iul. 012008
 

Intrebarile legate de acest subiect sunt foarte multe, iar statul nu gaseste o cale decenta pentru informarea oamenilor. Cred ca acesta este motivul pentru care intrebari legitime sunt mai degraba directionate spre TotalAuto.ro, in loc de RAR si Fisc.

Raspundem la cele mai importante 4 intrebari venite din partea cititorilor:

1. De unde luam emisiile de CO2, necesare in calculul taxei?

De nicaieri. Nu este treaba dvs sa cautati sau sa calculati emisiile de CO2. In cazul importului de SH, va sunt recunoscute emisiile de CO2 inscrise in actele de inmatriculare straine, dar acest detaliu nu este decisiv. Problema ramane la fel de simpla si daca nu aveti emisiile trecute pe actele vechi. Stabilirea emisiilor de CO2 revine exclusiv RAR. Duceti masina la RAR si ei stiu ce au de facut. Am comparat mai multe verdicte oficiale cu tabelele redactiei noastre si credem cu tarie ca RAR isi face treaba foarte bine la capitolul emisii CO2ย.

2. Cum se recupereaza diferenta de taxa dintre versiunea veche si cea noua a taxei?

Doar la cerere. Daca asteptati sa va fie inapoiati banii fara sa-i cereti, gresiti. Modelul cererii este cel din Anexa 3 atasata la normele metodologice ale OUG 50/2008. La cerere se anexeaza documentul doveditor al platii taxei (chitanta, OP, etc), precum si copii dupa CIV si talon. Daca aveti datorii fiscale neachitate, acestea se vor retine, urmand sa incasati suma ramasa dupa compensare.

3. Cum se ajusteaza taxa dupa deprecierea reala ?

Taxa de poluare auto poate beneficia de o reducere suplimentara fata de valoarea stabilita prin aplicarea formulelor obisnuite de calcul. Nu intentionam sa tinem aici vreun curs de matematica, insa este bine sa stiti ca puteti beneficia de reduceri peste cele continute in formula standard in urmatoarele situatii:
– daca aveti o diferenta mai mare de 1 an intre data fabricatiei masinii si data primei inmatriculari in UE.
– daca aspectul interior si/sau exterior al masinii este vizibil degradat,
– daca masina nu are una, doua sau toate dintre urmatoarele echipamente: aer conditionat, ABS sau airbag sofer.

4. Cum se stabileste reducerea pentru filtru de particule diesel?

Evident, rolul principal apartine RAR. RAR constata mai intai existenta acestui filtru (daca este prezent in actele straine si daca exista fizic), dupa care verifica buna functionare a acestuia. Daca toate aceste criterii sunt indeplinite, DPF apare in CIV. Daca apare in CIV, va fi luat in considerare si de Fisc.

  742 comentarii despre “Taxa auto – intrebari frecvente”

  1. Manea Andrei – intr-adevar nu-i locul potrivit (in sensul de „competent”, caci sunteti oricand bine venit…) pentru intrebare. Vreau totusi sa va avertizez de faptul ca transmisiile 4×4 vechi de 16 ani pot avea uzuri mai mari decat va asteptati, chiar daca vorbim despre o marca serioasa cum este VW.

  2. iulian te rog sa imi spui ce euro are masina…
    bmw 316i 1596cc 75kw
    Tipul 3C 537005 6
    Tip motorizare: OTTO/ GKAT 51
    data primei inmatriculari 21.07.1994
    nr cheie 0102

  3. Bogdan – informatia pe care ati trecut-o la „tip motor” este inexacta, „OTTO/GKAT 51” referindu-se la tipul catalizarii. Pentru a putea face un pas inainte, incercati sa gasiti tipul motor este un M40 sau M43 (sau un nume mai lung care sa contina aceste secvente)?

    Doar M43-ul ar putea fi Euro2. Nu pot „ghici” motorizarea dvs, deoarece in 94 s-au produs ambele versiuni de motorizari. Aceste informatii se gasesc si pe placuta producatorului lipita pe motor.

  4. Ceau Iulian, sper sa ma poti ajuta.
    ,,(1993-1998)316i das cod ist M43B16” toate sedanurile intre anii acestia au acest cod de motor.
    asta am luat de pe site de la BMW..si poti gasi si pe wikipedia.
    si masina are data fabricatiei 13.07.1994
    Merci mult!!

  5. Salut. fac un reportaj pentru Radio Romania despre epopeea taxei, si despre recuperarea diferentei de bani.Trebuie sa iau cateva interviuri de la cei pusi in situatia asta. Ce drumuri ati facut, cozi la ghisee, cati bani aveti de recuperat,cum isi bat joc functionarii de la ghisee se merita? si alte treburi de genul asta.
    Ma ajuta cineva? Iulian, daca nu te superi, as vrea sa vorbesc si cu tine pe acest subiect, sa iau si o voce de la un jurnalist auto avizat. Daca sunteti din Bucuresti, dati un semn. Urgent! Facand cunoscute publicului aceste situatii, poate aud si baietii astia care ne conduc, si isi intorc fetele si spre noi, macar acum in prag de alegeri.
    medic_reporting@yahoo.com-aici puteti sa imi dati un mail, sau sa imi scrieti pe messenger. Lasati si un numar de telefon.
    Multumesc

  6. Fac un reportaj pentru Radio Romania despre restituirea diferentei de bani din taxa auto. Cate drumuri sunt de facut, cat e de stat pe la cozi, cum se poarta cei ce la ghisee, etc.

    E cineva din Bucuresti interesat sa vorbeasca cu mine despre asta?

  7. Bogdan – Sper sa putem discuta pe date reale ale masinii. Cu wikipedia nu ajungem nicaieri… ๐Ÿ˜€

    Ca sa intelegi confuzia in care ma arunci, te rog da click aici. Deci – ai sigur sigur M43? Ar fi de mare ajutor sa te uiti pe placuta producatorului…

  8. uite Iulian asta e tot ce am gasit…in actele lui..ca pe motor nu am nici o sansa nu gasesc acea placuta.
    serie motor 07568029
    model 316 i
    tipul 3C
    serie coroserie WBACA71010FL38678
    merci din nou!!

  9. Bogdan – sunt 80% sigur ca-i Euro2. 100% poate fi doar RAR.

    Spun ca-i Euro2 pentru ca modelul 3C apare doar la generatia E36, iar E36 apare cu motorizare de 1,6 litri la 75kW doar cu M43, care – din cate stiu – poate fi doar Euro2.

    Mai mult de atat nu stiu ce sa zic. Bafta.

  10. Mii de multumiri Iulian…
    Bafta in continuare!

  11. mesajele mele de ce nu apar?

  12. Am si eu o rugaminte:
    Cam ce EURO e un Mitsubishi Space Star, data fabricatiei 10/1998, cod motor 4G93, pe benzina, emisia CO2 (din actele nemtesti)173 g/km, SCHADSTOFFARM D3, 1834 cmc?

    Daca are emisia CO2 trecuta in actele nemtesti o recunosc cei de la RAR?

  13. otilia gergely – da, daca apare co2 in acte este recunoscut de RAR.

    Cred ca masina dvs este Euro2/D3, iar in acest caz emisiile de co2 nu au pondere in calculul taxei.

  14. Domnu Iulian pe brief unde gasesc seria motorului?
    e asta cumva?
    WVWZZZ1HZNW268147
    E UN GOLF 3 DIN 1992 DIESEL
    MERCI MULT

  15. costi – seria scrisa mai sus este cea de caroserie, nu de motor. Daca nu o aveti altundeva trecuta, seria motorului ar trebui sa se afle pe placuta producatorului lipita pe motor intr-o pozitie vizibila (nu stiu sa va spun exact exact).