feb. 252009
 


Telenovela taxei auto continua. De bine ce premierul Boc spunea ca taxa tripla nu este tocmai bine vazuta la Comisia Euopeana si ca ar trebui scazuta, OUG 7/2009 mareste taxa auto pe criterii de varsta, nicidecum de poluare, pentru masinile mai vechi de 14 ani.

Caz concret

Alegem o cilindree de 1234 cmc (poate fi orice cilindree), Euro2 (poate fi orice euro), alegem o masina mai veche de 15 ani (la masinile mai noi de 14 ani nu se manifesta aceasta greseala). Dupa calculatorul Tariceanu ar fi trebuit platita o taxa de 1176 lei, in timp ce „salvatorul” calculator Boc indica neverosimila suma de 1568 lei.

Cum se explica aceasta situatie incredibila

Proaspatul OUG 7/2009 include o grila cu coeficienti noi, mai mici in marea lor majoritate. Pe langa coeficientii modificati, exista si o grila cu procente de reducere ale taxei in functie de vechimea masinii, care ar fi trebuit sa ramana nemodificata pentru a se pastra curba convenita impreuna cu Comisia Europeana.

Fie din rea credinta, fie din prostie (nici nu mai conteaza exact care din cele doua este cauza reala…) una din multele maini drepte ale lui Emil Boc a umblat si la grila de reduceri. Pe taxa initiala, cea legal adoptata impreuna cu Comisia Europeana, pentru masinile mai vechi de 15 ani reducerea era de 95%.

Dupa modificarea facuta de functionarul ametit (sau infractor), peste care si-au pus semnatura tot Palatul Victoria, noul coeficient a devenit 90% pentru aceeasi masina. In aparenta este o modificare nespectaculoasa, un chitibus, dar va inselati…

Daca ai un coeficient de reducere de 95%, inseamna ca ramai cu 5%. Daca aceeasi reducere se modifica cu „doar” 5% si devine 90%, inseamna ca noua cantitate cu care ramai de plata este 10%, adica DUBLU!

Consecinte

Lasam orice comentariu in seama Comisiei Europene. Noi vom continua aici doar sa constatam fapte certe.

Teoria cu „groapa de gunoi a Europei” este o tinta falsa. Daca aduc o rabla in Romania ca sa o revand, iar RAR interzice inmatricularea, nu cred ca voi avea motiv sa mai aduc si alta masina, pentru ca nu mi-o cumpara nimeni. Dar daca RAR decide ca o masina poate circula, atunci masina nu este rabla. Daca totusi RAR da voie pe strada la rable, atunci sa desfiintam RAR si sa rugam TUV-ul sa-i ia locul. Cetateanul nu are nicio vina.

In cazul nostru, nu „groapa de gunoi” este problema, ci alte elemente:
– infractiuni la nivel inalt
– nerespectarea acordurilor europene
– oficiali mincinosi si/sau incompetenti.

OUG 7/2009 se aplica in provincie dupa bunul plac.

Cu toate ca actul normativ este extrem de clar cu privire la modalitatea depunerii cererilor pentru plata taxei auto pe varianta „iulie 08”, smecherii locali cer cetatenilor alte documente la ghiseu punandu-i pe drumuri. Toate acestea in contextul in care incepand cu 11 martie 2009 nu vor mai fi acceptate cereri pentru plata „taxei mici”.

Faceti pariu ca pe 11 Martie legea se va aplica exact si fara ezitare?

  296 comentarii despre “Taxa auto BOC, mai mare decat taxa tripla”

  1. buna seara. am trecut un hop am depus actele la finante.dar nici nu va imaginati de cate ori am fost pana am depus.toti imi cereau originalul.am mintit am spus ca originalul este la rar. si am facut declaratie pe propria raspundere ca am pierdut actul original. acest lucru ma invatat un avocat.sper ca seful de la rar va intelege. daca nu trebuie sa sun la bucuresti.poate ma ajutati sa aflu nr de tel de la autoritatea emitenta unde sa ma adresez.acum sper bmw sa fie euro 1 daca .rau este sa fii femeie sa nu te pricepi ce cumperi.daca traia tatal lor era altceva.dar viata merge inainte. pot sa ma descurc si singura.o seara buna numai bine urez celor care trec prin necazuri cu taxa auto si le doresc unor functionari publici aroganti multa sanatate si sa nu aiba parte si ei de experienta noastra .nu conteaza cati bani ai in buzunar sau ce studi ai dar daca esti om cu suflet e si mai bine

  2. mariana – va descurcati excelent, sa nu va faceti probleme. Succes in continuare.

    Avocatul v-a invatat bine, in virtutea procedurilor existente pentru acte pierdute, dar emise din Romania, arhivele existand aici si fiind usor de accesat.

    In cazul brifului, este un pic mai complicat. Dar probabil ca avocatul stie ce stie daca v-a sfatuit asa…

  3. multumesc.dar din germania nu pot sa scot duplicat am sunat la firma respectiva.au spus ca trebuie sa fiu cu masina acola altfel nu.daca nu reusesc o dezmembrez si cu bani luati am sa iau o dacie si mai muncesc catva ani si le voi lua masina mai buna.va mai spun dupa ce termin cu revenirea de la rar mai trebuie ceva de schimbat . voi reusi ca acestea sunt lucruri minore. multumesc inca o data

  4. Nu va necajiti anticipat. Lasati lucrurile sa se intample. Poate va accepta RAR declaratia.

  5. Un sfat si din partea mea,incercati sa-i induplecati pe nesatuii astia(functionari) daca mai au suflet in ei or sa va inteleaga si o sa va ajute.

    Nu vreau sa supar insa v-as intreba daca dumneavoastra ati vrut sa-i luati fiului bmw sau el v-a cerut asta?

  6. care ar fi diferenta sorin??

  7. In primul rand masina(renumele acesteia)poate sa schimbe mentalitatea soferului.Cu cat mai tanar cu atat mai periculos.Daca dorinta a fost exprimata de fiul dansei eu sincer sper sa nu faca parte din categoria celor care spun:”Am masina(bmw) nu sta nimeni in fata mea.”

    Asta ar fi dupa parerea mea o alta parte „nefericita” a importului sh de auto puternice si ieftine.

    Insa daca decizia a fost a doamnei lucrurile ar fi relativ ok.Zic relativ pentru ca dupa parerea mea un student ar avea nevoie mai degraba de masini care sa consume cat mai putin,nefacand compromisuri in ceea ce priveste calitatea si confortul.

  8. Oamenii aleg branduri, nu produse. Asta este o constatare, nicidecum o presupunere.

  9. Brand=mentalitate?!!!

  10. Nu mentalitate, ci reflex.

  11. Adica?

  12. Adica este ca la cei mici de la gradinita, care trebuie sa puna triunghiurile in formele triunghiulare, iar stelutele in forme de steluta.

    Oamenii au tipare pe care le folosesc reflex: masina-marca x; imbracaminte-marca y; bautura – marca z; samd.

    Oamenii cumpara brandul, nu produsul. Daca de maine Dacia va scoate un coupe tare, 80% din romani vor cumpara tot o masina nemteasca, fiind absolut convinsi ca e mai buna.

    Asta inseamna sa fii victima a marketingului, una dintre cele mai perfide stiinte din lume. Marketingul este stiinta specularii slabiciunilor clientilor, pretinzand ca ar veni in intampinarea dorintelor sale.

  13. Ministrul Mediului a declarat ca urmeaza sa se plateasca impozit pe masini in functie de capacitatea motorului si emisia de noxe.Sau sa fie o taxa separata de impozit,n-am inteles prea bine,insa este clar ca a spus ca nu se vor mai plati taxe la inmatricularea masinilor si ca va fi asemenator cu ce se plateste in Germania.

    Care stie cum e in Germania lamuriti-ne si pe noi restu.

  14. Neata.An legatura cu „thx-ul”de ieri.Nu prea sunt informat cu prescurtarile de comunicare de pe „mes”Multumesc si eu. O zi buna Iulian.