copie dupa diagnosticare, factura, chitanta. Daca ei fac reparatia si simptomele persista, atunci veti beneficia de garantie la reparatie si nu mai trebuie sa scoateti bani din buzunar… Eventual puneti-le in vedere ca – daca va pun sa platiti sonda si nu se rezolva problema – veti apla la garantia REPARATIEI (nu a piesei).

      – martorul ESP aprins indica nefunctionarea sistemului. Uitati-va daca nu cumva butonul care il decupleaza manual (scrie pe el ESP) nu a fost cumva apasat accidental. Daca nu aveti buton de decuplare, inseamna ca in mod cert aveti probleme la unul din senzorii sistemului.

      – martorul placutelor de frane indica uzura avanzata a acestora. Daca nu le schimbati, ramaneti fara frane. Nu trebuie sa va panicati, de la aprinderea martorului si pana la tocirea completa a placutelor se mai pot scurge 100-200 km.

      Succes in service.

    • Teoretic, uleiul poate fi pierdut (cantitati mici de vapori scapate pe undeva), acumulat (imediat dupa revizie, 200-300g ulei ramane in filtrul cel nou) sau ars (din cauza uzurii motorului o parte din ulei intra in amestecul aer-combustibil, arde si este evacuat pe esapament – fum negru).

      Practic, trebuie sa mergeti in service. Orice reparatie pe cont propriu poate agrava un eventual defect. Succes.

  • Am o Skoda Oktavia cu care nu am avut probleme. Pana fiul meu a mers pe munte in zapada si a pus lanturile. A doua zi am observat ca este aprins martorul ABS si ESR continuu, si nici nu functioneaza ABS-ul. Mi-e si frica sa ma gandesc cat ma va costa aceasta excursie a fiului meu. Si oare, fara ABS poate functiona masina? Adica sa nu o mai repar doar cand imi voi permite financiar?

    • Buna ziua,

      In mod normal, puteti circula foarte bine si fara ABS sau ESP, comportamentul franelor este mai putin eficient, dar functioneaza foarte bine. Puteti astepta cateva saptamani pana aveti banii de service, dar este bine sa rezolvati cat mai curand.

      O regula nespusa a automobilului este cea a culorilor martorilor. Un martor portocaliu (sau de alta culoare ambientala) inseamna „avertisment” si puteti rula cu ei aprinsi. Cand se aprinde un martor rosu, nu mai aveti voie sa rulati, dacat in conditii extreme. Puteti conta pe asta, este un criteriu rezonabil.

      Insa, inainte de ORICE altceva, verificati daca aveti cumva vreun buton ESP (sau ASR). Este cumva apasat? Poate ca nu este vorba despre o defectiune, ci despre o utilizare corecta a ESP pe zapada. Mai mult despre ESP, aici.

      • Multumesc ca mi-ati raspuns la intrebare. Am gresit eu literele: in loc de ESP am scris ESR. Da, butonul ESP este aprins, are culoarea portocalie, deocamdata. Dar am incercat sa-l decuplez apasandu-l, dar nu se stinge. Si nici ABS-ul nu functioneaza.
        Totusi, pot sa apas pe ceva sa se stinga acel buton ESP?

        • In raspunsul precedent nu am exclus deloc varianta defectului, insa era normal sa va asigurati ca nu este o situatie functionala. Din cele povestite se pare ca intr-adevar este vorba despre un defect. Un alt buton decat cel incercat de dvs nu exista in bord.

          Martorii ESP si ABS indica nefunctionarea acestor sisteme, iar defectul nu se poate agrava mai mult de atat. Martorii portocalii nu vor deveni rosii (martorii pot fi ori portocalii, ori rosii). Daca observati curand aprinderea unui nou martor (indiferent de culoare) ar fi bine sa nu mai sofati. Insa aceasta varianta este putin probabila.

          ABS este un sistem care impiedica blocarea rotii in momentul franarii bruste. Daca mergeti atent si calcati frana usor, nu veti sesiza nicio diferenta cand sofati. Insa – chiar si asa – nu este bine sa amanati la infinit reparatia.

Comentarii închise.

Articole similare

Marci

Audi

Situl Audi: http://www.audi.com Situl Audi in Romania: http://www.audi.ro

Marci

BMW

Situl original BMW: http://www.bmw.com/ Situl BMW in Romania: http://www.bmw.ro/

Marci

Cadillac

Situl original Cadillac: http://www.cadillac.com/ Situl Cadillac in Romania: inexistent.

Marci

Chevrolet (Europa)

Situl original Chevrolet (Coreea): http://www.gmdaewoo.co.kr/ Situl Chevrolet in Romania: http://www.chevrolet.ro/