feb. 252009
 


Telenovela taxei auto continua. De bine ce premierul Boc spunea ca taxa tripla nu este tocmai bine vazuta la Comisia Euopeana si ca ar trebui scazuta, OUG 7/2009 mareste taxa auto pe criterii de varsta, nicidecum de poluare, pentru masinile mai vechi de 14 ani.

Caz concret

Alegem o cilindree de 1234 cmc (poate fi orice cilindree), Euro2 (poate fi orice euro), alegem o masina mai veche de 15 ani (la masinile mai noi de 14 ani nu se manifesta aceasta greseala). Dupa calculatorul Tariceanu ar fi trebuit platita o taxa de 1176 lei, in timp ce „salvatorul” calculator Boc indica neverosimila suma de 1568 lei.

Cum se explica aceasta situatie incredibila

Proaspatul OUG 7/2009 include o grila cu coeficienti noi, mai mici in marea lor majoritate. Pe langa coeficientii modificati, exista si o grila cu procente de reducere ale taxei in functie de vechimea masinii, care ar fi trebuit sa ramana nemodificata pentru a se pastra curba convenita impreuna cu Comisia Europeana.

Fie din rea credinta, fie din prostie (nici nu mai conteaza exact care din cele doua este cauza reala…) una din multele maini drepte ale lui Emil Boc a umblat si la grila de reduceri. Pe taxa initiala, cea legal adoptata impreuna cu Comisia Europeana, pentru masinile mai vechi de 15 ani reducerea era de 95%.

Dupa modificarea facuta de functionarul ametit (sau infractor), peste care si-au pus semnatura tot Palatul Victoria, noul coeficient a devenit 90% pentru aceeasi masina. In aparenta este o modificare nespectaculoasa, un chitibus, dar va inselati…

Daca ai un coeficient de reducere de 95%, inseamna ca ramai cu 5%. Daca aceeasi reducere se modifica cu „doar” 5% si devine 90%, inseamna ca noua cantitate cu care ramai de plata este 10%, adica DUBLU!

Consecinte

Lasam orice comentariu in seama Comisiei Europene. Noi vom continua aici doar sa constatam fapte certe.

Teoria cu „groapa de gunoi a Europei” este o tinta falsa. Daca aduc o rabla in Romania ca sa o revand, iar RAR interzice inmatricularea, nu cred ca voi avea motiv sa mai aduc si alta masina, pentru ca nu mi-o cumpara nimeni. Dar daca RAR decide ca o masina poate circula, atunci masina nu este rabla. Daca totusi RAR da voie pe strada la rable, atunci sa desfiintam RAR si sa rugam TUV-ul sa-i ia locul. Cetateanul nu are nicio vina.

In cazul nostru, nu „groapa de gunoi” este problema, ci alte elemente:
– infractiuni la nivel inalt
– nerespectarea acordurilor europene
– oficiali mincinosi si/sau incompetenti.

OUG 7/2009 se aplica in provincie dupa bunul plac.

Cu toate ca actul normativ este extrem de clar cu privire la modalitatea depunerii cererilor pentru plata taxei auto pe varianta „iulie 08”, smecherii locali cer cetatenilor alte documente la ghiseu punandu-i pe drumuri. Toate acestea in contextul in care incepand cu 11 martie 2009 nu vor mai fi acceptate cereri pentru plata „taxei mici”.

Faceti pariu ca pe 11 Martie legea se va aplica exact si fara ezitare?

  296 comentarii despre “Taxa auto BOC, mai mare decat taxa tripla”

  1. Sorin – La nemti singura taxa este impozitul. Ei nu au ca la noi si taxa auto de mediu la inmatriculare si impozit pe cilindree.

    Sistemul de taxe auto din Germania este relativ complicat, prima mare diferenta fiind aceea ca sunt taxe diferite pentru dieseluri si benzinare. Taxele sunt mai mari pentru diesel.

    In acest moment Germania trece de la taxa pe cilindree si norma euro spre taxa pe emisii CO2.

    Pentru motorizari Euro 0-3 taxa se plateste inca pe cilindree. Incepand cu Euro4, seplateste la emisii de CO2. Forma definitiva a taxei va aparea in 2010.

    Incepand cu 2009 – lectie pt Boc, Tariceanu si alti „grabiti” – nemtii pot plati la alegere taxa noua sau sau cea veche.

    Oricum este prematur sa vb despre ce va face gasca din Palatul Victoria, intrucat nu au cuvant. Nu sunt cu nimic mai buni decat vechea gasca.

  2. Radu – nici eu nu sunt la curent cu prescurtarile, dar ala imi placea cum suna ๐Ÿ˜€

  3. Daca Nemirschi a spus ca „se va trece la un sistem de taxare ca in Germania”,poate pe „viitor” vom avea si noi de platit numai impozit pentru masini.

  4. Ai tot dreptul sa-i crezi si sa ai asteptari. Succes. Din punctul meu de vedere, acest guvarn si-a mancat omenia si are in ochii mei credibilitate zero.

    Ii judec doar dupa fapte.

    Promisiune: „scoatem taxa”.
    Fapta: au sfidat alegatorii, transformand taxa tripla intr-una dubla (pe alocuri chiar mai mare de tripla) si i-au umilit cumplit pe cei care au trebuit in 20 de zile sa se inscrie la taxa veche.

    Ei nu sunt capabili sa raspunda la o petitie in 30 de zile, dar au dat termen de 20 de zila ca sa isi faca oamenii dosare si sa fie bulversati de functionari care habar nu aveau ce spune legea.

    Despre asta vorbim.

  5. Chiar daca ar trece la sistemul nemtesc,ne vor taxa folosind „coeficienti romanesti”,si astfel ne ingroapa pe toti.

  6. Este dreptul oricarui guvern sa puna taxe oricat de mari. Eu nu am o problema cu asta si chiar aplaud descurajarea comertului SH, indiferent ca ne referim la import sau la piata autohtona. hai sa ne luam hibride! Bani sa fie, ca nu ar zice nimeni „nu”…

    Ideea este ca taxa sa fie aplicata just, nu discriminatoriu. Acest lucru este scris in Constitutie si – daca nu ne jucam de-a statul de drept – ar cam trebui sa fie respectat.

  7. Sa nu uitam totusi si fata BENEFICA a importului de auto SH. Pune presiune pe preturile SH-ului romanesc.

    Daca importul auto SH inceteaza sa mai fie blocat cu taxe de prima inmatriculare, vanzatorii de buy-back din Romania (in mare tot importatorii de masini noi) vor fi nevoiti sa coboare pretul si sa isi controleze ceva mai atent tendintele lacomesti.

    Cand esti singur pe piata, pui ce pret vrei, nu-i asa?

  8. buna ziua! a auzit cumva ,ceva ,cineva despre o noua directiva data pe 3 martie cum ca nu mai poti inmatricula masina la taxa veche , adica cea mica , decat daca a adus-o el personal din afara? am inteles ca ar fi oameni care si-au depus dosarul si cand li s-a comunicat taxa ar fi fost cea dubla , pe motiv ca nu au adus ei personal masina…

  9. Dupa ce am dus dovada radierii din Spania mi-au stabilit taxa – 457 euro. Azi 11 martie masina a intrat in intervalul 14-15. Trebuia sa imi fie calculat 290 euro. De la ghiseu am primit raspunsul cum ca taxa va fi calculata la momentul prelucrarii dosarului. In 25 februarie am depus dosarul, de 4 ori am fost intors cu diferite acte care mai trebuiau traduse, anexate etc…si astazi am dus radierea. Ma asteptam ca astazi sa imi calculeze taxa la valoarea de astazi, dar nu. De ce sa ajutam cetateanul???? Sa-i impunem taxe cat mai mari dupa normele noastre interne ale ANAF-ului. Nu legea e baza ci smecheria institutiei. Blatuiti, faceti falsuri in acte, copiati, trageti in piept statul. MERITA!

  10. silviu s – da, ca de obicei „se aude”. Statul este infractorul nr.1 in Romamia.

    Una spune legea, alta face Statul. Pana nu este starpita Mafia Incapabililor (unul il aduce pe celalalt…) nu se poate trai mai bine,

    Salvarea si sectiile de urgenta abandoneaza bolnavii, politistii fac pe ei de frica, politicienii mint, inspectorii de la garda financiara fac spagi in timpul liber, cei de la utilitati opresc si pornesc fara preaviz furnizarea contractata, iar penibilii de la fisc habar nu au de lege.

    Asta e tara. Una in care infractiunea se invata din clasa I. Daca pui presiune pe invatatoare, poate lua premiul 1 cu coronita toata clasa.

    Sa nu-mi spuneti ca nu stiati…

  11. Nici peste 50 de ani nu vom ajunge nici macar Ungaria din urma dapai Germania.O tara de mincinosi”ciolan si doar ciolan”Milioane de euro pt campanii electorale,pt ce ,pt MINCIUNILE lor.

  12. buna ziua.scuze eu am sarit calul de la taxa mam cam abatut.multumesc ca totusi miati raspuns.baiatul meu nu a stiut ca eu plec dupa masina.eu desteapta am ascultat barbati din masina cu care am plecat .ma gandeam sai fac o bucurie baiatuli.masina este buna.dar de ce fa spuneam ca barbatul are rolul lui.nu am luat in calcul ca masina este fabricata in 1990 si eu ma crezut ca daca a iesit pe poarta fabrici in 1992 are euro 1.acum am invatat multe.baiatul a spus ca mai bine cumparam o dacie si avea cum sa se duca la facultate.va multumesc inca o data de rabdarea avuta cu mine.acum nu maisunt suparata .sunt bucuroasa de copilul de felul cum gandeste la cei 21 de ani.dar daca ar afla ca eu mam spovedit la dumneavoastra cred ca ma va duce la un control la cap. e bun calculatorul dar nu cred ca ma mai voi lasa pacalita de tastatura sa ma plang la ia.si culmea sa primesc si incurajari.dar va spun ca eu voi inmatricula bmw ca nu ma las eu doborata asa usor.va doresc numai bine. mai vorbim dupa o saptamana.

  13. scuze de greseli nu stiu sa folosesc bine tastatura si nu intreb acum baiatul ca ma prinde ce fac

  14. Aici oamenii se ajuta din bunavointa,nu pentru ca sunt platiti.Din moment ce ati gasit rezolvare la problemele dvs. nu vad de ce nu ati avea incredere in continuare „in tastatura”.

  15. Iulian si eu m-as bucura daca toti si-ar „permite” masini noi care sa polueze cat mai putin sau chiar deloc(asta ar fi ideal).Insa noi traim in Romania,nu sunt bani pentru masini noi,iar banii din taxe „nu se stie” unde ajung(ceea ce nu iese la socoteala,partea mai mare de obicei).