feb. 252009
 


Telenovela taxei auto continua. De bine ce premierul Boc spunea ca taxa tripla nu este tocmai bine vazuta la Comisia Euopeana si ca ar trebui scazuta, OUG 7/2009 mareste taxa auto pe criterii de varsta, nicidecum de poluare, pentru masinile mai vechi de 14 ani.

Caz concret

Alegem o cilindree de 1234 cmc (poate fi orice cilindree), Euro2 (poate fi orice euro), alegem o masina mai veche de 15 ani (la masinile mai noi de 14 ani nu se manifesta aceasta greseala). Dupa calculatorul Tariceanu ar fi trebuit platita o taxa de 1176 lei, in timp ce „salvatorul” calculator Boc indica neverosimila suma de 1568 lei.

Cum se explica aceasta situatie incredibila

Proaspatul OUG 7/2009 include o grila cu coeficienti noi, mai mici in marea lor majoritate. Pe langa coeficientii modificati, exista si o grila cu procente de reducere ale taxei in functie de vechimea masinii, care ar fi trebuit sa ramana nemodificata pentru a se pastra curba convenita impreuna cu Comisia Europeana.

Fie din rea credinta, fie din prostie (nici nu mai conteaza exact care din cele doua este cauza reala…) una din multele maini drepte ale lui Emil Boc a umblat si la grila de reduceri. Pe taxa initiala, cea legal adoptata impreuna cu Comisia Europeana, pentru masinile mai vechi de 15 ani reducerea era de 95%.

Dupa modificarea facuta de functionarul ametit (sau infractor), peste care si-au pus semnatura tot Palatul Victoria, noul coeficient a devenit 90% pentru aceeasi masina. In aparenta este o modificare nespectaculoasa, un chitibus, dar va inselati…

Daca ai un coeficient de reducere de 95%, inseamna ca ramai cu 5%. Daca aceeasi reducere se modifica cu „doar” 5% si devine 90%, inseamna ca noua cantitate cu care ramai de plata este 10%, adica DUBLU!

Consecinte

Lasam orice comentariu in seama Comisiei Europene. Noi vom continua aici doar sa constatam fapte certe.

Teoria cu „groapa de gunoi a Europei” este o tinta falsa. Daca aduc o rabla in Romania ca sa o revand, iar RAR interzice inmatricularea, nu cred ca voi avea motiv sa mai aduc si alta masina, pentru ca nu mi-o cumpara nimeni. Dar daca RAR decide ca o masina poate circula, atunci masina nu este rabla. Daca totusi RAR da voie pe strada la rable, atunci sa desfiintam RAR si sa rugam TUV-ul sa-i ia locul. Cetateanul nu are nicio vina.

In cazul nostru, nu „groapa de gunoi” este problema, ci alte elemente:
– infractiuni la nivel inalt
– nerespectarea acordurilor europene
– oficiali mincinosi si/sau incompetenti.

OUG 7/2009 se aplica in provincie dupa bunul plac.

Cu toate ca actul normativ este extrem de clar cu privire la modalitatea depunerii cererilor pentru plata taxei auto pe varianta „iulie 08”, smecherii locali cer cetatenilor alte documente la ghiseu punandu-i pe drumuri. Toate acestea in contextul in care incepand cu 11 martie 2009 nu vor mai fi acceptate cereri pentru plata „taxei mici”.

Faceti pariu ca pe 11 Martie legea se va aplica exact si fara ezitare?

  296 comentarii despre “Taxa auto BOC, mai mare decat taxa tripla”

  1. Iulian totusi o masina rulata in Germania avand 120K la bord nu cred ca se poate compara cu un rulata in Ro cu acelasi nr. de kilometrii.Si tot n-o sa se ajunga precum la daciile noastre sa ajungi sa poti pune frana cu picioarele,intr-adevar am vazut si eu masini de dincolo mancate bine de rugina,insa nu cred ca cineva merge sa cumpere o astfel de masina de dincolo.

  2. superior – sunr absolut de acord. Cu siguranta, daca as avea o masina noua de la serviciu, as vinde masina personala sau as conserva-o cumva. Sunt sigur de asta.

  3. sorin – nici nu mi-am propus sa comparam masinile rulate afara cu cele de aici. Fara niciun fel de gluma, eu as propune in Bucuresti schimb de filtru de aer la 3 luni de zile.

    Nici nu mai vorbim de drumuri…

    Te contrazic un pic cu ruginiturile. Exista samsari care cumpara astfel de ruginituri, le spoiesc prin ateliere clandestine si le revand cu profit frumos. Ce masini? Pai exact marcile „frate cu romanul”: Mertz, BMW, VW, Audi, Opel, etc…

    In acest caz, prefer un Oltcit…

  4. Treaba asta cu samsarii este cel mai periculos lucru de pe piata SH din Romania.Tocmai de aceea eu daca ar fi sa-mi cumpar o astfel de masina as prefera sa merg dincolo dupa ea.

  5. Si ce crezi Sorine ca acolo nu poti sa fii pacalit? Sunt samsari si acolo si inca cati. Abia am venit dintr-o plimbare in Germania…. Tepele cele mai tari se dau la masinile mai scumpe, peste 5-6000 euro. Nu pot considera teapa o masina din 95-98 la 2000 euro. E o vorba…ce-ai avut si ce-ai pierdut ๐Ÿ™‚

  6. Buna ziua la toata lumea, s-a vorbit mai sus de strazile noastre care ne strica autoturismele. Mda… din pacate asa e.

    Saptamana trecuta am platit rovinieta la masina mea si daca nu gresesc am dat mai mult de 100 de lei.

    Nu ar fi bine Iualian sa incepem o campanie contra acestei roviniete? Dau 100 de lei pe an si nu am nici o garantie in strazile noastre?

    Ce ziceti de aceasta propunere?

  7. Tocmai asta e ideea Andrei,eu fac referire la masinile sub 2500 euro,la mai mult de atat deja apar masini modele mai noi unde treburile se complica.

  8. Pana la urma o sa-mi iau bicileta,luati-va toti care aveti de mers mai mult prin oras sa vedem ne taxeaza si pentru asta,ca doar folosim drumurile publice.

  9. bicicleta* scuze

  10. Adrian – sunt de acord cu orice demers care sa aibe ca urmare imbunatatirea drumurilor.

    Din pacate, asa ceva nu este posibil inainte de a starpi mafia politica si alaiul de protejati.

    Faptul ca in Romania statul este infractorul nr.1 nu este doar o poezie sau filosofie de sprit. Este o realitate cumplita, un feudalism ilicit, o holera sociala.

    Trebuie pedepsit infractorul. Dupa ce infractorul nr.1 inceteaza sa mai comita infractiuni, Romania va avea 99% rezolvata infrastructura, in virtutea propriei sanatati economice, fara demonstratii de strada sau campanii pe net.

    Gresit sau corect, eu asta cred. Trebuie sa demascam infractorul in fata lumii. In interior totul este controlat de el…

  11. ATENTIE:NU MAI ESTE VALABILA DIRECTIVA ACEEA CA ACEL CARE A ADUS MASINA DI GERMANIA ESTE OBLIGAT SA O ANSCRIE.AM FOST CU CONTRACT DE VANZARE CUMPARARE DE PE ACEA PERSOANA CARE A ADUS MASINA ANAINTE DE 15 DEC SI EU SI MI-A ACCEPTAT DOSARUL.(BACAU)

  12. PLATIND TAXA MICA DIN 2008.PASSAT INTERMEDIAR 35I 1786/1996 TAXA 2440 RON

  13. ATI VAZUT MAFIA DE LA COVASNA???RAR,FISC SI ANMATRICULARI TOATE LEGATE UNA DE ALTA.DE-AIA NU-MI IESEAU MIE NOXELE,NU PUSESEM NIMIC AN BRIF

  14. Radu – apasa „Caps Lock”. Pe net, scrierea cu litere mari inseamna ca strigi. De ce „strigi” la noi? Te „auzim” bine.

    Am vazut povestea cu RAR Covasna. Am spus de fiecare data ca instructiunea ANAF (sau interpretarea aproximativa a unor functionari) este ilegala.

  15. Scuze.Ma repet nu prea sunt an tema cu tastarea pe net.Nu am vrut sa tip la nimeni scuze. Ilegala dar se punea an practica totusi.