ian. 202009
 


In emisiunea „Nasul” din data de 19.01.2009, de la B1TV, premierul Emil Boc a fost invitatul jurnalistului Radu Morau. In cadrul interviului acordat, primul ministru a precizat ca noua formula a taxei auto va aparea „la inceputul lunii Februarie”. Probabil 2009…

Pentru cei care doresc mai multe detalii legate de acest subiect, va prezentam un extras din transcrierea dialogului real, cel referitor la taxa auto:
––––––-

Realizator: „Am revenit (n.r. – din pauza publicitara), doua subiecte care ard in acest inceput de an. De exemplu, spune cineva taxa auto, bineinteles. Hai sa incepem cu taxa auto, pentru ca vad ca sunt multe mesaje cu taxa auto. Ati promis in campania electorala eliminarea taxei auto. In primul rand, brambureala asta ii incurca pe toti: si pe cei care vand si pe cei care cumpara. Doi: cum va arata pana la urma?”

Emil Boc: „Va trebui gasit un echilibru intre nevoia de a proteja industria autohtona, a preveni ca Romania sa devina un cimitir al masinilor vechi, dar, pe de alta parte, de a nu impiedica romanul totusi sa aiba acces la o masina decenta. Ä‚sta este principiul de la care pornim.

In februarie vom lua o decizie, pentru ca daca e sa modificam ceva, se poate face numai prin ordonante de urgente, pentru ca prin ordonante de urgente este reglementata actuala formula, iar in perioada vacantei parlamentare nu poti emite ordonante de urgenta si ministrul a fost foarte corect. Domnul Nemirschi a discutat, a venit si a prezentat si in Guvern alternative, solutii.

Cred ca, in primul rand, ar trebui sa reglementam acea situatie tranzitorie la oamenii care si-au luat masini pana in data de 15 decembrie, cand a intervenit noua taxa si i-a prins pe foarte multi pe picior total nepregatiti, pentru ca nu aveau de unde sa stie ca se modifica legislatia si nu este vina lor ca RAR sau celelalte societati care au atributii in domeniu nu le-au facut programarea ca sa-si poata inmatricula masina.

Aici au fost deja cateva sentinte castigate de unele persoane si va trebui sa reglementam legal. Sunt jurist si stiu ca trebuie rezolvata aceasta problema. In ceea ce priveste, dupa aceea, cuantumul, va trebui sa avem o discutie foarte serioasa la nivelul Guvernului, tinand cont de toate aceste decizii si va fi luata la inceputul lunii februarie.”

(fragment preluat de pe situl Guvernului Romaniei)

  231 comentarii despre “Premierul Boc – referiri taxa auto (actualizat 2010)”

  1. Asadar se pare ca taxa va scadea pana la de doua ori valoarea taxei dinainte de triplare,insa pentru masinile non-euro si euro1 s-ar puta chiar sa creasca mai mult decat sunt in prezent,urmand sa fie analizata posibilitatea introducerii unei plati la impozit.

  2. Ceea ce au spus ei este un nonsens. Ma abtin sa comentez ceea ce aud comentat de altii.

    Mai intai sa apara documentele si sa aibe acceptul Comisiei. Nu ajungem nicaieri comentand comentarii.

  3. inainte de a ne da cu presupusu nu uitati o regula de aur (pt ca e europeana): valoarea unei taxe NU poate depasi valoarea produsului taxat! asta a fost unul din motivele pt care a trebuit scoasa si prima taxa! deci taxe mai mare decat acum pt Eur1 sau 2… NU E POSIBIL!

  4. Jos hotia! cat sa mai induram cat sa mai suportam trebuie sa facem ceva pentru viitorul nostru pt ca astia de la putere nu da 2 bani pe noi ei au putut sa trepleze taxa in cateva zile dar sa i o decizie de modificare a taxei sa fie si in avantajul cetateanului de rand care nu isi permite o masina noua si isi ia si el una dupa posibilitati dureaza 3 4 luni pana se ia o hotarare…. ca poate in timpul asta mai prind si oameni care sa plateasca taxa care este acum .. tot ca sa mai scoata ceva bani in + ,nu se mai poate noi traim pe 300 de euro pe luna si aia impozabili si nu avem voie sa avem masini pt ca suntem considerati sclavi de cei de la putere, daca am fi folosit biciclete gaseau ei o taxa si pt biciclete.nu intelegeti in lucru : Oricine va venii la putere sunt obligati sa pastreze acest program monetar chiar daca are intentii bune de a face ceva pt cetateni pt ca sunt organizatii secerte care le impune acest lucru.asa ca e misto am masina sa ma uit la ia de la etajul 4 cum e plina de ghanieti de la pasari si cu numere expirate si merg prin frig si ploaie cu masina la sacara blocului care si pe asta am luat credit de la banca si platesc rata pe luna 350 de ron UAaaaaaaaaaaaa eu nu mai sunt ROMAN si nici Nationalist!

  5. si sa nu mai zic ca ma pacalit si la RAR am un BMW 316i pisica din 1992 si mi la scos NON EURO si ma asteptam sa il scoata euro 1 cum sunt toate mbw urie astea aveam si bani 400 de eu ma costa dar pt non euro 1300 de eu de unde sa ii dau ca toata masina a costat 1300 de eu in germania ?

  6. Pt Dan. Zici k nu e posibil, mai gandestete odata. Multe lucruri (rele) nu au fost posibile dar cu tot imposibilul ele s-au intamplat
    Traim in ROMANIA si asta ne mananca toti banii!!!!

  7. dan – nu exista o astfel de regula europeana. Taxele auto daneze depasesc deseori 100%.

    Ideea este ca la danezi TOATE masinile se confrunta cu taxe mari, nu doar cele veki, iar masinile noi nu sunt scutite de taxa.

    O taxa poate fi oricat de mare, in functie de cat poate fi cocosat cetateanul din tara respectiva. UE insista ca aceasta taxa sa nu fie discriminatorie, ceea ce in Danemarca nu se intampla.

    Sloganul „poluatorul plateste” se traduce prin „cel care polueaza mai mult, plateste mai mult”, nicidecum prin „cel care are masina mai veche plateste mai mult”.

    1 gram de noxe trebuie sa fie la fel de scump si pentru cel cu non-Euro si pentru cel cu Euro4. Ideea este doar aceea ca cel cu Euro4 polueaza de 10 ori mai putin, adica plateste de 10 ori mai putin.

    Nu scutesti masinile noi de taxe ca sa incurajezi productia mondiala auto pe banii contribuabililor romani (ne-am gasit noi…)

  8. magic – fac pariu pe oricat ca daca iti gasesti o pila la RAR si iti „face” masina Euro2, nimeni nu mai este hot pentru tine… Se face brusc senin.

  9. discutabil daca un Euro4 polueaza de 10 ori mai putin… tot CO2-ul e MARELE poluator… si CO2-ul eliminat de masina nu are chiar asa mari diferente de la un EuRo1 la un Euro4, sau sa dau alt exemplu : un EURO1 cu motor de 1.4 nu cred ca elimina mai mult CO2 in atmosfera decat un EuRO4 cu 3.0 … sunt si alte noxe, suntem de acord, acolo sunt intr-adevar diferente mai mari pe categoriile Euro, dar eu de cand ma stiu tot CO2-ul l-am auzit ca PRINCIPAL responsabil pt efectul de sera, poluare in general …

  10. deci corect ar fi (si aici revenim la discutii vechi…) sa se faca o formula pe CO2! NU am fi singurii in UE care ar proceda asa … dar atunci s-ar duce dracului toate planurile lor de a opri SH-urile ieftine sa intre …

  11. sau sa faca NUMAI pe clasa Euro daca asta tin neaparat (asta e o maniera mascata pt a spune „an de productie”, deci SH-uri mai scumpe) … dar sa nu le mai combine atata : CO2, clasa Euro… toate in numele POLUARII … mars ma de aici …

  12. CO2 nu este poluant, nu este noxa. CO2 poate fi o taxa de sine statatoare. Toate animalele expira CO2, acest gaz apare natural in atmosfera si este perfect reciclabil prin fotosinteza. Este altceva.

    Daca pun o taxa pe poluare, atunci trebuie sa iau in calcul DOAR – CO (monoxid de carbon), HC (hidrocarburi), NO2, NO3, sulfuri (nu prea mai exista in carburantii de azi…) si funingine diesel (ff scazuta la Euro4…). Astea sunt noxele.

    Raportul Euro 1- Euro 4 nu este calculat. 10x a fost pus doar ca sugestie de calcul. Am senzatia ca raportul real este de 3-5x.

    Dieselul pana la Euro4 este mai toxic decat benzina, iar benzina incepand cu Euro2 arunca in atmosfera mai mult monoxid de carbon decat dieselul… Este greu de cuantificat perfect o formula, insa se poate gasi o formula rezonabila.

  13. CO2 este nu numai un agent poluant! este cel mai mare dintre toti pt ca insoteste orice ardere! acuma nu are sens sa discutam sensul termenului poluant! CO2 ramane pricipalul gaz vinovat de efectul de sera! ca il expira oamenii sau animalele asta nu conteaza, si ca se absoarbe prin fotosinteza iar nu conteaza! cand o masina elimina 200 grame de CO2 pe km parcurs (!!!) chiar nu mai conteaza cat expira un om sau un animal… iar cand un CET elimina nu stiu cate tone pe minut atunci iar nu mai conteaza cat se absoarbe prin fotosinteza! astea sunt lucruri mult prea cunoscute, nu are sens sa vorbim despre ele! PRINCIPALUL poluant ramane CO2-ul … chiar as fi curios cate grame de noxe la km elimina o masina fata de gazul CO2! cand au aparut(in anii ’70) primele orase din lume in care nu s-a mai putut respira nu a fost din vina fosfatilor, nitratilor, sulfatilor sau dracu mai stie ce, ci din cauza CO2-ului… nu degeaba este un parametru scris clar in specificatiile tehnice a oricarei masini incepand de prin ’98! as fi curios de ce nu stim la fel de exact valorile noxelor…

  14. cum ai spus si tu este FOARTE greu de cuantificat o formula bazata pe o suta de mii de noxe care INSOTESC arderea si eliminarea de CO2 in atmosfera! e mult mai simplu sa luam CO2-ul si gata! se stie cat se consuma la orice marca de vreo 12 ani deja!

  15. Tot CO2-ul planetei se absoarbe prin fotosinteza. Si cel de la animale si cel de la CET. Nu exista alta forma de reciclare. Fo-to-sin-te-za. Ca sunt spatii verzi sau ca sunt alge din ocean conteaza mai putin.

    Ideea unei taxe pe CO2 este ok, insa nu poate fi una „de poluare”. Aaaa… Nu conteaza poluarea, ok – discutia se termina…

    Dar daca luam in calcul si poluarea, la aceleasi emisii de CO2, un Euro1 polueaza de 5 ori mai mult decat un Euro4.

    Atentie – de fapt, nu exista nicaieri in lume o taxa exclusiv pe CO2. Doar incepand cu 1997 (pe hartie) si 1998 (in fapt) masinile sunt insotite de specificatii tehnice despre emisii de CO2. Tot ce s-a produs inainte se plateste la cilindree, SCUMP!

    Articolul „Taxa auto – vreau si eu la Putere!” este un articol bine documentat sub masca de „caterinca romanesca”. Probabil ca am gresit cand am ales forma de pamflet… Articolul este foarte foarte realist, posibil de aplicat.